Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Exkluzivní svezení: Jeli jsme konceptem Seat Ibe

Víc než šedesátkou nám po okruhu jet nedovolili, vzácný, ručně stavěný koncept není dělaný na závodění. V zatáčkách se kroutí, uvnitř vrže a skřípe, když ale šlápnete na plyn, svižně zrychlí. Drandí na baterky. Jednou na ně budeme jezdit všichni, tvrdí Francesco Sabaté Bastán, který se u Seatu stará o vývoj elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chytry.Levicak

ještě v 90 letech se mi líbily všechny tři...

ibiza,cordoba,toledo.vzhled normální k 90 létům. Vůbec výstřední. Jak si stojí seat ted ani nevím.

0/0
5.12.2010 16:46

truthspeaker

Jako každý koncept, i ibe je stavěný hlavně pro parádu.

je špatně, správně má být - jako každý ELEKTROMOBIL, i ibe je stavěný hlavně pro parádu. Když je 3. prosince -20, musí se rozsvítit i v nejvíc sveřepé zelené makovici. A ta které to nedojde si elektromobil zaslouží.

0/0
4.12.2010 19:41

Rubik1

Auto hezké, ale...

Jenže auta prakticky bez kufru moc velké použití nemají. Snad jen na ten okruh nebo na cestu na diskotéku se hodí.

0/0
4.12.2010 1:02

Business Rule Engine Architect

Alfa Romeo Brera

Zaměstnali jejich hlavního designera a je to znát. Žádný kufr => super dynamický vzhled. Nicméně Brera se už nevyrábí. :-( nebyl o ni zájem. Pro mě to mělo tu hlavní nevýhodu, že jsem se do ní jednoduše nevešel.

0/0
3.12.2010 14:01

Vapch

hmmm

Pěkné, velmi pěkné ;-) Některé věci by se mohly dávat i na sériovky - sedadla, volant, zrcátka, kola. Stálo by to za to, je to designová lahůdka

0/0
3.12.2010 13:09

legnaw

mnam

dizajnovo mnamka

0/0
3.12.2010 12:08

KingJames

To je BRERA!

Jako hezky auto, ale Seat uz na tom musi byt fakt spatne, koupit Breru a prodavat to za Seat ;-D

0/0
3.12.2010 11:16

kníže Sternenhoch

alfa?

nemůžu si pomoct,ale já v něm vidím alfu

0/0
3.12.2010 11:07

Zombot

Re: alfa?

Mně zase připomíná BMW 1, hlavně zboku a zezadu. Každopádně kdybych měl srovnávat vzhled, tak by u mě vyhrál Seat Ibe, těsně za ním Alfa Brera, a BMW 1 až někde daleko vzadu. Seatu se musí nechat, že se poslední roky s designem docela snaží - aktuální Leon, Ibiza, a v podstatě i Exeo vypadají moc dobře. Alfa je sice pořád mnohem stylovější, ale kvůli technice bych asi při nákupu neváhal a koupil opět Seata.

0/0
3.12.2010 14:47

atvar

tohle auto vypadá tak pěkně

že to logo seatu na tom vypadá docela nepatřičně:-P

Jinak obecně jsem rád, že se pouští technici do elektroauta. Věřím, že když na tom dělají, že za pár let to bude někde jinde, než je to dneska.

Jenom si pořád nedovedu moc představit elektroauto v takový den, jako je třeba dnes: velkej mráz, celou noc ta baterka na ještě větším mrazu venku, potřebuju si vevnitř zatopit. To mám pochyby, jestli nějaká baterka bude použitelná i přes zimu.

0/0
3.12.2010 10:55

truthspeaker

Re: tohle auto vypadá tak pěkně

Bohužel sem nemohu vložit graf, tak jen textem - při uvažovaném charakteru vybíjení baterií u elektromobilů klesá při teplotě  -20 stupňů celsia kapacita baterií na 45% nominální hodnoty, při teplotě -30 stupňů klesá kapacita na 25% nominální hodnoty. Zapněte si k tomu topení a z auta s dojezdem "bez problému po městě" máte auto, se kterým sotva přeparkujete :-/

0/0
4.12.2010 19:52

snopel1

baterie jsou k ničemu

Myslím si že bateriová elektroauta jsou jen výkřikem do tmy. Musela by se dramaticky změnit technologie nabíjení aby byly nabité asi za 5 minut a taky několikanásobně výdrž baterii, aspoň na 600 kilometrů. Jinak jak chcete jet někde na dlouhé cesty. Stálo by se 4 hodiny na nabíjecí stanici? A pak za 150 km zase?Ropa dojde a pak i hybrydy jsou nanic. Tak co pak? A co nákladní auta která jsou žroutem energie? Půl nakladového prostoru budou vozit baterie? Je to dobré tak na jízdu z práce do práce a na nákupy.

0/0
3.12.2010 10:25

papas

Re: baterie jsou k ničemu

ropa dojde??? Myslíte že zásoba na 200let(při současné spotřebě a znalosti ložisek) v ropných píscích je málo?

0/0
3.12.2010 15:22

snopel1

Re: baterie jsou k ničemu

Jo a ropa dojde!

0/0
4.12.2010 13:31

Rubik1

Re: baterie jsou k ničemu

To, co vidíte jako neřešitelný problém, tak na to bylo navrženo řešení jednoduché: výměnné stanice, kde vybitou baterii vyměníte za nabitou. Větší potíž vidím v tom, že si v takovém autě v zimě nezatopíte. Nevadí to v Kalifornii (kde proto také jezdí nejvíce hybridních Priusů) nebo na Floridě, ale určitě to vadí ve střední Evropě, většině USA,  Kanadě a jinde.

0/0
4.12.2010 1:00

snopel1

Re: baterie jsou k ničemu

Tak to by musely být baterie všechny stejného typu, aby pasovaly do všech aut a taky kdo mi zaručí že si vemu dobrou baterku a ne nějakou 10 let starou která mi po 20 km klekne. A dolujte je někde vespod auta, a ta váha. Moje záda mi nebudou vděčna! A nebo to budou dělat mechanici za tučný příplatek.

0/0
4.12.2010 13:31

Arth-

Má pravdu...

jen si myslím, že 3 - 4 roky jsou málo.

Čekám tak 20 let hybridů...  nejdál je asi Fiat, mírně překvapivě. Jejich nový dvouválec 0,9 s turbem je stvořenej pro hybridní pohyn i relativně velkých aut.

Fiat ale těží ze spoje ní s britským Powertrainem...  takže to vlastně až takový překvapení není.

;-)

0/0
3.12.2010 9:43

mafra_fan

fajn gumy do sněhu

:-)R^R^

0/0
3.12.2010 7:28

bitkar

Re: fajn gumy do sněhu

to spanele skoro neznaj :) ale dobrej postreh :))

0/0
3.12.2010 9:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.