Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapesní OVO na setrvačník. Český smart do výroby nedojel kvůli nehodě

Zatímco v 60. letech minulého století jezdil nejznámější český automobilový konstruktér a designér Václav Král v americkém křižníku Chevrolet Bel Air, o dvacet let později dospěl v přesvědčeného ekologa, kterého "znepokojuje, že ve dvoutunových autech sedí jen jedna osoba". Vizionářské Královy studie připomíná nová kniha Designér, který chtěl změnit svět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pseudopravice

Vážení novodobí kapitalisti. Na co si zde hrajete?

Kritizujete Václava Krále, za to, co z mála za komančů dokázal! Tak proč se nepředvedete, kdy je teď svět otevřený? Důvod je jasný, umíte velký kulový! Pouze hloupě kecat, to vám jde, jinak neumíte zhola nic! ;-D Rv

0/0
24.12.2010 10:12

1000mb

Ta TATRA MTX

je nádherná.Ten,kdo ji má doma na značkách,má hotovej poklad.

0/0
20.12.2010 20:27

RBrider

Re: Ta TATRA MTX

no klidně bych s ní jezdil, a pozornost by si teda získala víc než ostatní vozy ..... krásné auto .. jak říkáš hotovej poklad :)R^

0/0
23.12.2010 11:20

JetMeresjev

vsechna cest ale

kde se ve vas Cesich bere ten pocit svetovosti? Na tu dobu si jeste moc dobre pamatuji, hospodarstvi bylo totalne na hrnci, takze o nejake konkurence schopne vyrobe se da as i tezko mluvit. O technologicke vyspelosti uvedenych navrhu lze take pochybovat. Jeste tu chybi povzdech jaka genialni hracka byl Igracek apod. ;-)

0/0
20.12.2010 17:22

l.g

Re: vsechna cest ale

Samozřejmě, že je to z dnešního pohledu legrační. Pár set kilometrů na západ od nás se seriově vyráběla Porsche 911 a Král se tu pyšnil svým na koleně spíchnutým Metalexem a vypadal jak bůh. Jenže takhle na to tehdy nikdo nekoukal.

0/0
20.12.2010 20:36

josefl

Re: vsechna cest ale

Ale on byl skutečný automobilový génius, jen ve špatné době a na špatném místě.

0/0
20.12.2010 21:43

l.g

Re: vsechna cest ale

To je snad trochu přehnané. Spíš utopický snílek a především velký fanda rychlých kol. A doba mu spíš přála. Dnes by pravděpodobně takovou pozornost nezískal.

0/0
20.12.2010 23:39

l.g

Král

Je zajímavé, že mezi designéry Král nijak dobrou pověst nemá. Za bolševika to byla politicky korektní postavička snílka a fandy do aut. Jeho líbivé kresbičky komunisy bavily, protože dodávali režimu punc světovosti a iluze automobiového vývoje na úrovni a nic je to přitom nestálo. Proto byl i mediálně celkem slušně vidět.

V praxi ale od něj dávaly automobilky spíš ruce pryč.

Ono je něco jiného kreslit na papíře fantasmagorie, nebo vyrobit závodní prototyp z laminátu a navrhnout auto pro sériovou výrobu. To je trochu jiná liga designu a na tu tu byli jiní. O těch se tolik nemluví. Nakonec i Škodovka při vývoji Favorita nakonec sahla po italském studiu.

Taková autíčka jako Král umí skicovat každý student 1. ročníku průmyslového designu. Jen se kolem toho nedělají takové caviky.

0/0
20.12.2010 16:31

carter2

Re: Král

Vysvetlovat ti ted neco nema cenu, protoze zjevne o Kralovi a jeho praci vis velmi malo. Precti si tu knihu a dovis se, ze to co pises je vzdaleny skutecnosti nejvice jak muze byt.:-)

0/0
21.12.2010 11:00

stefi_ul

autosalon 91...

Autosalon pri jubilejni vseobecne vystave v roce 1991 si pamatuju a vzpominam na nej s uctou... Tu tatru si mam pred ocima porad. Kdyz to srovnam s designem modernich sportovnich vozu, nebylo to spatny. Sice ty budiky a vnitrek nicmoc, ale byl to proste zavodak. Udelat na to solidni palubku a naky to calouneni, bylo by to hezky. Rychlostne byla tatrovka v pohode. Spotreba u tehle aut je stejne jedno, takze svezeni by bylo asi dobry.

Kral dokazal z toho, co slo, diky sve praci zajimavy veci.

0/0
20.12.2010 14:12

Brainwashington.

Celá TaTa.

V Indii by to frčelo. :-)

0/0
20.12.2010 13:45

_Xeon_

Re: Celá TaTa.

Spěchám v tempu, ta ta ta ta, k sortimentu, ta ta ta ta ;-D

0/0
20.12.2010 18:07

_Xeon_

Zotrvačník

O zotrvačníku sa v minulosti hodne písalo, napr. Mackerle (1985), kto ho vie ako by to fungovalo...

0/0
20.12.2010 12:49

medick

a proč?

a proč se musi porad o takovych lidech cist jen to, ze zustanou porad mezi temi peti miliony... zatimco hornich desettisic si zije dobre hlavne diky tomu, ze par takovych usilovnych a pracovitych lidi tady dole jeste zije a pracuje... pro zivot, pro sebe, a ne pro prachy...

0/0
20.12.2010 12:05

brco

Král

Pamatuji, jak v 80-tých letech vyšel v Světě Motorů jeho nákres Škody 130 4x4. Byl to řez autem, s náhonem pro všechny kola. Byla to jeho reakce na Audi Quatro nebo na Peugeot 205 4x4 jezdící v mis.světa Rallye. Ta Škodovka tam byla fantastická.

0/0
20.12.2010 10:22

Inkvizitor Johny

No co na to říct

Článek opěvuje český design a českého designéra, ale...Jednak ten design je nic moc k datu svého vzniku (vykrádání?) a pak technologicky je to shit. Mám z toho divné pocity.

0/0
20.12.2010 0:36

Svent

Re: No co na to říct

tak ukaz co umis ty

0/0
20.12.2010 6:19

Xladi

Re: No co na to říct

V ré doby byly všechna auta krabice, mě se dnes třeba zdá divné auto které se vyrábělo ještě před 10 lety. Myslím že to nedopadlo nejen kvůli nehodě, konstruktéři si většinou myslí že jejich nápad je nejlepší, třeba zmiňovaný smart. Předražený a stejně na něm Mercedes prodělal kalhoty:-/. Pochybuji že u nás by to bylo o moc jiné

0/0
20.12.2010 6:31

cassul

Re: No co na to říct

Design je věc vkusu a ten se jednak mění a jednak podléhá módě, není až tak zvláštní, že v jednom období "se něco líbí" a pak se různé návrhy naprosto různých designerů vzájemně podobají, aniž by od sebe obkreslovali.

A technologický shit - co vás k tomu názoru vede? Navíc technologie není většinou věc volby designéra - pracuje s tím, co je k dispozici a nač mu stačí rozpočet pro daný projekt. Když je cílem levné vozítko pro široké masy, tak asi těžko použije palivové články a karbonovou karoserii nebo podobné, drahé technologie.

0/0
20.12.2010 7:15

strasnej.prujem

Re: No co na to říct

co na to rict? Kdyby ten projekt za neco stal a byl zivotaschopny, urcite by se toho nekdo ujal ... treba konkurence

0/0
20.12.2010 8:27

pefben2

Re: No co na to říct

Šit? Umíte to lépe? Navrhněte a zvítězte! ;-DRv

0/0
20.12.2010 12:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.