Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes SLS AMG E-CELL: tichý racek je první elektromobil, který řidiče baví

Jedovatě žlutý racek je velká hračka Jana Feustela. Tenhle milý třicátník vede tým vývojářů AMG, kteří staví elektromobily. Německá značka známá jako dvorní úpravce mercedesů také propadla elektrománii šířící se všemi automobilkami. Do konce roku by se mělo rozhodnout, jestli elektrický mercedes s racčími křídly dveří zamíří do výroby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mjr_Zeman

nezvládnutý spalovací proces

současné spalovací motory produkují jako odpad plyn, který vzniká tepelným procesem - teplo a světlo. Kdybychom nalezli proces, jehož odpadem je třeba jen uv záření a né celé spektrum včetně tepla, tak bychom žádné bateriové udělátka nepotřebovali

0/0
13.12.2010 18:51

truthspeaker

pravidelná týdenní dávka elektro propagandy

Pominu očividnou lež v titulku a tedy jen po milióndruhé deklarovanému dojezdu 145km. Jen pro představu zelených makovic udávám správný postup pro výpočet reálného dojezdu:

1) faktor stáří baterií - v třetím roce užívání je kapacita baterií snížena skoro o 40%. Uvažujme polovinu degradace, která průměrově odpovídá 1,5 roce užívání. Z dojezdu zbývá 101 km.

2) faktor rychlost - při rychlosti vyšší než 50 km/h je spotřeba energie o 20-30% vyšší (u kterou SLS vyvine rychlosti je to dokonce o 60%) . Uvažujme průměrnou rychlost 80km/h (tedy nic moc) a z dojezdu zbývá 65 kilometrů.

3) faktor zima - při pohledu z okna je to snad každému jasné. Kapacitu baterií mráz pod -10 stupňů snižuje o 30% + k tomu 20% za zvýšenou spotřebu při topení v interiéru, vyhřívání sedaček atd. Z dojezdu zbývá 0 kilometrů, tedy ani na přeparkování.

 Toto auto, které si odvezete v létě z autosalonu bude parametry úplně jiné auto, než které budete za rok a půl v zimě provozovat.

0/0
10.12.2010 10:25

lks0079

Re: pravidelná týdenní dávka elektro propagandy

R^

0/0
10.12.2010 17:04

neznalek_na_mesici

Re: pravidelná týdenní dávka elektro propagandy

Takze zpatky na stromy a necinne cekat, az dojde ropa nebo sejkum rupne v palici a utahnou kohoutky? Stejne jako je neodvratna v blizke dobe nadvlada jaderne energie, je neodvratny konec ropaku. Zkuste vynechat nektere zelene pomatence a podivejte se na to auto jako soucast vyvoje a moznou vizi budoucnosti. Vzdyt i sami konstrukteri priznavaji, ze nejvetsim pruserem jsou baterie a ze cekaji na zazrak.

0/0
13.12.2010 11:07

truthspeaker

Re: pravidelná týdenní dávka elektro propagandy

V podstatě s vámi souhlasím, ale pokud pomineme otázku závislosti (stejně jen vyměníte jednu za druhou), zůstává jen technické řešení. Já právě kritizuji ty neustále dokola se opakující oslavné články na produkty, které jsou v reálném světě nepoužitelné a v technickém řešení se za posledních padesát let nikam neposunuly.

Jestli bude elektromobil místo červené nabarven inovativně na žluto mě prostě už nedokáže patřičně vzrušit. Vývoj si představuji zcela jinak.

0/0
13.12.2010 16:57

Deleter

Hmm,

spojitou regulaci rekuperace jsme měli na elektřítku už v 2002, to jsou v AMG fakt koumácí.

0/0
10.12.2010 9:41

m-karr

Mercedes A E-CELL za 900 Eur na měsíc?

Kde to půjčujou a jaká je nejkratší možná doba půjčení?

0/0
9.12.2010 19:37

Coup de état

Tohle kdybych dostal k Vánocům pod stromeček,

tak si konečně udělám i ten řidičák! Jen bych si to přestříkal asi na černo! R^;-)

0/0
9.12.2010 15:20

Stanea

minidiskusee

Hmm, diskuse moc neni a je mi jasne proc. Muj prispevek:

clanek zajimavej, bezva

ale autak rozhodne neni pro siroke masy obyvatelstva, tak proto se tak malo diskutuje

0/0
9.12.2010 14:04

Vass

Baterie budou ještě dlouho velký problém

U současných elektromobilů jsou a ještě dlouho budou baterie velký problém.

Všimli jste si častého používání slůvka až v popisech elektromobilů :-P

Je to jako u mobilů, mají výdrž až 14 dní, ale reálně je dobíjíte každý třetí den. To samé bude s elektromobilem. Dojede "asi" 145 km ;-D Baterie mají 48kWh, což je směšně málo ! Párkrát prošlápnete plyn a z dojezdu zbyde co, no h...o :-P

V zimě se ani nerozjedete, tedy pokud ho nebudete mít připojené neustále v zásuvce a "temperovat" :-) baterie. S bateriemi stojí a padá elektromobil. V současnosti bohužel musím konstatovat, že jen padá.

0/0
9.12.2010 9:28

ROSES_LIVE_REBEL

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

R^

0/0
9.12.2010 12:44

Mutare

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Souhlasím. Ale nejen to. Nějak nechápu , proč se všichni cpou do elektromobilů. Všude se píše jak je to strašně ekologické a levné a vůbec cool, ale nějak se zapomíná, že:

1) na "tankovanou" elektřinu není zavedena spotřební daň, tak jako na naftu a benzín (představme si, že bude mnoho elektrovozidel a stát tím příjde o značnou část příjmů - co poté asi nastane - zavedení spotřební daně pro čerpání elektrické energie do elektromobilů)

2) na světě je zásoba lithia pro sto milionu automobilů, což není moc vzhledem k tomu, že jenom Škodovka prodá  skoro 700 tisíc aut ročně. Takže potencionální zásoba maximálně na pár let a co pak?

0/0
9.12.2010 14:49

lks0079

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Navíc než se z lithia vyrobí funkční baterie, tak to je taky ekologická bomba :-))

0/0
9.12.2010 15:18

Ghost47

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Mně by se líbilo něco v podobném stylu, jako navrhuje Jaguar. Elektrický pohon, baterie (nebo ještě spíš kondenzátory) se zásobou energie tak na 30-40 km po městě a k tomu turbína s generátorem. Závislost na elektrické síti nulová, možnost jezdit prakticky na cokoliv co hoří, rekuperace energie při brzdění a do centra města by to díky nulovým emisím v elektrickém režimu mohlo taky.

0/0
9.12.2010 15:55

lks0079

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Otázkou je jak by se ty kondenzátory a baterie obecně chovaly když se auto nechá chvíli stát - třeba tejden. Mám obavu že energie bude mizet a nějaký trvalý připojení na síť včetně temperování akumulátorů asi taky nebude prča jako nechat televizi ve stand-by.

0/0
9.12.2010 17:51

Deleter

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Od toho je tam ta turbína, čtěte pečlivě.

0/0
10.12.2010 9:42

lks0079

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

K čemu ale vyrábět energii, která se pak strácí ?

0/0
10.12.2010 17:03

Deleter

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

Energie se nikam neztrácí, viz elementární fyzikální zákony.

0/0
13.12.2010 12:10

lks0079

Re: Baterie budou ještě dlouho velký problém

K čemu vyrábět energii která se pak nedá využít pro pohyb vozidla ? Ta ztracená akorát nahřeje zeměkouli...

0/0
13.12.2010 17:53

Trojanek

zajímavé auto

a prima článek. Díky! R^

0/0
9.12.2010 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.