Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta mají stále víc závad. Nejméně trápí hybridní Toyotu Prius

Šampionem TÜV Reportu 2011, každoroční statistiky výsledků technických kontrol v Německu, je Toyota Prius. Technici zjišťují, že řidiči zanedbávají hlavně kontrolu světel a hodně aut nemá vpořádku brzdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MAČKA 1

PRIUS

Je potřeba říct, že pokud má Prius natočeno na tachometru 43.000km tak to neznamená že motor má natočeno 43.000km´, ale méně protože část provozu PRIUSu se koná čistě na elektrický pohon.....

0/0
21.1.2011 14:45

Jilji

Re: PRIUS

To je mi zase relevantni reakce. Takze Porsche je na tom vlastne jeste dobre, nebot nema hybridni ustroji, timpadem se nemuze pokazit a hodnotit :-) Decka, nezerte to tak. Vzdyt to jen vypovida o tom, kolik lidi se na TUV pripravi, nebo nepripravi. :-P

0/0
30.1.2011 14:08

MAČKA 1

Re: PRIUS

No já jen jak asi je ta statiska relevantní...

0/0
30.1.2011 15:56

mh28

Tyto "vysledky" snad nemuze nikdo

ani brat vazne... proste se michaji jablka s hruskama, Porcshe a KIA, auto co najede treba 250000 tisic s tim co najede 50000 atd... kdyz delam hodnoceni, tak z toho ma byt nejaky pouzitelny vysledek snad!? Jak si toto mame prebrat? A ty "zavady" osvetleni jsou proste jen vypalene zarovky a neschopnost lidi obejit auto a zkontrolovat, ze sviti vse co ma, nez jej odvezou na STK.... pak se na zaklade toho srovnavaji auta...

0/0
30.12.2010 17:57

entony13

Kdo se o auto přepečlivě stará, má málo závad

na STK, já jezdím na garanční prohlídky a na STK mně řeknou, že je potřeba něco opravit navíc. Ale dávát auto do servisu navíc před STK? To je podle mne zbytečnost a vyhozené peníze, každý rok výměna oleje a tím i servis, pokud něco tluče, mimořádný servis. Proto v statistikách vychází dlouhodobě nejlépe Porsche, protože majitelé jezdí do servisu se svým miláčkem stále. Majitelé renaultů, škodovky, fiatů a kie na to nemají zbytečné peníze :-)

0/0
17.12.2010 10:42

S-Tony

Re: Kdo se o auto přepečlivě stará, má málo závad

Jo, závada označená na STK za "závadu" nemá mnohdy nic společného se spolehlivostí vozu.

To co mnohdy na STK vytýkají je k smíchu nebo rozčílení. (záleží na povaze řidiče). Ale můžu mít na STK pět závad a i tak mít spolehlivé auto co bude klidně další rok jezdit a nezůstanu nikde trčet.

Nevadí mi auta co mají poruchy, které nezapřičiní nepojízdnost vozu. To je v pohodě. R^

0/0
17.12.2010 16:16

HrubesaMares

Re: Kdo se o auto přepečlivě stará, má málo závad

jo, treba bez brzd se da jezdit docela v pohode, svetla taky nejsou problem... ;-)

0/0
18.12.2010 0:00

duch zavražděného iuose

hmm

no tak třeba nefungující osvětlení SPZ (tedy RZ) je snad ta nejvážnější porucha a jestli se nepletu, tak ti snad ani nedaj známku na 30 dnů

0/0
19.12.2010 16:56

duch zavražděného iuose

hmm

ehm, samozřejmě, že je to závada (i když je to vlastně taky porucha) ;-D

0/0
19.12.2010 16:56

gazda2

Re: Kdo se o auto přepečlivě stará, má málo závad

Naposledy jsem měl  několik oplů, škodovku, renault a toyotu. O auta se starám pořád stejně, lze říci že docela málo. V podstatě se před technickou mění to, co už opravdu hoří. Po zkušenostech ale musím říci, že na značce opravdu záleží. Kdokoliv může hádat, ale v zásadě bych to seřadil přesně podle TUV. 

0/0
21.12.2010 19:21

JeFFik

Závady nejsou poruchy

Někteří místní experti nepochopili rozdíl mezi poruchovostí za provozu a závadami zjištěnými při technické kontrole o kterých se píše v článku. Takže auto které má relativně málo závad při technické kontrole, mohlo mít předtím několik poruch na motoru se kterými by na kontrolu ani nedojelo. Tím nechci naznačovat, že např. Prius je poruchovější auto než ostatní, ale to, že statistiky technických kontrol a skutečná poruchovost určitého typu jsou někdy dost odlišná čísla.

0/0
17.12.2010 9:25

whitemagic

ano

 v aute je spousta zbytečností které tam vůbec nemusí být.chceme být in a v luxusu tak platme.

0/0
17.12.2010 9:17

S-Tony

Re: ano

Ja ne. Já mám Felicii. :-P

0/0
17.12.2010 16:18

legnaw

pche

Carnival ma tu povest nejporuchovejsi kary od doby kdy se vyrabi..takze nic noveho pod slunceeeeeem

0/0
17.12.2010 8:37

cassul

Ono se to dá číst i tak

... že na 43 000 průměrně najetých km v Priusu odpovídá 2,2% těžkých závat, naproti tomu v A8 5,5% na 115 000 km, čili pravděpodobnost, že mě potká těžká závada je v A8 nižší, než v Priusu.

0/0
17.12.2010 7:40

Atomas

Re: Ono se to dá číst i tak

A v tom je kouzlo celé statistiky...;-)

0/0
17.12.2010 8:59

anncz

TUV = nesmysl

Gro toho clanku je, ktera auta pouzivaji trvanlive zarovky, tak jsou na spicce.

0/0
16.12.2010 23:37

f0rr35t

Re: TUV = nesmysl

R^ asi tak nějak. Klidně se přiznám, že jsem na TUV nikdy nebyl, ale byl jsem na STK... a s některými (podle STK) "vážnými závadami" lidi denodenně jezdí do práce, nebo s něma vozí děti do školky a ani nepovažují za nutné je dát opravit. Já osobně mám rád, když je všechno v pořádku, ale soudě podle mého okolí jsem jeden z mála.

0/0
17.12.2010 1:07

legnaw

Re: TUV = nesmysl

no jo... koupil jsem znackove zarovky h4 Osram... a presto jsem po 5ti mesicich kupoval nove... tyhle mrazy tomu proste asi nedelaji laskavost

0/0
17.12.2010 8:39

cassul

Re: TUV = nesmysl

Ono obecně pozoruju, že kvalita žárovek jde do kytek. Kdysi jsem o žárovkách nevěděl několik let, dneska je na soukromém i firemním autě měním pomalu dvakrát do roka...

0/0
17.12.2010 9:37

radiance

Re: TUV = nesmysl

No a co teprve až Brusel zakáže obyčejné žárovky i do aut, spořící budou v těch mrazech hned v ... pryč ;-D

0/0
17.12.2010 10:26

S-Tony

Re: TUV = nesmysl

Hrůza. Mně taky praskne v autě nějaká žárovka minimálně 3x do roka. Asi bych si měl pořídit nové auto.

Poněvadž ten čas a náklady na výměnu tří žárovek je neúnosný. ;-D

0/0
17.12.2010 9:35

2fast4u

No jo,

auta maji stale vice zavad, televizory maji cim dal vice zavad, mobily maji stale vice zavad (spotrebni elektronika jako takova, pac proc bysme to vyrabeli bezchybny, kdyz porad potrebujeme prodavat...), potraviny jsou cim dal vice zavadnejsi ..... Proste jdeme kupredu a ucel sveti prostredky....

0/0
16.12.2010 22:43

fsp

Čím složitější, tím poruchovější

žádná novinka

0/0
16.12.2010 22:08

sorvon

vývoj....

benzin nebo diesel ono je to ve finále asi jedno ,to co vypouští není moc mnamka at se výrobci snaží sebevíc. a druhá více podstatná věc-  účinnost spalovacího motoru je  asi 30 %??většinu jeho energie tedy nevyužijeme a to neberu v potaz chlazení atd.

0/0
16.12.2010 21:36

Hynek Vilém Jarmila reloaded

TUV je spíš o tom, jak se řidiči o svá auta starají

Tedy kolik má ta která značka mezi svými řidiči bordelářů a lemplů, tedy lidí, kteří s autem nejezdí do servisu a prostě to neřeší. Jasně, že nejméně poruch budou mít prémiové značky, protože jejich majitelé prostě dávají auto pravidelně do servisu a na technický pak není problém.

0/0
16.12.2010 21:36

OndraTM

Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

Neznám přesně metodiku TÜV, ale nezohledňovat najeté kilometry? No nevím, osobně se mi víc líbí dlohodobé testy třeba AutoBILDU, kde jsou ale rovněž výsledky velmi rozporuplné. Např. Octavia II dosáhla snad 3 místa, naopak beznadějně poslední je Touran a Polo. Ony taky ty závady jsou ruzné, je rozdíl, jestli vám přestane fungovat některý z prvků, častokrát zcela zbytečné výbavy, nebo vás auto nechá zcela "ve štychu" někde na dálnici. To taky TÜV asi nezjistí. Osobně nejsem moc zastáncem elektronických zbytečností, ale na předchozí X5 3.0 jsem najel asi 65tkm, žádná velká výbava, auto nic moc spolehlivé, hodně velké zklamání. Přesto jsem pořídil rok starou X5 3.0d, mám ji 2 roky, najel jsem 130tkm, bez nejmenší závady a to je tam těm elektronických sraček až příliš.

0/0
16.12.2010 20:11

Clancy Wiggum

Re: Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

TÜV je německá obdoba naší STK. Ta skutečně neumožňuje hodnoti vozy podle najetých km. Metodika spočíváVýskedek vychází pouze z toho, kolik voztidel prošlo/neprošlo technickou kontrolou.

0/0
16.12.2010 22:16

Clancy Wiggum

Re: Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

tak druhý pokus :-( :

TÜV je německá obdoba naší STK. Ta skutečně neumožňuje hodnotit vozy podle najetých km. Výsledek vychází pouze z toho, kolik vozidel prošlo/neprošlo technickou kontrolou.

0/0
16.12.2010 22:18

BR75

Re: Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

Oni to ale sledujou.A výsledek je ten,že auta stejné kategorie mají zhruba stejný km průběh bez ohledu na značku.Navíc u nejmladších aut na servis nekašle nikdo,pokud nechce přijít o záruku,takže výmluvky(jedno auto není průměr).:-P

0/0
17.12.2010 0:14

BR75

Re: Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

A hodně mě pobavila Vaše věta "...výsledky jsou rozporuplné..." Ono totiž kvalitu auta nedělá měkčená palubní deska,ale spíše motor a výdrž. A zde trošku lidovým vozítkům ujel vlak. Motory má dneska lepší kdekdo(i korejci) a kvalita je víceméně už vyrovnaná.;-)

0/0
17.12.2010 5:28

albert10

Re: Podobné statistiky je třeba brát s rezervou

Dlouhodobé testy autobildu mají jeden zcela zásadní problém - je to test jednoho kusu. Takže vypovídací hodnota toho testu je také omezená.

0/0
17.12.2010 17:01

sorvon

vývoj....

on takový końský potah měl taky něco do sebe...a u svícení loučí nehrozil black out.Ale taky se umíralo ve 30 na dnes běžně léčitelnou chorobu,nebo  taky v 18 ve válce.Z toho kam se ubírá vývoj ,:-Pnejsem nadšen ale take s tím nemohu příliš dělat.Co se týče hybridních aut i alternativních pohonů-vše je lepší, než zde tolik oblíbené 1,9 TDI-t zhmotněné saze  z výfuků -zejména nachipovaných rádoby závodníku -to je opravdu paráda!;-€

0/0
16.12.2010 19:07

Výstřik do tmy

Re: vývoj....

Zlatej atmosferickej komurkac. Nalejeme trafoolej nebo hydrauliku, otocime klickem, venku se objevi cernej oblak, kterej na chvili prikryje cely auto a muzeme vyrazit. Zadny jiny alternativni palivo nedoveze cloveka do cile tak levne. At uz cenou paliva, tak i udrzbou.

0/0
16.12.2010 19:22

stefi_ul

Re: vývoj....

a ten trafoolej se kupuje kde??? Aha... krade se... uz vim, proc je to tak levny :-)

0/0
17.12.2010 7:34

nikotino

Re: vývoj....

no jenže to prašivý TDI má menší spotřebu a větší výkon než ten slavnej hybrid. A co teď s tím?

0/0
16.12.2010 19:41

Will83

Re: vývoj....

Pro mnohé sazemi zaslepené: TDI nemá větší výkon než benzín, jde jen a pouze o náhlý nárůst momentu, který společně s mnohdy nevelkým výkonem dává falešnou iluzi o tom jak to tédéííí mohutně zrychluje pěkně vocpodu. Ropa potřebuje turbo aby se výkonem vyrovnala benzínový atmosféře. Je třeba srovnávat odděleně turbobenzín s turboropou a podobně atmosféry.......pak ropa co se týká kW nemá šanci 

0/0
16.12.2010 20:28

pavelthelong

Re: vývoj....

tak dobre- vlastnim dve skoro identicke oktavie I, a to 74 kW benzin 1,6 a 66 kW TDI. TDI ma o tridu lepsi zrychleni pri predjizdeni a o skoro 30% nizsi spotrebu...to jenom na okraj. jinak turbobenzin (T-FSI)  produkuje nebezpecne uhlikove mikrocastice stejne jako turbodiesel-nezalezi na nafte ale na vysokotlakem vstrikovani

0/0
16.12.2010 21:09

hives

Re: vývoj....

To je právě to, o čem píše ten nad tebou. Srovnáváš atmosférický benzín s turbo dieselem. Zkus vzít 2l. benzín s tubem a můžeme se bavit dál...

0/0
16.12.2010 21:32

nikotino

Re: vývoj....

ach jo. Já srovnávám s TDI ten hybrid a ne benzínovej dvoulitrovej turbomotor. Navíc byla řeč i o spotřebě. Mě připadáš zaslepenej ty.

0/0
16.12.2010 21:39

Deleter

Re: vývoj....

Srovnej spotřebu ve městě a pak se uvidí.

0/0
20.12.2010 10:48

Kapitán Chloroform

Re: vývoj....

Srovnáváš jablka a výkaly. Na dlouhé trasy po rychlostkách? Ano, nafta je lepší. Ve městě a na okreskách? Nech si zdát...

0/0
16.12.2010 20:34

f0rr35t

Re: vývoj....

Větší výkon? ;-D Tak to ani náhodou. Víš, z čeho se počítá výkon? Zjednodušeně to jsou otáčky krát krouťák. Pokud to stále nechápeš a chceš to říct po vidlácku, tak ty "kW" v sobě obsahují mimo jiných ukazatelů i ty "Nm" (což je modla všech turbodehtářů). To je jako kdybych řekl, že dokážu pěšky ujít deset tisíc kilometrů a zapomněl bych dodat, že to zvládnu za deset let :-P

0/0
17.12.2010 1:00

Jilji

Re: vývoj....

;-DR^

0/0
30.1.2011 14:15

Výstřik do tmy

Přeelektronizováno

Když byl v autě motor, na motoru mechanický řadový vstřikovací čerpadlo (pro benzínový zaostalce karburátor), elektrickej maximálně chcípák a víc nic, tak to auto dokázalo jezdit stovky tisíc kilometrů bez závad, když byla nějaká, dala se snadno nalézt a opravit. Dnes? Na pubní desce se rozsvítí klíček, případně nějaká error hláška a v lepším případě auto ještě přestane jet, nejlíp někde na německý dálnici. Rv

0/0
16.12.2010 18:04

behounekpetr

stále levnější auta a plná elektroniky

to je smrtící kombinace ...!! lidé jsou zhýčkaný, měl jsem Favorita v 1989, zaplatil jsem za LS s doplňky přes 90 tisíc (dnešních 720 000,-) dost věcí jsem si musel dotáhnout a opravit, auto začalo třetí rok reznout a první léto se začala kroutit přístrojová deska ... lídé jsou dne zhýčkaní :-)

0/0
16.12.2010 17:16

johny55555

nestěžujte si

srovnatelně velké auto s podobnou výbavou před 10 lety stálo dvojnásobek. Šetření se musí někde projevit

0/0
16.12.2010 17:06

Neregistrovany

Re: nestěžujte si

Naprostý souhlas, všichni volají po snížení cen, ale kvalitu by chtěli stále stejnou či lepší, to prostě nejde.

0/0
16.12.2010 17:10

Neregistrovany

Co to je zase za nepravdy?

Jak může dát někdo prius a elektropohon do jedné věty? To přeci spolu nemá ale vůbec nic společného. Prius je a zůstane hybridem, nic víc, nic míň. Ekologickou stopu to má větší jak hummer, žere to víc než většina aut stejných rozměrů, ale ekofašos po tom šílí.

0/0
16.12.2010 17:05

Rubik1

Re: Co to je zase za nepravdy?

Hoď sem odkaz na tu ekologickou stopu nebo si nevymýšlej hlouposti.

0/0
16.12.2010 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.