Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rozmach elektromobilů brzdí moc levný benzin

Thomas d'Haussy, hlavní manažer modelové nabídky Citroën, jezdí na naftu, budoucnost ale vidí v elektřině. Kupci aut podle něj musí změnit uvažování. Auta si nebudeme kupovat, ale pronajímat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petosh

Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Citace z clanku: "Hlavní brzdou všeobecného rozšíření elektromobilů je podle něj dojezd. Automobilky si to uvědomují a pracují na tom."

Nad porizenim nejakeho levneho elektromobilu do mesta jsem uvazoval. Za nejvetsi brzdu rozmachu elektromobilu ovsem nepovazuji dojezd a vlastne ani cenu (jde sehnat i levny), ale pro denni provoz je naprosto klicove dobijeni.

Vetsina lidi ve mestech nema k dispozici zabezpecene stani nebo garaz, kde by mohli elektromobil pres noc dobit. Dobijeci stanice sice existuji, ale uz se vidim, jak se mi chce 2x tydne vest auto nekam na druhy konec mesta na noc na dobiti (a trajdat se MHD domu a pak zase pro auto). A i kdyby slo o rychlodobijeni, ktere udajne naplni baterie na 80% za pul hodiny, jak se nekde psalo, tak pul hodiny cekat by se mi taky nechtelo.

A k tomu jeste otazku: Nevi nekdo jestli ma ono rychlodobijeni vliv na zivotnost akumulatoru?

0/0
26.10.2010 22:07

benito.juarez

Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Obávám se,že rychlodobíjení vliv má.

0/0
26.10.2010 22:10

Petosh

Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Taky se obavam, ale to je tak vse. :-) Najisto to nevim.

0/0
26.10.2010 22:34

Fido

Re: Hlavni brzda rozmachu elektromobilu

Ma. Snizuje jeho zivotnost.

0/0
27.10.2010 13:18

Maséér

Moc levný benzín

Na idnesu si asi někdo dělá zase z lidí prdel.;-D.pruměrný plat pod 1000 euro,který je směsný ve srovnání s cizími platy a cena za litr vyšší jak jedno euro. Víc komentovat není potřeba.

0/0
26.10.2010 14:36

superkutil

Problém spalovacího motoru

Problém spalovacího motoru je v tom, že pokud nejede v optimálním režimu, tak je ztrátový (běh na volnoběh, podtáčení, přetáčení). Pokud se povede tyto režimy odbourat (systém START/STOP, inteligentní automatická převodovka), tak spotřeba u spalovacích motorů klesne.

0/0
26.10.2010 12:02

Hagenbaden

Re: Problém spalovacího motoru

Jestli ono to nebude tim, ze ani provoz po pozemnich komunikacich neni optimalni ;-). Ale treba vymyslis nejaky zlepsovak :-)

0/0
26.10.2010 16:20

Deleter

Re: Problém spalovacího motoru

Optimální je pro elektromotor. Ovšem není pro něj optimální aku.

0/0
26.10.2010 19:45

Deleter

Re: Problém spalovacího motoru

Odbourání tohoto problému se jmenuje hybridní vozidlo sériové koncepce. Motor pohání generátor a funguje jen když je potřeba, zato na optimálním výkonu/otáčkách. Elektromotory pak obstarávají zbytek.

0/0
27.10.2010 14:47

superkutil

Je to předražené!

Problém je v tom, že normální člověk kouká hodně po pořizovací ceně, chytřejší člověk bere v úvahu jak pořizovací cenu, tak i provozní náklady. Bohužel cena elektromobilu je nesmyslně vysoká (je konstrukčně jednodušší jak klasický automobil) a jediná položka zvyšující cenu jsou baterie. Ty třeba Francouzi vymysleli jako výměnné a pronajímatelné. Jakmile budou celkové náklady po cca 3 letech srovnatelné, tak bude elektromobil prodejný. Některé státy elektromobily dotují z ekologických daní vybíraných na autech se spalovacím motorem. Dokonce existuje řešení elektromobilu a malou benzínovou turbínou pro dobíjení baterií a pomoc bateriím při pohánění elektromotoru.

0/0
26.10.2010 11:55

Lev-z-Rožmitálu

moc levný benzín?

spíš drahá elektřina ne?

stejně je to pitomost elektřina s uhelek nebo ropa vyjdou nastejno

0/0
26.10.2010 10:48

Deleter

Re: moc levný benzín?

No to dost těžko. Elektrárna přeci jenom běží na jiném zatížení a tedy na jiné účinnosti, než spalovací mašinka, která jede na jmenovitý výkon párkrát za životnost. Navíc při brzdění motorem dostáváte elektriku u elektra, u spalováku prd.

0/0
26.10.2010 11:11

Hagenbaden

Re: moc levný benzín?

To sis trochu spletl. Neda se urcite u spalovaciho motoru neco jako nominalni vykon. Pokud to neni stacionarni motor nebo treba lodni motor. Optimalni spotreba, tedy ucinnost spalovaciho motoru zalezi na konstrukci a predpokladanem zatizeni. Mas pravdu, ze v elektrarnach vyrabis s maximalni navrzenou ucinnosti, ale jsou tam ztraty v rozvodech. Batrerie at uz jsou jakkoliv blbe taky nebudou pracovat bez ztrat, takze ono to s temi elektromotory taky nebude uplne ruzove. Nehlede na topeni v aute v zime ;-)

0/0
26.10.2010 16:31

Deleter

Re: moc levný benzín?

Nespletl jsem si nic. Druhou větu máte nekompletní. Topit můžete ztrátovým teplem.

0/0
26.10.2010 19:48

Barbucha_the_bearspook

Zatím

Dokud budou stát baterky tolik, co 3/4 auta, tak zůstanu u svého třiapůl litrového šestiválce, protože jeho provozní náklady jsou stále nižší.

0/0
26.10.2010 10:33

Mira4

Já se pořád nemohu dopídit údaje,

kolik litrů nafty, kubíků zemního plynu (nebo jejich ekvivalentu) je třeba spálit v elektrárně, abych nabil elektromobil a ujel s ním 100 km, neporadili byste?

0/0
26.10.2010 9:30

tmf

Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,

tuhle jsme četl, myslím, že to byl ten škodovácký plátek, a tam bylo uvedeno, že elektroauto o výkonu 15kW vypustí nepřímo 133 mg CO, vypustí to za něj elektrárna.

0/0
26.10.2010 9:58

Mira4

Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,

No tak to je dost síla... Myslel jsem si, že to bude tristní, ale neměl jsem žádné konkrétní číslo - děkuju!

0/0
26.10.2010 10:35

Deleter

Re: Já se pořád nemohu dopídit údaje,

To je dost síla? 133 miligramů na 100km?

No, ve skutečnosti je z uhelné elektrárny 960g na kWh, z plynové 596g. Wiki uvádí spotřebu 10 až 23 kWh na 100km, takže ve finále má elektroauto 60 - 221 g na km.

0/0
26.10.2010 11:24

markusik13

A co atomky?

A jak to bude s elektřinou? Budeme nabíjet a jezdit jenom v době kdy fouká a svítí slunce?

0/0
26.10.2010 9:13

wrah

Malý návrh

Měl bych takový návrh, co kdyby v koupi elektromobilu byla nějaká forma možnosti si způjčit normální auto na nějakou omezenou dobu již v ceně? Třeba na 20 dní za rok, jedno jestli po dnech, nebo v kuse? Prostě jen, když budete potřebovat jet dále, než kam vám elektro dojede, tak dojedete do města s půjčovnou a přesednete? Cesta se maximálně prodlouží o pár desítek kilometrů a zdržení bych tipoval max na hodinku.

0/0
25.10.2010 23:00

truthspeaker

Re: Malý návrh

Nesmysl. Dnešní půjčování aut podléhá obrovským špičkám - víkendy, státní svátky, vánoce, velikonoce, atd. Ve všední den je v půjčovnách spousta aut, na svátky nemáte šanci. To pak najednou cestuje na dlouhé vzdálenosti o dva řády větší množství lidí. To byste pro ně držel po zbytek roku auto ve skladu? :-/

0/0
26.10.2010 10:46

Petosh

Re: Malý návrh

A neni to spise naopak? Auta si pujcujou hlavne firmy. Navic pujcovny delaji na svatky a prodlouzene vikendy ruzne cenove akce. Proc asi?

0/0
26.10.2010 21:57

habr

Pokud chtějí podpořit elektromobily

tak a´t místo daní a dalších nesmyslů veřejná správa nakoupí tyto auto jako služební referentský auta. Referenti když už ve svém městě jedou na nějaké řízení, tak zpravidla najedou okolo 50 km, výjimečně okolo 100 km a to je běžný dojezd většiny elektromobilů. Tyto elektromobily mohou být dvou místné, s prostorem na odložení uředních spisů. A když se podíváme na počty obcí a úřadů, počty "úředních" aut, byl by to celkem zajímavý trh pro zahájení seriové výroby.

PS - leckde by pro úřad stačilo obyčejné kolo, ale to je zřejmě nedůstojné třeba kontroly z finančního odboru.

0/0
25.10.2010 22:21

wrah

Re: Pokud chtějí podpořit elektromobily

Také pravda. i jen v malé ČR se se určitě jednalo o pár set automobilů ročně, což se již vyplatí samostatná (byť malá) linka rozjet, zvláště pokud by byla podepsána dohoda o dodávkách i servisu na několik let dopředu.Ostatně, taková Škoda Elektro (pro německy mluvící země Electrowagen) by neznělo vůbec špatně.

0/0
25.10.2010 23:10

habr

Py,okud chtějí podpořit elektromobil

0/0
25.10.2010 22:13

Prngr1

cenzura

Napsal bych, co ten maník je, ale to se tady nesmí.

Prej zvýšit daně - ať si podobní socani založí vlastní stát někde jinde - a tam ať na všechno dávají třeba 400 % daně

0/0
25.10.2010 21:08

Ježíš je Pán

Re: cenzura

Je to ekoterorista

0/0
25.10.2010 21:20

Mira4

Re: cenzura

R^

0/0
26.10.2010 9:28

TTRX

Elektromobil má smysl

pokud nabídne stejné parametry jako spalovací motor a za podobnou cenu....Jinak ne. Dnes je to spíš marketing a ekologický terorismus. Napříkladk mému atu začali vyrábět alternativu s elektromotorem. Je o 250kg těžší, má o sekundu horší zrychlení, stojí o 600tis víc. A někteří jedinci tomu ještě tleskaj a nazývají to pokrokem. Zrovna tak v testech někteří novináří pějí ódy. Aneb ja se dá stádo manipulovat.

0/0
25.10.2010 19:37

jan.banos

Re: Elektromobil má smysl

Cena je vysoká, protože je to vesměs kusová záležitost.

Těžkým dělají auto baterie, pokud by byl vývoj akumulátorů stejně intenzivní (dlouhodobý) jako u motorů, byla by situace jistě o mnoho lepší.

Jinak mnozí ani nevědí (taky sem nevěděl), že elektromobily tu byly již před více než sto lety.

0/0
25.10.2010 21:33

TTRX

Re: Elektromobil má smysl

Ano, ale to že váhu dělají baterie a proč je to drahé uživatele nezajímá.... Prostě je to zatím nekonkurenceschopné ačkoliv je moderní říkat že to není pravda

0/0
25.10.2010 22:26

Ježíš je Pán

Re: Elektromobil má smysl

Rozhodně, pokud se mají eletro auta masově rozšíři...musejí něco nabídnout svým uživatelům

0/0
25.10.2010 22:47

síť proti hmyzu

Co kdyby nám nařídili,

že pokud chceme auto na uhlovodík, tak musíme mít i na elektřinu? Tak jako s FVE...

0/0
25.10.2010 19:32

Andy_F

Re: Co kdyby nám nařídili,

Ale ne cele! Jen prave predni kolo a zadni naraznik ;-)

0/0
25.10.2010 19:40

cenzore_zdar

700euro na tyden

Ja myslim ze pan z citroenu by se mel jit lecit. Ostatne jako vsichni, kteri vymejsli takovyhle nesmysl. On totiz blbej elektrickej smart stoji 700 ecek na tejden. To je takovej ranec, ze si za ty prachy kazdej tejden koupim jinej 15 let starej pekac a to by bylo aby to tejden nejezdilo :-D. Az to bude stat max 2000kc za mesic, muzeme se bavit o nejakem pronajmu (dlouhodobem).

0/0
25.10.2010 18:34

Racky

Re: 700euro na tyden

Co se toho pronájmu týče, spíš si to představuju tak, že si auto pronajmu jen na těch pár hodin, kdy ho potřebuju. Ne dlouhodobě. Nevím na kolik se kdo z nás rozhlíží po ulici, ale já vidím chodníky obsypané auty. Tedy vozidly, která zrovna nikdo k ničemu nepotřebuje, ale jsou nečím majetkem, takže je nelze využít. Jediné, co to auto v tu chvíli dělá, je, že zaclání. To je v dnešní době v zásadě špatný princip a pronájem je určitě super myšlenka. Konečně zazněla z kompetentních úst. Určitě existuje pár lidí, kterí auto potřebují 10h denně, ale většina populace (tipuju) auto použije max 5x týdně. A je zbytečné se o takové auto celý rok starat, platit pojistku atd. 

Nebylo by lepší jít po ulici, nastoupit do nějakého auta a jet kam potřebuju? V cíli ho zas nechat a ať si s nim někdo odjede, když si ho nezablokuju pro sebe. Za auta by se platilo jako za telefon, podle ujetých KM. O servis by se starala firma, které by vozy patřily..

0/0
25.10.2010 20:52

anncz

Re: 700euro na tyden

A kdybys mel treba nejake extremni nazory. Treba ze EU je spatna, nebo bys mel nejakou mikinu s pravicovym heslem, tak by ti auto zatrhli... Smejdouvi reakcionarskemu. Budes myslet jak chceme a jezdit kam ti rekneme.

0/0
25.10.2010 21:21

Racky

Re: 700euro na tyden

To sem nepochopil, ale bylo to zábavné :)

0/0
25.10.2010 22:01

nnyky

Pokud by se auto dalo snadno a levně půjčit,

tak už to dávno dělám. Na druhou stranu ale nevím, jak zabránit např. tomu, že auto měla přede mnou půjčena nějaká smažka a nenechala tam své použité nádobíčko :-P

0/0
25.10.2010 17:05

fryzy

Rozmach elektromobilů

brzdí jejich nesmyslné ceny.

0/0
25.10.2010 16:54

truthspeaker

zdanění benzínu

pán z firmy která prodala už 60 elektromobilů stydlivě zamlčel, že danění benzínu není zavedeno proto, že je to benzín, ale proto že stát potřebuje vybrat přiměřenou sumu peněz na spotřební dani z PHM. Pokud se bude jezdit na elektřinu, čeká nás jednoduše spotřební daň z elektřiny pro elektromobily. Pokud nezdaněný elektrický pohon není ekonomicky konkurenceschopný vůči daněmi zatíženému benzínu, může to být pro elektroauta už jen horší.

0/0
25.10.2010 14:32

libl3

Re: zdanění benzínu

Ten pán totiž přišel z jiného světa. Jestli se Citroen řídí jeho radami, tak nepřežije rok 2014.

0/0
25.10.2010 15:15

Hagenbaden

Re: zdanění benzínu

Tohle tvrdim porad. Jsem rad, ze nejsem sam. Elektroauta jsou pro masove pouziti blbost uz jen z toho duvodu, ze zasoby drahoceneho lithia jsou pouze na 100 milionu aut. Jake baterie potom budeme mit v mobilech by me fakt zajimalo.

0/0
26.10.2010 16:57

MerlinMagic

Moc levný benzín??

Tak tohle je vtip roku nebo nás chce pan manažér naštvat? Až elektromobil ujede 500 km na jedno nabití, které nebude trvat déle než půl hodiny, tak se o něm dá uvažovat. Dnes ale ještě ne.

0/0
25.10.2010 14:16

TTRX

Re: Moc levný benzín??

Opět si se projevil jako moudrý čaroděj

0/0
25.10.2010 14:17

randomofamber

to je úvaha jak stehno

"Rozmach elektromobilů brzdí moc levný benzin"... no a třeba taky rozmach taxikářů brzdí levná hromadná doprava ... Nadpis vyšel s největší pravděpodobností z věty "Problém je, že dnes benzin a nafta nejsou dostatečně drahé, aby ty nové věci byly rentabilní.". To je ovšem úvaha typu "Když poběžím za taxíkem tak ušetřím víc než když poběžím za tramvají...". Kdyby aspoň řekli, že "Dnešní nové věci jsou stále příliš drahé, čekáme na levnější případně hledáme levnější technologie."...

0/0
25.10.2010 14:00

Mat_Hawk

pán z Citroenu

nepochopil, že zákazník koupí to, co je pro něj výhodnější. Je hezké, že narovinu přizná, že auto na elektřinu je v konkurenci vozů se spalovacím motorem neprodejné a vybízí k vyššímu zdanění paliv, aby o tom elektro-klumpu vůbec někdo uvažoval.

0/0
25.10.2010 13:58

TTRX

Re: pán z Citroenu

Eko teroristům je t ojedno, stejně čase mněkde zalobují a získají na ty své krámy dotace a zvýhodnění a o to jde

0/0
25.10.2010 14:02

truthspeaker

Re: pán z Citroenu

Bohužel můžete mít pravdu. Nedivil bych se, kdyby prohlásili "Je třeba více zdanit benzín, aby se elektromobily mohly dotovat". Něco jako fotovoltaické elektrárny.

Akorát že u nás by pak už vážně asi hořely pochodně :-/

0/0
25.10.2010 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.