Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedět správně za volantem vám může zachránit život. I airbagy ubližují

Špatné sezení za volantem vás může stát život. Nastavení pracoviště řidiče je potřeba věnovat velkou pozornost, zejména máte-li netypickou postavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Wolf 2

A co ruce?

Já vždycky přemýšlím, co se stane rukám v případě vystřelení airbagu. Obzvlášť, když držím volant jen levou rukou v pozici "12 hodin" (Ano, vím, že se to nemá).

V případě správného držení ruce odletí do stran?

0/0
7.12.2010 16:03

josnow

Re: A co ruce?

Ruce jdou dopředu, dochází ke zlomeninám nebo pohmožděninám kloubů prstů a zápěstí. Nic strašného.

0/0
9.12.2010 10:04

tygr.karlos

...

To jsou takový ty typy, co leští břichem volant, jinak by na něj už nedosáhly ;-D Ta událost je samozřejmě nešťastná a rozhodně souhlasím s tím, aby automobilky testovaly vhodnost posazu a funkčnost bezpečnostních prvků i na nestandardních postavách. Sám jsem těžší než zmíněná paní, ale taky měřím dva metry, takže kvůli nohám musím sedět kilometr od volantu, pokud se teda vůbec vejdu... ani to není zrovna příjemný a těžko říct, co by na to řekli experti na bezpečnost.

0/0
7.12.2010 15:12

HrubesaMares

Re: ...

tyhle veci muzou ochranit vetsinu, ale nikdy ne vsechny. Holt dalsi vyznam rceni Tloustka zabiji ;-)

0/0
8.12.2010 11:05

josnow

Re: ...

Podle popisu v článku nejspíš řidička seděla tak jako hodně žen - v předklonu, volant na prsa. Že se při nárazu zastaví až o volant nebo v horším případě se cestou k němu potká s airbagem, je jasné.

0/0
9.12.2010 10:06

honza-v

Sílu airbagu

nepodceňuju,proto mi nesmí do auta!!!!!!

0/0
6.12.2010 21:54

pindlik

to video

je nářez. Že má airbag sílu člověk takňák tuší, ale když vidí todle...8-o

0/0
6.12.2010 21:14

zmensvoubudoucnost

nemaji to snadne

Jo nemaji to snadne ti obezni lide 8-o

0/0
6.12.2010 18:56

Egi90

Fajn

jak může někdo žalovat automobilku za to, že se stala dopravní nehoda? Sorry, ale to auto není určeno k tomu, aby se s ním bouralo. A není spíš chybou řidičky, že měla nadváhu místo toho, že auto na to není stavěné?

0/0
6.12.2010 17:20

Kratter

Re: Fajn

Naprosto s tebou souhlasím. Jako je mi líto, že umřela, ale jestliže byla tlustá a neumí si ani pořádně nastavit sedačku, tak ať se jako nezlobí, ale tohle se prostě stane a jako představit si ve 106ce 100 kilovou osobu, tak to musí přetejkat, se divim, že zavřela dveře.

0/0
6.12.2010 20:22

MerlinMagic

Britové a Američani

vysoudí z jalové krávy tele Břichatá britka měla prostě smolíka.

0/0
6.12.2010 17:00

josnow

Re: Britové a Američani

Zato češi vysoudí v českém bezprávném systému houby s octem. Tak nějak se nemohu zbavit dojmu, že černý petr je na časké straně.

0/0
9.12.2010 10:07

bufalo.blil

řidička vectry zase

může pozůstalé žalovat, že musela odmašťovat celé auto

0/0
6.12.2010 15:05

Roxtydy

Vozidlo

bylo prelozene sotva do nej nasedla. Tak ze porusila maximalni moznou sonsnost vozidla. Mela si poridit jeepa.

0/0
6.12.2010 13:45

quetak

107 vs. Vectra

Už jen při porovnání těhle dvou aut je jasný, který z nich vyjde ze "souboje" jako vítěz... Nejmenší auto od Pežotu versus taková loď jako Vectra, to je jak postavit fábii proti superbu, jediný kdo za to může, je řidička sama, neměla pokoušet čelní střet. Až si dám čelňák s Tatrou a náhodou přežiju tak asi taky budu žalovat Ford, že moje mondeo je málo bezpečný...

0/0
6.12.2010 13:45

kajak v zakoně

Re: 107 vs. Vectra

už jsi viděl crash test smarta..?;-)

0/0
6.12.2010 15:14

já George XVII

Re: 107 vs. Vectra

a co s tím smartem? To, že po nárazu zůstane skoro celý nemusí být pro posádku výhra. Na tak malém autě se nemají kde "vybít" deformační síly a to se nutně podepíše na posádce(velké přetížení, zranění od bezp. pásu). I když není skřípnutá karoserií, tak poškození vnitřních orgánů je tak velké, že je dost často nelze zachránit. Bohužel

0/0
6.12.2010 23:35

josnow

Re: 107 vs. Vectra

Vectra je loď? ;-D Auto nižší střední třídy?

0/0
9.12.2010 10:08

Switch2

Seřízení podle zápěstí

Já se snažím vždycky seřídit sedačku (opěradlo) tak, abych při natažené ruce dosáhl zápěstím na vrchní hranu věnce volantu. Pak doufám smrt od airbagu nehrozí a přitom dokážu točit volantem za všech okolností

0/0
6.12.2010 13:31

piters40

Re: Seřízení podle zápěstí

je rozdil kdyz naraz cekas a kdyz ne..a jestli mas navic predpinace pasu.kdyz naraz cekas a sedis dostatecne daleko od volantu tak te balon ani netrefi a bouchne pred telem a pas te drzi...pisu z vlastni zkusenosti...kdybych sedel blizko tak jsem dostal direkt od airbagu.kdyz to necekas a sedis dobre tak asi ti jen hlava..pokud te chytne pas-predpinac poleti dopredu do balonu..tohle nemam vyzkousene..))

0/0
6.12.2010 13:42

Fungy

Re: Seřízení podle zápěstí

to jako že "když to čekáš" tělo udržíš rukama od volantu...? ty musíš bejt dobře namakanej že to několikanásobný přetížení udržíš? ;-D  to, že airbag vystřelí o několik desetin sekundy rychleji než se začne kinetickou energií tělo přibližovat k volantu je normální u všech aut s airbagem...

0/0
6.12.2010 14:04

entony13

Re: Seřízení podle zápěstí

Na autosalonech je často test, kdy narazíte při rychlosti cca 30 km/h, ať to udrží :-)

0/0
6.12.2010 14:42

Jardajar

Re: Seřízení podle zápěstí

Hezký, to ale nemůže každý. Já mám 164cm a musím se seřídit tak, abych dobře sešlápnul spojku. A přijde mi že už jsem u volantu dost blízko, ale co se dá dělat.:-/ No a když máš 164cm vysokého obézu, tak volant líže břichem.;-D

0/0
6.12.2010 18:29

Switch2

autobus

0/0
6.12.2010 13:29

Switch2

Re: autobus

šotek, omlouvám se X

0/0
6.12.2010 13:32

piters40

kdyz potkam ridice

ktery sedi nalepeny na volant, ten skoro neni videt...vsak potrebuji videt na predek kapoty kdyz budou parkovat...((( tak se snazim byt od takovych co nejdal...99 procent z nich nekouka ani za sebe nebo vedle sebe..jen maji oci na celnim sklu a nsazi se ridit...chlapi i zenske. takovym bych daval pokutu za to ze neumi sedet za volantem

0/0
6.12.2010 13:16

Apophis1

100 kg baba do nakupni tasky?

To si primo rika o maler a jeste k tomu francouske auto... Radeji ojete nemecke nez nove francouzske.!

0/0
6.12.2010 13:05

Fungy

Re: 100 kg baba do nakupni tasky?

přesně tak, když vyplní celý vnitřek auta (ty airbagy užbyly zbytečný, když se tam zkrátka nevešly) - buď ona, nebo airbagy...  když bezpečný vůz tak jen ten, kam se vejdu, a vejdou se tam po případném nárazu i ty airbagy...;-)

0/0
6.12.2010 14:11

terezav

zajímalo by mne,

jestli když sedím nakřivo, tj. nakloněná na jednu stranu, jestli je to taky o zabití; bohužel se mi to při delších cestách stává docela často; holt po 4 hodinách jízdy už nějak tělo až tak neposlouchá, ale někdy se tak přistihnu i ve městě

0/0
6.12.2010 12:58

u.boat

Re: zajímalo by mne,

Pokud sedíš výrazně nachýlená na stranu tak ano.

buď se horní polovinou těla vyvlíkneš z pásů nebo máš pás na krku (podle toho na kterou stranu se svalíš). A výrobce airbagu s takovým posezem také moc nepočítal.

0/0
14.12.2010 9:55

Simakj

Možná, možná, mohlo

To je zase zpráva... možná, asi, snad... ;-D

0/0
6.12.2010 12:52

Inkvizitor Johny

Smrt?

Tak jaká byla tedy příčina smrti? Nikde to není uvedeno. Bez znalosti tohoto faktu jsou to všechno jen plky. Třeba umřela na infarkt nebo dokonce již byla mrtvá před nehodou:-)

0/0
6.12.2010 12:24

tatoodragon

obezita hold zabíjí

:-)

0/0
6.12.2010 12:10

tatoodragon

Re: obezita hold zabíjí

samozřejmě že holt a ne hold, omlouvám se, omlouvám se

0/0
6.12.2010 12:11

vikyt

Moc blízko volantu

Hlavní důvod je, některé ženský mají tendenci posunout sedačku blíž k volantu a řídit se skrčenýma nohama.  Stačila by nějaká osvěta.

0/0
6.12.2010 11:55

birhaus

Re: Moc blízko volantu

podle me s metrakem zive vahy ve 107 mela predni sedadla odstranena a sedela na zadnich nebo ridila primo z kufru...

0/0
6.12.2010 13:21

co ze to chces

Re: Moc blízko volantu

;-D;-D;-D;-D

0/0
6.12.2010 14:31

mysimysi

Re: Moc blízko volantu

Takhle řídí moje mamka. Jsme obě stejně velké (teda spíš malé), mamka má akorát o něco víc na kilech( o 15kg), a když jsem nedávno sedla za volant jejího vozu, musela jsem úplně všechno přeštelovat. Opěradlo má sklopené víc dozadu, což jí nutí posunout sedačku až k volantu a vysunout ji až nahoru. Prý je to pro ni pohodlné, ale pohled je to příšerný. Chybí jí už jen těch 5 dioptrií;-D

0/0
6.12.2010 16:53

síma25

Re: Moc blízko volantu

Reaguju na to, co zmizelo se smazaným příspěvkem: stěžovala jsem si na to, že jsem malá a mám problém nastavit sedadlo a tys odepsal, že si mám pořídit autos s nastavitelným volantem. To mám, ale netuším, jak nastavením volantu vyřeším krátké končetiny, které mi brání dosáhnout na pedály a šaltrpáku... Jak na to? Moc díky!

Osobně si myslím, že by to spíš vyřešily nastavitelné pedály - má to třeba Focus, daj se šoupnout víc dopředu. Ale auto mám služební a jeho výběr ovlivním jen do jisté míry. Teď mám půl roku staryho citrona C3.

0/0
7.12.2010 23:10

u.boat

Re: Moc blízko volantu

Asi takto - tělo bys měla mít min 25cm od středu volantu (kde je pytel poskládaný)

Pokud se Ti to podaří měl by mít na otevření dost místa aby neublížil.

0/0
14.12.2010 9:59

pteryx

dík za info

Navíc srážka dvou aut není to samé co náraz do zdi, auta mají růnou hmotnost, deformační zóny povolují různou rychlostí. Aby se opravdu ověřilo čím to bylo, musel by se nasimulovat crash těchto dvou aut (aspoň počítačově), je možné že při dané konfiguraci majitel Vectry prostě "vyhrává".

S tělesnou hmotností postižené to nemá nic společného, zrychlení jsou stejná.

0/0
6.12.2010 11:02

pteryx

Re: dík za info

jinými slovy, nevěřím že by např. povolily pásy, nebo nefungovaly předpínače, tyhle věci bývají spíše předimenzované.

0/0
6.12.2010 11:04

f0rr35t

..

Obezita škodí v mnoha ohledech. Jedním z nich je právě bezpečnost v autě. To se dá všude dočíst a dá se k tomu dobrat i selským rozumem. Jenže ono je přece pohodlnější vážit metrák a potom kolem sebe kopat na všechny strany, že mě diskriminují ;-ORv

0/0
6.12.2010 10:52

anncz

Re: ..

Vazim 110kg a dle BMI mam podvahu... Ano, citim se diskriminovan, platim za auto i za dane stejne.

0/0
6.12.2010 12:07

f0rr35t

Re: ..

A kdo tě diskriminuje, fyzikální zákony? Ty totiž platí pro všechny stejně, ty nezpochybníš ve Štrasburku ;-)   Já měřím 185 cm (a to nejsem žádný obr) a někdy si připadám diskriminovaný výškou, ale právě proto nejezdím v nákupní tašce. Přece nebudu žalovat výrobce malých aut za to, že se do nich těžko soukám.

Já jsem mluvil o lidech, kteří váží zbytečně moc a z velké části si za to můžou sami (a že jich je). Ale než aby šli do sebe, tak vymýšlejí žaloby jako např. kvůli tomu, že se díky svým hroším rozměrům nevlezou do sedačky v letadle.

Mimochodem: to měříš 230 cm? 8-o

0/0
6.12.2010 13:06

dracekvo

volba auta

Sto kilová vypasená angličanka si koupí peugeot 107? No nevím, ale pokud je člověk velkej, tak by si měl koupit auto odpovídajících rozměrů. Do prcka jako je 107 se sice vejde, ale po nehodě to může skončit i takto.

0/0
6.12.2010 9:58

Agent-přisluhovač

Re: volba auta

 Vždyť vzadu na kufru bylo napsáno, že je to do 107 kilo ;-D

0/0
6.12.2010 10:22

Morrison

Re: volba auta

Ahoho, haha ha, to byl jeden z nejlepších fórů, co jsem kdy slyšel. Měl byste to zkusit jako profesionální bavič, čeká vás velká kariéra...

0/0
6.12.2010 17:40

bukovski

Já tedy nevím,

ale hodně obézní má většinou dost krátké ruce a veliké břicho. Takže volí pozici za volantem co nejblíže volantu, aby na něj vůbec dosáhli. :-P

0/0
6.12.2010 8:18

bukovski

Re: Já tedy nevím,

...obézních...

0/0
6.12.2010 8:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.