Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Před 20 lety Škodě vybrali ženicha

Nejvýznamnějším průmyslovým podnikem v České republice a největším českým exportérem je akciová společnost Škoda Auto, která je již téměř dvacet let součástí koncernu Volkswagen (VW). O tom, že partnerem mladoboleslavské automobilky bude firma VW, rozhodla česká vláda před dvaceti lety, 9. prosince 1990.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

veliz

Felicia je poklad pro méně movité a méně náročné motoristy

A takových je samozřejmě hodně. Asi už žádné auto nenabídne tolik muziky za tak málo peněz. Z konstrukčního hlediska jí chyběla pouze pozinkovaná karoserie, díky které by byla věčná. Zejména škodovácký motor 1,3MPi je absolutně nezničitelný. Zadřený jsem ho nikdy neviděl. Nejde jenom o neuvěřitelně nízké ceny náhradních dílů, ale též jednoduchost oprav díky skvělé přístupnosti. Kdo někdy měnil třeba startér u západního vozu, bude z felicie prostě nadšený až zjistí, jak snadno to jde vyměnit.

0/0
12.12.2010 12:01

u.boat

Re: Felicia je poklad pro méně movité a méně náročné motoristy

Jo, taky vzpomínám se slzou v oku :-)

Zrovna minulý týden jsem na nové Fiestě měnil žárovky. Teda měnil... Odvel jsem to s nadávkami a proklínáním do servisu.

Na Felicii to byla operace na minutu a půl.

0/0
16.12.2010 14:06

samuel05

...

stesti pro skodovku, urcite by skrachovala, staci se podivat na anglicke auta (Rover, RR, Bentley, Cooper, Jaguar) ktere defakto skoncili i kdyz meli uplne jine know how jak skoda nebo tatra.

I RR a Bentley pred vztupem nemcu vyrabeli krasne auta ale kvalitativne sroty, v zimne a desti nepojizdna auta, protoze donich tekla voda, vecne proble ze startovanim, rezaveni, prehnana spotreba, zastrarala technika atd.... :) v americe bylo vzdy plno vtipu na tyto auta jeste vic na ferrari, ktere po 2tisic km bylo zrale na generalku.

0/0
11.12.2010 20:50

montík

Srovnatelné auto?

Já tedy nevím, jezdil jsem několika favority 90-92 a Escortem 1990. Escort i přes to, že byl starší, byl rozhodně lepší a pohodlnější. Favorit byl rozhodně posunem kupředu, ale řekl bych, že až Fabia a Octavia jsou auty srovnatelnými s vyspělou proveniencí.

0/0
10.12.2010 12:02

Nemiluju cenzora

Re: Srovnatelné auto?

opravdu jsi chtěl použít cizí slovo "provenience"? ;-D

0/0
10.12.2010 12:52

alis

Mnozí nemůžou škodofce přijít na jméno

ale já si myslím, že VW je dobrý a silný partner. Být to Renault, tak děláme české dacie.

0/0
9.12.2010 23:04

jemitojedno

Re: Mnozí nemůžou škodofce přijít na jméno

To nejde takhle srovnavat (Dacie vyjizdi s novejma modelama jen par let.. kdezto skodofka a VW trva uz 20) a radsi bych si koupil levnejsi Duster nez predrazenej Roomster.... to same i Sandera za par korun nebo predrazenou trivalcovou Fabii :-/

0/0
10.12.2010 10:53

Nemiluju cenzora

Re: Mnozí nemůžou škodofce přijít na jméno

Duster začíná být pomalu zajímavá volba, za rok, za dva, až vychytají mouchy - proč ne...

0/0
10.12.2010 12:55

tonny.p2

110r

nesouhlasim, ze za komunistu Skoda nevyrabela dobry auta...

treba tohle je nadhera!

V

http://www.rajaut.cz/5400-skoda-110-r   

R^

0/0
9.12.2010 14:02

Antikodex

Favorit byl ve své době bomba a Hrdličkovi se povedl zázrak

na výzvě, před kteruo Hrdlička stál (vyvinout za 2,5 roku auto srovnatelné se západní produkcí, s koncepcí, kterou škoda nikdy před tím nedělala bez nákupu licencí a se subdodavateli zkaženými komunistickým škvárem) by si nejeden manažer renomované západní automobilky valámal zuby!!

0/0
9.12.2010 12:10

fsp

Re: Favorit byl ve své době bomba a Hrdličkovi se povedl zázrak

Tak třeba řešení předního pohonu a zavěšení motoru dělalo Porsche

0/0
9.12.2010 16:46

1000mb

Re: Favorit byl ve své době bomba a Hrdličkovi se povedl zázrak

ne tak docela.Prsche spíš zavěšení motoru doladil,ale koncepce předního pohonu se už testovala na prototypech před Favoritem kolem r.1980

0/0
9.12.2010 21:42

Hrustic

Cili to byla stastna volba

jinak jsme tu dnes vyrabeli neco jako Dacie....

A samotny matersky Renault - nemaji jediny pekny auto - snad jen predchozi generaci Megana kombi ...

0/0
9.12.2010 12:06

Nemiluju cenzora

Re: Cili to byla stastna volba

Clio Grandtour, Fluence, Nová Laguna, Laguna Grandtour....

0/0
9.12.2010 13:54

zepp

Re: Cili to byla stastna volba

jeden shit za druhým:-/

0/0
9.12.2010 16:24

Nemiluju cenzora

Re: Cili to byla stastna volba

v kolika si seděl a řídil je?

0/0
9.12.2010 17:39

Hrustic

Re: Cili to byla stastna volba

Tak jsem si vsechny ty vytvory vygooglil .... No, .....  ja vim, ze je to subjektivni - hodnotim design/vzled/styl - ale tezko hledam v kazdem segmentu v Evrope neco horsiho Rv

0/0
9.12.2010 23:06

Nemiluju cenzora

Re: Cili to byla stastna volba

8-o

0/0
10.12.2010 8:10

_Xeon_

Re: Cili to byla stastna volba

Možno by ich Škodováci dokopali ku krajším autám, čo my vieme...

0/0
9.12.2010 18:54

kawajouda

anketa

živě si pamatuju jak někde dělali anketu a ptali se lidí kterým pustili zvuk motoru favorita a měli poznat co je to za auto.... nikdo to neuhodl a dostal mně maník na konec kterej řekl "Multikára ??? ..." ;-D jinak když odplachtovali levý přední světlo v ěnjakym auto moto revue nebo kde to bylo, aby aspoň trochu ukázali lidu co je čeká, tak to vypadalo dobře...

0/0
9.12.2010 11:28

Antikodex

Re: anketa

Tak zrovna přední světlo byl jeden z nejošklivějších prvků na Favoritu. Bohužel opět díky neschopnosti PALu vyvinout solidní hranatou svítilnu. Na licenci nebyly peníze, tak se vzalo světlo do Lady 2107, které se u nás pro Rusy vyrábělo, a udělal se z něho lichoběžník. Zlepšení přišlo až u Felicie I.

0/0
9.12.2010 12:05

MAČKA 1

Re: anketa

ne to nebylo vývojem - Bertone původně navrhl úplně jiná světla ale v rámci RVHP se rozhodlo že tam budou světla ze Samary...

0/0
9.12.2010 14:40

Nesmazatelny 2.0

Re: anketa

Já sem právě taky kdesi četl, že sice Bertone navrhl zaoblený světla, ale v táboře míru je nikdo nebyl schopen vyrobit, tak tam museli šoupnout hranatý.

0/0
9.12.2010 16:23

fsp

Re: anketa

Bertoneho model je tady http://mototechna.wbs.cz/BERTONE_1989.JPG

0/0
9.12.2010 16:44

Lev-z_Rožmitálu

Re: anketa

tak to je snad ještě horší

0/0
9.12.2010 18:05

Škubi

Re: anketa

To má přední světla jak Citroen ax...

0/0
10.12.2010 11:26

D.E.S.

no ..

mám Felici a právě mám najeto 390 000 kilometrů. Výměna pouze spojky a termostatu a samozřejmě "plechy". Škoda, kdyby jí tenkrát udělali pozinkovanou karoserii, bylo by to věčné auto. R^R^R^

0/0
9.12.2010 10:35

D.E.S.

Re: no ..

a jezdím se spotřebou do šesti litrů .. mám MPI.

0/0
9.12.2010 10:36

Antikodex

Re: no ..

A kolikrát jsi už měnil páté dveře?

0/0
9.12.2010 12:10

Martin_Happy

Re: no ..

pokud se o ní stará, tak možná ani jednou, taky mám MPI model 2000 a letos na jaře byly na blatníkách první 3 bublinky. Do té doby nic. A páté dveře jsou jak nové i zevnitř. Felda potřebuje péči, a když jí má, je to nezmar

0/0
9.12.2010 13:05

u.boat

Re: no ..

Taky záleží na roku výroby. Byly ty dost výkyvy kvality. Některé 5dveře hnily snad už v autosalonu. Pak vychytali technologii a byl klid.

Já měl kliku a 14 let vydržely jako nové. Bez jakékoliv zvláštní údržby.

0/0
16.12.2010 14:14

Škubi

Re: no ..

2x ale pokaždý proto, že mě našili do kufru... teď jsem si pořídil tažný ;-)

0/0
10.12.2010 11:27

Dewils1

Re: no ..

Felda byla fakt super auto, škoda te koroze:-/

0/0
10.12.2010 18:17

luciferzpekla

Re: no ..

Mám feldu, je mi 23 let a to auto mi bohatě stačí, a ještě pár let stačit bude ;-)

0/0
11.12.2010 3:09

vlastovka09

Re: no ..

Tak to jste asi výjimka. Moje má najeto 75 tic. km (údajně) a za poslední rok jsem byl cca 10x v servisu.

0/0
12.12.2010 15:09

Nemiluju cenzora

První kvalitní auto

byla Octávie - Filcka je šunt, společným znakem Felicií jsou zrezlý pátý dveře:-P

0/0
9.12.2010 9:39

Jozxyqk

Re: První kvalitní auto

no tak první Oktávky na tom nejsou o moc líp...Felicie má sice největší problém s korozí, ale jinak je to auto za hubičku a díly ještě za míň, to co stojí díl na Oktávku, tak na Felicie stojí 1/3 (stejné je to i s pneumatikami)...;-)

0/0
9.12.2010 10:28

Martin_Happy

Re: První kvalitní auto

Tu filcku si nech od cesty, bud tak laskav. Pro studenta je to jedno z nejlepších možnejch aut. Díly skoro zadarmo, servis doma v garáži. Když někdo nemá bohatýho tatíčka, tak je za Feldu rád. Samozřejmě, že pro normálního dospělýho člověka, už se hodí lepší auto

0/0
9.12.2010 13:10

Nemiluju cenzora

Re: První kvalitní auto

Filcka je běžně užívanej název, aby ses neopupínkoval...;-D S tím tatíčkem jsem to moc nepochopil, jestli to bylo na mě, tak já se živil prakticky sám i na vejšce...a FILCKU bych si nikdy nekoupil...;-)

0/0
9.12.2010 13:57

f0rr35t

Re: První kvalitní auto

Tu o chudým studentovi jsme už slyšeli, teď prosím tu o Karkulce :-P Kdo o to stojí, tak si vydělá i jako student na lepší. Kdo se o to snažit nechce, tak na to prostě nemá... není to raketová věda, je to o prioritách. Mimochodem: není náhodou ta tvoje zmiňovaná garáž taky "tatíčkova" ? ;-D

0/0
9.12.2010 18:27

Martin_Happy

Re: První kvalitní auto

ano i student si vydělá na to, aby měl dobrý auto. Ale za co bude jezdit potom chytrolíne

0/0
9.12.2010 18:33

f0rr35t

Re: První kvalitní auto

Přečti se ten můj předchozí příspěvek znovu a ber to zároveň i jako odpověď na tohle ;-)

0/0
9.12.2010 19:20

Škubi

Re: První kvalitní auto

Jasně vydělám si na BMW E36 kompakt (nebude o moc dražší než Felda) a když se mi tam pos*re cokoliv, tak bude skoro lepší koupit jiný auto, než zaplatit díl a opravu... Bych musel bejt úplně blbej...

0/0
10.12.2010 11:31

Nemiluju cenzora

Re: První kvalitní auto

tak si kup auto, na který máš a který uživíš:-/ Ale to neznamená, že nejsou lepší auta...

0/0
10.12.2010 12:54

ringowrc

Ať si

kdo chce co chce říká, ale když jsem viděl první fotky, tak jsem byl velice zklamaný. Čekal jsem více od Bertoneho, ale ostré hrany karoserie se už v té době nenosily.

0/0
9.12.2010 9:20

honza2007

Re: Ať si

viděl jsem návrhy od Bertoneho, ale ty byly o něčem jiném. Tvar karoserie a další věci se musely přizpůsobit možnostem výroby. :-/

0/0
9.12.2010 9:37

Antikodex

Re: Ať si

Bertone musel během spolupráce s AZNP hodně slevit ze svých návrhů. Počínaje čelní maskou, na kterou musel dát šeredné světlomety, přes páté dveře shodné pro hatch i combi a konče např. koncovou svítilnou, která musely být dělená a velká tak, aby se použitý plast nepálil od žárovek, neboť na vývoj kvalitnějšího materiálu nebyly finance....

0/0
9.12.2010 12:07

dracekvo

haha

Tato věta mě rozesmála. "Jízdní vlastnosti byly na úrovni renomované konkurence" Když porovnám VW Golf II rv. 91 s favoritem téhož roku, tak jízdní vlastnosti se nedají vůbec srovnávat. A to vůbec nemluvím o výbavě. V golfu mohlo být servo, šíbr, ABS, zrcátka v elektrice, pal. pc, klima, všechny okna v elektrice, centrál a hlavně motorizace, která aspoň jela.

Favorit mohl mít na vývoz za nekřesťanské peníze pouze centrál, přední okna v el (které stejně pořádně nefungovali) a jakousi napodobeninu pal. pc.

Obávám se, že favorit se mohl jen tak tak měřit s golfem první generace.

0/0
9.12.2010 9:19

ringowrc

Re: haha

Také osvětlení zadních světel pomocí kontaktů, které byly umístěné na víku kufru bylo slabé. Vím, že s tím spousta lidí mělo problémy.

0/0
9.12.2010 9:23

WIFI

Re: haha

souhlas, u spousty favoritů se kontakty nahradily kabelem. Pokud si dobře vzpomínám, časem tuhle úpravu zavedli rovnou ve fabrice.

0/0
9.12.2010 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.