Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na elektřinu budeme jezdit rychle. BMW a Audi potvrdily sporťáky do zásuvky

S elektromobily rozhodně nebude nuda. Automobilky BMW a Audi potvrdily, že chystají omezené série elektrických sportovních vozů. Mimo to ale mají firmy s elektroauty pochopitelně i další plány.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavelthelong

slepá ulička

elektřina se nedá skladovat a výrobně má nejvyšší cenu. Elektromobily existují od r. 1900 a pouze diky marketingovym strategiím se nyní prosazují - dokud nebude existovat na světě přebytek elektrické energie a možnost jejího skladování skladování třeba formou kapalného vodíku je elektroauto ekologický nesmysl

0/0
24.12.2010 11:01

truthspeaker

Vypadá to, že elektrická budoucnost je již blízko

- VTM ročník 1978. Tady se nám někdo zase zasnil....

Pak pan redaktor vyndal ruku z nočníku, podíval se na maximální dojez prdítka při průměrné rychlosti 120km/h (80km), na maximální rychlost 200km/h, vystřízlivěl, za ten marketingový SUPERSPORT si dal pár facek a šel raději strojit stromeček.

0/0
23.12.2010 23:02

truthspeaker

Re: Vypadá to, že elektrická budoucnost je již blízko

Tragédie elektromobilu je nejlépe vidět, pokud si odmyslíte finanční stránku věci.

S neomezenými prostředky si pořídíte auto se spalovacím motorem, které bude neskutečně fantastické a v parametrech překoná prakticky všechna existující auta.

Se stejnými neomezenými prostředky si pořídíte elektromobil, který nebude o moc lepší než ostatní "levné" elektromobily. A skoro všechna ostatní auta ho překonají. A z toho se marketing nevykecá.

0/0
23.12.2010 23:24

aaaa65656

Eko Terorismus

Je úsměvné jak marketing může udělat něco ekologického i z neekologického křápu. Hlavně v době kdy se elektřina stále hodně vyrábí v tepelných elektrárnách, baterie jsou drahé, těžké a špatně se likvidují. Výsměch je třeba X6 hybrid. Pár  set kilo navíc, horší zrychlení, cena o 400tis vyšší a spotřeba nižší o cca 2 litry. Kdo si to koupí?:-/

0/0
23.12.2010 17:00

Lev+z+Rožmitálu

Re: Eko Terorismus

ten kdo má potřebuj ukázat že na to má;-)

0/0
23.12.2010 19:34

aaaa65656

Re: Eko Terorismus

Vzhledem k tomu, že auto není nijak odlišiné od standartní 50i, tak těžko něco ukáže. Takže nějaká jiná možnost?

0/0
23.12.2010 20:11

net.Xtreme V.

Re: Eko Terorismus

Ve městech bude mnohem dýchatelněji;-)

0/0
23.12.2010 21:30

truthspeaker

Re: Eko Terorismus

Tragédie elektromobilu je nejlépe vidět, pokud si odmyslíte finanční stránku věci.

S neomezenými prostředky si pořídíte auto se spalovacím motorem, které bude neskutečně fantastické a v parametrech překoná prakticky všechna existující auta.

Se stejnými neomezenými prostředky si pořídíte elektromobil, který nebude o moc lepší než ostatní "levné" elektromobily. A skoro všechna ostatní auta ho překonají. A z toho se marketing nevykecá.

0/0
23.12.2010 23:22

radiance

Dobíjecí elektromobily

jsou pěkná blbost. Představte si fronty na dobíjecích stanicích ve špičce, když se místo několikaminutového čerpání PHM musí několik hodin dobíjet. Pochybuji, že se v nejbližší době objeví cenově dostupný akumulátor, kterému stačí pár minut nabíjení, aby dosáhl kapacity alespoň blízké 100%. A to se nechci pouštět do debat o množství vynaložené energie při výrobě takovýchto článků a také o prudkém zvýšení ceny el. energie, pokud by se využívala takovýmto způsobem. El. baterie nemůžou být hlavním zdrojem energie pro automobily, spíš jen záložním nebo vyrovnávacím zdrojem, elektrický proud musí vznikat přímo v automobilu. Když vynechám fúzní reaktory a podobné zatím sci-fi pohony, tak je celkem jedno, jestli bude elektřinu vyrábět vodík, spalovací motor nebo něco jiného. No hlavně ne solární články se svojí současnou účinností, to bychom moc daleko nedojeli;-D

0/0
23.12.2010 12:04

net.Xtreme V.

Re: Dobíjecí elektromobily

Už se objevují akumulátory do elektromobilů, kde za 5 minut se dostaneš na 80% kapacity, což  leckomu stačí...

0/0
23.12.2010 12:05

radiance

Re: Dobíjecí elektromobily

Aha, tak to je pro mě nová informace. I tak sice zůstávám vůči tomuto řešení skeptický (hlavně kvůli dojezdu, životnosti bateriíí apod.), ale přece jen se tímto stává použitelnějším.

0/0
23.12.2010 12:11

net.Xtreme V.

Re: Dobíjecí elektromobily

Dojezd je zatím asi největší problém, když nepočítám cenu, pořád se čeká na nějaký revoluční způsob skladování většího množství energie.

0/0
23.12.2010 12:44

radiance

Re: Dobíjecí elektromobily

No nechme se překvapit. Ale podle mě není řešení elektrickou energii skladovat v akumulátorech. Chemické články jsou vhodné zejména pro menší odběry. Nebo krátkodobě vysoké, ale jen u specifických typů, ne u akumulátorů založených na lithiu.

0/0
23.12.2010 13:10

truthspeaker

Re: Dobíjecí elektromobily

ano. Čeká se, Už 80 let.

0/0
23.12.2010 23:03

Bob-an

Re: Dobíjecí elektromobily

Tak vyvoj postupuje dopredu ...... ciste elektroauto je podle me treba dobre pouzitelne jako druhe auto do rodiny, kde dojezd 60-100km bohate staci na jezdeni do prace a do obchodu ..... na rodinne auto se kterym clovek jezdi i na dovolenou to moc pouztelne neni, ale treba kombinace s dobijecim benzinakem je uz v pohode (do doby nez se vymysli lepsi baterky) .... druha otazka je cena no, zatim se elektroauta moc nevyplati

0/0
23.12.2010 13:26

truthspeaker

Re: Dobíjecí elektromobily

To druhé auto je totální nesmysl. Spočítejte si Total Cost of Ownership a k tomu poctivě zohledněte všechna omezení a lehce zjistíte, že elektromobil si můžete pořídit jen a pouze jako hračku, tedy stejně jako před padesáti (50!) lety.

0/0
23.12.2010 23:07

Bob-an

Re: Dobíjecí elektromobily

Tak pouzitelne je, to ze se to brutalne nevyplati je druha vec (to jsemt aky psal na konci prispevku)

0/0
23.12.2010 23:51

truthspeaker

Re: Dobíjecí elektromobily

LiFePO4 které nepochybně myslíte jsou s námi už mnoho let. Za 5 minut se dostanete sice na 80% a za 10 minut na 90%, ALE:

1) Počet nabíjecích cyklů které tato technologie zvládne je 100-300, právě podle charakteru nabíjení. Takže každého půr roku nákladná výměna baterií a energeticky vysoce náročná recyklace nedostatkového lithia.

2) Nevím, kolik energie plánují uložit do baterií Audi a BMW, Tesla motors ve "sporťáku" skladují 53kWh. Pokud bychom chtěli rychlonabíjet na 80% této kapacity za 5 minut, museli bychom mít nabíjecí příkon nejmémě 0,7MW, a vaše nabíjecí stanice by byla velká asi jako taková hezká venkovská stodola.

Velmi zábavné, leč pro masově výraběné elektromobily zcela nepoužitelné.

0/0
24.12.2010 9:19

Kozousek

Přínos ?

Nevýhody :  1. Cena  ; 2. Životnost baterií a jejich cena při novém koupení.

3. malý dojezd na jedno nabití. 4. Hmotnost baterií. ? Topení - zimní provoz ?

Výhody : cena el. energi ???? , Neničí živ. prostředí ,

Zlepšení ekonomiky provozu : Kombinace s využitím  sluneční energi.

 

0/0
23.12.2010 11:18

Lev+z+Rožmitálu

Re: Přínos ?

výhody žádné

elektřina se pořád částečně vyrábí z uhlí a cena je pohyblivá takže může vyletět vzhůru

0/0
23.12.2010 11:20

net.Xtreme V.

Re: Přínos ?

Ale může i kelsnout...každopádně když se zdaní elektřina jako benzín, tak se to cenově tolik nevpylatí...ale silnice je potřeb za něco postavit a opravit.

0/0
23.12.2010 12:04

Lev+z+Rožmitálu

co pořád mají s těma sportákama na elektřinu?

at vymyslí praktický auto na elektřinu který toho hodně uveze relativně daleko dojede a nebude v ceně kamionu

ne tyhle předesignovaný plechovkyRv

0/0
23.12.2010 11:18

Bob-an

Re: co pořád mají s těma sportákama na elektřinu?

No spotraky prave proto, ze u nich ta vysoka cena tolik nevadi a omezeny dojezd taky ne..... rodinne auto na baterky dneska moc konkurenceschopne nepostavite

0/0
23.12.2010 13:27

Lev+z+Rožmitálu

Re: co pořád mají s těma sportákama na elektřinu?

tak at chlapci makaj neplýtvaj silama na nesmysly který slouží max jako PR automobilekRv

0/0
23.12.2010 13:36

T.Lojza

NADPIS PŘÍSPĚVKU:

Nejsem zastance techle elektro.pitomosti XXX Vubec to nepovazuji jako krok spravnym smerem (ekologii to nepomuze, ekonomicky je to nastejno - nebo jeste horsi).

0/0
23.12.2010 11:14

otec Fouras

proč?

U nás je maximální povolená rychlost 130 km/h, takže nevidím důvod, proč vynakládat energii, čas na něco, co zde stejně nevyužijeme. :-/

0/0
23.12.2010 11:10

net.Xtreme V.

Re: proč?

Ty nejezdíš do Německa?

0/0
23.12.2010 12:06

Ig-n-or

už se staví ten Temelín?

aby pánové nezaspali... budou stavět deset let další dva bloky, ale to už budeme energii dávno kupovat ze zahraničí :-/ Fotovoltaika na střeše mi auto nedobije ani přes den, což teprve v noci kdy jedině bude parkovat u baráku :-/

0/0
23.12.2010 10:04

Haui1

To je prostě skvělé.

Další sporťák s průměrnou rychlostí cca 50 kilometrů za hodinu. Hodinu pojedu 250 km/h, pak budu 2 a půl hodiny tvrdnout na parkovišti se zásuvkami, než se mi nabijí akumulátory. To bude paráda. V současnosti vidím elektromobil pouze jako nákupní tašku nebo na dojíždění do práce či po nákupech, nikoliv na delší cestování. Ale při těch cenách to je jen pro horních deset tisíc.

0/0
23.12.2010 9:54

Bob-an

Re: To je prostě skvělé.

Tak ve sportaku moc lidi na dlouhe trasy nevyrazi ..... a to ze je to pro hornich 10 000? v tom nevidim problem - oni zaplati vyvoj v cenach tech soucasnych drahych a ne zrovna idealnich elektroaut a pak to bude dostupne i pro ostatni

0/0
23.12.2010 13:30

truthspeaker

Re: To je prostě skvělé.

Vy asi sportovní auto nevlastníte, že? Já ano. Samozřejmě že na něm ročně nenatočím 50 tisíc jako na mém pracovním, celou zimu stojí, přes pracovní týden většinou taky, ale pak na něm přes víkend dám 1000 km jen to fikne.

Navíc autor původního příspěvku byl ještě optimista. Těch 250 km je dojezd při průměrné rychlosti do 60km/h. Když by na to pořádně šlápnul, tak nedojede ani 100km. To už není ani k smíchu, to je výsměch.

0/0
23.12.2010 23:13

Bob-an

Re: To je prostě skvělé.

Tak zalezi na vlastnikovi - nekdo ma sportak pro radost - to jste asi vy, nekdo na pozovani po meste - jeho auto se vicemene nikdy z mesta ven nepodiva, tzn staci dojezs par km, a elektrsportakem se machruje lip nze benznakem ptz elektro jen tak nekdo nema

0/0
23.12.2010 23:49

truthspeaker

Re: To je prostě skvělé.

"Supersport" se kterým nelze sportovně jezdit je výsměch. Neříkám, že je to neprodejné. Koupí si to lidé, kteří tím demonstrují peníze. Koupí si tohle a dvakrát Bentley, aby až se jeden porouchá mohli každému vykládat, že už je zase v servisu a museli si dneska vzít svého druhého Bentley. A o tom to je.Tenhle "supersport" je vlastně kočár ze zlata pro někoho komu nevadí, že kolem něj po pár kilometrech profrčí každá druhá oktávka.

Hezké vánoce :-)

0/0
24.12.2010 8:35

truthspeaker

Re: To je prostě skvělé.

"Supersport" se kterým nelze sportovně jezdit je výsměch. Neříkám, že je to neprodejné. Koupí si to lidé, kteří tím demonstrují peníze. Koupí si tohle a dvakrát Bentley, aby až se jeden porouchá mohli každému vykládat, že už je zase v servisu a museli si dneska vzít svého druhého Bentley. A o tom to je.Tenhle "supersport" je vlastně kočár ze zlata pro někoho komu nevadí, že kolem něj po pár kilometrech profrčí každá druhá oktávka.

Hezké vánoce :-)

0/0
24.12.2010 8:37

Haui1

Re: To je prostě skvělé.

ALe já se nad tím nevzrušuji, že to koupí jen pár horních. To bylo jen konstatování. Mně by se takový elektromobil na dojíždění do práce nebo po obchodech taky šiknul, ale je to momentálně mimo mé finanční možnosti.

0/0
24.12.2010 21:03

Rafaelou

slepá ulička...

Ani jedna s koncepcí nemá velkou budoucnost.Elektromobil je jen snaha zalíbit se zelené loby.Navíc koncepce klasického typu,tedy jeden motor kdesi uprostřed je k ničemu.Budoucností je palivový článek a čtyři motory-pojednom v každém kole.Velký prostor pro posádku a hlavně změna myšlení konstruktérů.Pokud se totiž nepodaří vyrábět elektromobil s dojezdem cca 500km na jedno anbití ne delší než 15minut a s baterií která zabere prostor a hmotnost stejnou nebo menší jak stávající nádrž nemá to velký smysl.Dalším aspektem je pak cena a ta se zatím řadí někam do oblasti SciFi pro běžného zákazníka.Rv

0/0
23.12.2010 7:06

jemitojedno

Re: slepá ulička...

Jeste bych doplnil o zivotnosti baterie a cene nove. (Pac kdyz umre baterie po par letech nikomu se nechce kupovat novou za radove desitky disic) - Kdyz se to vezme tak hybrida nebo auto na elektrinu si muze koupit jen blazen - a davat 600 tis za Priuse kde nova baterie vyjde na vice nez 100tis a SE SPOTREBOU 4l/100km si muze koupit jen blazen (a to jsem slusny)

0/0
23.12.2010 8:36

la.sicak

Re: slepá ulička...

Mno elektromotor je zarizeni radove jednodussi nez soucasne motory spalovaci preplnovane, vstrikovane elektronicky rizene. Pokdu bych dejme tomu ve 120 000 musel dat 50-60 000 za baterku s tim, za na motory nemusim sahnout, pak se to vyrovna bezne udrzbe spalovaciho motoru: rozvody, naplne, opravy vstriku, turba etc.

Ovsem sportak ma spalovat benzin a rvat jak ranenej medved. Sednout do kupe, slapnoust na to slyset bzzzzz....to muzu jet vlakem.

0/0
23.12.2010 9:12

Ardan

Re: slepá ulička...

Souhlas.Nemluvě o tom že distribuční síť , tj. rozvody elektřiny příp. jakési "dobíjecí /tankovací" stanice nikdo neřeší. Protože  elektromobily na sídlišti si neumím dost dobře představit. A ty reklamí fotky  jedno auto u stojanu a kolem nic jsou jsou na míle vzdáleny realitě (i budoucí).

0/0
23.12.2010 8:49

u.boat

Re: slepá ulička...

to je důvod proč se první elektromobily objevují jako sportovní auta a ne rodinné vozy.

Tohle si prostě koupí někdo kdo na to mí jako další hračku k těm dvěma osmiválcům co už má doma. Ne racionálně uvažující tatík od rodiny místo fabie...

0/0
23.12.2010 9:06

truthspeaker

Re: slepá ulička...

Promiňte, ale zmiňované koncepty nejsou sportovní auta.

0/0
23.12.2010 23:17

Lev+z+Rožmitálu

Re: slepá ulička...

baterie by mohla v takovém autě zabírat prostor motoru;-)

0/0
23.12.2010 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.