Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Objev iDNES.cz: Brzdu a plyn v jednom vymyslel Čech. Už v roce 1933

Japonští vědci se snaží zkonstruovat pedál, který by fungoval zároveň jako brzda i plyn. Chtějí tak zabránit nehodám, při kterých si řidič oba pedály splete. Češi ovšem už takový vynález mají téměř 80 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Falewick

E?

To jako dam nohu pryc z pedalu a zacnu se ritit automaticky dopredu? To je velice ucelne, to je je jako drzet v ruce odjistenej granat.

.

Uz me pekne stve to prizpusobovani aut pro blbce. Zavadenim automatu pribyla hromada nehod kdyz si nekdo splete jednicku se zpateckou. Kdo si neporadi se dvema pedaly je IDIOT a nema co delat za volantem, nevim proc by mu melo byt nejak usnadnovano rizeni kdyz by ridit nemel. Kdyz to temhle lidem zjednodusime timhle jednopedalovym harakiri tak to teda potes pambu..

0/0
17.11.2010 17:17

J i ř í

Velmi smysluplné.

Pokud řidič omdlí či dostane infarkt, tak se vyřítí dopředu na plný plyn. To bude velmi žertovné.

0/0
13.11.2010 21:07

peja

ach jo

Taková škoda, nebýt druhé světové a následně komunismu kde jsme mohli dnes být. Pevně věřím že by se vše i po válce zbrchalo

0/0
9.11.2010 23:58

Neregistrovany

Re: ach jo

No a nebýt několika staletí doby temna, tak jsme už mohli kolonizovat vesmír. Nebo tu taky už vůbec nebýt. A jinak druhá světová jako taková nám moc neublížila, nebýt například preventivního vybombardování plzně, aby jsme na tom po válce nebyli moc dobře.

0/0
10.11.2010 7:46

wanad

Re: ach jo

Toto řešení ovládání brzdy a plynu v jednom by nás moc nepomohlo. Přidání plynu uvolněním pedálu, které vede ke zrychlení automobilu, je krajně nebezpečné!  Především při řidičově ztrátě kontroly nad pedálem, ať už ze zdravotních důvodů nebo špatnou volbou obuvy u dámských kramfleků u některých takéřidiček...

0/0
10.11.2010 11:50

Alcatraz

Re: ach jo

no, kdyby to pri uplnem pusteni pedalu hodilo neutral a musel byste znovu do pulky, cvaknout, mozna by se na to zvyknout dalo. S elektromotorem si to asi predstavit umim dobre. Bylo by to jine (zrychlovat poustenim pedalu), ale asi ne o moc horsi.

0/0
11.11.2010 12:27

wanad

Re: ach jo

Jak vzpomíná syn profesora Nováka: "... když jste pedál ... pustili, už jste jeli na plný plyn".

Kdyby to "hodilo neutral" pri uplnem pusteni pedalu, řidiči by pak nemohli využívat plný výkon motoru.

To byly asi důvody, proč toto řešení zůstalo ojedinělé.

0/0
12.11.2010 10:29

kockopes

Brzdu a plyn v jednom vymyslel Čech. Už v roce 1933

... Jára Cimrnan

0/0
9.11.2010 22:09

scorpion71

Zajímavé

ten patent samozřejmě udělil patentový úřad a ne Ing. Schmolka ani ta italská kancelář, ti jen zastupovali vynálezce před patenotovými úřady v jednotlivých státech. Během pár minut lze dohledat i US patent, DE patent, DK patent apod. a samozřejmě si vytisknout i celé patentové listiny. Nechápu, proč jsou na fotkách čísla těch patentů začerněný.;-D

0/0
9.11.2010 20:36

profitness

automat!

S manuální převodovkou se nemůže stát, že auto začne "do nekonečna" zrychlovat. Všechny ty případy s Toytou se staly blbým američanům, které když posadíte do auta s manuálem, nejsou schopni dojet ani na konec ulice.

0/0
9.11.2010 20:04

exxd

Re: automat!

blbych americanum... Jste smesnej. Holt se v autoskole uci s automatem, drtiva vetsina aut ma automat tak proc by meli umet jezdit s manualem? Ja si rad radim sam, vzdycky jsem rikal ze automat bych nechtel, ale po tom co jsem v US nejakou dobu pobyval, tak bych si tam jine auto nez automat neporidil. Divne?

0/0
9.11.2010 20:36

Alcatraz

Re: automat!

normalni. Automat je jedna z tech veci, proti ktere lidi broji, dokud ho nezkusi po delsi dobu pouzivat a bez ktere se pak nechteji obejit. To same parkovaci senzory, ABS. Kdo je nema je "nepotrebuje", kdo je kdy mel auto bez nich uz nechce. Vsak ma dve ruce, dve nohy, dobrej odhad a manzelku co mu ukazuje :)

0/0
11.11.2010 12:31

Antek

Když je špatný mezikus

Když je špatný mezikus-mezi pedály a volantem...

0/0
9.11.2010 18:01

kvetla

Re: Když je špatný mezikus

R^;-D

0/0
10.11.2010 1:24

maikiecz

Řidičák

Ten, kdo si plete dva pedály nebo levou a pravou nemá co dělat za volantem a možná by se měl jít léčit. U mentální retardace jsou projevy jako nerozeznání dne a noci. Jaký je rozdíl mezi pravým pedálem, dnem a nocí?:-)

0/0
9.11.2010 17:48

exxd

Re: Řidičák

Leva a prava je ale trochu neco jineho nez den a noc. Lide, kteri maji naprosto vyhranenou jednu stranu (levak, pravak) s tim problem nemaji. Napr. pritelkyne muze cokoliv delat stejne dobre levou jako pravou rukou a neni hned schopna rict, ktera je leva a prava ruka. Nechapu to, ale je to tak. Stejne tak jako mamka, ktera je zase preuceny levak...

0/0
9.11.2010 20:39

Alcatraz

Re: Řidičák

taky je prece rozdil jestli se jedna o stav, kdy mohu pouzivat rozum a kdy me zaskoci neco necekaneho. Je fakt, ze minimalne zensky bych v autoskole stresoval, protoze kdyz manzelka kolegy v praci na nedani prednosti v jizde jinym ridicem reagovala skrcenim nohou, pustenim volantu a zakrytim oci, tak jsem byl rad, ze jsem tam nebyl.

0/0
11.11.2010 12:49

dolch

Tempomat

když jedu na tempomat, tak mám prvou nohu stejně za krkem :-)

0/0
9.11.2010 17:26

stefi_ul

Re: Tempomat

No taky sem se s nim naucil odpocivat... ale nezapominat na to, ze presunout nohu z plynu na bryzdu je rychlejsi nez nekde od sedacky pod sebou... ve 130 na dalnici to muze mit treba i tukancovy nasledky. setina sekundy je pri 130km pres 30cm... pomalejsi reakce, resp "preprava nohy k pedalu" muze byt i detetina sekundy a to uz jsou 3 metry :-)

0/0
10.11.2010 14:07

mokikin

Ono by stačilo...

... aby se nedával řidičák každému....

Děsí mě, když čím dál tím častěji potkávám na dálnici lidi, kteří mají přes volant rozložené noviny nebo se ženský malujou....

0/0
9.11.2010 16:29

Petosh

Re: Ono by stačilo...

A jak pozna komisar pri zkousce, ze pred nim sedi clovek, ktery si bude na dalnici cist noviny?

0/0
9.11.2010 17:19

Neregistrovany

Re: Ono by stačilo...

No jistě komisař to nepozná. Na druhou stranu by ale mohla existovat instituce, která by na řidiče dohlížela, třeba i byla schopna těm neukázněným řidičák odebrat. Ale takovou bohužel nemáme.

0/0
10.11.2010 7:44

stefi_ul

Re: Ono by stačilo...

No a z ceho by se asi tak platila?? A k cemu by byla dobra?? Asi jen k tomu, aby tu zase nekdo blil do diskuze, ze to je jen dalsi buzeraci "hodnych ridicu". Jen jine nevadi, ze ve meste letaji 70kou, telefonuji, atp...

0/0
10.11.2010 14:09

Alcatraz

Re: Ono by stačilo...

myslíte jako jsou policajti? :) Je jich všude plno, ty vaše prohřešky kontrolují, i řidičák vám za to vzít mohou (za kolik přestupků o tom rozhoduje zvolené ministerstvo). Víc jich nebude, protože už teď na to není dost peněz (a hlavně už teď to podle mě stojí víc, než kolik se tím "zachrání"). Tak v čem by jako "jiná, další" hlídka byla užitečnější?

0/0
11.11.2010 12:58

FiS95

Pozor, tohle na bezpečnost nemá vliv.

Pokud je řidič blbec, tak prosím, má to vliv na obtížnost ovládání, ale ne na bezpečnost. A chtěl bych s timhle vidět dynamickou jízdu.

0/0
9.11.2010 16:04

Podrazza

To je teda objev :D

Zvedat k sobě je kvůli ergonomii nesmysl, nedivím se že se to neujalo. Krom toho případná závada mechanizmu by asi způsobila posádce vozidla velké problémy. Tipuju, že dnes by to nedostalo ani homologaci. Ale hlavně že to na idnesu "objevili" ;-D

0/0
9.11.2010 15:29

oldzin

Re: To je teda objev :D

jestli jsem to dobře pochopil, tak po mírném sešlápnutí to cvaklo a pedál se zvedal sám. řidič jen přišlápnutím ubíral plyn a od určitého momentu brzdil. Nic nezvedal.

0/0
9.11.2010 18:59

ADix

...

toto si nedokazu predstavit...lidi budou mit hodne vyvinuty holeni sval aby po par minutach pousteni plynu ke zrychleni nozka nebolela :D...tim sem tedy chtel rict, ze je prirozenejsi na pedal slapat nez jej poustet...i draha seslapnuti je delsi nez "zvedani spicky nohy"

0/0
9.11.2010 15:28

Fido

Re: ...

Tohle je jen o vyladeni sily pruzin. Pokud povolenim nohy pedal zvednete a naslednym volnym polozenim nohy jej neseslapnete ale zafixujete v urcite poloze, nemuselo by to byt moc namahave.

0/0
9.11.2010 18:11

hustotles

a nešlo by

těm co si spletou brzdu s plynem a ještě to uvedou jako důvod havárie sebrat řidičák?

0/0
9.11.2010 15:10

mirda66

Pokud

to nemá USB 2,0, tak fakt jů.

0/0
9.11.2010 15:05

mirda66

Re: Pokud

Pod každý pedál leteckou černou sříňku s nápisem EU ONLY. A voucher pro prefabrikovaný penál. (rozuměj rakev)

0/0
9.11.2010 15:16

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

ve Spojených státech...

no když tam jejich inteligenční kvocient nedosahuje ani poloviny načeho...

a my jim samozřejmě musíme lézt kamsi, včetně toho poklesu inteligence

0/0
9.11.2010 15:00

Ogrelord

zajímavé

ono si lze splést brzdu a plyn? 8-o;-DRv

0/0
9.11.2010 14:48

mirda66

Re: zajímavé

No nesmíte na parkovišti souložit zády k volantu. Pak je v tom maglajz. BTW Zkoušel jste hrát na piano vleže - zády dolů? Tedy Pravá ruka zvrchu na hlubokých tónech? To je legra!

0/0
9.11.2010 15:07

Quasi

nesmysl

Nevim, ale tento cesky vynalez mi prijde jako hloupost. pustite plyn a auto vystreli. kolik znam lidi co nevyradi a pusti spojku. krup a naraznik je v haji. kdyz se navic prida plyn je skody vic. Kolik znam bab co kdyz se neco deje pusti volant a jeci. kdyz navic pusti i plyn, tak je z auta rizena strela.

0/0
9.11.2010 14:27

Jsem v Ječný

Re: nesmysl

V třiatřicátém roce minulého století byla jiná auta a jiní řidiči. Tak proč to srovnáváte s technikou jedenadvacátého století :-/

0/0
9.11.2010 14:36

Quasi

Re: nesmysl

mno , ze by v clanku bylo neco o tom jak japoncici vymysleji jiz vymyslene?

0/0
9.11.2010 14:40

Jsem v Ječný

Re: nesmysl

Dle článku jdou japonci vlastní cestou. Češi vynalezli pouze jednu z možných variant řešení :-/

0/0
9.11.2010 14:44

Quasi

Re: nesmysl

ano a ja napsal ze je to hloupost. nezijeme v 30. letech, nybrz nyni. Takze dle meho nazoru je to hloupost a ten mi nevymluvis, leda  ze bys mel argument, proc to dnes neni hloupost. Takze mi nech me nazory, ja Tve taky nechavam a je to idealni, ne?

0/0
9.11.2010 15:00

Jsem v Ječný

Re: nesmysl

Japonci si naštěstí myslí něco jiného. A je to dobře. Buď problém vyřeší a bude se používat, nebo skutečně prokážou, že je to nesmysl. Ale pokud se to nevyzkouší, tak to nelze tvrdit :-/

0/0
9.11.2010 15:17

Fido

Re: nesmysl

Podle popisu to zrejme nejak zabezpecene bylo ackoliv to v clanku napsane neni. Jestlize nejprve bylo treba pedal seslapnout az do cvaknuti a teprve od toho okamziku se pridavalo zvedanim pedalu, nejspis to muselo jit i nejak vyradit (tedy pusteny pedal nepridaval plyn). Nevim jestli soucasnym brzdenim a seslapnutim spojky nebo nejak rucne nejakou packou ale jit to muselo.

0/0
9.11.2010 18:15

S-Tony

Re: nesmysl

Hlavně tehdy moc nepouštěli ženské za volant. R^

0/0
9.11.2010 18:35

Jsem v Ječný

Tak amíci mají jen dva pedály

a přesto nevědí, který je plyn a který brzda 8-o:-P;-D;-D;-D

0/0
9.11.2010 14:21

Stíhací bombardér Karel 6

jenže tenkrát byly automobily

poněkud jiné. Dnes si při výkonnosti motorů nedovedu představit, že vyrazíte na plný plyn puštěním pedálu. To by bylo víc škody než užitku.

0/0
9.11.2010 14:15

bukovski

Netuším přesně jak to fungovalo,

ale v dopravní zácpě dost často popojíždím bez plynu a nevím jestli bych s tímto systémem byl schopen v takové situaci plynule jezdit. Pro chytrolíny jezdím tak s benzinovým autem.

0/0
9.11.2010 14:15

Jsem v Ječný

Re: Netuším přesně jak to fungovalo,

Za bolševika si to jakýsi kutil domácí nainstaloval na škodovku. Byla o tom reporáž v televizi. Princip byl údajně v tom, že když se pedál sešlapoval pomalu, tak se přidával plyn a když se sešlápl prudce, tak pracoval jako brzda ;-)

0/0
9.11.2010 14:26

superkutil

Vidím v tom jeden zádrhel.

Představa, že pouštěním pedálu auto zrychluje je dost šílená. Pokud by totiž zrychlování posouvalo řidiče dozadu, tak bude stále více zrychlovat. To jedině, že by se při úplném puštění pedálu uvedl plyn do volnoběžné polohy. Myslím, že blbec co si plete plyn a brzdu nemá v autě co dělat a nemá dostat řidičák. Ono v poslední době vůbec na silnicích potkávám šílence, kteří vůbec neměli řidičák dostat a to ať nezvládají řízení nebo mají duševní problémy. Auto je zbraň a jako taková by se mělo posuzovat.

0/0
9.11.2010 13:41

Fido

Re: Vidím v tom jeden zádrhel.

Asi by nebyl problem to upravit aby to zrychlovalo jen asi do poloviny zdvihu a pri dalsim zvedni pedalu zase ubiralo. Nahore i dole by tedy byl volnobeh a nekde uprostred maximum. To vse se zachovanim puvodni funkcnosti ze dalsi stlaceni pedalu zacne brzdit.

0/0
10.11.2010 17:54

kmotrs

patentovat znovu

Ten pán by okmažitě mel vyryzit na patentový úřad a ihned si to nechat znovu patentovat.

Až se to dočte někdo z Bruselu tak to mám do dvou let všichni povině v autech a ten pán bude miliardář.

0/0
9.11.2010 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.