- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Může mi někdo vysvětlit, jak to podle obrázku bude fungovat, když soudruzi zapomněli připojit do auta s vybitou baterkou kladný pól baterie?
Nebo jsem něco přehlédl?
Ten snad připojili na kladný pól vybité baterie. Na obrázku to je jasně vidět. Fungovat to určitě bude.
teda blbost to nabijet primo v aute nebo ne to malou nabijeckou? mam to pred barakem a moje predstava je, ze bych tu baterii pripojil nekdy pres noc na nabijecku a zavrel kastl:) mam tam nejakou tu bezudrzbovou silver blue varta, ale asi to svymi jizdami moc nedobijim, spis jen vybijim:)diky.
vám dokáží (při nepoužívání vozidla několik týdnů) vybít hodiny na přístrojové desce baterii, tak to bych se na ty pendlovky chtěl podívat. Zřejmě Vám každou celou hodinu vyletí kukačka a každou půl hodinu křepelka, jinak to není možné
No vony a) nejedou jen ty pendlovky, že (a ty jsou teda minimální odběr) a taky b) má akumulátor jakési samovybíjení, tak 4% týdně, a to při 27°C.
..je baterie u auta s alternátorem(většina) úplně vybitá, tak nemá smysl zkoušet roztlačení, protože alternátor nemá budící napětí, které nutně potřebuje pro to aby dával.
Roztlačení s úplně vyšťavenou baterkou je možné pouze u aut s dynamem, které se už řadu let nevyrábí..
Chybí mi tam důležitá věc pro neználky. A to že, pokud je baterka úplně vyšťavená, tak po připojení druhého auta přes kabely je dobřé chvíli počkat, až se baterka v autě trochu vzpamatuje. A taky jsem si nevšiml rady, že druhé auto musí být nastartované.
já velice chválím autora, že správně rozlišuje proud a napětí. to se na idnes vidí velice zřídka, ale jak je vidět, když se chce, tak to jde. jen tak dál.
To by ovšem měl znát každý absolvent základní školy...
mají nějaký význam takové ty solární panely které se umístí za přední sklo a připojí přes zapalovač? většinou používám auto jednou týdně a ve větších mrazech je to vždycky trochu loterie.
Ne. Ale jestli máš po týdnu stání pocit loterie, tak je na tom autě něco špatně, já ho nechám stát klidně 14 dnů a taky se houby děje. Nejdýl stálo měsíc na letišti, taky bez náznaku problému, jedno z předchozích aut stálo snad dokonce tři měsíce bez nastartování a taky nedělalo problémy.
Zkus to a pak poreferuj
na nákup, k lékařům, na pstruhy, takže málo. Koupil jsem si startovací jednotku, kterou pravidelně kontroluji a dobíjím. Když je třeba, auto natočí. Baterku pak po návratu dobíjím pomalu 24 hod. Kdo tomu rozumí, napište, zda nedělám něco špatně.
Nebyla by levnější nová baterka? Do faka stojí pakatel... Jinak baterce režim, kdy se skoro vybije a pak dostane chvilkový dobíjecí štos za jízdy zrovna moc nesvědčí, ale u staré je už to asi fuk. Jen pozor na to, že v zimě v mrazu se může vybitá aku poškodit, a taky na to, že ty malé startovací jednotky mají malou kapacitu, takže u totálně vybité baterky nemusí stačit.
Dobíjet autobaterii jednou měsíčně? Měl jsem 8 let Ford Escort, koupený v bazaru, takže nepředpokládám, že tam byl nový akumulátor. Ani jednou jsem za těch 8 let na aku nešáhl, žádné dolívání vody, prostě nic. Parkování venku. Auto startovalo vždy na poprvé, denně do práce se s ním jezdilo až tak poslední 3 roky.
Mě by spíš zajímal ten nabíjecí proud. Je ta desetina OK?
na klasický akumulátor vyhovuje nabíjecí proud ve velikosti 1/10 jeho kapacity. Pokud je menší, nevadí, sice nabíjí pomaleji, ale je to pro aku lepší. Jak je to u nových (kalciové, gelové) těžko říct.