Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropským autem roku je vůz z Japonska, navíc elektrický

Nissan může působit mezi ostatními značkami trochu nenápadně, s Evropany to ale umí. Jeho městské teréňáky (qashqai a juke) se skvěle prodávají. Nově se jeho model leaf chlubí titulem Evropského auta roku. V roce 1993 byl Nissan Micra prvním neevropským Autem roku starého kontinentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

truthspeaker

hezký sen se srazil s tvrdou realitou

takže znova po miliónprvé - deklarovaný je dojezd 175km. Jen pro představu zelených makovic udávám správný postup pro výpočet reálného dojezdu:

1) faktor stáří baterií - v třetím roce užívání je kapacita baterií snížena skoro o 40%. Uvažujme polovinu degradace, která průměrově odpovídá 1,5 roce užívání. Z dojezdu zbývá 140 km.

2) faktor rychlost - při rychlosti vyšší než 50 km/h je spotřeba energie o 20-30% vyšší (u deklarované maximální rychlosti je to dokonce o 60%) . Z dojezdu zbývá 89 kilometrů.

3) faktor zima - při pohledu z okna je to snad každému jasné. Kapacitu baterií mráz pod -10 stupňů snižuje o 30% + 20% za zvýšenou spotřebu při topení v interiéru. Z dojezdu zbývá 1,5 kilometru.

Opravdu vám to na dojezd po městě stačí? ;-D Toto auto, které si odvezete v létě z autosalonu bude úplně jiné auto, než které budete za rok a půl provozovat v zimě.

0/0
1.12.2010 11:31

fishkaa

Re: hezký sen se srazil s tvrdou realitou

+1 R^ Bude prča sledovat počet vymrzlých "ekologů" na silnicích v počasí jako je například nyní ;-D

0/0
1.12.2010 16:05

bee027

s cenou 30k Eur

i se zapoctenim vsech moznych danovych vyhod to asi nebude zpocatku prodejni trhak ;-D

0/0
30.11.2010 17:53

fishkaa

Re: s cenou 30k Eur

mě spíš zajímá proč bych ze svých daní (naštěstí se to do ČR ještě nedostalo) měl platit cizí baterie?!? Pokud někdo chce jezdit "ekologicky" (uhlíková stopa takového automobilu je dosti diskutabilní), tak ať si to zaplatí. Nechci sponzorovat něčí úchylku Rv

0/0
1.12.2010 16:08

anncz

Re: s cenou 30k Eur

No hele, na to bys moh dojet. Takovehle protievropske nazory tady. Jeste te oznaci za potizistu a nacka... cas prispevku 16:08... to je Adolf Hitler ne? Fuj, ja s vami nechci mit nic spolecneho, vy jste politickej...

0/0
9.12.2010 16:14

fishkaa

Re: s cenou 30k Eur

;-D;-D:-)

0/0
9.12.2010 16:19

dracekvo

nissan

Jediny poradny auto od Nissanu je Patrol a to jeste jen ten starej.

0/0
30.11.2010 13:42

truthspeaker

Re: nissan

nissan dělá spoustu skvělých, průměrných i úplně nezajímavých aut. Patrol, 370z, GT-R jsou špičkami své kategorie, x-traily i qashqaie si svoje kupce taky učitě najdou. a pak asi mají speciální oddělení na obludy jako je cube 8-o

0/0
1.12.2010 11:11

Lvy

Mě by jenom zajímalo co na to budou říkat zelení...

Až pomalu všichni začneme jezdit ekologicky, tak jak potom budou protestovat proti stavbě dálnic??? Ví někdo co plánují jako další terorizování lidí a nebo ještě zatím nemají strategii jak začít prudit o poté?

0/0
30.11.2010 11:52

anncz

Re: Mě by jenom zajímalo co na to budou říkat zelení...

Neboj, neco najdou. Bude to nejake vypalne a prerozdelovani a omezovani svobody, standard. Zaqcina to cyklostezkami, konci to 50% z tvych dani na zelene kraviny.

0/0
9.12.2010 16:15

eric1

NISSAN, CO JINÉHO ?

nejlepší automobilka současnosti - to je REALITA !!

0/0
30.11.2010 10:00

fishkaa

Re: NISSAN, CO JINÉHO ?

;-D;-D Tak a teď ještě tu o Červené karkulce prosím ;-D;-D

0/0
1.12.2010 16:05

1888

Zatim by to mohlo slouzit

jako luxusni jesterka pro prepravu osob po arealu Temelina

0/0
30.11.2010 4:02

xfilesbrno

zvláštní

ale přijatelný auto, pokud by bylo pro někoho, kdo jede 10 km do práce a pak 10 km z práce denně,pak by to mohlp být ideální auto ( hlavně do města) jen ještě otázka, na kolik to přijde, pokud víc než Prius, nebo podobně jako Opel ampera, pak je to nesmysl..

0/0
30.11.2010 0:21

fsp

Re: zvláštní

Elektromobily zlevní až hromadná sériová výroba. Nějak se ale začít musí a rozjíždí se to celkem slibně.

0/0
30.11.2010 0:41

albert10

Re: zvláštní

To si nemyslím, drahé jsou akumulátory, velké série u nich cenu nesníží, protože je drahý materiál.

0/0
30.11.2010 9:32

net.Xtreme V.

Re: zvláštní

Sníží se cena všeho, něčeho více, něčeho méně, akumulátory asi hned tak nezlevní, ale se vzrůstající poptávkou po elektromobilech by mohli stoupnout investice do výzkumu a vývoje nových technologií a i ty akumulátory by mohly zlevnit.

0/0
30.11.2010 11:24

wIadin

dojezd jen 175km?

při takovém dojezdu jsem pomalu nervozní kdy začne svítit hladový oko 8-o. Japonci tady moc nezabodovali - taková vzdálenost je pomalu přejezd Tokya z jedné strany na druhou :-/ Možná kdyby snížili výkon na polovic, ale to by nevypadalo tak cool.

0/0
30.11.2010 0:04

fsp

Re: dojezd jen 175km?

Zase nepřeháněj. V Japonsku jezdí elektromobilů či dalších elektrovozítek už plno. V tomhle jsou asi tak deset let před náma.

0/0
30.11.2010 0:43

nic-moc

...

...nemůžu si pomoci,ale tohle auto mi zepředu hodně připomíná kapra neb nějakou jinou sladkovodní rybku...ale před vánoci je to asi na místě,že jo....:)

0/0
29.11.2010 23:48

trdelnik

Politicky korektni auto ...

0/0
29.11.2010 22:13

jjxing

Re: Politicky korektni auto ...

;-D;-DR^R^R^;-D

0/0
29.11.2010 23:03

FiS95

Europrotekce

0/0
29.11.2010 22:08

Hrustic

Neznam kriteria

tak nemuzu tvrdit, ze vyhralo nespravne auto, ale tohle je hnusnejsi nez Prius ... A to je co rict ....

0/0
29.11.2010 21:59

tomas_tod

Ty auta jsou čím dál škaredější, až na pár

výjimek.

0/0
29.11.2010 21:58

net.Xtreme V.

Takovému autu

by solární panel na střeše vyloženě slušel, pokud jej člověk nebude schovávat přes den v garáži, tak by to mohlo výrazně redukovat provozní náklady.

0/0
29.11.2010 19:56

jenda9999

Re: Takovému autu

No bohužel by ten panel moc nepomohl. Kdyby tam byly 3 m2, a to není málo ani levné, tak to v létě za slunný den zvládne možná tak 1-2 kWh. Tak na 10 km denně. Nevím, jestli to stojí za ty prachy. A v zimě? To je o ničem... A o mnoho lepší to nebude ani v případě zvýšení účinnosti panelů, té energie ze slunce na plochu auta zase není tolik.

0/0
29.11.2010 21:18

Beldor2

Re: Takovému autu

Ja nevim,jde videt ze tomu vubec nerozumite ,i kdyby ten panel byl velkej jako ta strecha a jezdilo to na sahare tak to pokryje tak 10% spotreby... Ale jako reklama dobry:-P

0/0
29.11.2010 21:55

von-bis

Re: Takovému autu

Aspoň na pokrytí odběru spotřebičů by to bylo ok. Místo kravin jako jsou panoramatické střechy by výrobci měli raději dělat přes celou střechu solární panely.

0/0
29.11.2010 22:42

Své dukáty věnuji na chudé psy

Re: Takovému autu

Hlavně že vy tomu rozumíte.

Co třeba takhle využívat energii z panelu na větrání interiéru ve slunečné dny, aby posádka nenasedla do auta vytopeného na 50 stupňů a naotočila chlazení na plné pecky, čímž by se zbytečně spotřebovávala energie na jízdu?? ;-) 

Btw., tohle (a další) řešení má Škodovka v E-Octavii...

0/0
29.11.2010 23:37

fsp

Re: Takovému autu

Dnešní fotovoltaika má nízkou účinnost. Hezké pro efekt na nějaký GREEN model, ale přínos nula. Při běžných podmínkách by to neutáhlo ani mobil.

0/0
30.11.2010 0:47

chekov

Re: Takovému autu

správně, jen do nějakých těch green modelů s tím, v elektroautě nemá solární panel co dělat, žejo?

chybí mi tu smajlík bijící hlavou o zeď...:-/

0/0
30.11.2010 1:22

f0rr35t

Re: Takovému autu

R^ dnešní fotovoltaika je pěkná hračka, ale prakticky nic (kromě kalkulaček) nedokáže plně uživit. Solární větrání je vyjímka potvrzující pravidlo - čím víc na auto svítí, tím víc je potřeba větrat a tím víc díky solárům větrá. Ale jiné podobně geniální využití neexistuje.

0/0
1.12.2010 0:50

jjxing

DESIGN

NO , já si myslím, že estetika by měla hrát v tomto ocenění určitou roli. Protože pokud by tomu tak bylo, tak ta modrá žabka by rozhodně zvítězit nemohla. 8-oRv

0/0
29.11.2010 19:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.