Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak správně točit volantem na silnici, když to klouže

Nejnebezpečnější období roku pro řidiče právě začíná. Suché silnice, na kterých bývala občas maximálně voda, se mění na klouzačky. Stačí ale pár triků, jak točit volantem, a smyk na náledí nebo sněhu můžete zvládnout bez oděrky laku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

net.Xtreme V.

Prevence

Nejezdit do zmrzlých zatáček vysokou rychlostí.

0/0
28.11.2010 10:23

vlastimilek

.. a když mám automat??

.. jak vyšlápnu spojku a podřadím???;-(

0/0
27.11.2010 4:35

martin5.33

Re: .. a když mám automat??

Přečti si manuál, jde to podřadit bez vymáčknutí spojky :-)

0/0
27.11.2010 19:14

krtas

Re: .. a když mám automat??

Tohle mě připadá, jako kdyby nám chtěl vlastimilek naznačit, že má automat. Když nevíš, jak na sněhu s automatem, tak to radši zazimuj. To je jako, když jsem minulou zimu nemohl vyjet kvůli tomu,že to přede mě postavil cigoš a nemohl odjet, že měl sjetý letňáky. A ještě chtěl až mu zatlačím.

0/0
27.11.2010 19:50

aljav2bezduvodneodstrelen

Re: .. a když mám automat??

nauč se řídit a kup si manuál

0/0
28.11.2010 14:34

padavka

Re: .. a když mám automat??

tak na lede v zadnem pripade s "D" 1, 2, 3, nektere autoprevodovky maji i 4 jako u manualu.

0/0
24.12.2010 2:55

mojepostovnischranka

Re: .. a když mám automat??

A jéje, zase nějací "frajeři", co neví, jak jejich auto funguje. "Automat" se to jmenuje mimo jiné proto, že převodovka obsahuje tzv. automatickou spojku. Obecný princip: za jízdy spojka automaticky odpojuje převodovku od motoru při přežazování, a pak taky pokaždé, když nemám sešlápnutý plynový pedál. Takže když za jízdy sundám nohu z plynu, automaticky se odpojí motor od převodovky a motor spadne na volnoběh (takto to třeba funguje při čekání na křižovatce).

Ale existují i automaty, které přeřazují plynule bez toho, že by se odpojoval náhon od motoru.

Nejsem v tom přílišný odborník, ale jako řidič bych měl znát alespoň základy tech. funkcí.

Než jsem jel poprvé v automatu, nechal jsem si řádně vysvětlit, jak to funguje, abych věděl, jak se na silnici pak chovat.

0/0
26.12.2010 9:11

trilobiteček

nevíte

neví někdo, jestli mě za zkoušení smyků na velkém zasněženém parkovišti můžou policajit dát pokutu? minulý rok jsem to párkrát zkoušel a pak tam začli stávat, tak jsem radši přestal.. ale nevim co by mi tak mohli říct.. ?

0/0
26.11.2010 18:59

JeFFik

Re: nevíte

musíš to dělat tak chytře, abys jim nedal záminku, že snad někoho ohrožuješ, nebo něčí majetek....;-)

0/0
26.11.2010 21:20

2718

Re: nevíte

Kdyz jsem jako student bydlel na Strahove, tak si tam smyky obcas zkouseli sami policajti  :-))

0/0
26.11.2010 23:00

Labaro

Re: nevíte

Zkus se jich zeptat;-D

0/0
28.11.2010 22:38

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: nevíte

no pokud tam jsou zaparkovaná auta, uřčitě z toho jejich majitelé budou mít radost...

0/0
30.11.2010 13:48

Škubi

Asi takhle

Je mi 24, bydlím "kousek" od Litoměřic, sníh mám rád a není problém po něm jezdit - tady v kopečkách už ho dvě čísla ležej, zítra bude hůř... Je to zkrátka jenom o tom jezdit a jezdit, zkoušet, sbírat zkušenosti a počítat s tim, že se to může pokazit = ubrat. "My vesničani z opičích hor" máme svým způsobem výhodu, že řídíme cca. od dvanácti (samo že pod dohledem a na silnici z Horní do Dolní) a co táta řikal a já si zkusil prostě funguje. A je jedno, jestli je to Š120, felda, nebo Scout (to je teda malinko jiná liga ;-))

0/0
25.11.2010 23:25

Škubi

Re: Asi takhle

A abych nebyl dokonalej, tak jsem jednou (děsnej machr) zajel se škůdkou do vrat bokem - vypadalo to efektovně, ale stodváca se jaksi nevešla a já tim bílym svinstvem běžel snad dva kiláky doufajíc, že se tatik unaví dřív než já ;-D;-D;-D

0/0
25.11.2010 23:28

Chlupy do půl zad

Re: Asi takhle

;-DR^

0/0
26.11.2010 10:45

spiegel

Co je to za nesmysl,

při jízdě do kopce naopak pod kopcem zařadit co nejvyšší rychlost, většinou stačí trojka. Se dvojkou natož s jednčkou tutově budete hrabat na místě. Kdo umí tak se smyk místo vymáčknutí spojky dá vztáhnout jemným, ale velmi jemným přišlápnutím plyn (rozhodně neřadit). Kdo to neumí, ať si to zkouší jen někde na hřišti.

0/0
25.11.2010 18:12

-dejf-

Re: Co je to za nesmysl,

fyzika i matematika říká podřadit........

0/0
25.11.2010 20:16

radik

Re: Co je to za nesmysl,

;-D vyzkoušej a pak vyprávěj

0/0
25.11.2010 23:43

Fungy

Re: Co je to za nesmysl,

kdy tak šlo všechno co jde teoreticky i prakticky

0/0
26.11.2010 15:04

obrick

Re: Co je to za nesmysl,

nevím, jak ostatním, ale mně fyzika říká, že čím nižší rychlostní stupeň, tím vyšší kroutící moment a tím větší riziko protočení kol na kluzkém podkladu. ale možná nejsem ve fyzice na tak dobré jazykové úrovni, aby mi říkala pravdu? :)

0/0
26.11.2010 16:23

-dejf-

Re: Co je to za nesmysl,

no nevim, mi to hrabe i na trojku, proto radeji motor vytocim do otacek s pomalym otacenim kol (nakladaky a vojenska vozidla maji specialni redukcni rychlosti pouze na to), kdyz jedu do kopce na trojku s 1000rpm a na chvili se mi utrhnou kola, tak mi ve chvili vylitnou otacky, na tachometru 70kmph i kdyz skoro stojim a jedine reseni je spojka - kdyz jedu do kopce tou samou rychlosti na nizsi rychlost, staci pustit plyn, a tim snizit razantne newtonmetriky - je ale pravda ze jsem nezkousel opravdu nadradit, trapit motor otackama pod volnobeh se mi moc nechce

0/0
26.11.2010 20:36

Deleter

Re: Co je to za nesmysl,

No ono je třeba, aby to auto na tu vaši trojku ten kopec vyjelo, že. S jedničkou není důvod hrabat, prostě pojedete pomalu stálou rychlostí.

0/0
25.11.2010 21:06

JeFFik

Re: Co je to za nesmysl,

Předpokládám že mluvíme o běžné silnici a tak se dá vyjet na trojku (dvojku) skoro všechno. Když pojedeš pomaličku na jedna tak na prvním sněhovým jazyku to začne zpomalovat a 90 procent řidičů přidá plyn a následuje taková pecka krouťáku, že se nutně jedno kolo odtrhne od podkladu začne se protáčet druhé kolo v tu chvíli nedostává žádný výkon (u běžného otevřeného diferenciálu bez uzávěrky) a v tu chvíli stojíš a končíš. Čím vyšší zařazená rychlost tím menší riziko odtrhnutí kol od podkladu. Proto se na kluzkém povrchu do kopce snáze auto rozjede na dvojku než na jedničku. To je pravidlo, který se snad učí i v autoškole.

0/0
25.11.2010 23:47

Deleter

Re: Co je to za nesmysl,

Nekecej, FAKT? Běžný silnice snad nemusím řešit vůbec.

0/0
26.11.2010 8:20

JeFFik

Re: Co je to za nesmysl,

Sorry asi jsi mě moc nepochopil, tak si jezdi po polňačkách na 1. pro mně za mně....

0/0
26.11.2010 21:13

habr

Re: Co je to za nesmysl,

Staří prakcici co tuší či vědí kolik jim auto do kopce vydejchá tam nechají raději vyšší rychlost aby na kola byl "línější" převod. Taky kdo to umí se raději na ledě pokusí rozjíždět na dvojku než na jedničku. Nicméně když to klouže, nepomohou ani  idičské všeznalosti.

0/0
25.11.2010 21:58

Škubi

Re: Co je to za nesmysl,

Souhlasím s vámi - rozjíždím se na dvojku, aby se kola neprohrábla, tak nevím, proč dávat jedničku pod kopcem...

0/0
25.11.2010 23:14

Alcatraz

Re: Co je to za nesmysl,

treba ma auto, ktery ma dlouhou jednicku, nebo mluvi o situaci u kopce, do ktereho je problem vyjet (ja takovy mam k parkovisti pred domem). Kdyz se ze silnice stane led, na dvojku bych se nahoru asi nedostal. Rozjizdim se obvykle na jednicku a nemam s tim problem. Na dvojku jen kdyz jsem pred tim zastavil z vyssi rychlosti. Ja myslim, ze v clanku chcou rict hlavne to, ze se v kopci nema podrazovat. Je jedno jakou tam mas rychlost, ale nepodrazovat dokud clovek neni nahore a na rovince. Takze prudky kopce se zatackou, kam vjedu na ctverku az to zpomali preradim na trojku a nahore do zatacky dam dvojku v zime jezdim pomaloucku na dvojku cely. Beztak tam vzdycky byva nekdo v prikopu, tak musim opatrne objizdet policajti.

0/0
25.11.2010 23:32

beertits

Jak správně točit volantem na silnici, když to klouže?

Sex za volant nepatří!

0/0
25.11.2010 14:07

Škubi

Základ jsou gumy!!

Je potřeba nazout OR34 a neni co řešit, můžete jezdit libovolnou rychlostí i style, z kopce do kopce, sekat zatáčky "přes rukáv"... ;-);-D;-D

0/0
25.11.2010 13:26

JTR1

Re: Základ jsou gumy!!

a hlavně k tomu mít Š110R R^R^;-)

0/0
25.11.2010 14:54

Škubi

Re: Základ jsou gumy!!

Se Š120 to jde taky, ale pokud je na výběr, beru 130 Rally Sport (origo dokument, krátký film Praha - http://www.youtube.com/watch?v=n_6AHDs6DGA)

0/0
25.11.2010 23:17

Tutek v.1.1

Zakladni poucka je ta

Ze auto v zatacce nedostane smyk tehdy, kdyz do te zatacky smykem vjede. Zkuste si to, funguje ti

0/0
25.11.2010 12:36

spiegel

Re: Zakladni poucka je ta

to je fakt, ale jak se z té zatáčky potom vyjede. Doporučuji pro ty co chtějí auto sešrortovat ;-D

0/0
25.11.2010 18:13

spiq

Vyslapnuta spojka

znamena seslapnuta nebo naopak? Nerozumim tomuto slovnimu spojeni.

 dik

0/0
25.11.2010 10:29

Jandik73

Re: Vyslapnuta spojka

Sešlápnutá.

0/0
25.11.2010 10:45

Karlsbader Becher

Re: Vyslapnuta spojka

No já v autě spojku nemám, jak to udělat u automatu?

0/0
25.11.2010 11:38

Antidukat

Re: Vyslapnuta spojka

Prostě pracuješ jen s brzdou a plynem. Automat s HDM má ale tu nevýhodu, že hnací agregát je ve stálém záběru, pokud běží motor. S pádly pod volantem můžeš rychle zvolit neutrál...

0/0
25.11.2010 12:12

Leinad

Re: Vyslapnuta spojka

<provokace>Tady někdo chce luxus a nemá na to ;-D Elektromotor který si neurčuje kolik půlotáček za rok chce, ale prostě si drží výkon - takový bych chtěl taky.

Ale smraďoch s automatem přináší akorát problémy - já když jedu smraďochem, tak si radši zařadím, než abych doufal, co automat zase vyvede. </provokace>

0/0
26.11.2010 22:22

rozumbradadada

Re: Vyslapnuta spojka

to jsme dva! bud je to seslapnute, nebo to pustim, ne? Ale "vyslapnout", no ty vole...

0/0
25.11.2010 13:19

radik

Re: Vyslapnuta spojka

tak pojem vyslapnout spojku by ste mely znat uz z autoskloy ;-)

0/0
26.11.2010 0:04

My.WinCleaner

Re: Vyslapnuta spojka

No prostě vypnuta šlápnutím, čili vyšlapnuta.

0/0
25.11.2010 14:45

Trýznitel démonů

Re: Vyslapnuta spojka

takze rozslapnuta spojka bude rozpojena slapnutim8-o??

0/0
25.11.2010 18:09

heyhou

autor píše a píše

ale člověk se nic novýho nedozví....a v latině řidiče sem taky žádného latinského slova nedočkal..

0/0
25.11.2010 10:01

zubokleštič

Zkouška

Jo, sklouznout se na nečisto je skvělé. Takhle si jeden zkoušel kombíka na parkovišti a sklouznul se s ním do Vltavy.

0/0
25.11.2010 8:31

beertits

Re: Zkouška

;-D

0/0
25.11.2010 14:08

Pribinacek

Do teď jsem si myslel,

že když mám zimní gumy, tak mě taková situace potkat nemůže, vždyť pro by se jim jinak dělal taková reklama a byly povinné? :-P

0/0
25.11.2010 8:31

Dluhoslavův účetní

Re: Do teď jsem si myslel,

Tak si nazuj zpátky letní. Ušetříš a zbyde ti na pivo a automaty. :-P

0/0
25.11.2010 9:22

Alcatraz

Re: Do teď jsem si myslel,

usetri hlavne za benzin, protoze po prvni jizde nebude mit cim jezdit. Teda jestli neni z Prahy. Tam zimaky fakt staci.

0/0
25.11.2010 23:46

starej_vul

Re: Do teď jsem si myslel,

Za komoušů se i v zimě jezdilo na letních. Ale to fungovala údržba silnic. Na dálnici pomalu suchý povrch. Na ostatních 1. třídách bez sněhu i když s břečkou ...

Teď nejsou peníze na nic. Teda na nic pro lidi ... ještě že máme ty zimní gumy. Snad se nám nedostanou i do postele ... :-)

0/0
25.11.2010 9:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.