Diskuze

Zimní autoškola: pečujte o autobaterii a startovacích kabelů se nebojte

Zima se teprve probouzí, až se teploty podívají pod nulu, prověří vaší autobaterii. Pokud je v pořádku, ani minus dvacet stupňů by jí nemělo dělat problémy. Když ale auto ani neškytne, musíte sehnat servis, nebo alespoň startovací kabely.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

radek.matej

7. 12. 2010 18:10
Tohle nemůže fungovat

Může mi někdo vysvětlit, jak to podle obrázku bude fungovat, když soudruzi zapomněli připojit do auta s vybitou baterkou kladný pól baterie?

Nebo jsem něco přehlédl?

0 0
možnosti

klíííííd

7. 12. 2010 19:03
Re: Tohle nemůže fungovat

Ten snad připojili na kladný pól vybité baterie. Na obrázku to je jasně vidět. Fungovat to určitě bude.

0 0
možnosti

daliv

7. 12. 2010 9:58
je

teda blbost to nabijet primo v aute nebo ne to malou nabijeckou? mam to pred barakem a moje predstava je, ze bych tu baterii pripojil nekdy pres noc na nabijecku  a zavrel kastl:)  mam tam nejakou tu bezudrzbovou silver blue varta, ale asi to svymi jizdami moc nedobijim, spis jen vybijim:)diky.

0 0
možnosti

Magiland

9. 11. 2010 20:44
tak jestli

vám dokáží (při nepoužívání vozidla několik týdnů) vybít hodiny na přístrojové desce baterii, tak to bych se na ty pendlovky chtěl podívat. Zřejmě Vám každou celou hodinu vyletí kukačka a každou půl hodinu křepelka, jinak to není možné;-D

0 0
možnosti

Deleter

10. 11. 2010 9:59
Re: tak jestli

No vony a) nejedou jen ty pendlovky, že (a ty jsou teda minimální odběr) a taky b) má akumulátor jakési samovybíjení, tak 4% týdně, a to při 27°C.

0 0
možnosti

Eurototalita

9. 11. 2010 14:08
Pokud..

..je baterie u auta s alternátorem(většina) úplně vybitá, tak nemá smysl zkoušet roztlačení, protože alternátor nemá budící napětí, které nutně potřebuje pro to aby dával.

Roztlačení s úplně vyšťavenou baterkou je možné pouze u aut s dynamem, které se už řadu let nevyrábí..

0 0
možnosti

vítr_v_zádech

12. 11. 2010 10:31
Re: Pokud..

jo, jo, je to tak

0 0
možnosti

dracekvo

9. 11. 2010 9:51
důležitá věc

Chybí mi tam důležitá věc pro neználky. A to že, pokud je baterka úplně vyšťavená, tak po připojení druhého auta přes kabely je dobřé chvíli počkat, až se baterka v autě trochu vzpamatuje. A taky jsem si nevšiml rady, že druhé auto musí být nastartované.

0 0
možnosti

sat037

8. 11. 2010 21:52
pochvala

já velice chválím autora, že správně rozlišuje proud a napětí. to se na idnes vidí velice zřídka, ale jak je vidět, když se chce, tak to jde. jen tak dál.

0 0
možnosti

f0rr35t

8. 11. 2010 23:41
Re: pochvala

To by ovšem měl znát každý absolvent základní školy...

0 0
možnosti

cliff

8. 11. 2010 18:16
Solární nabíječky

mají nějaký význam takové ty solární panely které se umístí za přední sklo a připojí přes zapalovač? většinou používám auto jednou týdně a ve větších mrazech je to vždycky trochu loterie.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

8. 11. 2010 18:52
Re: Solární nabíječky

Ne. Ale jestli máš po týdnu stání pocit loterie, tak je na tom autě něco špatně, já ho nechám stát klidně 14 dnů a taky se houby děje. Nejdýl stálo měsíc na letišti, taky bez náznaku problému, jedno z předchozích aut stálo snad dokonce tři měsíce bez nastartování a taky nedělalo problémy.

0 0
možnosti

ROSES_LIVE_RESURRECTION

8. 11. 2010 16:57
Da se auto s automatem vubec roztlacit?

?

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

8. 11. 2010 16:59
Re: Da se auto s automatem vubec roztlacit?

Zkus to a pak poreferuj :-P

0 0
možnosti

jyyy

8. 11. 2010 12:06
Auto sám právě nemám, jezdím otcovo Favoritem xlet

na nákup, k lékařům, na pstruhy, takže málo. Koupil jsem si startovací jednotku, kterou pravidelně kontroluji a dobíjím. Když je třeba, auto natočí. Baterku pak po návratu dobíjím pomalu 24 hod. Kdo tomu rozumí, napište, zda nedělám něco špatně.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

8. 11. 2010 13:25
Re: Auto sám právě nemám, jezdím otcovo Favoritem xlet

Nebyla by levnější nová baterka? Do faka stojí pakatel... Jinak baterce režim, kdy se skoro vybije a pak dostane chvilkový dobíjecí štos za jízdy zrovna moc nesvědčí, ale u staré je už to asi fuk. Jen pozor na to, že v zimě v mrazu se může vybitá aku poškodit, a taky na to, že ty malé startovací jednotky mají malou kapacitu, takže u totálně vybité baterky nemusí stačit.

0 0
možnosti

radimdrv

8. 11. 2010 11:10
měsíčně?

Dobíjet autobaterii jednou měsíčně? Měl jsem 8 let Ford Escort, koupený v bazaru, takže nepředpokládám, že tam byl nový akumulátor. Ani jednou jsem za těch 8 let na aku nešáhl, žádné dolívání vody, prostě nic. Parkování venku. Auto startovalo vždy na poprvé, denně do práce se s ním jezdilo až tak poslední 3 roky.

Mě by spíš zajímal ten nabíjecí proud. Je ta desetina OK?

0 0
možnosti

WIFI

8. 11. 2010 11:45
Re: měsíčně?

na klasický akumulátor vyhovuje nabíjecí proud ve velikosti 1/10 jeho kapacity. Pokud je menší, nevadí, sice nabíjí pomaleji, ale je to pro aku lepší. Jak je to u nových (kalciové, gelové) těžko říct.

0 0
možnosti