- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
současné spalovací motory produkují jako odpad plyn, který vzniká tepelným procesem - teplo a světlo. Kdybychom nalezli proces, jehož odpadem je třeba jen uv záření a né celé spektrum včetně tepla, tak bychom žádné bateriové udělátka nepotřebovali
Pominu očividnou lež v titulku a tedy jen po milióndruhé deklarovanému dojezdu 145km. Jen pro představu zelených makovic udávám správný postup pro výpočet reálného dojezdu:
1) faktor stáří baterií - v třetím roce užívání je kapacita baterií snížena skoro o 40%. Uvažujme polovinu degradace, která průměrově odpovídá 1,5 roce užívání. Z dojezdu zbývá 101 km.
2) faktor rychlost - při rychlosti vyšší než 50 km/h je spotřeba energie o 20-30% vyšší (u kterou SLS vyvine rychlosti je to dokonce o 60%) . Uvažujme průměrnou rychlost 80km/h (tedy nic moc) a z dojezdu zbývá 65 kilometrů.
3) faktor zima - při pohledu z okna je to snad každému jasné. Kapacitu baterií mráz pod -10 stupňů snižuje o 30% + k tomu 20% za zvýšenou spotřebu při topení v interiéru, vyhřívání sedaček atd. Z dojezdu zbývá 0 kilometrů, tedy ani na přeparkování.
Toto auto, které si odvezete v létě z autosalonu bude parametry úplně jiné auto, než které budete za rok a půl v zimě provozovat.
spojitou regulaci rekuperace jsme měli na elektřítku už v 2002, to jsou v AMG fakt koumácí.
Kde to půjčujou a jaká je nejkratší možná doba půjčení?
tak si konečně udělám i ten řidičák! Jen bych si to přestříkal asi na černo!
Hmm, diskuse moc neni a je mi jasne proc. Muj prispevek:
clanek zajimavej, bezva
ale autak rozhodne neni pro siroke masy obyvatelstva, tak proto se tak malo diskutuje
U současných elektromobilů jsou a ještě dlouho budou baterie velký problém.
Všimli jste si častého používání slůvka až v popisech elektromobilů
Je to jako u mobilů, mají výdrž až 14 dní, ale reálně je dobíjíte každý třetí den. To samé bude s elektromobilem. Dojede "asi" 145 km Baterie mají 48kWh, což je směšně málo ! Párkrát prošlápnete plyn a z dojezdu zbyde co, no h...o
V zimě se ani nerozjedete, tedy pokud ho nebudete mít připojené neustále v zásuvce a "temperovat" baterie. S bateriemi stojí a padá elektromobil. V současnosti bohužel musím konstatovat, že jen padá.