Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Problém s dojezdem elektromobilů vyřešen. Budou se nabíjet bezdrátově

Britsko-novozélandská společnost HaloIPT se chlubí tím, že jako první na světě nabídne komerčně bezdrátový systém nabíjení pro elektromobily. Firma se s nim chce prosadit u samotných výrobců automobilů a sní o nabíjecích dálnicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bitkar

v silnici

mi to prijde zbytecny, stacilo by to dat ke kraji silnic, kde bezne auta parkujou a na parkoviste.

0/0
3.1.2011 10:38

truthspeaker

autorovi bych doporučil psychiatrické vyšetření

Tohle už prostě není normální.

Zdá se mi, že stále dokola se opakující oslavné články na elektromobily a jejich forma, která se více a více vzdaluje realitě a obsahující stále více utopické představy prezentované jako realita, by mohly být příznakem závažné psychické poruchy, praděpodobně psychózy, která se manifestuje ve formě inventorních a reformátorských bludů, tedy přesvědčení vynálezu významného objevu a přesvědčení o provedení významných změn ve společnosti.

0/0
28.12.2010 12:43

psycholog.idnes

Re: autorovi bych doporučil psychiatrické vyšetření

  Pán autor prostě píše na zakázku. To je jako by jste chtěl po instalatérovi, aby vám namontoval záchod vzhůru nohama. Normální instalatér vás pošle do háje, ale nakonec se najde nějakej splachovací, kterej vám za vaše peníze udělá cokoli.

  Je potřeba navodit atmosféru, že elektromobily jsou již použitelné a čeká se jen na to, až je začnou lidi kupovat. Většina lidí si samozřejnmě vůbec neumí spočítat, jak velké množství energie je potřeba naakumulovat a vydat k ujetí 800km běžným automobilem. Podobné články v nich budí představy, že jen strčí vidlici do běžné zásuvky, bude to stát jednu korunu a za půl hodiny můžou vyrazit. Připomíná mi to klip před referendem o vstupu do unie, který  ukazoval, jak si v unii spokojený český penzista odpočívá v křesle a umouněný asiat mu zatím kosí trávník. Že je to pitomost a dopadne to přesně obráceně asi docházelo jen některým.

0/0
28.12.2010 20:26

menesis

Re: autorovi bych doporučil psychiatrické vyšetření

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
28.12.2010 20:35

honza-v

Kolik by pak

asi u nás stál kilometr dálnice s tímto systémemg.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" alt="[>-]">

0/0
28.12.2010 1:10

robirob

nevydim vyhodu ?

V pripade domaciho pouziti nevidim zadnou vyhodu. Dobijeni kabelem je efektivnejsi (jakkoliv o kousek) a cela sranda s podlozkou kuli tomu, abych si usetril ukon zapojeni kabelu do socketu ?

Dobiji za jizdy vidim minimalne slozity na  instalaci, udrzbu a reseni poplatku. Neverim, ze kdyby se penize, ktere by stala investice do tehle infrastruktury, vrazily do vyvoje, ze se nenajde nejake uzitejsi reseni ... nicmene samozrejme rozhodne trh.

0/0
27.12.2010 23:38

robirob

Re: nevydim vyhodu ?

uf, to je ale nehezka hrubka :-)

0/0
27.12.2010 23:40

Jsem tady

Re: nevydim vyhodu ?

Nu, mi se líbí ta myšlenka toho nabíjení za jízdy. To by pak odpadly poslední problémy přechodu na elektromobily - dojezd. Samozřejmě, je to otázka další dekády...ale není to třeba špatný nápad na euroreferendum, kdyby se tam spočítalo kolik by to stálo - realisticky, ne politicky - a jak by se to zaplatilo. Myšlenka, že dojezd je víceméně celá evropa (i když jen na hlavních tazích - dálnice,1.třída, určítě cesty v městech a mezi obcemi. ) by stála za úvahu...:)

0/0
28.12.2010 11:48

Deleter

Re: nevydim vyhodu ?

Pokud věříte tomu, že po Lisabonu bude ještě někdy nějaké euroreferendum, tak jste fantasta.

0/0
28.12.2010 12:08

psycholog.idnes

V autě nenabíjet.

Je přece jasné, že baterie do foťáku, nebo kamery se nabíjejí v externí nabíječce. Těžko by se někdo smířil s tím, že dvě hodiny bude na dovolené místo focení nabíjet.

Mobily se hlavně z finančních důvodů nabíjejí většinou kabelem, ale kdo má třeba smartfouna s malou výdrží, tak ví, jakej je to opruz dvě hodiny denně nabíjet.

Tak bych řekl, že i do aut by se měly akumulátory zavčas standardizovat, aby je u "pumpy" jen během minuty prohodili a jelo se dál. Mohlo by to i snížit cenu nových vozů, protože by šlo zavést jakýsi zálohový systém.

0/0
27.12.2010 22:24

Roman!

Autobusy v Turíně

k tomu Turínu.

Tomu se neříká autobus, ale trolejbus g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
27.12.2010 20:57

RiP3

Budoucnost patří aluminiu

g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
27.12.2010 20:03

FiS95

Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

To že nám ropa v dohledné době dojde je jen pohádka.

0/0
27.12.2010 15:51

fsp

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Dohledná doba je pro mě rok a to ropa fakt nedojde. Střízlivý odhad je asi 25 let při současných nákladech. Pak se bude muset jít více do hloubky a to je hodně, hodně  drahé.

0/0
27.12.2010 18:01

Damik

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Střízlivý odhad je asi 150let. Něco jiného jsou prokázané zásoby a něco jiného jsou reálné zásoby. Proč by OPEC a Rusko snižovaly cenu ropy tím, že by zveřejnily opravdová čísla? Když se cena ropy v roce 2008 vyšplhala do závratných výšek, najednou se obejvilo víc nových nalezišť za půl roku než za posledních třicet let. To když se OPEC rozhodl, že cena už je tak vysoká, že by se lidé mohli začít rozhlížet po alternativách.  To sáme s plynem. Gazprom staví k nalezišti potrubí o takové dimenzi, že by je vytěžil za dva roky, kdyby mělo opravdu takový objem jako prohlašuje(takže má asi 10-15x víc). Tohle není žádná konspirační teorie ale ekonomická realita.

0/0
27.12.2010 18:06

fsp

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Víš jak se dneska těží drtivá většina ropy? Najdou studnu, napíchnou, stáčej. Dojde tlak, jdou vedle, napíchnou, stáčej,... Tato ložiska ovšem velmi rychle ubývají a dostat ropu ze země bude tak těžší a podstatně dražší. Ropy je v zemi spousta, akorát tenhle fakt trochu kazí jedna maličkost. Nevíme, jak ji efektně a levně dostat nahoru.

0/0
27.12.2010 18:47

Deleter

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

No, a ty pumpy, již desetiletí kýčovitě lemující ropná pole, jsou ty stáčírny a vůbec nepumpují?

0/0
27.12.2010 21:39

3 x zablokovany exorcista

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Nesmysl, ropné společnosti mají spíše tendenci své zasoby nadsazovat, zvyšuje to tržní kapitalizaci. V každém případě zásoby a ložiska nehodnotí těžební společnosti, ale státní geologické správy.

0/0
27.12.2010 18:50

Deleter

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Máte nějakou zvláštní představu, oč výhodnější je pro ropnou společnost (akcionáře) vysoká kapitalizace, tedy naprosto virtuální číslo, oproti vysokým ziskům, což je zcela konkrétní číslo?

0/0
28.12.2010 12:09

FiS95

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Ten odhad 20-25 let platí už 80 let. Firmy si najdou ložiska ropy na 20 let a dále nehledají. Bylo by to zbytečné a náklady na utajování ložisek která nevyužijí před konkurencí by byly vysoké. Proto si najdou zásoby na 20-25 let a pak v klidu těžej. A zprávy ekoušů o ropné krizi jim hrají do karet protože zvedají cenu ropy. A to že benzin je drahý je nesmysl. Zruště spotřebná daně z benzinu, zruště povinné přimíchávání bioslložky a přesuňte benzin do nižší sazby DPH a cena klesne tak o 40%

0/0
28.12.2010 0:15

CHRISTO

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

hmm já bych tipnul tak o 60-70 %...

0/0
28.12.2010 10:26

Damik

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

to sice je, ale náklady půjdou rozhodně nahoru. Zatímco u elektřiny je možnost, že se její výroba pomocí nových technologií zlevní.

0/0
27.12.2010 18:01

Deleter

Re: Já ten problém vyřešil už dávno. Jezdim na benzín.

Elektřiny je málo a není důvod prodávat pod cenou. Výrobní cena je jen část prodejní.

0/0
27.12.2010 21:40

fsp

Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Ze všech alternativních pohonů se zdá být ekonomicky nejschůdnější, byť je ještě daleká cesta k běžně použitelným modelům.

0/0
27.12.2010 14:59

papas

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

a vodík vyrobíme pomocí elektřiny z elektráren které budou brát energii.... aha, taky z vodíkug.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
27.12.2010 15:16

Damik

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Jenže potom může být vyráběn kdekoliv na světě a transportován.  tam kde mají přístup k levné energii (např. Island) můžou tu energii konzervovanou ve vodíku vyvážet.

0/0
27.12.2010 18:09

3 x zablokovany exorcista

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Bože to je zase neslysl, apropo víte kdo patří mezi největší znečistovatele? Island, vozí bauxit a dělají z něj hliník, ja to spotřebují všechnu energii a fakt nevím kde by brali tu další. Nicměně ono to je putna, energii , kterou spotřebováváme v ropě nedokáží dodat ani včechny elektrárny , které dnes stojí na Zemi, tak je to putna.

0/0
27.12.2010 18:54

Ubaram

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

A teď tu o Karkulce, ne?

Kde ten vodík vezmete? Buď ze zemního plynu, nebo z ropy, nebo z uhlí - a ano, taky je tu těch cca 5 % vodíku vyrobeného elektrolýzou na kterou ovšem potřebujete el. energii kterou opět získáte buď z fosilních paliv nebo z jádra. Kde je tedy přesně ta ekologie, v tom že ta uhelná elektrárna co bude vyrábět energii na elektrolýzu na rozklad vody bude stát někde na Uralu?

0/0
27.12.2010 15:35

Ghost47

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Reaktor IV. generace a vysokoteplotní elektrolýza, pak ta výroba vodíku začne k něčemu být... Stávající komerčně dostupné technologie se na výrobu v potřebném množství moc nehodí.

0/0
27.12.2010 16:12

fsp

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Ropy je dostatek asi tak na dalších třicet let, to je dostatečná doba na zvládnutí jaderné fůze, podstatného zvýšení účinku fotovoltaických článků a distribuce elektrické energie. Jen tak na okraj, provozní náklady autobusu na vodík a na naftu vycházejí dneska cca stejně a to je výroba vodíku opravdu drahá.

Vysoké investice do technologie a nízkou životnost palivových článků vyřeší čas a sériová výroba.

0/0
27.12.2010 15:45

pppqqq

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Nebyl bych tak optimistický: o tom, že zvládnutí jaderné fúze je již velmi blízko a stačí vyřešit jen drobné technické problémy, se hovoří již od padesátých let minulého století.

0/0
27.12.2010 16:00

juki

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

dokud bude ropa, tak se ani nic nevymysli

0/0
27.12.2010 16:04

fsp

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Že se o fůzi mluví, neznamená, že se na ní i dělá. Princip sice známe desetiletí, ale teprve teď se technologicky dostáváme do fáze, kdy máme prostředky na její zvládnutí. Do té doby můžeme využívat klasické reaktory na štěpení obohaceného uranu. Paliva je dostatek a v podstatě pořád přibývá, protože "vyhořelé" články ztratily pouhé jednotky procent ze svého potenciálu a je velmi pravděpodobné, že v budoucnu je ještě využijeme.

0/0
27.12.2010 17:52

Montgomery

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

Jaderná fúze bude zvládnutá až bude objeveno vojenské využití tohoto projektu. Do té doby se budou jenom stavet větší a větší urychlovače bez praktických výsledků.

0/0
27.12.2010 23:50

nuda2

Re: Budoucnost je ve vodíku a palivových článcích

a proto vsichni kupujete seriove vyrabene auto - Mercedes B-klase F-cell

Je to skvele auto az na tu porizovaci cenu.

0/0
27.12.2010 20:15

superpiryn

A Co výrobci ropy a nftaři??

Nebudou mít co žrát g.idnes.cz" alt=";-O">

0/0
27.12.2010 13:54

Misha.in

Re: A Co výrobci ropy a nftaři??

Výrobci ropy? Co to je?

0/0
27.12.2010 19:50

aaaa65656

Po masivním rozšíření bezdrátového přenosu

energie asi zase stoupne počet nakažených rakovinou že?g.idnes.cz" alt=";-(">

0/0
27.12.2010 13:50

maruširi

Re: Po masivním rozšíření bezdrátového přenosu

Si piš! Problém je v tom, že lidí je nadbytek, takže to nikoho moc zajímat nebude. g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
27.12.2010 13:56

psycholog.idnes

Tlustý do tenkejch.

   Nejakou dobu jsem měl auto s LPG a malu flaškou. Dojezd na plyn byl cca 240km. Tohle už podruhý nechci zažít.

   Zatím to bohužel vypadá tak, že elektromobil, aby ujel aspoň 200km, musí mít lehký skelet z drahých kosmických tecnologií, velmi úzké gumy s minimálním valivým odporem a k tomu půl tuny drahých jedovatých baterií s omezenou životností. Na topení v zimě, nebo klimu v létě zapomeňte.

  Takže dokud dovmitř nenacpou něco jako malé Dukovany, tak navrhuji samopohybovací silnice. Prostě normální dopravníkové pásy. Žádné předjíždění, žádné zmatené ženské, ani piráti silnic, žádné nehody.. g.idnes.cz" alt=";-)">

 

0/0
27.12.2010 13:43

Clovek obycejny

Re: Tlustý do tenkejch.

Celkem souhlasím, ale ty jedovaté baterie jste si vycucal z prstu.

0/0
27.12.2010 15:50

psycholog.idnes

Re: Tlustý do tenkejch.

Litium, kadmium i olovo nejsou toxické?

0/0
27.12.2010 21:31

derenskyobcan

Re: Tlustý do tenkejch.

no to by ty pásy museli teda fičet. To bych byl radši pro to, aby jezdili lidi na kole nebo na koni g.idnes.cz" alt=":-)">

0/0
27.12.2010 18:39

dYvY

Re: Tlustý do tenkejch.

Valivý odpor je naprosto stejný u tenkých i u širokých pneumatik. g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
27.12.2010 21:09

psycholog.idnes

Re: Tlustý do tenkejch.

Není to můj obor, ale dle dostupných informací širší pneumatiky vyšší odpor mají. Záleží samozřejmě také na dalších parametrech.

0/0
27.12.2010 21:39

dYvY

Re: Tlustý do tenkejch.

Valivý odpor je naprosto stejný. Rozdíl je v aerodynamickém odporu a taky v tom, že se motor na roztočení větší pneumatiky víc nadře (to znamená větší spotřeba). g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
28.12.2010 18:14

psycholog.idnes

Re: Tlustý do tenkejch.

Baví vás slovíčkařit? Při širší pneumatice se mimo jiné musí deformovat větší objem gumy. Podobně při zatáčení dochází k většímu tření. Je známá věc, že pro nejnižší spotřebu jsou nejvhodnější úzké pneumatiky a co nejvíce nahuštěné. Viděl jste někdy třeba u solárních vozidel široké závodní gumy? Ne, pužívají se úzké pláště, jako z šlapacího kola.

  Myslím, že vetšina lidí pochopila, co chci říct. Aby byl v soušasné době elektromobil schopen ujet 200km, musí být celý z karbonu a titanu, musí být teplo, osazeny nové baterie, řidič musí být na lačno a vozidlo nesmí překročit rychlost 60km v hodině. Takovéto vozidlo potom postaví proti nějaké sériové plechové šunce, co bere 8l benzínu. Přitom TDI motor by za takových podmínek v takovémto skeletu jezdil za 3l nafty i bez všech těch rekuparací a jiných drahých vymožeností.

0/0
28.12.2010 20:46

dYvY

Re: Tlustý do tenkejch.

Se vsim, co jsi napsal se da souhlasit. Akorat trvam na tom ze valivy odpor u ruzne sirokych pneu je stejny. Fyzika pro zakladni skoly. Spotrebu ovlivnuje aerodynamicky odpor a váha pneumatiky. Cim je uzsi tim je lehci a ma  mensi aerodynamicky odpor. Proto jsou uzke, lehke gumy vhodne pro auta u kterych se hraje predevsim na spotrebu (elektro a ruzne green a eko rady).

0/0
28.12.2010 21:30

vlskrbek

Re: Tlustý do tenkejch.

Bohužel nemáte pravdu. Je vidět, že o elektromobilech nic nevíte. I 10 let starý elektromobil ujede s novými bateriemi až 250 km. Není vyroben z titanu nebo karbonu, nemusí být teplo, uveze až 5 osob i s nákladem, vozidlo jezdí až 130 km bez problémů. Takové vozidlo pak porovnejte se stejným ovzidlem na benzín a uvidíte, že jediný rozdíl je v dojezdu. Tj. 800 km oproti 250 km. Podívejte se například na Peugeuot Partner Elektric.

0/0
9.1.2011 14:06

net.Xtreme V.

Takové elektrobusy

napájené vždy v konečné, případně i v zastávkách by nemuseli být špatné...ujmout by se to mohlo, ale miliony těhle podložek pod dálnicí mi přijdou zbytečné, to už rovnou se může stát dálnice dopravním pásem, což by byl ostatně zajímavý způsob dopravy...

0/0
27.12.2010 12:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.