Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnice bez čar jsou nebezpečné. Jsme horší než rozvojové země, říká expert

Je hustá mlha, světla auta ji sotva prosvítí a řidič má co dělat, aby nesjel z krajnice nebo nevjel do protisměru. To je situace, která se může stát na mnoha úsecích silnic nižších tříd. Bílé vodicí pruhy nejsou vidět, Středočeský kraj totiž šetří a neobnovuje je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

akro

čáryfuk

Jinak řečeno, pan Rath vyhodí ročně na vracení zdravotnických poplatků ve svém kraji částku, za kterou by mohli obnovit 4000km vodicích čar.......

0/0
29.10.2010 11:53

Keni

Re: čáryfuk

kolik osob tim pripravil o zivot? Predpokladam ze hodne. Vcera jsem v noci jezdil na Melnicku a hranice spinava vozovka a nezpevnena krajnice byla spatne viditelna. Opravdu je to horsi, nez jsem si myslel. Ne ze by to neslo, ale vymejskeji se kraviny na entou pro bezpecnost a na zakladni prvky se kasle.

0/0
1.11.2010 12:38

NumLock

bezpečnost až na posled

Jsem rád, že konečně někdo odhalil, že u nás o bezpečnost nikomu nejde. Jde jen o výběr peněz z pokut. Vždyť si stačí spočítat, že ty kbílé krajnice by stály sotva 1,5 milionu, kdyby je dělali na všech silnicích! To je i pro Středočeský kraj směšná částka! Jistě by to zachránilo více řidičů, než pravidelné kontroly lékárniček!

0/0
29.10.2010 9:51

Deleter

Re: bezpečnost až na posled

2368+6251=8619km což při 50 kč/km (krajnice jsou 2) mně osobně teda vychází na 215 milionů.

0/0
29.10.2010 21:50

Deleter

Re: bezpečnost až na posled

Blbost, na 430. Pardón. A Kč za m, ne za km. Už je pozdě.

0/0
29.10.2010 21:51

Pavel57

hezký ceník, ale ... ty čáry nejsou 25 cm

Ceník je moc hezký, ale středová čára není široká 25 cm. Je tedy ve skutečnosti levnější? A navíc může být plná nebo přerušovaná - kolik potom stojí ta mezera?? V každém případě ale jde o částky nesrovnatelně menší než je za opravy výtluků ...

0/0
27.10.2010 15:47

Lev-z-Rožmitálu

řidiči kteří neumí řídit bez čar

jsou nebezpeční:-P

0/0
27.10.2010 10:33

nelde

Re: řidiči kteří neumí řídit bez čar

Jenže v provozu jste závislí na ostatních "nebezpečných" řidičích.

Mimochodem, jak může metr čáry stát 25,- Proč se na to malování čar nevezmou nezaměstnaní? Stačí plechovka barvy, štětec a reflexní vesta (-;

0/0
27.10.2010 10:57

Lev-z-Rožmitálu

Re: řidiči kteří neumí řídit bez čar

to je nápad

a čáry budou vlastně vlnky?;-D

0/0
27.10.2010 12:03

TTRX

Re: řidiči kteří neumí řídit bez čar

Lev nemá v autě co dělat.

0/0
27.10.2010 12:05

jendabenda

kupecké počty

za Dr.áthovu pracovnu by se pořídilo 153 km čar, kolik za jízdné zadarmo a proplacené poplatky ve zdravotnictví? A to když přebíral hejtmanství tak bylo v rezervních fondech 70mil. tj. 2692 km čar. Kam socan vstoupí, tam tráva neroste.

0/0
26.10.2010 23:55

FastDriver

Re: kupecké počty

bohužel poslední volby jasně ukázali, že lidé jsou nepoučitelní.

0/0
27.10.2010 8:15

FastDriver

Re: kupecké počty

ukázaly. fuj, taková hrubka hned po ránu

0/0
27.10.2010 8:16

Pavel57

Re: kupecké počty

Já bych řekl, že i v jiných stranách jsou místní funkcionáři obdobní exoti. Spíš je to problém konkrétních lidí než stran. *** Kam vstoupí, tam tráva neroste?? To je nápad - vzít takového člověka na vodítko a procházet se s ním po polních cestách v regionu. Lepší než úklid trávy. ;-D

0/0
27.10.2010 15:51

qitto

Lány?

No nevím jestli Lány byl ten správný příklad. Vyrostl tam pěkný předimenzovaný obchvat!

0/0
26.10.2010 23:30

Jozxyqk

silnice

hlavně, že se to značení dělá na zimu kdy se asi nejvíc opotřebovává...možná by pomohla i obnova odrazek na cestách, protože i na některých 1. tř. chybí, dřív to bylo na každém rohu i na 2. tř., ty by možná byly přednější než postraní čáry

0/0
26.10.2010 21:43

wrah

Metr čáry

Ano, metr čáry sice vyjde na 25 kč, ale taková maličkost: On se na normální vozovce ten metr maluje jen občas, říká se tomu přerušovaná čára. Takže v reálu je to o dost méně.

0/0
26.10.2010 20:51

(db)

Re: Metr čáry

i postranní?

0/0
26.10.2010 22:26

1000mb

Re: Metr čáry

:-)R^

0/0
27.10.2010 8:52

zbiro

Re: Metr čáry

Přerušovaná čára vyjde dráž, alespoň ve Zlínském kraji. Všude kde dříve byla přerušovaná čára na dlouhých přehledných úsecích vhodných k předjíždění pomalu jedoucích přetížených Avií a podobných skvostů, je teď čára plná. Jak jinak si to vysvětlit, než nedostatkem peněz. :-/

0/0
27.10.2010 11:00

Pavel57

Re: Metr čáry

A to tu ještě není ceník těch mezer .....

0/0
27.10.2010 15:52

martin_simek

Stredoceska GUBERNIE

utraci penize na jine "bohulibe" taskariny ...

0/0
26.10.2010 20:39

expat47

Re: Stredoceska GUBERNIE

....žeby za tím bylo těch 30Kč co se vracelo............????????????

0/0
28.10.2010 23:07

martin_simek

Pane Kaspare

nesmite jezdit kolem zamku, ale po lanskem okruhu ;-D

0/0
26.10.2010 20:38

Solenza

Raději opravit díry

Dopravní expert: Důležitější je značení než oprava děr.Tak já bych raději opravil díry, než čáry. Co je to platný, že máte čáru, když je v silnici díra.;-D

http://img.blesk.cz/img/1/full/576917-img-silnice-krater.jpg

0/0
26.10.2010 20:35

Pavel57

Re: Raději opravit díry

Krátery opravit, díry nechat, dokud se z nich nestanou krátery. A jinak - běžný člověk dnešního světa jezdí v SUV 4x4 a díry mu tolik nevadí. 

0/0
27.10.2010 15:53

tmf

nemají

stovky tisíc na čáry a desítky milionů na jízdné rozfrcali a kolik stálo proplácení 30 kaček ...

socdemáci Rv

0/0
26.10.2010 20:24

slon75

Re: nemají

Nojo, nechci slevu zadarmo, řekli si voliči, kteří vynesli do vedení krajů ČSSD.

0/0
26.10.2010 20:44

Deleter

Naopak.

Silnice s čarami jsou nebezpečné, neboť řidiči zvyšují rychlost. Sice vidí, kam jedou, ale nevidí případné překážky. Ostatně není problém přizpůsobit jízdu atakdále. Patníky jsou rozumný kompromis!

0/0
26.10.2010 19:19

TTRX

Re: Naopak.

Připomínáš mi toho komunistu co navrhoval súžit silnice. Argumentoval tím že se lidi budou pak více bát a budou jezdit pomaleji = méně nehod

0/0
26.10.2010 19:25

Deleter

Re: Naopak.

Toho z Británie?

0/0
26.10.2010 19:28

TTRX

Re: Naopak.

Nene byl v ČR...jméno už nevím. Je to tak dva roky zpět

0/0
26.10.2010 19:31

Deleter

Re: Naopak.

No, že v Británii chtějí vysazovat stromy k silnicím před obcemi, aby zpomalili spěchače. To, že vykácení stromů a vymalování čar zvyšuje rychlost a následky nehod je prokázáno statisticky. Taky jezdím raději s čarami, ale takhle to je.

0/0
26.10.2010 19:35

TTRX

Re: Naopak.

Já nic neříkám, jen mi ho to připomělo...

0/0
26.10.2010 19:43

martin_simek

Re: Naopak.

Jiste, pane ministre ;-D

0/0
26.10.2010 20:40

pjb1

Zdravím.

Pane krajský hejtmane, ta suma za namalování čar zhruba odpovídá sumě, kterou jste prošustroval hrazením jízdného ve školních autobusech a proplácením zdravotních poplatků. Děkuji, že se o nás tak staráte. Téměř mi při té Vaší péči ukápla slza. Ale na druhou stranu je fakt, že bílé čáry volby nevyhrávají, že?:-P

0/0
26.10.2010 19:06

TTRX

Re: Zdravím.

Pozor to je omyl...nejde o hrazení jízdného ve školních autobusech. Jde o hrazení jízdného dětem.... To znamená ať jedou kamkoliv, nejen do školy.

0/0
26.10.2010 19:07

pjb1

Re: Zdravím.

Pravda, dopustil jsem se nepřesnosti, stálo to víc. Mohly za to být i nové patníky. Ach jo....

0/0
26.10.2010 19:14

rychtar

Treba by to chtelo si rici pravdu.

CR je na urovni rozvojovych zemi nejen stavem silnic. :-/

0/0
26.10.2010 19:04

TTRX

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

To Češi neradi slyší. Dnes když jsem kritizoval české silnice a chválil nové Egyptské...bylo mi řečeno že v Egyptě můžou být rovné, značené silnice z asfaltu....protože je tam rovina a není tam mráz. Takže co na t oříct

0/0
26.10.2010 19:06

rychtar

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

Neradi slysi, ale je to pravda. Silnice i cast dalnic v Cechach jsou v katastrofickem stavu.

0/0
26.10.2010 19:14

honimirek04

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

no nemyslim, napr. Francie ma dopravni znaceni na daleko horsi urovni nez my, a i Frantici rikaji ze v tom maj hroznej bordel

0/0
26.10.2010 19:07

TTRX

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

Co si představuješ pod takovým pojmem horší dopravní značení? Do FR jezdím každoročně a nevšiml jsem si...nicméně používám většinou větší silnice

0/0
26.10.2010 19:08

honimirek04

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

ja jezdil od dalnic po ty nejvetsi prdelky sveta a spousta krizovatek neni nijak oznacena tzn prednost se dava jak kdo prijede :-D, cary nemaji normalizovane jako u nas (12,5cm a 25cm) u nich to je jak to padne, navic maji desne mnozsti svislych znacek, u nas zacetek a konec obce ci krizovatka rusi zakazy ve francii jak kdy a navic tam cpou dalsi nesmyslne znacky, vim o cem mluvim, dalnice jsou vpoho ale jinak to je hruza...

0/0
26.10.2010 19:23

TTRX

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

No ale v cizině je na hodně místecj přednost upravena pravou rukou...vyhovuje mi to

0/0
26.10.2010 19:27

rychtar

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

Pokud vite o cem pisete, tak se nejdrive seznamte s rozdily v dopravnich predpisech, nez do Francie pojedete. Bude to potom jednodussi ......... ;-)

0/0
26.10.2010 19:42

rychtar

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

Vy si delate legraci, ze ano ........ ;-)

0/0
26.10.2010 19:12

TTRX

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

V čem?

0/0
26.10.2010 19:14

rychtar

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

S tim co pisete jste ve Francii nikdy neridil .......... ;-D

0/0
26.10.2010 19:21

TTRX

Re: Treba by to chtelo si rici pravdu.

Ach zase někdo kdo mne bude přesvědčovat že ví lépe než já kam a kdy jezdím....

0/0
26.10.2010 19:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.