Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový Ford Ranger: sen farmářů po celém světě

Nový, hezčí a se silnějšími motory. Velký pick-up Ford Ranger přijde příští rok v novém provedení, které se bude snažit uspokojit farmáře po celém světě. Tedy vyjma USA a Kanady, pro tamní zákazníky by asi byl příliš malý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nikita Balmašev

Té zajímavý, moc zajímavý...

Tak voni si ty farmáři tedy sní svoje sny vo Fordu Ranger, tak to asi bude mít něco do sebe.

Jenže pak se probudí a celej den jezdí v Toyotě Hilux. No, každej máme nějaký ty sny...

0/0
23.11.2010 10:41

nenápadně maskovaný Kei

Dobré auto na evropské polní cesty...

...a české silnice.

0/0
5.11.2010 22:56

superkutil

Re: Dobré auto na evropské polní cesty...

Taky zvažuju výměnu osobáku s nízkoprofilovými pneu a 200 koňmi za 4x4 s balóny a tak 300 koníky. ;-)

0/0
15.11.2010 21:31

Sladek

"obrovský Ford Ranger"

;-D;-D;-D

0/0
4.11.2010 22:18

Tommy Gun

Ranger

Jezdím s modelem 2006 a opravdu to není závoďák. Dynamika jako felicie, ale jako pracant se škoda pickup může jít klouzat. Spotřeba asi 11l. nafty naložený auto. Chybí tomu uzávěrky diferenciálů. Vyplatí se to jen tomu, kdo potřebuje i mimo silnice, jinak tranzita.

0/0
4.11.2010 17:22

habr

Re: Ranger

Srovnávat pick-up od Škody s Fordem Ranger  snad trochu soudný člověk nemůže.  Jsou to zcela jiné vozy vybavené pro jiné příležitosti.

Ale jinak pravda - Ranger je postavený pro užití na nezpevněných cestách, ale ne do těžkého terénu. Pokud potřebujeme výjimečně na podobné cesty zajet, je vhodnější si sehnat klasickou velkou dodávka a do výbavy přihodit sněhové řetězy které dobře poslouží i na ujetém a blátivém poli.

0/0
4.11.2010 21:59

Tommy Gun

Re: Ranger

Než budeš posuzovat moji soudnost, přečti si ještě jednou pořádně článek. Na feldu tam naráží autor. Jinak srovnávat se dá cokoliv a soudnost člověka se pozná až podle výsledků jeho výběru, víme?

0/0
5.11.2010 16:03

panzic

vzpomínám na něj rád

otec měl předchozí model, rok 2009 a já jsem si s ním taky pár tisíc najel....

nejradši jsem měl výjezdy z kruháče po přidání plynu krásným plynulým driftem... :)

jinak se mi zdálo, že ABS spíná vcelku brzo (oproti mx-3 co jsem tehdy měl) a taky je velká nevýhoda to že jak člověk nemá uzamykatelné víko korby, tak s tím nemůže vzít manželku na nákupy...

0/0
4.11.2010 17:16

habr

Re: vzpomínám na něj rád

S autem které je postavené na 1 tunu nákladu jet na nákup s tím, že nákup dám na ložnou plochu,  je zralé na návštěvu psychiatra, protože z nákupu, pokud kupuji potraviny včetně vajíček toho domu v pořádku moc nepřivezu.

0/0
4.11.2010 21:52

panzic

Re: vzpomínám na něj rád

překvapivě to není pravda, vezl jsem na korbě i vajíčka a vlastně celý nákup na minimálně týden a přežil to v pohodě, tašky z globusu jsem zavěsil na oka a bylo, jenom jsem se bál, aby ty balíky vody netrefily zrovna ty vajíčka...ale dopadlo to dobře :)

0/0
4.11.2010 22:27

habr

Re: vzpomínám na něj rád

Alespoň, že jste se bál.

0/0
4.11.2010 22:45

panzic

Re: vzpomínám na něj rád

ale no ták Vy máte nějaký odpor vůči rangeovi, jak tak sleduju podle diskuze ne? :-)

0/0
4.11.2010 22:55

habr

Re: vzpomínám na něj rád

Ne - jezdím s ním, či s nečím podobným. Ale je to auto, stejně jako Navara od Nissana, Hilux od Toyty apod., pro práci, pro lidi kteří musí "mimo asfalt". Pokud jezdí prázdné, je to celkem nebezpečné auto v rukách lidi co si myslí, že mají velké auto.  Jeden příklad tu již máme -" jak se s tímto autem příjemně klouže při výjezdu z kulaťáku".

V silničním provozu jezdit i třeba tzv. "řízeným smylem" je dost neodpovědné, protože je již malá hranice k neřízenému smyku a na takové srandy silnice nejsou. Navíc zvuk smýkaných pneumatik může vyvolat nežádoucí reakci u řidiče který je trochu lekavý.

Tato velká auta, stejně jako off-roady jsou hodně nebezpečná pro chodce. Auto naráží blíž k těžišti člověka (dítěti často i na hrudník),  při určité rychlosti chodec nespadne na kapotu jako u klasického osobáku, ale je rovnou sražen pod auto.  To bylo to první, co mi řekli starší řidiči, když jsem do té bedny poprvé lezl.. A stále si myslím, že to byla dobrá rada do života.

0/0
4.11.2010 23:44

panzic

Re: vzpomínám na něj rád

jo, je to blbost si takové auto koupit na normální ježdění, když člověk bydlí někde na sídlišti...

ty ptákoviny jsem si s tím zkoušel jenom tehdy, když byla cesta široko daleko prázdná, nejsem hovado...

jinak já bych naši diskuzi uzavřel tím, že je to skvělé auto na práci(myslím když s tím jezdí člověk mimo zpevněné cesty) ale na normálni ježdení je na nic... co? :-)

0/0
5.11.2010 17:44

superkutil

Re: vzpomínám na něj rád

V USA s takovými vozy jezdí ženské na nákupy běžně a to buď mají na korbě plachtu a nebo místo zadního čela jen síť. Ono vůbec pickup je v USA univerzální vozidlo. Na každém ranči je vidět tak 3 pickupy s točnou na korbě a tak 8 a více návěsů. Na koně, na dřevo, na vodu, na seno, uzavřenou skříň, obytňák atd. Super praktické řešené. Bohužel to do Evropy nedorazilo. Takový pickup s návěsem uveze neuvěřitelně moc a je praktičtější a bezpečnější jak přívěsný vozík.

0/0
15.11.2010 21:29

Good Bad and Ugly

Američané ostrouhají???

Pane velmi dobře informovaný redaktore,

verze US ford Ranger vypadá poněkud jinak a má i jiné motory. Stčí se podívat na internet.:-P:-P

0/0
4.11.2010 14:06

fsp

Re: Američané ostrouhají???

Americká verze je totiž úplně jiné auto, jen se stejným jménem.

0/0
4.11.2010 14:33

f0rr35t

Re: Američané ostrouhají???

R^ Redaktor je lama, ale Ford má u mě plus za to, že se snaží nabídnout auta "na míru" i jiným částem světa.  Koncept sice vychází z amerických pickupů, ale rozměry a motory jsou přiblíženy evropským standardům. Proč ne?

Mimochodem: hodný zlý a ošklivý je podle mě nejlepší western všech dob s hudbou od nejlepšího skladatele minulého století ;-)

0/0
5.11.2010 0:35

jendaH

Americký produkt :-D

Nechápu to, člověk všude slyší jaká je v americe (ale i obecně v celém západním světě) nezaměstnanost a místo aby se ten ford vyráběl v americe či evropě, třískaji to černoší v africe. Jestli to takhle půjde dál, jakože to tak doposud vypadá, nevím kdo a za co bude v evropě nakupovat (tedy kromě lidí který mají dostatečnou finančí rezervu v bankách a žijí v podstatě z úroků, či majitelů akcií a podobných finančních nástrojů). Jako další co nechápu, je smysl evropský unie, měla by nás trochu bránit.

;-€Ale na druhou stranu si za to můžeme i částečně sami, češi nejsou prakticky žádní patrioti, koukají jen na cenu, namísto místa kde se daný produkt vyrobil.

0/0
4.11.2010 12:27

Business Rule Engine Architect

Re: Americký produkt :-D

Jasně.Chtělo by to někoho, kdo by jim nařídil vyrábět u tebe ve městě za mzdu, kterou by jim nařídili a pak aby nařídili normálním lidem, že si takové auto musí kupovat. Tomu se říkalo socialismus, víš?

0/0
4.11.2010 12:53

jendaH

Re: Americký produkt :-D

Tak to jsem nemel namysli, ale smyslem kazdyho statu je svym zpusobem chranit obcany. Proc ma napr. ČEZ podmínku že minimálně české firmy budou mít min 50% podíl na dostavbě temelína, něco takového mám namysli. Koneckonců podobné důvody byli i založení EU a ne že se všechno začne dovážet z tramtárie, na to jsem narážel.

0/0
4.11.2010 15:04

username

Re: Americký produkt :-D

protože by jsi

a) dostal pokutu od EU

b) dostal pokutu od mezinárodních obchodních organizací

c) ostatní země by ti napařily clo a nebo přestali dovážet tvé výrobky.

BTW protekcionismus má sice krátkodobé pozitivní dopady, ale středně a dlouhodobě ohromné negativní dopady. Vlastně tím nutíš někoho nakupovat horší produkty nebo produkty za vyšší ceny, podporuješ nekonkurenční nehospodárnou výrobu a technologie atd.

0/0
4.11.2010 18:17

jendaH

Re: Americký produkt :-D

no jasně.. ale to jenom v extrémních případech.. proč jí teda nedostane např. stát za to že preferuje při dostavbě temelínu české firmy..  navíc jsou tu pořád určité nástroje jako je clo.. chtěl jsem tím jen naznačit k jakým absurditám to dnes spěje.. chápu že se každý žene za nejnižšími náklady a největším ziskem.. ale na druhou stranu.. pokud tu bude vysoká nezaměstnanost.. klesne kupní síla a státu o to naskáčou náklady na různé dávky pro nezaměstnané.. a už jenom z toho důvodu by proti takovým věcem měla evropa bojovat.. nejsem proti tomu aby se různý věci vyráběli v různých částech světa.. jen by to mělo mít svojí logiku.. kolik lidí v africe si např. toto auto koupí.. +- 0 jde v podstatě jen o zneužívání levné pracovní síly v africe..  na to že ty auta ve výsledku putují přes půlku světa lodí (kde se mimochodem neplatí žádné emisní poplatky) už nikdo nekouká..

0/0
4.11.2010 18:46

cody maverick

Re: Americký produkt :-D

jo tak zneužívání levné pracovní síly...ti lidé tam pracují dobrovolně...za předem stanovenou mzdu....co je na tom za zneužívání?...a mimochodem cla a podobné státní zásahy způsobují ekonomice vždy největší potíže, tržní nerovnováhu, atd...neexistuje žádnej racionální důvod je nařizovat...dovozní clo chrání v první řadě neefektivní domací výrobce a poškozuje spotřebitele...

0/0
4.11.2010 23:00

habr

Re: Americký produkt :-D

V Evropě se dělají jiné typy Fordů, tak proč se plašíš? A když nebudou mít v jiných zemích práci, tak se tamní lidi potáhnout do zemí kde práce zdánlivě je. 

V čem je tedy problém?

0/0
4.11.2010 21:55

ROSES_LIVE_RESURRECTION

Jak se v tom ridi - to ma rizeni pro spolujezdce?

?  To je asi nejaka verze pro autoskoly

0/0
4.11.2010 9:26

vasek001

Farmari z USA

Ze u nas tech farmaru mame... Opravdu ma nekdo potrebu prohanet se po CR v autech tohoto typu? ;-) Porad bych mel pocit ze mi nekdo neco nebo nekoho jen tak mimochodem prihodi na korbu kamkoliv bych jel ;-)

0/0
4.11.2010 9:00

0xf

Re: Farmari z USA

nevim co mas ja mam obyc sedan a 5x2 m :-) a kdybych bydlel na samote u lesa tak si koupim neco podobneho... ono totiz bezne auto takovy zaprah nekvalitnich cest nerozdycha...

0/0
4.11.2010 9:15

vasek001

Re: Farmari z USA

Ja myslim, ze kde jaky nas farmar- zemedelec ma celkem dobry pristup k poli a k baraku aniz by na to musel pouzivat vylozene offroada , a vetsina z nich asi nebydli na samote u lesa ;) Ono je to take dano krajinou u nas kde nemas rozsahle plane posete kamenim a kaktusy od obzoru k obzoru, kde se muzes vydat kterymkoliv smerem te napadne. Tady je vsechno rozdeleno poli, cestami, silnicemi a tech mist kde by si potreboval takovahle auta asi zase tak moc neni ;)

0/0
4.11.2010 11:28

mcsoap

Re: Farmari z USA

Vetsina nasich farmaru ma Nivu a neda na ni dopustit.

0/0
4.11.2010 13:21

fsp

Re: Farmari z USA

Nejde o offroad, ale o pickup. Hodíš dozadu tři pytle, dvoumetrákovou radlici a jedeš. Přitom v neděli to trochu opláchneš, naložíš rodinu a pohodlně si dojedete někam na oběd.

0/0
4.11.2010 14:36

vasek001

Re: Farmari z USA

Me prave pripadne, ze to neni ani ryba ani rak. Ono je sice hezke ,ze to ma korbu, ale myslim si, ze na to nenalozi tolik jako do dodavky nebo mensiho nakladaku. S korbou to zase vypada spis jako nakladak a jako limuzinu bych to tedy moc nebral. No a treba na dovolenou? Kdyz to ma jen korbu a nalozis do toho veci, prikryjes jen plachtou tak ti to kde ktery vykuk muze vykrast, kdyz to nechas nekde zaparkovane a vyrazis na vylet.... Nevim. Me to zase jako moc prakticka kara nepripadne, myslim si ze lepsi by byl jako kombik....:-)

0/0
4.11.2010 21:44

habr

Re: Farmari z USA

Když chceš s takovým autem na dovolenou tak otevřeš zadní čelo, covneš pod obytbou nástavbu, zakolíkuješ jí a jedeš na dovolenou jako s klasickým obytným vozem a nebo přívěsem.

Když se bojíš, že ti někdo z korby sebere propocené holinky, zajdeš do prodejny offroadů a koupíš si plastovou střechu s tím, že budeš mít i uzamykatelné "5" dveře (okno).

Pick-upy  v tomto provedení zpravidla jsou postaveny na klasickou EU paletu, hmotnost nákladu je různá, některé značky mají okolo 700 kg, jiné i pře 1 tunu. Takže opět výběr veliky, varinaty možné pro toho, kdo potřebuje jezdit mimo klasické asfaltové cesty (geodeti, lesníci, zemědělci, stavební firmy, ...)  s tím, že přeci jenom do terénu je to delší auto, tedy smysl má pro toho kdo využije korbu.

0/0
4.11.2010 22:07

panzic

Re: Farmari z USA

otec to měl ve firmě (stavební) a já na tom ze stavebnin taky něco odvozil a můžu říct, že to bylo pohodlnější než dodávka.. naložil jsem na to s přehledem 1,5t a přitom když jsem s ním mohl jezdit na svatby bez ostudy...

a jinak s tím byla parádní zábava na kruháči, stačilo trošku přidat plyn a jel jsi ven krásným plynulým smykem :)

0/0
4.11.2010 17:14

vasek001

Re: Farmari z USA

Me ta korba zase tak prakticka nepripadne, zvlast u nas kde se tak krade. Nalozis si na korbu nejake naradi, na chvili si odskocis a muze to byt fuc. Kombik si alespon muzes zamknout.. tu korbu asi ne :-/

0/0
4.11.2010 21:47

panzic

Re: Farmari z USA

právě že se na to dělají i zamykatelné korby.. nářadí bych v tom asi nenechával někde delší dobu, ale mě šlo hlavně o to, že bez té korby nemůžeš jít na nákup do více obchodů ve 4 lidech..

0/0
4.11.2010 22:29

habr

Re: Farmari z USA

Na nákup do více obchodů mohu jet ve čtyřech lidech i s Trabantem.

0/0
4.11.2010 22:50

panzic

Re: Farmari z USA

to můžeš, ale když se pořádně podíváš na rangera i trabanta... čelní srážku by trabant nepřežil, ale každopádně má alespoň nějaký kufr... ;-)

0/0
4.11.2010 22:54

habr

Re: Farmari z USA

Jeden z největších omylů řidičů co jezdí s "velkými" auty je, že lépe přežijí čelní náraz než pokud narazí za stejných podmínek s menším autem. Předně tyto pick-upy mají žebřinový rám, tedy minimální deformační zónu. Při nárazu je řidič potom vystaven většímu přetížení, tedy má větší šanci, že se mu  může  mozek "rozplácnout" o čelo zevnitř. Za další - model Rangeru po roce myslím 2007  - tedy ten co teď jezdí) je v nárazových testech na stejné rovině jako nějaká Dacia (myslím, že dostal "3" - protože do kabiny mu prolezl utržený nosník a zlomila se mu kabina do prostoru cestujících - Navara nebyla o moc lepší).

No a kufr - pokud není zastřešen, je u těchto pick-upů na nic - nelze do něho dát šaty na převlečení, oblečení pro děti, kočárek aniž by byl zašpiněn apod. Za skoro milión Kč  si prostě mohu kupit lépe vybavené auto i ve třídě MPV či SUV.

Je to pracovní auto, auto pro tahání těžkých přívěsů třeba s koňmi. loděmi apod., a s možností naplnění některých funkcí rodinného auta.

0/0
4.11.2010 23:58

panzic

Re: Farmari z USA

no tak předně to byla nadsázka s tím čelním nárazem...

jinak mi měli vepředu "berany" a za kabinou taky ochranný rám a vzadu byla taky trubka..

jinak k jízdním vlastnostem, když už jsme se dostali tak daleko...

jak už jsem někde tady řekl, přišlo mi, že ABS spínalo hodně brzo...

poloha řidiče je dobrá, když se člověk dostane nahoru, tak ale sedí jako ve sporťáku, sedačka je nízko u podlahy..na dálnici vcelku plave, než jsem si na to zvykl, tak jsem kolem kamionů vždy preventivně zpomalil...když jsem jel sám, tak mi přišlo že zadek trochu odskakuje, když jsem korbu naložil, tak se to zas až moc houpalo, myslím že zadní pérování mohli vyřešit lépe...teď si nejsem jistý jestli Navara je stejná s Rangerem nebo s pick-upem od Mazdy, alespoň předchozí generace určitě byla...

0/0
5.11.2010 17:36

habr

Re: Farmari z USA

Ford Ranger je stejný s Mazdou, jen má jiné loga, nějaké lištičky a hlavně cenu. Navara je pick-up od Nissanu, ve srovnatelném provedení s Rangerem cca o 100 dražší, ale silnější motor, často i pevná uzávěrka difernciálu a šest rychlostí.

Trubka v zadu je nanic, nechrání zadní rohy auta, a je celkem měkká, rám ve předu - od roku 2005 v  EU jsou povoleny pouze v "měkkém" provedení, aby tak při nárazu nedevastovaly chodce jako pevné. Čeští výrobci rámu tvrdí ale něco jiného.  Karosáři ale mají běžné atestované ochranné rámy rádi, protože i při malém nárazu rám který by promáčkl část přední masky, rám se připlácne na  celé čelo a kapotu a je hned o trochu práce víc.

0/0
5.11.2010 18:33

panzic

Re: Farmari z USA

jo s mazdou! :-)

ale vypadá to na tom autě pěkně a o ten rám jsem párkrát vezl opřené o něco delší věci než korba..

0/0
5.11.2010 18:58

Danny_Kay

Zase ten hnusnej design...

...ala Land Rover. :-/

0/0
4.11.2010 8:28

Lev-z-Rožmitálu

Re: Zase ten hnusnej design...

s designem si dneska nikdo hlavu neláme

stačí ovcím v reklamě vysvětlit že je to "cool" a že s tím autem budou "in" a je to

snazší než platit drahý designéry a dlouze vymejšlet zajímavý tvary auta;-)

0/0
4.11.2010 11:05

Good Bad and Ugly

Re: Zase ten hnusnej design...

Tak proto tolik ovcí má TDI. Aháá,8-o8-o

0/0
4.11.2010 14:08

Lev-z-Rožmitálu

Re: Zase ten hnusnej design...

ovce maj TDI protože spotřebka na naftu

nic víc v tom nehledej kdyby to dorovnali tak počet TDI poklesne

0/0
4.11.2010 18:09

Lev-z-Rožmitálu

Re: Zase ten hnusnej design...

no a pak ještě dodám že nafta patří do velkých těžkých aut (do nákladáků se benzín nedává) a protože jsou auta stále větší a těžší tak je víc naftáků

podle mě by měly bejt diesely ve velkých autech a benziny v malých 3l benzin je stejná prasárna jako 1,4 turbonafta

0/0
4.11.2010 18:11

papas

Re: Zase ten hnusnej design...

3L benzín mám a nepřijde mi to jako prasárna, proč by mělo???

0/0
4.11.2010 19:13

Lev-z-Rožmitálu

Re: Zase ten hnusnej design...

kolik žere?

jestli víc než 10/100 při ostré jízdě je to prasárna

0/0
4.11.2010 21:00

mcsoap

Odpad pro Evropu

Vypadá to jak od číňanů a ta nízkoobsahová motorizace tomu odpovídá. Doporučuju kouknout se na SuperDuty. 6.7 TwinTurboDieselová loď, to je pořádnej pracovní stroj. Kdepak, cummins ftw. Američani maj eště pořád trochu rozumu a nervou diesely do aut na denní ježdění.

0/0
4.11.2010 2:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.