Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota Prius Plug-in: hybrid do zásuvky bojuje o každý kilometr

Taky byste chtěli mít auto, které na noc zapojíte místo zhasnuté lampičky do obyčejné zásuvky, ráno s ním dojedete 40 kilometrů do práce a zase zpátky, a kilometr vás vyjde na pár haléřů? Tak to musíte snít dál. Toyota Prius vám to nesplní ani v "nabíjecí" verzi, kterou jsme mohli na týden vyzkoušet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gazda2

Prius jsem viděl většinou u německých důchodců.

Netuším proč si to kupují, ale asi se s tím dobře jezdí a moc to nesmrdí. Z města se s tím asi člověk dostane na elektro nebo hibrid a po dálnici to žere jako každý jiný auto- podle toho, jak s tím kdo rychle jede. 

0/0
2.2.2011 22:32

RBrider

abyste si nemysleli ze ev1 bylo pomale auto

http://www.youtube.com/watch?v=ArrhGmTkXxw&feature=related

0/0
7.12.2010 11:45

RBrider

a jeste neco o ev1

http://www.youtube.com/watch?v=bpYdHUxdMTI&feature=related

0/0
7.12.2010 11:33

RBrider

ev1 :)

http://www.youtube.com/watch?v=f5TLUIU5KFI&feature=related

0/0
7.12.2010 11:28

RBrider

zminene auta z dokumentu!!!!

http://www.youtube.com/watch?v=8Q0pjyJyGbI

http://www.youtube.com/watch?v=YCBc8pL1SGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=dEROQCvSMfo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wscMNXNuBd8&feature=related

zminena auta z dokumentu, ev1 nepotrebovalo po 80 tisicich v podstate zadnou udrzbu a to byl rozhodujici faktor proc se ho rozhodli zlikvidovat spolecne s s hondou ev a toyotou rav4 ev, nove neprodane vozuy sli krasne do lisu kdesi v pousti i kdyz bylo kupa zajemcu

0/0
7.12.2010 11:25

RBrider

Baterie z velmi dobrou kapacitou uz tu byly

Ale patent koupil  americky GM a poslal tyto baterie krasne do vysluzby ..... s nemi nebyl problem ani 100km bez nabiti, a to nemluvim o tom, kdy si nadsenci v US postavili elektromobil z baterii do notasu a ten mnel dojezd 300 - 500km :P

tady je odkaz na video

http://video.google.com/videoplay?docid=8304284228545315999#

ktere bylo diky velmi zajimavym informacim ocividne stazeno ze vsech kanalu ...

jeste ze sem to videl ... technoloogie pro elektromobily jsou uz davno, ale velke koncerny nemaji zajem, protoze by to pripravilo o praci spoustu lidi ... takze kecy o tom ze nejsou baterku sou zcestne

0/0
7.12.2010 11:00

josnow

Re: Baterie z velmi dobrou kapacitou uz tu byly

Urban legends... Nic jiného. Ještě ti tam chybí, že za vším je židovské spiknutí.

0/0
12.12.2010 14:33

medick

kdy?

kdy sakra udelaji elektromobil s pomocnym spalovacim motorem, ktery bude POUZE dobijet baterie. At ho udelaji malinkaty, neco jako Fabia nebo jeste lepe Lupo, at je karoserie z hliniku a bez zbytecnych technickych blbinek a at ho opatri baterii, ktera postaci na 100 km. A bude se to prodavat jako teple rohliky, do mesta nikdo vic nez 100km denne nepotrebuje...

0/0
6.12.2010 20:34

josnow

Re: kdy?

A dvakrát ročně si koupíš nové vozítko. Vlastně jenom jednou ročně, v zimě se tím nebude dát jezdit.

0/0
12.12.2010 14:34

Halfic

spotreba

Mam od srpna10 Prius treti generace, najeto cca 12tis km, za celou dobu jsem neresetoval pocitac a spotreba 5,3 l/100km . Primo v toyote mi rekli ze pod pet litru na sto se s tim nemam sanci dostat, protoze mam 17" kola.... Jezdim hodne zlehka, nemam tezkou nohu na plynu ani na brzde, jezdim plynule, v zacpach vzdy na baterky, jezdim vzdy sam s prazdnym kufrem... muj verdikt ? dejte mi blbou octavku v dieselu s lepsi nez stand.vybabou a jsem happy.. :-/

0/0
2.12.2010 13:37

luban12

Re: spotreba

Mám obyčejnou Oktávku TDI 1,9 kombi 4x4 a pokud jedu volně,to je,že dodržuji povolenou rychlost a přiměřeně dojíždím,tak jedu pod pět litrů.Problém je akorát když jsou velký mrazy,protože to trvá 10-15 km než ohřeju motor na 90° ,asi to "sežere" topení.Termostat OK ,nasávací otvory v masce jsem taky uzavřel. ?

0/0
5.12.2010 20:22

Škubi

Když hybrid

tak jedině tenhle (až na tu úděsnou barvu...)

http://www.auto-mag.cz/video-novinky/hybridni-budoucnost-ferrari/88/

0/0
1.12.2010 14:39

MasoxCZ

O kvalitách hybridů ...

(ve smyslu celé koncepce) vypovídá několik faktů:

- dokonce ani zaměstnanci Toyoty v hybridech nejezdí a nemají je jako služební auta, přestože Prius není zdaleka jediným hybridním modelem

- Prius 2008 s ultrasupernízkoodporovými pneumatikami, velmi optimalizovanou aerodynamikou, supermegaoptimalizovaným systémem spotřeby a kdoví čím ještě jezdí v reálném provozu kolem 5ti litrů /100. RAV4 r.v.2006 2.2 D-CAT jezdí bez ohledu na obsazení, pokud se držím mimo dálnice a nepřekračuju předpisy, svižným a nezdržujícím stylem do 6,5 litru nafty, a stojí nová míň než Prius a servis má levnější. Jo a vejde se do ní víc, uveze víc, a má aerodynamiku bitevní lodi.

0/0
1.12.2010 13:37

MasoxCZ

Re: O kvalitách hybridů ...

P.S. a to je Prius nejdále dotažený ze všech hybridů co se dělají. Tak co se nám to tu kdo snaží zase prodat?

BTW nejlepším individuálně použitelným receptem proti palivové i finanční krizi je na dálnici jezdit o 10 až 20 km/h pomaleji. Dojezdové časy se zkrátí o jednotky procent a spotřeba spadne o třetinu.

0/0
1.12.2010 13:40

Antonek1

Re: O kvalitách hybridů ...

A to se nezmiňují o "EKOLOGICKÉ" výrobě těch aut a baterií, náklady a zátěž životního prostředí jsou mnohem vyšší než u obyč aut, které už mnohé i v benzínu jezdí za 5-6litrů, nafta i za 4,5.

0/0
1.12.2010 19:17

josnow

Re: O kvalitách hybridů ...

Prius je určen pro bojovníky proti globálnímu oteplování a jiné pozéry. Praktické využití má mizivé. Bohužel.

0/0
1.12.2010 22:53

BR75

Re: O kvalitách hybridů ...

Jak někdo může napsat tolik lží do jediného odstavce?;-D Např.cena,více se vejde,spotřeba...

0/0
2.12.2010 9:04

habásko

Sice hezké, ale

Technicky lze snad dobíjení elektromotoru dořešit, ale jak organizačně? Služební auto dobíjete doma-kdo Vám ten proud zaplatí ? Bydlíte na sídlišti ? Hodíte kabel z okna pár set metrů kde se Vám podaří zaparkovat ? Soukromé auto naopak v práci - to smrdí výpovědí ! Přijedete na návštěvu s lahví a dobijete si tam baterky za pár stovek ?  Co když Vám na silnici (v zácpě apod.) dojde proud ? Dojdete si pro něj s kanystrem ;-D ? A nikoli nakonec: netopí náhodou elektromobily benzínem ?

0/0
1.12.2010 13:17

f0rr35t

Re: Sice hezké, ale

Současné elektromobily jsou jen takové hračky pro velice specifické použití. Sice se tvrdí, že to jsou městská vozítka, ale zároveň se počítá s tím, že je majitel bude nabíjet hlavně doma v garáži přes noc. No a otázka je: kolik procent lidí má ve velkoměstě vlastní garáž? ;-D  Ono to vypadá suprově na promo fotkách - luxusní městská vila a u ní v garáži jedna malá elektrická haluška, ale reálně by u podobnejch baráků stálo osmiválcový BMW nebo M-B (nebo oboje) a u toho tahle haluška pro dceru/manželku. Ekologie jak kráva ;-D

0/0
1.12.2010 14:20

Rubik1

Re: Sice hezké, ale

S tou garáží je to dobrý argument. Dnes tyhle auta jsou jen do malých měst, kde lidi mají garáž. Jenže ti zase nemají peníze na "ekologii".

0/0
1.12.2010 15:24

josnow

Re: Sice hezké, ale

Po městech by se lidé měli dopravovat výlučně hromadnou dopravou (pokud nepřepravují nějaký náklad samozřejmě).

0/0
1.12.2010 22:55

habásko

Ekologie ?

V časopise Euro před časem psali, že je třeba porovnávat nejen ekologičnost provozu, ale celého cyklu výroba-provoz-likvidace. A podle těchto měřítek je mnohem ekologičtější Hummer než Prius - likvidace vysloužilých akumulátorů nebo z havarovaného vozu vyžaduje setsakra drahé ekologické řešení !

0/0
1.12.2010 12:47

Jirka Vejrazka

Re: Ekologie ?

Takze uz se stokrat opakovana lez stala pravdou? Tenhle mytus vychazi z jedne studie kterou museli jeji autori s ostudou stahnout, protoze byla proste spatne. Jenom se mezitim tahle informace siri svetem jako svata pravda...

0/0
1.12.2010 13:24

MasoxCZ

Re: Ekologie ?

Tak docela nepravda to není; než baterka dorazí v autě do autosalónu, objede třikrát zeměkouli a její výroba je hnus fialovej. Kolem niklových dolů (protože ještě léta se budou používat NiMH) zůstává měsíční krajina (jejíž sanace není zakalkulována), kdovíjak se v Číně zbavují chemikálií po výrobě niklové pěny na elektrody, a emise lodních motorů jsou legendární. Pouze 17 největších nákladních lodí má víc emisí, než nějakých 300 milionů osobních aut. Nic z toho není v kalkulacích kolem tzv. čistých aut zohledněno. Už to nevypadá tak skvěle, co?

0/0
1.12.2010 13:45

josnow

Re: Ekologie ?

Psst! O tom se nemluví.

0/0
1.12.2010 22:55

medick

Re: Ekologie ?

:-) NiMH? to si snad delate pr-del. Uz temer vsechno krome tuzkovych baterek je Li-Ion. Samozrejme, lithium take neni zrovna levne ani neskodne.

0/0
6.12.2010 20:37

homat

Re: Ekologie ?

Nároky na těžbu surovin a výrobní proces je u elektromobilů sice více zatěžující než u klasických aut se spalovacím motorem z pohledu produkce CO2, ale následně klesá spotřeba olejů a náročnosti na náhradní díly. Náklady na likvidaci jsou srovnatelné. Clekově tak elektromobil vychází o cca 40% lépe. Hybrid považuji za dobrý kompromis, bude ale potřeba se nauči jej používat.

0/0
1.12.2010 22:22

josnow

Re: Ekologie ?

Hezká fantasmagorie. Kéž by to byla pravda.

0/0
1.12.2010 22:56

emersonskej

Re: Ekologie ?

To psali v příručkách greenpeace ???

0/0
5.12.2010 21:35

ADix

...

4.8l na sto...hmmm takhle sem jezdils Focusem i Oktávou v naftě...a tuším že i smart ktery je taky pro dva jezdi se stejnou spotřebou...a to prvni dva z mych zminovanych si na nake eko auta nehrajou...

0/0
1.12.2010 12:29

Škubi

Ideální auto na zimu

Náhon na předek a zadek těžkej jak prase! To se musí prímově řídit, s tim bych chtěl dostat smyk, to by byly tak gigantický hodiny...!! RvRvRv

0/0
1.12.2010 11:48

josnow

Re: Ideální auto na zimu

S tímhle se v zimě nejezdí. Jak bys v tom chtěl topit? ;-D

0/0
1.12.2010 22:57

Škubi

Re: Ideální auto na zimu

Elektrický kamínka :-DDD

0/0
2.12.2010 12:19

fsp

Nějak se začít musí a začátky bývají těžké

Elektromobily jsou bezesporu budoucnost, protože elektřinu vyrobit umíme. Naftu nikoliv. Toyota výborně ukázala, že koncept elektromobilu jde komerčně využít už i dneska, přestože si pomáhá hybridní berličkou. Je jen otázka času a peněz, kdy dojde k efektivnímu zvládnutí uchovávání elektrivké energie a potřebné infrastruktury.

Prius byl a je primárně určen pro americký trh, kde i nejmenší auta dosahují dvouciferné spotřeby.

0/0
1.12.2010 10:30

josnow

Re: Nějak se začít musí a začátky bývají těžké

Dovolím si oponovat: elektřinu vyrobit umíme a naftu (nebo její obdobu) samozřejmě taky. Jde jen o cenu (v penězích a také cenu v dalších dopadech na životní prostředí a kvalitu života). Osobně se obávám, že doba použitelných elektromobilů je ještě velice vzdálená, protože už desítky let přetrvává zásadní problém: akumulace energie. I sebelepší existující LiIon akumulátory jsou zoufale neefektivní, nemluvě o riziku exploze apod,.

0/0
1.12.2010 10:51

f0rr35t

Re: Nějak se začít musí a začátky bývají těžké

Elektromobily jezdily už v 19. století a dokonce jich bylo víc, než aut se spalovacím motorem. Jak to dopadlo snad nemusím nikomu připomínat.

0/0
1.12.2010 11:03

josnow

Re: Nějak se začít musí a začátky bývají těžké

Vyhrál ten efektivnější. Který to je, nemusím vysvětlovat.

0/0
1.12.2010 22:57

habásko

Re: Nějak se začít musí a začátky bývají těžké

Dokud ropné koncerny budou mít v šuplících skoupené patenty na prakticky použitelné elektromobily a jejich akumulátory, budeme jezdit na ropu !

0/0
1.12.2010 12:49

Roxton

chybné rozměry

výška x šířka jsou obráceně :)

0/0
1.12.2010 10:20

Rubik1

A kde je údaj o ceně?

Přece vědět, kolik nás stojí uspoření jedné stokoruny na benzínu je naprosto zásadní údaj. Proto chci vidět vedle sebe cenu hybridního Priuse a plug-in Priuse ve stejném základním vybavení.

0/0
1.12.2010 0:26

Mojše

Re: A kde je údaj o ceně?

Cituji: "testovaný prototyp by mohl stát hodně přes milion, cenu Toyota neuvádí"

0/0
1.12.2010 1:36

Sat Cit Ananda

Re: A kde je údaj o ceně?

Pokusim se upozornit na protiklad "...kolik nás stojí uspoření jedné stokoruny...". To je prave to ONO, co je v dnesnim svete tolik medializovane - nechtej slevu zadarmo. At uz je to v automobilismu (hybridy), ve stavebnictvi (zatepleni baraku), vytapeni (pelety, tep cerpadla) atd atd. Nabizi se prece seslak otazka, proc si mam zaplatit slevu? Proc mam za neco zaplatit nasobne vice, nez kdybych zustal u "nemodernich technologii"?

0/0
1.12.2010 8:08

wrah

Re: A kde je údaj o ceně?

Zrovna u toho zateplení to smysl má. Narozdíl od auta, dům rekonstruujete na nějakých minimálně 20-30 let a ceny energií stoupají. Ale je potřeba počítat, ne zvolit tu "nejlepší" variantu, protože ta je obvykle dražší než úspory. (ostatně přesně proto  chce ČEZ zrekonstruovat Prunéřov na "jen" druhou nejlepší možnou technologii.)

0/0
1.12.2010 9:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.