Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dopřejte svému nafťáku. Kupte mu plnou a shánějte arktickou

Na zamrzlou naftu je nejlepší teplá garáž a s různými přídavky, které vám poradí v hospodě, buďte velmi opatrní. Všechny zimní nafty by měly odolat mrazům do minus dvaceti. Když mrzne ještě víc, nemusíte nastartovat. Při výpravě do tuhých mrazů tedy shánějte arktickou naftu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

František.Sokol

28. 12. 2010 7:27
Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.

Taky na tomto fóru jsem se setkal s názorem že "úsporky" narozdíl od všelijakých Žigulíků špatně topí. Teplo jimi vyprodukované nestačí na zahřátí a podobně.

Tak to vůbec není pravda. Úsporka se zahřeje taky na volnoběh pokud máte dobrý termostat ale tady je ten kámen úrazu. Podle mých zkušeností špatný starý termostat otevírá při 65 st C ač má otvírat při 80 nebo někde taky 92 st.

Pokud nemáte spolehlivý teploměr v autě, nezbývá než termostat vymontovat, dát do plechové nádoby, zahřívat a měřit zavařévacím teploměrem. Otevírat by se měl při stanovené teplotě, která bývá napsána na termostatu a ne dříve. Do té doby musí těsnit a nesmí být ve ventilu žádná škvíra.

Předčasné propouštění termostatu má za následek špatné topení protože je nízká teplota vody v radiátoru. Další příčinou špatného topení bývá zavzdušněný radiátor, tak odvzdušnit.

Staré Žigulíky mívaly narozdíl od některých nových "úsporek" dobré termostaty. V tom býval úspěch či neúspěch jejich dobrého topení.

0 0
možnosti

Hroznej_puberťák

28. 12. 2010 14:33
Re: Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.

Žigulík měl především topení dimenzované na ruskou zimu. A toho odpadního tepla habakuk. Dnešního přímovstřikového diesela při hodně piánko jízdě po rovině, natož pak v dlouhém klesání, když je třeba 10 pod nulou, není problém srazit pod provozní teplotu i při zcela uzavřeném a bezchybně fungujícím termostatu, k uchlazení mu v tom případě bohatě stačí vzduch náporem proudící skrz chladič k motoru. Z tohoto důvodu také větší auta s těmito motory mají často montováno přídavné topení (celkem snadno rozšířitelné na nezávislé). Auto typu Sharan je v naftové verzi bez tohoto přídavného topení v mraze prakticky nevytopitelné.

0 0
možnosti

Deleter

27. 12. 2010 21:49
Málokdo si uvědomuje,

že krouťák třeba 350 N.m u turbodieselu a třeba 250 N.m u benzínu nevypovídají o ničem, když se na kola převádí dalšími převody, které asi budou u obou motorů různé, že.

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

27. 12. 2010 22:25
Re: Málokdo si uvědomuje,

Ono a) jde spíš o průběh a to v závislosti na tom, co komu vlastně vyhovuje, b) ten rozdíl je znatelný především u slabších motorů, kde stejný výkon jako dvoulitrový TD (slabší verze) má leckterá benzínová čtrnáctka, kterou je ale třeba zuřivě vytáčet. Samotná čísla na papíře samozřejmě nevypovídají prakticky o ničem, graf aspoň napoví.

0 0
možnosti

winstonn

27. 12. 2010 18:54
Agip

Ted jsem si prostudovával složení naft od jednotlivých výrobců a na Agip stránkách jsem zjistil, že jejich nafta má stejně jako OMW cetnové číslo pouze 52 a Benzina Verva diesel 60. Dle testu idnes je nejkvalitnější nafta právě od Benziny. Máte někdo zkušenosti s Verva Diesel ? Tankoval jsem ted 2x u Agipu plnou a ke konci jsem ráno už skoro nanatankoval, tak hledám jiného dodavatele :-)

0 0
možnosti

Jiří XY

26. 12. 2010 17:59
Benzín v naftě

Asi jsem naletěl na JPP radu ať tam vrznu dva litry benálu na plnou nádrž (54l). Jenže teď jak to čtu jsem to asi dělat neměl - mám HDi. Co s tím teď? Udělal jsem to poprvé, protože na Agipu ještě neměli arctic. Najel jsem na to zatím asi 250Km. Mám to odčerpat nebo jenom průběžně dolívat naftou ať se ten benzín rozředí? Nebo to nemusím kvůli té jedné nádrži tak prožívat? Dík za rady. Víckrát už to neudělám.

8-o

0 0
možnosti

-berushka-

27. 12. 2010 11:09
Re: Benzín v naftě

Taky mám HDI (2.2) z roku 2003 a žádný problém s tím loni nebyl. Letos jsem letní naftu nestihl :)

0 0
možnosti

IMM

26. 12. 2010 0:12
Přidejte benzín

Kdyby jste přidali na nádrž pár litrů benzínu,tak nemáte problém..

A nebo si kupte benzínové auto..;-D

0 0
možnosti

ztrewq

25. 12. 2010 17:18
čo najmenej otvárať viečko!

dekel na nádrži treba poriadne utesniť - pozri haškovu poviedku o novom byte! vyvetrať a následne utesniť, aby sa čerstvý vzduch nedostal z bytu preč.

autor zrejme nečítal aké problémy sú ak odvzdušňovací otvor prestane prepúšťať vzduch do nádrže a vzniknutý podtlak podávacie čerpadlo nedokáže prekonať. auto s dostatkom paliva zostane stáť ...

0 0
možnosti

whitemagic

25. 12. 2010 10:39
i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů

uznávám že na běžné postrkování pro mě živnostníka je nafta dobrá.Tedy od jara do podzimu a za případu že soused nechá naftu do 20 kaček  za L.v zimě nechávám berlingo doma a vytáhnu 15 let starou nivu praktik. I přes to že má spotřebu dosti velkou je to mimořádně spolehlivý stroj s tvrdým (žádnej pseudoteréňák či městuododlné SUV) 4x4  a i v případě že skomírá baterka to natočím i klikou.do podhorských a horských oblastí není nic lepšího,schroustne to od lpg přes benzín a ethanol E85.jedu hned a hned topím což o sazínkovi říct nemužu;-);-);-)

0 0
možnosti

GNC

25. 12. 2010 10:42
Re: i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů

nemůžu nesouhlasit ;-)

0 0
možnosti

Bohdanečák

25. 12. 2010 6:41
FAME

Pobavil mne názor pana "chytrého" z časopisu Autodiesel, že FAME nevylučuje estery. Stačí při -15 na hodinu vyndat kádinku s bionaftou na okno a uvidíte ty kaly na dně....8-o

0 0
možnosti

Carmel Tel

24. 12. 2010 15:56
bohuzial

/ste mimo diskutujuci, tu je uz zase druhy tyzden nonstop den/noc -25 az -30,,:-P

To by vasi dychanci naftovi bez specialnej udrzby nerozdychali kazde rano;-D

vacsina kolegov co jazdi do vasej casti europy po natankovani v cz ci sk zacinaju u tych istych aut!! problemy z rannym startovanim!! Proste severania si neseru do vlastneho hniezda! To robia len cechoslovania a na vychod ludia":-/

0 0
možnosti

antif

24. 12. 2010 11:41
Nejlepším řešením je auto na benzín

Až začne Fiat prodávat auta s motorem TwinAir (přepňovaný benzínový dvouválec s výkonem od 48 do 77 Kw), který bude mít kombinovanou spotřebu hluboko pod pět litrů benzínu v nejsilnější verzi a pod čtyři litry v nejslabší verzi (48KW), budou naftové motory zbytečné. Přitom cena těchto motorů bude jako u klasického benzínového motoru (alespoň doufám). Nafťáky si lidé kupují především pro nižší spotřebu, jinak to nemá význam. Kdysi byla cena nafty výrazně nižší než benzín, což je již historie...bohužel. Někteří si naftové motory kupují, protože chtějí na silnici závodit. Naftáci mají vyšší účinnost a kroutící moment, což je pravda, ale větší váha jejich motorů tuto "výhodu" částečně kazí. Navíc nový motor od Fiatu, který se bude jmenovat TwinAir bude mít také turbo, takže kroutící moment bude hodně přes 150 Nm. Bravo Fiat!!!:-)

0 0
možnosti

creo

26. 12. 2010 21:58
Re: Nejlepším řešením je auto na benzín

"hodně přes 150Nm." ..to teda nevím jakou máte představu o "silném" autě Vy, ale já mám Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, která má 305Nm a už mi to pomalu přestává stačit ..každopádně i v mínusech startuje na brnk(tankuju VERVU u Benziny) a nemůžu si stěžovat ..a benzíňák aby stál za to, tak musí být aspoň 3.0L a to živit není jen tak :))) takže Bravo nafta!!! :)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...