Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový český elektromobil koupíte jako stavebnici a smontujete v garáži

Vrnící, pískající, ale spíš tiše předoucí elektromobily se chystají vyrazit do měst. Auta bez výfuku budeme potkávat stále častěji. Právě teď pracuje jeden z nejznámějších českých elektromobilistů na miniatuře do města, kterou si postavíte doma v garáži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komora

Příliš drahé

Příliš drahé a nicotné řešení. Čistý elektromobil se stále ještě vůbec nevyplatí. Jako zdroj energie bude nutné použít něco jiného než baterie - ideálně lineární motor, než někdo nevymyslí nějaký převratný mobilní zdroj energie.

0/0
29.10.2010 12:47

VEGR

Re: Příliš drahé

Co se, prosím, myslí zde pojmem lineární motor? ten musí mít koleje a používá se u rychlovlaků.

0/0
9.11.2010 11:14

dcisar

Elektřina v dopravě zatím nefunguje

I když jsem velký příznivec elektřiny a trochu se vtéto oblasti orientuju. Musím bohužel uznat ,že pokud nebudou pořádný akumulátory, nebo jiný zdroj elektřiny, všechno je to utopie.

Sám sem si postavil bagr na elektřinu, funguje bezvadně spotřeba je v převočtu na naftu 0,5l na hodinu , obdobný výkon v naftě cca 5-7 litrů, jedná se o tří tunový bagr.

 Jak to funguje-jednoduše jedu na kabel 3x230v 5kW .... z baterek jsem to zkoušel jednotka z el. ješterky na 7kw na baterie 2*60Ah funguju 2 minuty ...

Na bagrování kabel stačí ..

Zkuste si představit normální auto na elektřinu kombík nosnost 600Kg aby to mělo výkon kolem 100kW

0/0
28.10.2010 0:43

AlCapuccino

?

A k čemu to je?

0/0
26.10.2010 19:09

Judge Dredd je o5 tady

Hezký

ale jak do toho narvu 4člennou rodinu s kočárkem a dvou autosedaček ???

0/0
26.10.2010 18:32

drtinajan

Re: Hezký

Já potřebuji vozítko ve kterém bych jezdil do práce, vozil dcerku do školy a jezdil nakupovat . A to je přesně to co tohle autíčko splňuje, pokud bude k mání do 200000Kč, tak ho okamžitě kupuji. Pokud pojedu dál, s rodinou, se spoustou věcí třeba na dovolenou, tak si sednu do normálního většího auta. Dnes mám na dlouhé trasy Oktávku kombi a na to popojíždění opráskanou fabku - a právě místo ní bych si tohle autíčko pořídil....

0/0
26.10.2010 20:26

Pavel K

Re: Hezký

Za 300 tisíc takovej hnusnej krám ;-D To jsem za tuhle cenu viděl hezčí auta

0/0
27.10.2010 0:13

duch zavražděného iuose

hmm

jestli potřebuješ auto pro 4 lidi a kočárek, tak se nejspíš podíváš v jiné kategorii a nebo požádej manželku, ať ti přestřihne občanku

0/0
27.10.2010 11:42

Nereussx

Zatím ne...

Já sice elektromobily neodsuzuju, ale přišli na trh moc brzo. Nejprve se mělo přejít na hybridy, a až později na elektromobily. Zprvu se taky jezdilo v kočárech a "auta" na beznín byla taky odsuzována společností jako dnes elektromobily. I když už boj začal, bude to ještě dlouhá cesta, než elektromobily dobudou svět...

0/0
26.10.2010 16:16

MerlinMagic

Re: Zatím ne...

Co jsem tak zatím zjistil, říká se 10 - 15 let než prodej elektromobilů dosáhne 10% trhu. Problémem jsou hlavně akumulátory, jejich cena a hmotnost.

0/0
26.10.2010 16:21

MerlinMagic

Takže

jsem se trochu brouzdal internetem a zjistil jsem zajímavé věci. Průměrný, dnes vyráběný elektromobil je na tom asi takto. Cena vozu je 660 000,- z toho 380 000,- stojí akumulátory  LiFeYPo4.!!!! Dojezd 80-100 km, životnost je při denním nájezdu 50 km přibližně 8 let (takže tak 5 let.;-D ) Doba nabíjení 4hod na 80% kapacity z 230V zásuvky. Náklady: 50km x 365dni x 8let = 146.000km. 380.000Kč/146.000km = 2,60Kč/Km.

2,60Kč/Km bat + 0,39Kč/El.E = 2,99Kč/Km. Pokud si uvědomíte, že životnost baterií asi opravdu nebude 8 let ale spíš tak 5 - 6 let, tak náklady na provoz jsou drtivé!!

0/0
26.10.2010 15:57

MerlinMagic

Re: Takže

Výkon max 30 kW ;-D max speed 100 km/h;-D

0/0
26.10.2010 16:02

MerlinMagic

Re: Takže

Opravdu si myslíte, že má dnes cenu si kupovat elektromobil? Zatím...říkám zatím rozhodně ne.

0/0
26.10.2010 16:24

mroyko

Re: Takže

Protoze lidi si to koupi i bez  "ohledu na cenu" resp. nekomu to neprijde tak strasny, pripadne se nad tim ani nezamysli ;-). Z tech 380tis. ktere zaplati za baterky se pak plati vyvoj lepsich baterek... Lidi kteri si to koupi, protoze chtej podporovat ekologii apod. zajisti ze casem to bude mnohem dostupnejsi. Je to jako se ptat proc je nekdo ochotnej utrati za pocitac 100tis. kdyz pomer cena vykon je dost spatnej. Jsou to nadsenci a takovych je treba :-) ti nam ostatnim sponzoruji vyvoj novych a lepsich technologii. Tak je od toho neodrazuj ;-D

0/0
26.10.2010 18:54

Deleter

Re: Takže

Průměrný elektromobil, to je ten, co neexistuje, viď?

0/0
26.10.2010 19:38

REMET

Re: Takže

Spatne pocitate.

LiFe se umi nabijet i behem 15min na 100% sve kapacity (4C), ale potiz bude spis s moznostmi rozvodu v dome (malokdo ma dimenzovanou elektriku na prikon az 48kW, tak pak by nabijeni mohlo byt na 230V ty 4 hodiny a na 400V tak 1 hodina). Ale takhle pomale nabijeni neni chyba akumulatoru.

Nevim jakou kapacitu ty akumulatory maji mit, ale dle vasi ceny (380000) to vychazi na 29kWh, rekneme nejakych 356.4V / 81Ah (spickove je mozne brat 2.4kA). Celkova vaha takoveho akumulatoru by byla 292kg a rozmerama by to bylo 56*69*39cm. 

LiFe opravdu nejsou olovene akumulatory :-)

0/0
27.10.2010 10:27

Hroznej puberťák

Re: Takže

Ty parametry jsou celkem hezké, ale ta cena šílená. Pro mě něco takového bude přicházet v úvahu, až bude cena tak desetinová...

0/0
27.10.2010 10:32

b arbudo

Re: Takže

... s co říkají mrazu?

0/0
28.10.2010 19:24

Diskuzní kovboj

Nemá se to náhodou jmenovat

EKOLOVERGL?:-P

0/0
26.10.2010 14:25

Causabone

..

no abych řekl pravdu nenašel jsem nijaký objektivní názor proč tohle

auto né. Není to krasavec a není dodělanej a má to být stavebnice,

nikoliv seriový auto. Že se elektromobily pomalu dobíjejí, ne všude je

to možné, je to těžký a baterky mají krátkou životnost za určitých

podmínek. Jsou to opravdu neřešitelné problémy?

0/0
26.10.2010 14:23

Causabone

Re: ..

Nemyslím, dobíjení

přijde s poptávkou a rozšířením aut, však už se tu plánuje síť

dobíjecích stanic, v tomhle autě jsou baterky s dobíjením do 30 minut,

kolik času strávíte na delších trasách na benzínkách? Většina lidí

minimálně polovinu toho času, nebude to až takový rozdíl.

0/0
26.10.2010 14:23

Causabone

Re: ..

To auto

rozhodně není těžký, zvlášť v tomhle čase, kdy každá pipina po praze

jezdí sama v SUVu. Životnost baterek, jejich uložení vzhledem k teplotě a

počasí, kvalita, to se určitě změní s rozšířením a opět poptávkou.

0/0
26.10.2010 14:23

Causabone

Re: ..

Elektřiny bude taky dost, vždyť ji dneska pěstuje každej na poli a ještě

máme plno prázdných střech. A snad nám i ten temelín dostaví a dukovany rozšíří a obnoví.

0/0
26.10.2010 14:23

Hroznej puberťák

Re: ..

Kolik času strávím na delších trasách na benzínkách? No, ani moc ne, s dojezdem kolem 1200 km na jedno natankování...

0/0
26.10.2010 14:30

Causabone

Re: ..

no já nevim, když někam jedu tak pořád někdo má hlad, nebo má zas plnou nádrž, při jednoduchosti připojení do sítě se auto může snadno dobíjet, když zrovna ty vyprazdňuješ, vsadím se že 1200 km v kuse jezdí málokdo, však to ani není zdraví, profesionální řidič to ani nesmí

0/0
26.10.2010 14:38

Hroznej puberťák

Re: ..

V kuse to sice nejedu, ale nemusím se o tankování starat ani stavět na pumpách, můžu si zastavit někde v lese, na vyhlídce...

0/0
26.10.2010 14:42

Causabone

Re: ..

tak to až budou tyhle auta rozšířený a nějak optimalizovaný a srovnatelný s těmi spalovacími bude jen pomyslný jazýček na vahách. Já raději na záchod :) Koneckonců udělat přípojku na odpočívadlo na mince taky není nemožný.

0/0
26.10.2010 14:54

Hroznej puberťák

Re: ..

To není, akorát mám obavu, že uteče ještě hodně vody, než něco takového bude, jestli se toho vůbec dožijem.

0/0
26.10.2010 15:01

Causabone

Re: ..

před čtyřmi lety se mobily zmenšovali a dnes jsou to dotykový pádla kdo vládne. Před deseti lety jsem kupoval televizi co se nevešla do auta a dnes jsou to destičky na zeď. Taky nikdo netušil, že si bude v rámečku přehrávat fotky. A číst elektronickou knihu v MHD. A když jsem chodil do školy nikdo neměl mobil a teď ho mají děti ve školce.

Někdy se prostě odehraje takovej technologickej skok, že při ohlédnutí nechápem, jak jsme mohli předtím fungovat. Já věřím, že tyhle auta se rozběhnou do pěti let a nahrazovat ostatní budou tak rychle jak rychle se budou spalovací vyřazovat pro stáří.

0/0
26.10.2010 15:09

MerlinMagic

Re: ..

S tímhle pojedeš těžko někam dál když to jezdí max. 50 km/hod.

0/0
26.10.2010 14:31

Causabone

Re: ..

však to už jsem argumentoval tak nějak všeobecně, tohle je golfové vozítko, ale jinak tu bývají zcela běžně články o normálních seriových elektromobilech co jezdí stovkou i víc, vypadají jako normální auto a dojedou 200km na jedno nabití. A budou se tu prodávat do pár let. Jen mě zaráží ta zmíňka o bateriích, jaktože tyhle jsou o tolik lepší než ty co používají automobilky.

0/0
26.10.2010 14:41

AAA2

Re: ..

baterky s dobíjením do 30 minut - jo, to je sice hezky, ovsem za cenu brutalniho snizeni uz tak mizerne zivotnosti.

0/0
27.10.2010 10:25

Fido

Re: ..

Nemoznost dobijeni je dost podstatny az neresitelny problem. Resp. resitelne je vsechno ale naklady byvaji naprosto neumerne. Preci jen predstava dieselagregatu zaparkovaneho na ulici vedle pidielektromobilu a vedle zaparkovana cisterna s naftou ... no nevim ale pak to nebude ani o te ekologii.

0/0
26.10.2010 20:12

MerlinMagic

Jaký je poměr

hmotnosti baterií a dojezdu elektromobilu? Vychází to zhruba 500 kg baterií na 100 km? A až pojedu dál, tak za sebou potáhnu elektrocentrálu? A co v zimě, nízká teplota bateriím nesvědčí, navíc se musí nějak topit, svítit, stírat, ofukovat. Takže jaký bude dojezd elektromobilu v zimních měsících dejme tomu s tři roky starýma baterkama?

0/0
26.10.2010 14:02

Causabone

Re: Jaký je poměr

no píšou dojezd 120, při navýšení na 200 plus 70 kg, jestli se nepletu tak to by vycházelo 70kg na 80km, tj. 175kg na 200km. tj. 87,5kg na 100km. To podle mě není nijaká tragédie.

Současný vůz v palivu má řekněme 5kg na 100km, podle spotřeby a taky neznám hustotu paliv. Jenže elektromotor je hádám dost lehčí než spalovací motor, aspoň myslím, takže ten poměr taky nebude až taková tragédie.

0/0
26.10.2010 14:36

MerlinMagic

Re: Jaký je poměr

Dobře, to bereš tenhle golfový vozík který jede padesátkou a nemá žádný výkon. Já myslím u normálního auta.

0/0
26.10.2010 14:54

Causabone

Re: Jaký je poměr

to asi spotřeba naroste, uvidíme, v jiném článku tu někde psali, že snad čez těch aut nasadí několik desítek už příští rok. Do dvou let se budou běžně prodávat. Věřím že jako alternativa se osvědčí. Stejně dnes plno rodin má více než jeden vůz, jeden na běžné užívání může být na elektriku, druhý na delší trasy a přepravu nákladu může být úsporný diesel, nebo hybrid.

Nevidím důvod proč by to nemělo stačit.

0/0
26.10.2010 15:03

libedejroznec

do 300 000

lol .. tak za tohle bych dal max. 50 000 a to by tam ještě musel být navíc rezervní accu pack..  ..takovej lepší golfovej vozík..

0/0
26.10.2010 13:52

dodo-dodo

Re: do 300 000

problem je, ze jsou drahe baterie a az bude co se tyka zivotnosti po bateriich, tak to auto uz nebude mit zadnou hodnotu

0/0
26.10.2010 14:24

Causabone

..

Po důkladném studiu příspěvků téhle diskuze jsem odhalil jaké auto přesně lidé chtějí: musí to dojet 300 km, vydržet to kolizi s jiným autem, snadno se to musí tankovat, super je také silný zvuk a líbivý design. Světe div se, ono to už existuje, tady to máte http://cs.wikipedia.org/wiki/M1_Abrams :-)

0/0
26.10.2010 13:49

Honx

Re: ..

Ne, pro plno lidí je to nepřijatelný stroj. Nedělá se totiž v TeDéÍčku ani v metle :-)

0/0
26.10.2010 13:57

Causabone

Re: ..

no však já bych byl příznivec elektriky, ale prostě do toho nepůjdu dokud taky M1 nebude proudová, tedy na el.proud přesněji

0/0
26.10.2010 14:14

Ghost47

Re: ..

Rovněž se s tím výborně parkuje (obsazený místo ? Myslíte tu hromadu plechů pod levým pásem ?) a absolutní přednost v jízdě taky není k zahození (až na železniční přejezdy, tam se to dá bezpečně poslat maximálně tak motoráčku :-))

Trochu vadí, že to jede maximálně stovkou a v sedačce (vlastně spíš lehátku) řidiče je docela jednoduché usnout...

0/0
26.10.2010 14:07

Causabone

Re: ..

ale pro garážisty prý to je jen když mají na zadní stěně garáže otevírací okýnko :)

0/0
26.10.2010 14:12

Honx

Re: ..

Na druhou stranu, pokud tam za jízdy usneš tak je dost nepravděpodobné že se TOBĚ něco stane. A nemusíš mít kvůli tomu ani deset airbagů :-)

V podstatě v tomhle vozidle by bez problémů fungovalo i automatické řízení. Na navigaci by sis nastavil cíl a "tvoje autíčko" by se tím směrem prostě vydalo. Rovně. Bez zatáčení.  Čemu se taky v tomhle vyhýbat, no ne? ;-D

0/0
26.10.2010 14:36

Causabone

Re: ..

problém nastane při masovém nasazení a střetu dvou srovnatelných. sice se nikomu nic nestane, už jsem viděl tank co přejel po druhém když byl v příkopu. Ale i tak. Předpokládám že by pomohlo zabudování toho tlačítka "JUMP" co používají v Kobře 11

0/0
26.10.2010 14:44

Dr.R.

Tolik zatemněných lidí v jedné diskusi se jen tak nevidí

Nemám k tomu co dodat. Mozky prolité benzínem či naftou si dovoluji upozornit, že spalovací motor obsahuje asi 1000 součástí, elmotor sotva 100. Rozsahy teplot u spla. motoru - -20 až +1000°C  Elmotor? -20 až +100°C (max). Který je asi vác namáhaný? Který má vyšší životnost? V čem spočívá generálka elmotoru???? Ve výměně pouhých DVOU ložisek!!!! Studené starty, krátké jízdy, mazání, "chcípnutí" motoru na křižovatce při málo plynu, atd. - nic takového elmotor nezná. Volnoběh? Směšný pojem!!! Startér? Zbytečnost. Alternátor - jakbysmet. Převodovka, diferenciál? K čemu? 4 motory do 4 kol. Diferenciál/mezinápravový diferenciál - elektronicky bez mechanických omezení a ztrát. Variabilita - jedu na 2 motory (přední nebo zadní), nebo na 4 - mám 4x4... Rekuperace, atd. Stačí??? Začnete opravdu přemýšlet, nebo jen hloupě kecat???

Nezapomeňte, že rekord 100km/hod překonal jako první na světě elektromobil před více než 100 lety. H O W G H   !!!

0/0
26.10.2010 12:43

MerlinMagic

Re: Tolik zatemněných lidí v jedné diskusi se jen tak nevidí

To je všechno hezké pane zabedněný, ale co dojezd, čas nybíjení a hmotnost a životnost baterií? Hlavně ten dojezd. Elektromobily zatím nemohou konkuruvat spalovacím motorům...zatím. Tak kdo je tady zabedněný?

0/0
26.10.2010 12:57

MerlinMagic

Re: Tolik zatemněných lidí v jedné diskusi se jen tak nevidí

Vyjmanol jsi pouze nevýhody spalovacího a výhody elektromotoru. Co to vzít z druhé strany? Výhody spalovacího a nevýhody elektromotoru.

0/0
26.10.2010 13:03

Dr.R.

Re: Tolik zatemněných lidí v jedné diskusi se jen tak nevidí

Jaké nevýhody má elektromotor? ELEKTROMOTOR, ne ELEKTROMOBIL jako celek.

Troufám si tvrdit, že elektromotor nemá žádné nevýhody. Elektromobil samozřejmě ano.

0/0
26.10.2010 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.