Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéfdesignér Citroënu: Krásná auta se lidem líbí, doma ale chtějí mít obyčejná

Citroeny jsou synonymem vytříbeného designu už dlouhá desetiletí. Novým šéfem talentovaného týmu francouzské automobilky je Thierry Metroz. Velitelskou tužku přebral teprve letos v lednu. "Kdo kupuje C4 nechce revoluci," říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TT777

blbost

krasna auta se lidem libi ale kdyz se maji rozhodnout jestli si koupi krasne auto nebo za stejnou cenu obycejne ale vetsi s lepsim motorem tak si logicky zvoli druhou variantu ta krasa je u auta az ten posledni parametr pokud date na trh prostorem vykonem a cenou naprosto shodna auta tak se 100% bude prodavat to s hezcim modernim designem!!

0/0
2.11.2010 9:17

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Nejkrasnejsi a i nejspolehlivejsi byla kachna

R^

0/0
31.10.2010 17:41

TTRX

Citroen mě nikdy neoslovil

Jediný který se mi za posleních cca 15 let líbí je nový DS. R^

0/0
30.10.2010 19:28

copy_BA

Re: Citroen mě nikdy neoslovil

a to ktory? DS3? DS4? DS5?

0/0
31.10.2010 5:03

TTRX

Re: Citroen mě nikdy neoslovil

DS3...potkal jsem ho v létě ve Francii. Pro ženskou je děsně roztomilej. Ty ostatní modely jsem viděl jen na netu

0/0
31.10.2010 10:35

shmelina

DS9: Metropolis

Mně se od citroenu moc líbí tenhle kousek, snad pude takhle do výroby....

http://www.google.cz/images?q=DS9:+Metropolis&oe=utf-8&rls=org.mozilla:cs:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=cs&tab=wi&biw=1366&bih=583

0/0
30.10.2010 18:03

H75

Design

:-) "Citroeny jsou synonymem vytříbeného designu už dlouhá desetiletí." Tím mají na mysli Citroen BX, který, tuším, vyhrál anketu o nejhnusnější auto 90. let? ;-D Ale proti gustu žádný dišputát.....

0/0
30.10.2010 11:50

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Design

Citroen BX taky není auto z 90tých let - Citroen ho uvedl na trh v první půlce 80tých let, když v tom přijeli známí z Francie v roce 1985 do Čech, tak na to všichni zírali jak na lítající talíř. Svezení bylo v tý době neskutečný. Souhlasím, že hranatý design postupně zastaral (vy asi narážíte na doprodej BX v ČR před uvedením Xantie), technika ale nikoliv.

0/0
30.10.2010 11:59

H75

Re: Design

Máte pravdu, je z 80. let.....omlouvám se. Ale obluda je to hrozná i na tu dobu :-).

0/0
30.10.2010 12:01

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Design

Chápu. O 4 roky později navrhnul Bertone našeho Favorita, podobně je navržený i Fiat Ritmo .. je to věc vkusu, názoru. Ale asi to nemá smysl to posuzovat dnešníma očima. Podobně na tom byly i třeba Renaulty 15 a 17. Zajímavý je, že lidem vadí BX, ale jeho sestry AX a XM už tolik nedráždily.

0/0
30.10.2010 12:44

H75

Re: Design

Možná je to tím, že design BX je až moc agresivní, je tam hodně černého plastu. Je to také hrozně dlouhé auto (na tu dobu), možná, být o půl metru kratší, byl by jeho vzhled hezčí. Zřejmě je ten problém v proporcích vozu.

0/0
30.10.2010 17:21

blb

Re: Design

Co chcete zkracovat! Citroen BX má na centimetr stejné vnější rozměry, jako Škoda 105/120. A o vnitřním prostoru radši nebudu ani mluvit!

0/0
1.11.2010 8:00

copy_BA

Re: Design

aj v dizajne Citroenu BX mal prsty Bertone.

0/0
31.10.2010 5:06

corwin78

Re: Design

Tak, tak, BX bylo pěkně hnusné, ale to svezení, to byla jiná písnička.

0/0
30.10.2010 13:37

Posel z Liptákova

Re: Design

Ten design je z přelomu 70. a 80. let a je od Bertoneho, což je jedna z největších značek automobilového designu. Víte, na design se musíte dívat dobovou optikou, ne, jak vám to připadá z dnešního pohledu. Citroen byl vždycky jedním z nejprogresivnějších, co se týká designu masově vyráběných aut R^

0/0
30.10.2010 16:15

H75

Re: Design

Já vím, dnes se tomu člověk směje, tenkrát se nesmál, máte pravdu. Náš nekritický názor je však dle mne ovlivněn tím, že ve srovnání s vozy, které brázdily naše silnice, bylo tohle auto dělo. Na vzhled (ani v retrospektivě) tudíž tolik dnes nekoukáme. A jak píše příspěvek níže, Citroen uměl předtím vyrábět hezká auta - viz model Fantomas. Když to vezmeme bez předsudků, mně připadá (a teď mluvím zcela otevřeně) mnohem hezčí Žiguli, než tento Citroen. Je také ze 70. let (možná prvotní koncepce ze 60., nevím) - ale to auto má proporce, hodně chromu, vyřešené designové detaily. BX je oproti tomu hodně nesouměrná škatule, neproporční, zbytečně členitá. Domnívám se proto, že ani v době svého vzniku to nebylo hezké auto.

0/0
30.10.2010 17:26

kecálek_český

Re: Design

pokud se nepletu, tak jeden model Citroenu byl vyhlášen jako designově nejkrásnější auto všech dob, nebo něco na ten smysl (auto ze 60/70 let), takže - ano, pro mě jsou Citroeny synonymem vytříbeného designu už dlouhá desetiletí

a co se týče BX - to je zde již rozebráno, tak se nebudu opakovat:-P

0/0
30.10.2010 17:07

Chico Mendes

Jasná věc

Lidé chtějí mít obyčejná auta, protože krásná auta mají méně odolný lak proti poškrábání desetikorunou. ;-D

0/0
30.10.2010 11:24

cenzore_zdar

Rucni brzda

Este furt je rucni brzda na predni naprave? :-D

0/0
30.10.2010 8:34

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Rucni brzda

8-o8-o šmankote - kde jste na to přišel ?

0/0
30.10.2010 11:29

cenzore_zdar

Re: Rucni brzda

Citroen Xantia nebo tak nejak se ten pekac jmenoval.... Tam jsem to videl

0/0
30.10.2010 19:29

Josef II

Nyni je evropska spicka Citroen, ale ...

kdysi nejvetsi revoluci zpusobil Renault (statni podnik) se svym R-5.  Zavedl plastove narazniky a aerodinamicke reflektory a okamzite to od nej nestydate vsichni konkurenti prevzali.  Vcetne  Mercedesu !!

0/0
30.10.2010 7:00

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Nyni je evropska spicka Citroen, ale ...

Ranault 5 zavedl aerodynamické reflektory? A co Citroen DS z roku 1955? Nemluvím o Tatraplanu a dalších autech, které měly reflektory už součástí siluety karoserie.

0/0
30.10.2010 11:23

copy_BA

Re: Nyni je evropska spicka Citroen, ale ...

plastove narazniky..

a co take kotucove brzdy? pohon prednych kolies? To nebola revolucia?

0/0
31.10.2010 5:10

Censor es la teta

Citroen

má krásná a kvalitní auta? No tak proč je před námi schovává? 8-o

0/0
30.10.2010 0:34

f0rr35t

Re: Citroen

R^;-D

0/0
30.10.2010 0:37

KarelV

Re: Citroen

Nejen Citroen, ale i Peugeot ... ;-D;-D;-D ... vyrábí jen samé podivně tvarované rakve ... Rv

0/0
30.10.2010 7:50

RodoDendron 0002

Re: Citroen

R^R^R^R^R^ "Šéfdesignér" si nevidí do huby. Krása aut Citroenu skončila s auty XM. Ještě Fantomasovo auto bych považoval za krásné, ale to co předvádí řadou C je tragédie...

0/0
30.10.2010 10:08

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Citroen

Já teda Citrónem jezdím, takže jsem asi zaujatej, ale krásný, tedy výrazně nad estetiku v daný třídě mi přijdou původní C4, C4 Picasso, C6, C8. Nová C5 na můj vkus příliš kopíruje Audi, zřejmě se rozhodli jít trochu naproti německému vkusu a užrat trochu tržnho podílu na největším automobilovém trhu. Navíc hydroactive podvozek je neuvěřitelně příjemnej. A navíc ještě jedna věc - Citroen je jedna z posledních automobilek, která nepředstírá, že s jejich auty bude obyčejnej uživatel závodit, jsou to auta stavěná na komfort a dlouhý cestování. A jsou promyšlená do nejmenšího detailu, což člověk ocení až po nějaké delší době užívání - to německá auta nabídnout nemůžou (soudím dle VW, Fordu, Škody).

0/0
30.10.2010 11:29

hives

Re: Citroen

Když vidím nové modely DS řady, tak mám pocit, že to nepředstírání, že s jejich auty bude někdo závodit už neplatí. Ale chápu to. Mít tolik úspěchů v rally a naproti tomu vyrábět jen komfortní kočáry moc smysl nedává. Naopak bych konečně uvítal vážného konkurenta třeba Imprezy STI, Mitsu EVO nebo aspoň Focusu RS...

0/0
30.10.2010 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.