Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na přehlídce moderních vychytávek: první kilometry s novým VW Passat

Staletími ověřené heslo "žádné zprávy, dobré zprávy" platí stále. O mnoha vlastnostech nového Volkswagenu Passat, jehož sedmá generace má premiéru, by se dalo říci totéž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sincos

Nepohodlí

Tenhle druh Passata jsem chvíli řídil - převážel jsem ho pár kilometrů jednomu známému, co ho má. Měřím dva metry a můžu říci, že mě docela hodně tlačil středový panel do pravé nohy. Myslím, že kdybych ho používal denně, jako moje auto, bylo by to tak na vznik zánětu žil. O nynější kvalitě VW moc nevím, asi před deseti lety jsem měl postupně dva firemní a byly stále v servisu. Asi bych od téhle značky nechtěl už raději nic. Ročně najedu cca 55 tis. km.

0/0
28.11.2010 20:22

Deleter

Re: Nepohodlí

Nevím o žádným autě z VW Group, se kterým bych jel, čili konfekce do úrovně passatu, a netlačila mě ta jejich tlustověc uprostřed. Asi to dělaj pro menší lidi.

0/0
28.11.2010 22:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

dýchl na mě facelift Oplu Omega z roku 1995

Nepřijde vám to dost podobný tý poslední Omeze, co se dělala? Teda výrazem atd. Svezení bude asi horší, Omega měla alespoň slušnej podvozek.

0/0
10.11.2010 16:29

Fungy

si mám vybrat?

"Nejméně je patrná zevnitř, zvenku docela ano, ale jen při předním a bočním pohledu. Zboku je silueta stejná, dveře i kliky také." ;-D

0/0
7.11.2010 20:32

cool-hand

Onanie

Passat je určitě kvalitní auto, ale tento článek o jeho faceliftu (někdo se snaží namluvit nová generace, ale nová světla novou generaci nedělají) je onanií, která mě poslala do kolen. Něco takovýho už jsem dlouho nečetl. To by nedokázalo vyplodit ani P.R. VW snad ani KSČ při hodnocení pětiletky, ufff

jo a ty automatický dálkový opravdu nefungujou, mám zkušenost z Audi A8 a Q5, protijedoucí řidiči vás ukamenujou

0/0
6.11.2010 16:55

pekelný dědek

hmmm

Mercedes je Mercedes....ale těším se až budou tenhle model Passaty představovat v Autosalonu na Primě.Tam se všechno porovnává s BMW....tudíž všechno stojí za dvě věci,protože dle expertů z TV Prima je BMW nejlepší značka všech dob a nic na ni nemá.Audi je čínská napodobenina,Mercedes zastaralý vrak.....jak "experti" z Primy cca před rokem prohlásili.

0/0
5.11.2010 21:26

EAT_DA POO POO african

Passat neni auto mych snu

ale dnesni model vypada lepe  ! co vy na to rikate?

0/0
4.11.2010 23:31

Deleter

Spousta skvělých vychytávek,

které konkurence dávno má/měla. Snad jenom vypilovaný počet kol - 4 a moderní ovládání směru jízdy volantem... Čelní sklo v základní výbavě!!!

P.S. Parkovač stejně zaparkuje až do tak velké díry, že tam každej trošku šikovnej řidič zajede sám. A co třeba podélné stání částečně na chodníku? To bych rád viděl.

0/0
4.11.2010 15:57

Deleter

---

"Základem je 1.4 TSI, jejichž 90 kilowattů na passata (či octavii) překvapivě úplně stačí. "

---

Nevím, co je na tom překvapivého. Do octavie se dávalo 66kW a taky to na nějaký to hopkání stačilo.

0/0
4.11.2010 15:49

1000mb

Re: ---

Ale ten nafťák měl vetší obsah a hlavně toč.moment.

0/0
4.11.2010 19:59

Deleter

Re: ---

A taky podstatně nižší otáčkový rozsah. Objem je veličina ne až tak podstatná...

0/0
5.11.2010 7:11

jindrich

pašíkářovo blaho

to zas všichni "pašíkáři" tédéíčkáři budou učurávat blahem

0/0
4.11.2010 14:58

DBLXCHT

Mám passata

 a nějak zvlášť se mi nelíbí, ale tohle je tragedie...hnus velebnosti...Rv

0/0
4.11.2010 14:38

Ingister

Konzervatívnosť

hmmm, majitel Audi A8 ju po 3 rokoch, keď dobehne leasing vymení za novú a nerieši podobnosť modelov... Prečo by to porom Merceds riešil inak...

0/0
4.11.2010 10:52

Jan Gutbayer

DUVENBLEJT

U mnoha vět tohoto článku mě chytala silná nausea :-(

0/0
3.11.2010 22:27

jesterkasploutvema

novináři vs realita

automatické ovládání dálkových světel. Funguje i u běžných halogenových se žárovkami H7 - při rychlostech nad 60 km/h automatika přepíná mezi potkávacími a dálkovými světly, když senzor umístěný u vnitřního zpětného zrcátka uvidí světla jiného auta. Systém se později objeví také v touranu a sharanu. Zdroj: http://auto.idnes.cz/na-prehlidce-modernich-vychytavek-prvni-kilometry-s-novym-vw-passat-1jz-/auto_testy.asp?c=A101102_172206_auto_testy_fdv

Zdroj: http://auto.idnes.cz/na-prehlidce-modernich-vychytavek-prvni-kilometry-s-novym-vw-passat-1jz-/auto_testy.asp?c=A101102_172206_auto_testy_fdv

0/0
3.11.2010 20:18

jesterkasploutvema

Re: novináři vs realita

zvláštní, že já má tuto automatiku na svém novém Touranu již nyní!!!!

0/0
3.11.2010 20:19

truthspeaker

Re: novináři vs realita

No jistě, tuto "novinku" mám v audi a5 z roku 2008 ;-)

0/0
3.11.2010 21:03

cvergl

A spotřeba?

 5,9 m3 plynu na 100 km je naprosto nesmyslná!!

Přece to auto nemůže spotřebovat 5,9 kubíků plynu!!

Kde to má nádrž na cca 50 m3?

Ovšem při ceně 16 Kč za metr bych tím plynem doma topil.

Údaj je zkopírován přímo z článku.

0/0
3.11.2010 20:09

PS_PS

Re: A spotřeba?

Že by byl ten plyn třeba stlačen? :-)

0/0
4.11.2010 6:07

malinm

Re: A spotřeba?

 .. asi nevis jaky je rozdil mezi LPG  a zemnim plynem (CNG) .. .

.. 5,9m3 je samozdrejme pri tlaku 1atmosfery ..

CNG se skladuje jako stlaceny plyn kdezto LPG je tekute ..

... proto se tankuje 1litr LPG , ale 1m3 CNG

0/0
4.11.2010 10:48

cvergl

Re: A spotřeba?

omluva,tento technický detail jsem nevěděl.

0/0
4.11.2010 16:17

lks0079

Evoluce xenonů

No fajn, když přišly xenony říkal jsem si že už nic horšího a víc oslňující protijedoucí řidiče snad nejde vymyslet. A hle je to tu, dnešní nové xenony už přepínají na tlumené světlo jen jeden reflektor. No fajn, už by někdo těm páprdům z laboratoře mohl vysvětlit, že auta se nepotkávají proti sobě jen na ideálně rovné silnici bez horizontů a hrbolů a zatáček. . .

0/0
3.11.2010 20:07

mararák

A spotřeba? 5,9 m3 plynu na 100km.

údaj z říše snů... Zdroj: http://auto.idnes.cz/na-prehlidce-modernich-vychytavek-prvni-kilometry-s-novym-vw-passat-1jz-/auto_testy.asp?c=A101102_172206_auto_testy_fdvcdcdcdcdcd

0/0
3.11.2010 20:06

janik09

Koupil jsem si krasne CC

Vnejsek noveho Passatu je opravdu strasny. Jsem rad, ze jsem necekal a sel do CCcka s R-line paketem - nejhezci auto od VW.

0/0
3.11.2010 17:04

Danny_Kay

Re: Koupil jsem si krasne CC

nemam, ale souhlasim! ;-)

0/0
3.11.2010 18:10

rafton

Re: Koupil jsem si krasne CC

Vnějšek je pěkný a uvažoval jsem o něm. Od prodejce jsem ho měl na týden pujčený a bylo to pro mě zklamání. Vnitřek je tragedie a to jak vzhledem tak ergonomii. Jízdní vlastnosti oproti konkureci průměrné. No jednoduše je to průměrné auto za nadprůměrné peníze a kdo nevyznává kult VW tak je to zbytečná investice.

Dnes si auta ve střední třídě nemají co vyčítat jsou plus mínus stejná. A je to dáno, že dříve premiovější značky jdou do kytek a ty horší naopak přidaly.

0/0
3.11.2010 21:40

whitemagic

spousta vychytávek???

takže pernamentka k výměnkářům do servisu.RvRvRvRv

0/0
3.11.2010 17:01

whitemagic

dasautoemocionclever

opět nezklamali ,šeď a nuda prošpikovaná velkým množstvím mrvítek.Naštěstí se většinou dle těchto aut dá včasně pozunat řidič se vzrůstem pod 160 cm a menším ehm;-D;-D.Prostě mimo scira  hnus.

Zdravim  našeho znalce mekánika alternativně výhledového milonáře TTXR:-P:-P

0/0
3.11.2010 16:57

dcman

Zase většinou jen kritika.

Zae tu čtu vesměs jen kritiku od lidí, kteří zcela zjevně nemají ani řidičák. Mám Passata předchozí generace, než je tato. Motoricky to je výborné auto - 2.0 TDI, 125 kW. Všem co kritizují (nejen novou generaci) bych doporučil svezení. Passat je spolehlivé a bezpečné vozidlo. Stejně tak prostorné - na dovolenou jezdíme ve čtyřech, z toho dvě malé děti v sedačkách a nikdy se mi nestalo, že by se mi do kufru něco nevlezlo.

Než tedy začnete kritizovat, tak bych rád viděl v čem jezdíte vy sami. Nejvíce kritiky mají vždy ti, co jezdí v 10 let starých "silných vozech" jako jsou BMW a podobné značky. Pro tyto lidi budu klidně za ovci, co si koupí nudný vůz s dieslovým motorem. :-)

0/0
3.11.2010 15:38

1000mb

Re: Zase většinou jen kritika.

Tak už na diskuzích o autech bývá.Jinak ne že by snad byl passat nějakej verk,ale ta spolehlivost už není taková,jaká bývala.Ale to platí téměř pro všechny auta na trhu,je to daň za výkon,všemožnou elektroniku a občas taky nekvalitním palivem,na které jsou současné diesel motory háklivé.

0/0
3.11.2010 17:31

čecháček?

Re: Zase většinou jen kritika.

Tak to asi nemáš pravdu jelikož tento motor co máš ty je pumpe diesel a to je nejhorší a nejméně spolehlivý diesel který kdy byl vyrobenej vstřiky se musejí čistit každých 30000km a to bratru vyjde na 10000 kč. WV tyto motory už nemontuje jelikož je to šunt přešel na common rail ale to není o nic lepší není nad klasický a obyčejný diesel tečka

0/0
3.11.2010 19:24

1000mb

Re: Zase většinou jen kritika.

Seš úplně mimo mísu,protože já mám benzín 2,0 plus LPG

0/0
3.11.2010 19:39

1000mb

Re: Zase většinou jen kritika.

A nepíšu jen o palivu.Dvouhmotové setrvačníky,zlobící elektronika....

0/0
3.11.2010 19:45

Ezechiel

Re: Zase většinou jen kritika.

vzdyt ani nevis, jak se pumpe düse píše :-/

0/0
3.11.2010 19:51

milhausss

Re: Zase většinou jen kritika.

Nevim, odkud to máš. Spravuji ve firmě flotilu cca 15-ti Octavií a Superbů, všechny 1,9/2,0 TDI 77/103 kW, nebo 125 kW (Superb) a o takové závadě nevím. Na druhou stranu "poškozené turbo kolem 100tis. km celkem běžné...:-(

0/0
3.11.2010 21:37

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Zase většinou jen kritika.

Vtip je v tom, že tohle můžeš říct v podstatě o jakémkoliv autě střední třídy. Passat nijak nevybočuje. Naopak vybočuje ceníkem a designem. Proto ta kritika.

0/0
5.11.2010 7:24

majkicz

Jizdni etalon

Pane redaktore, bezte se projet v novem Mondeu nebo Mazde6, abyste okusil, co znamena etalon jizdnich vlastnosti ve stredni tride, protoze pasovat na krale v teto discipline Passat je opravdu bezmyslenkovite Rv

0/0
3.11.2010 15:31

Daaaf

Re: Jizdni etalon

S timto urcite nesouhlasim - jezdil jsem ve vsech vozech - Passat B6, nove Mondeo a take v nove Mazde 6, sechnos dieslovymi motory.

Uzivatelsky nejprijemnejsi a ergonomicky nejlepsi je bezpochyby Passat - vsechny ovladace jsou logicky usporadane a presne tam, kde je potrebujete a kde je ocekavate. Oproti tomu Mondeo rozhodne neni uzivatelsky prijemne auto - ovladace na volantu jsou zbytecne prekomplikovane, ovladani audiosystemu a palubniho pocitace neni intuitivni jako u Passatu, interier Mondea pripomina nejake lacine korejske auto apod.

Co se tyka jizdnich vlastnosti - Passat a Mazda 6 jsou dle meho nazoru na stejne urovni (mam Passata se sportovnejsim podvozkem 4Motion) - krasne sedi v zatackech, nehoupe se, nenaklani, vyborny kontakt s vozovkou. V Mondeu je dle meho nazoru o kategorii horsi svezeni - neni v nem takovy kontakt s vozovkou jako v Passatu nebo v Mazde, prilis se naklani v zatackach - nemel v nem takovou radost z jizdy jako v Passatu nebo v Mazde.

0/0
3.11.2010 16:16

1000mb

Re: Jizdni etalon

Tak to je váš názor a nikdo vám ho (snad) nebere.Nicméně Mondeo má podvozek špičkový a jeden z nejlepších ve své třídě.Osobně se mi ovládání v posledním modelu moc nelíbí,možná,že passat má lépe řešeno,ale jízdní vlastnosti u Mondea jsou perfektní.Navíc nový Passat je spíše facelift,ne nová generace.To by pak mhla Škoda napsat,že už vyrábí 3.generaci Oktávky.

0/0
3.11.2010 17:27

PS_PS

Re: Jizdni etalon

To že má mondeo špičkový podvozek máš skutečně se srovnání nebo jen z diskuzí a PR článků? Podvozek toho auta byl totiž jedním z důvodů proč jsem to auto prodal. Spolu teda s řízením, které my každá díra na silnici v zatáčkách rvala volant z ruky.

0/0
4.11.2010 6:11

1000mb

Re: Jizdni etalon

Mám Mondeo r.v. 2004 2.0 benzín doma.Zvažoval jsem Octavia,Passat,Mondeo.Nejlíp se mi v něm sedí,v zatáčkách sedí jak příbytý.Jestli si měl problém s pozvozkem,tak možný důvod byly vymačkaný silentbloky v ramenech na přední/zadní nápravě.Než jsem Mondeo koupil,dost jsem si toho přečetl,na co dát pozor a tohle byla jedna z věcí.projevuje se to u aut s 250-300 tis. km

0/0
4.11.2010 20:04

panzic

Re: Jizdni etalon

no já měl možnost se projet v novém mondeu v max. výbavě (jako řidič) a byla to paráda když to můžu vizuelně srovnat s passatem(nejel jsem jen fotky), tak se mi mondeo interierově líbí více....

jinak ještě žádné auto nepřekonalo jízdníma vlastnostma moji bývalou mx-3... :-(

0/0
3.11.2010 18:10

rafton

Sklápění světel

Jak to reaguje na auto za zatáčkou, horizontem.

Normální řidič dá tlumený už v očekávání "střetu" na blízko. Tento systém prvně pěkně šlehne protijedoucím do oka a pak to stlumí.

A jak to reaguje na cyklisty?

Mám trochu strach, že tyto systémy vedou už k velkému spoléhání se na ně. A to může být osudné, v okamžiku kdy software situaci vyhodnotí po svém.

Na svém autě si také říkám, co by se asi stalo kdyby mě na dálnici systém zatáhnul poloautomatickou brzdu, ESP atd. vyhodnotilo, že je potřeba přibrzdit jedno kolo.

0/0
3.11.2010 15:22

chaser.cz

Re: Sklápění světel

Presne, tyhle system adaptivnich svetlometu musel vymyslet nekdo, kdo snad v zivote nesedel za volantem v noci. Ze pravy svetlomet nema smysl tlumit, protoze neoslnuje, je sice hezka myslenka, ale jaksi nepocita se situaci, kdy se dve auta potkavaji v zatacce. Stejne tak mi zcela unika smysl sklapeni dalkovych svetel. Sklopene dalkove stejne do dalky svitit nebude a to ze tech 20 metru prede mnou bude osvetleno o trochu intenzivneji nez s klasickymi potkavacimi svetly uz nikoho nevytrhne. Zato na silnicich se spoustou nerovnosti to bude radost. Oni ani normalni potkavacky nejsou dvakrat prijemne, kdyz se protijedouci auto vuci vam nakloni dozadu, natoz pak takovy poskakujici Passat s jeho plnou davkou belostne bi-xenonove dalkove zare. To uz si proti sobe na kapotu muzu rovnou namontovat stroboskop.

0/0
3.11.2010 15:42

albert10

Re: Sklápění světel

Přesně tak, zvlášť na mokré vozovce to bude pro protijedoucí řidiče zážitek. Nezbývá než doufat, že řidiči passatů budou mít dostatek rozumu a budou dálkovky normálně vypínat, případně že je k tomu ostatní donutí.

0/0
4.11.2010 13:01

zlababa.dvur

design

kdyby to vyšlo v roce 2005 jako nástupce B5, dalo by se to považovat za evoluci, ale po modelech B6 a CC mi to připadá jako "dva kroky zpět"

0/0
3.11.2010 15:12

7for

Fuj

To je hnusne. A to jsem si u minule generace Passatu zacal rikat, ze uz i ti kluci u lidoveho auta maji cit pro design.

0/0
3.11.2010 15:09

peprnik

Kravina na kvadrat, vyplod silence ...

;-€čelní sklo. Je slepeno z 5 vrstev a je silné skoro půl centimetru (4,46 mm). Za vnější 2,1 milimetrovou vrstvou je první bezpečnostní fólie 0,33 mm, následuje akustická fólie (0,1 mm), další bezpečnostní 0,33 fólie a vnitřní vrstva skla (1,6 mm).

Delam v oboru, autori se vymysleji. Celkove jsou jen 3 vrstvy, sklo, PVB (polyvinylbutyral)a 2. sklo. To, ze je silne skoro pul centimetru, je spise na skodu, jelikoz namisto dvou 2,1 mm skel byla pouzita skla 2,1 a 1,6 mm, aby se snizila hmotnost (chapej cena) a tim padem je horsi zvukova absorpce.

Co se tyce PVB, jedna se o jednu jedinou folii, ve ktere jsou 2 krajni vrstvy stejne a ve vnitrni je vice plastifikatoru pro pohlceni zvuku.

At aspon o tom autori nepindaj, kdyz uz vedi kulovy. Dalsi marketingovy kecy ;-O

0/0
3.11.2010 12:54

TTRX - bratranec děda Vševěda

Není tu někde brácha?

Nemám tu někde bráchu? Toho co byl všude dvakrát...

0/0
3.11.2010 11:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.