Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dopřejte svému nafťáku. Kupte mu plnou a shánějte arktickou

Na zamrzlou naftu je nejlepší teplá garáž a s různými přídavky, které vám poradí v hospodě, buďte velmi opatrní. Všechny zimní nafty by měly odolat mrazům do minus dvaceti. Když mrzne ještě víc, nemusíte nastartovat. Při výpravě do tuhých mrazů tedy shánějte arktickou naftu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

František.Sokol

Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.

Taky na tomto fóru jsem se setkal s názorem že "úsporky" narozdíl od všelijakých Žigulíků špatně topí. Teplo jimi vyprodukované nestačí na zahřátí a podobně.

Tak to vůbec není pravda. Úsporka se zahřeje taky na volnoběh pokud máte dobrý termostat ale tady je ten kámen úrazu. Podle mých zkušeností špatný starý termostat otevírá při 65 st C ač má otvírat při 80 nebo někde taky 92 st.

Pokud nemáte spolehlivý teploměr v autě, nezbývá než termostat vymontovat, dát do plechové nádoby, zahřívat a měřit zavařévacím teploměrem. Otevírat by se měl při stanovené teplotě, která bývá napsána na termostatu a ne dříve. Do té doby musí těsnit a nesmí být ve ventilu žádná škvíra.

Předčasné propouštění termostatu má za následek špatné topení protože je nízká teplota vody v radiátoru. Další příčinou špatného topení bývá zavzdušněný radiátor, tak odvzdušnit.

Staré Žigulíky mívaly narozdíl od některých nových "úsporek" dobré termostaty. V tom býval úspěch či neúspěch jejich dobrého topení.

0/0
28.12.2010 7:27

Hroznej_puberťák

Re: Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.

Žigulík měl především topení dimenzované na ruskou zimu. A toho odpadního tepla habakuk. Dnešního přímovstřikového diesela při hodně piánko jízdě po rovině, natož pak v dlouhém klesání, když je třeba 10 pod nulou, není problém srazit pod provozní teplotu i při zcela uzavřeném a bezchybně fungujícím termostatu, k uchlazení mu v tom případě bohatě stačí vzduch náporem proudící skrz chladič k motoru. Z tohoto důvodu také větší auta s těmito motory mají často montováno přídavné topení (celkem snadno rozšířitelné na nezávislé). Auto typu Sharan je v naftové verzi bez tohoto přídavného topení v mraze prakticky nevytopitelné.

0/0
28.12.2010 14:33

František.Sokol

Re: Že "úsporky" špatně topí? Není pravda.

Já takovou zkušenost nemám, se Sharanem nejezdím. Mně všechna auta topí taky na volnoběh. Z kopce při -10 jsem neměl nikdy žádný problém. Na druhou stranu závady na termostatech jsou překvapivě velmi časté, tak si myslím že nebyl dobrý termostat ani v tom Sharanu když se nedal vytopit při -10 bez přídavného topení.

Pokud jsou opravdu velké mrazy, tak pomůže dečka nebo kus kartonu před chladič ale to jsem dával až když byla nižší teplota než -20.

0/0
28.12.2010 16:06

Deleter

Málokdo si uvědomuje,

že krouťák třeba 350 N.m u turbodieselu a třeba 250 N.m u benzínu nevypovídají o ničem, když se na kola převádí dalšími převody, které asi budou u obou motorů různé, že.

0/0
27.12.2010 21:49

Hroznej puberťák

Re: Málokdo si uvědomuje,

Ono a) jde spíš o průběh a to v závislosti na tom, co komu vlastně vyhovuje, b) ten rozdíl je znatelný především u slabších motorů, kde stejný výkon jako dvoulitrový TD (slabší verze) má leckterá benzínová čtrnáctka, kterou je ale třeba zuřivě vytáčet. Samotná čísla na papíře samozřejmě nevypovídají prakticky o ničem, graf aspoň napoví.

0/0
27.12.2010 22:25

Deleter

Re: Málokdo si uvědomuje,

No jistě, ale ten TD bude mít jinačí zpřevodování, než ta čtrnáctka, a to si troufnu říct, že delší.

0/0
28.12.2010 10:58

Hroznej_puberťák

Re: Málokdo si uvědomuje,

Ano, přesně o tom mluvím. Papírově stejný výkon, ale diametrálně odlišné chování díky zcela odlišnému průběhu Mk, což nevyžehlí ani jinak odstupňovaná převodovka. Pokud ale zabrousíme výše, k vyšším objemům, tam se ten rozdíl stírá. Dobrým příkladem je prastarý osmiventilový benzínový dvoulitr o podobném výkonu jako dvoulitrový TD, který měl celkem podobnou charakteristiku, i celkem podobné (byť ne úplně stejné) zpřevodování.

0/0
28.12.2010 14:39

Deleter

Re: Málokdo si uvědomuje,

Nó, tak jeden benzínovej dvoulitr osmiventil mám. Nejlíp táhne 3-5 tis, ale normálně po rovině jezdím od 1300 do 1800, víc není potřeba.

0/0
30.12.2010 16:16

winstonn

Agip

Ted jsem si prostudovával složení naft od jednotlivých výrobců a na Agip stránkách jsem zjistil, že jejich nafta má stejně jako OMW cetnové číslo pouze 52 a Benzina Verva diesel 60. Dle testu idnes je nejkvalitnější nafta právě od Benziny. Máte někdo zkušenosti s Verva Diesel ? Tankoval jsem ted 2x u Agipu plnou a ke konci jsem ráno už skoro nanatankoval, tak hledám jiného dodavatele :-)

0/0
27.12.2010 18:54

Jiří XY

Benzín v naftě

Asi jsem naletěl na JPP radu ať tam vrznu dva litry benálu na plnou nádrž (54l). Jenže teď jak to čtu jsem to asi dělat neměl - mám HDi. Co s tím teď? Udělal jsem to poprvé, protože na Agipu ještě neměli arctic. Najel jsem na to zatím asi 250Km. Mám to odčerpat nebo jenom průběžně dolívat naftou ať se ten benzín rozředí? Nebo to nemusím kvůli té jedné nádrži tak prožívat? Dík za rady. Víckrát už to neudělám.

8-o

0/0
26.12.2010 17:59

-berushka-

Re: Benzín v naftě

Taky mám HDI (2.2) z roku 2003 a žádný problém s tím loni nebyl. Letos jsem letní naftu nestihl :)

0/0
27.12.2010 11:09

Hroznej puberťák

Re: Benzín v naftě

Cmrdni tam koňskou dávku aditiva a dotankuj do plné naftu.

0/0
27.12.2010 13:55

Jiří XY

Re: Benzín v naftě

Pozdě... cestou na benzínku:  kontrolka samokontroly motoru, max. otáčky 2100, zpožděné zhasínání motoru...

Jenom nevím, jestli mám dotyčného zbít, nebo jestli mám sám mlátit hlavou o radiátor.

;-O

0/0
30.12.2010 0:51

IMM

Přidejte benzín

Kdyby jste přidali na nádrž pár litrů benzínu,tak nemáte problém..

A nebo si kupte benzínové auto..;-D

0/0
26.12.2010 0:12

ztrewq

čo najmenej otvárať viečko!

dekel na nádrži treba poriadne utesniť - pozri haškovu poviedku o novom byte! vyvetrať a následne utesniť, aby sa čerstvý vzduch nedostal z bytu preč.

autor zrejme nečítal aké problémy sú ak odvzdušňovací otvor prestane prepúšťať vzduch do nádrže a vzniknutý podtlak podávacie čerpadlo nedokáže prekonať. auto s dostatkom paliva zostane stáť ...

0/0
25.12.2010 17:18

whitemagic

i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů

uznávám že na běžné postrkování pro mě živnostníka je nafta dobrá.Tedy od jara do podzimu a za případu že soused nechá naftu do 20 kaček  za L.v zimě nechávám berlingo doma a vytáhnu 15 let starou nivu praktik. I přes to že má spotřebu dosti velkou je to mimořádně spolehlivý stroj s tvrdým (žádnej pseudoteréňák či městuododlné SUV) 4x4  a i v případě že skomírá baterka to natočím i klikou.do podhorských a horských oblastí není nic lepšího,schroustne to od lpg přes benzín a ethanol E85.jedu hned a hned topím což o sazínkovi říct nemužu;-);-);-)

0/0
25.12.2010 10:39

GNC

Re: i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů

nemůžu nesouhlasit ;-)

0/0
25.12.2010 10:42

Hroznej puberťák

Re: i jako zapřísáhlí odpůrce dieselů

Niva má jeden problém, rezne jak vzteklá. Koupit pěkný starší kousek ještě s karburátorem už snad ani nejde.

0/0
27.12.2010 13:57

Bohdanečák

FAME

Pobavil mne názor pana "chytrého" z časopisu Autodiesel, že FAME nevylučuje estery. Stačí při -15 na hodinu vyndat kádinku s bionaftou na okno a uvidíte ty kaly na dně....8-o

0/0
25.12.2010 6:41

Carmel Tel

bohuzial

/ste mimo diskutujuci, tu je uz zase druhy tyzden nonstop den/noc -25 az -30,,:-P

To by vasi dychanci naftovi bez specialnej udrzby nerozdychali kazde rano;-D

vacsina kolegov co jazdi do vasej casti europy po natankovani v cz ci sk zacinaju u tych istych aut!! problemy z rannym startovanim!! Proste severania si neseru do vlastneho hniezda! To robia len cechoslovania a na vychod ludia":-/

0/0
24.12.2010 15:56

antif

Nejlepším řešením je auto na benzín

Až začne Fiat prodávat auta s motorem TwinAir (přepňovaný benzínový dvouválec s výkonem od 48 do 77 Kw), který bude mít kombinovanou spotřebu hluboko pod pět litrů benzínu v nejsilnější verzi a pod čtyři litry v nejslabší verzi (48KW), budou naftové motory zbytečné. Přitom cena těchto motorů bude jako u klasického benzínového motoru (alespoň doufám). Nafťáky si lidé kupují především pro nižší spotřebu, jinak to nemá význam. Kdysi byla cena nafty výrazně nižší než benzín, což je již historie...bohužel. Někteří si naftové motory kupují, protože chtějí na silnici závodit. Naftáci mají vyšší účinnost a kroutící moment, což je pravda, ale větší váha jejich motorů tuto "výhodu" částečně kazí. Navíc nový motor od Fiatu, který se bude jmenovat TwinAir bude mít také turbo, takže kroutící moment bude hodně přes 150 Nm. Bravo Fiat!!!:-)

0/0
24.12.2010 11:41

creo

Re: Nejlepším řešením je auto na benzín

"hodně přes 150Nm." ..to teda nevím jakou máte představu o "silném" autě Vy, ale já mám Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16V, která má 305Nm a už mi to pomalu přestává stačit ..každopádně i v mínusech startuje na brnk(tankuju VERVU u Benziny) a nemůžu si stěžovat ..a benzíňák aby stál za to, tak musí být aspoň 3.0L a to živit není jen tak :))) takže Bravo nafta!!! :)

0/0
26.12.2010 21:58

bopicek

Re: Nejlepším řešením je auto na benzín

No já nevím, ale Vy jste taky expert. Alfu 156 JTD 1,9 bych taky nepokládal za nic světoborného. Těch 305 Nm nezachrání podprůměrný výkon 77 kW. A tvrdit, že benzín musí mít 3,0 obsah aby to jezdilo je taky blábol. Stačí jakákoli atmosféra benzín 1,8 nebo s turbem a je to daleko lepší než to co máte Vy než jakákoli 1,9 TD.

0/0
27.12.2010 21:15

Jilji

Re: Nejlepším řešením je auto na benzín

Vy mi taky budete odborník. Podle všeho pán nad vámi hovoří o motoru s výkonem 85kW. Ale proč si nekopnout, viďte?

0/0
28.12.2010 14:36

Křištálová guma krále Dluhoslava

Nafta patří do traktoru

naftové motory v autech mají pouze různí řidiči autobusů, kamionů a podobně, aby do nich mohli v práci krást naftu. :-P

0/0
24.12.2010 7:26

Solenza

Re: Nafta patří do traktoru

Větu, že nafta patří do traktoru, slyším běžně. A částečně s ní i souhlasím. Podle mě je optimální totiž osobní auto se zážehovým motorem přestavěným na LPG. Často tak tedy slyším větu o určení paliv celou tedy: Nafta patří do traktoru a plyn do sporáku. Moji kamarádi totiž mají skoro všichni benzíny, blázni.;-D

0/0
29.12.2010 17:47

František.Sokol

Závěr z článku a diskuse

Common raily nejsou v našich českých podmínkách spolehlivé. Nejde o to že nemohou jezdit na friťák. Mají nižší spotřebu, rozdíl víc než litr na 100 km, což snižuje provozní náklady na paliva tak o pětinu až šestinu, dle velikosti vozu a skutečné spotřeby.

Problém je v současné nepoctivosti čerpadlářů a špatné vymahatelnosti případného odškodnění když se vlivem špatné nafty pokazí vstřikovací jednotky. Náklady na opravu dokáží překročit 50 kKč.

Vždyť dosud Česká obchodní inspekce nebyla schopna ani oficiálně zveřejnit u kterých čerpadel prodávají naftu šunt, tak co chcete tady řešit? Já se svým starým komůrkáčem neřeším, jezdím na cokoli co naftu jen připomíná a klidně může být i pančovaná, zatímco moderní common rail stojí v mraze a řidič mrzne na silnici když čeká až ho odtahovka odtáhne do autoservisu, tak to je tedy velký pokrok automobilové techniky.

Přibalím si do výbavy autolano abych vás měl čím odtáhnout. To jsem hodný, že ano?

0/0
23.12.2010 21:52

papas

nejlepší nafta

je benzín;-D

0/0
23.12.2010 15:52

František.Sokol

Špatná reklama pro common raily.

Když čtu o problémech moderních dízláků, vážím si svého starého komůrkáče turbodiesel. Leju tam všechno možné. Když naftu, tak tam kde mají nejlevnější, pokud seženu bionaftu jezdím na bionaftu, v létě bez problému na friťák. Kdysi jsem omylem natankoval čtvrť nádrže Ethanolu E85, přilil jsem půl litru M2T a ten ethanol v pohodě vyjezdil. Common rail by byl dávno grogy.

Citroen BX 1,7 TD tak najezdil nekecám půl milionu kilometrů a začíná rezivět tak masivně že to asi nespravíme za rozumné náklady. Budu se s ním muset loučit.

V souvislosti s touto debatou. Nemyslíte že je čas aby začali staré systémy komůrkáčů zavádět opět do výrobci. Zájemci by se určitě našli, například já.

Můj Citroen BX TD bude mít najeto 500 tisíc bez podstatných investic. Nejsou vyjímky Citroeny, které najezdily milion. Kde budou ty common raily až budou mít nilion? Po čtvrtině ve šrotě a tomu říkají spolehlivý a úsporný provoz motoru?

0/0
23.12.2010 11:08

vítr_v_zádech

Re: Špatná reklama pro common raily.

Ale to co píšeš o tvém autě není recept pro všechny. Naše Xantia 2,1TD je také komůrkáč. Takže by to ve válci mohlo zkousnout ledacos. Bohužel (bohudík?) to plní elektronické čerpadlo Lucas EPIC.  A toto je kámen úrazu. Citlivé na kvalitu nafty i na tu bio složku a pekelně drahé na opravy.

Další důvod jsou emise. Motor co máš ty, nebo já, by dnes nezlegalizoval žádný výrobce v žádné zemi na světě.

Takže sbohem iluze.

0/0
23.12.2010 11:15

František.Sokol

Re: Špatná reklama pro common raily.

Čerpadlo musí být jak to moje BOSCH. Nebrat Lucas, známá věc že je to šunt.

Asi svého Citroena dám opravit, vyvařit karoserii. Motor generálkovat netřeba. Anebo Xantii TD ale čerpadlo musí mít BOSCH, ne Lucas.

0/0
23.12.2010 11:39

vítr_v_zádech

Re: Špatná reklama pro common raily.

On ten Lucas není špatný. Jen je to drahá a citlivá hračka. S mechanickým čerpadlem nebudu mít tak dobrý průběh motorových charakteristik. Samozřejmě klesne výkon atd, atd.

Ale co emise? Jak chceš dnes vyvinout komůrkáč s čistě mechanickým čerpadlem a nízkými emisemi? Prostě zapomeň a smiř se s tím. Co bylo, bylo.

CR se také vyvíjí a roste z dětských nemocí. Není to taková hrůza jak se propaguje. Náhradní díly jsou stále levnější. Tak co? Jednou ho budeš stejně mít.

0/0
23.12.2010 12:00

antif

Re: Špatná reklama pro common raily.

Naftové motory s malým objemem je velký omyl. Jsou náchylné na kvalitu nafty at se jedná o PD nebo CR.

0/0
24.12.2010 11:47

bopicek

Re: Špatná reklama pro common raily.

No to si teda máš čeho vážit. Kvůli takovým "borcům" jako jsi ty jsou ulice plné smogu a prachu. Na takové "vozy" by měli vyměřit 100% ekologickou daň aby už to jednou provždy zmizlo z cest. A ještě si přát, aby to znovu zavedli do výroby, tak to už je moc.

Kdybys jen trochu věděl co za šity takové motory vypouští, tak bys tady nemlel takové nesmysly. Kvůli takovým šrotům co máš v garáži jsou v současné době samé alergie a plicní potíže. Dej to rychle prosím do sběru a kup si normální vůz. Díky.;-)

0/0
23.12.2010 12:30

tratak

Re: Špatná reklama pro common raily.

To by ale  asi nemohl fritovat v tom novém autě hranolky...

0/0
23.12.2010 14:10

František.Sokol

Re: Špatná reklama pro common raily.

S těma emisema to není zas tak hrozné. Poslední výsledek emisní zkoušky. Norma 1,91. Skutečné emise 0,78.

Pokud skutečně někomu z vás vadí smog a emise, organizujte petiční aktivity proti Mittal Ostrava-Kunčice. Tolik smogu a emisí neprodukují ani všechny diesely v Evropě dohromady, takže tady řešíte bursíkovské prkotiny ekologů, kteří pořádně neví ani co je biomasa.

Common raila si koupím až vyřeší problémy aby byly takto vybavené motory spolehlivé a já nemusel kupovat předražené Vervy nebo V Powery ale mohl jezdit na normální naftu taky když ji někde napančují, když už to obchodní inspekce nedokáže pohlídat. Takhle poctivost čerpadlářů neřeším. Koupím naftu kdekoli a jezdím zatímco common rail TDi a HDi jede na laně do autoservisu kde vysolí tolik peněz že já za to koupím fáro ještě jedno

0/0
23.12.2010 21:36

Hroznej puberťák

Re: Špatná reklama pro common raily.

Až na to, že u těch starých komůrkáčů často praskala hlava, takže v těch půl miliónu km ji maj prakticky všechny aspoň jednou vařenou či měněnou. A co se týče commonrailů, zrovna HDIček od PSA znám s nájezdem přes 500tis km docela dost a mechanicky jsou odolnější než ty komůrkáče, problémová jen tam elektronika a vnější příslušenství.

0/0
27.12.2010 14:00

František.Sokol

Re: Špatná reklama pro common raily.

Praskají nejčastěji když tomu dáš vosol na studeno anebo naopak když přehřeješ a uvaříš.

Na Citroenu BX TD nepraskla za 500 tisíc km ani jednou.

Kdysi mi praskla hlava na Peugeotu komůrkáči. Dálnice v létě, provoz sveden do jednoho jízdního pruhu, porucha chlazení nebylo jak zastavit a nezpůsobit vytvoření kolony, tak jsem jel dál a doufal že vydrží. Teploměr na 120 C. ale já byl necitlivý. Z řidičského hlediska moje chyba. U čerpačky jsem dolil vodu ale voda foukala, tak jsem věděl že je zle. Prasklé těsnění a hlava válců. Oprava za 8 tisíc Kč. Moje chyba. Nechtěl jsem zastavit a zablokovat nejdůležitější dálnici na Prahu.

Dojel jsem domů po ose. Odtahovka netřeba. Teplota permanentně 95 Celsia ale jel jsem po rovině 80 km/h a kopce včas přeřazoval

S common raily zkušenost nemám, nemohu porovnat zda by tohle vydržel. Po vyvaření hlavy a výměny těsnění jezdil komůrkáč bez problémů než jsem prodal, tak jestli nový majitel jezdí šetrněji než já, tak s ním možná jezdí dodnes.

0/0
27.12.2010 14:51

Hroznej puberťák

Re: Špatná reklama pro common raily.

HDIčka jsou mechanicky podstatně odolnější a z mechanického hlediska vydrží i hodně surové zacházení. I zátěž zastudena zvládají podstatně lépe, to je dáno celokovovým těsněním pod hlavou a absencí těch vírových komůrek. Z tohoto ohledu jsou na tom podstatně lépe. Druhá věc je ovšem spolehlivost a výdrž toho všeho okolo, podávací čerpadla (Bosch) hlavně ze začátku hodně odcházely, vysokotlaké čerpadlo (Bosch) je extrémně citlivé na kvalitu nafty a občas se přidře, DRV (Bosch) se považuje skoro za spotřebák... dalo by se říct, že co na sobě má nápis Bosch, z toho koukaj problémy :-P U starých motorů s rotačními čerpadly to přitom bylo přesně naopak...

0/0
27.12.2010 15:14

František.Sokol

Re: Špatná reklama pro common raily.

Z toho co píšeš dovozuji že jsem kápnul náhodou na dobré Bosch čerpadlo ale common raily jsou odolnější. Jejich slabým místem jsou právě ta čerpadla.

Není to tím že nároky na taková čerpadla jsou na hranici technických možností výroby aby to bylo ještě za relativně přijatelnou cenu?

Tak si myslím že ta nová čerpadla pro common rail nejsou zatím konstrukčně vyřešena, mají dětské nemoci a teprve si počkáme na kvalitní motory common rail, protože motor není jenom hlava válců ale taky čerpadlo.

Takže nevím. Existují nějaká common rail kvalitní a spolehlivá nebo dělám dobře že si pořád udržuji komůrkáče a na pořádný moderní motor čekám? V každém případě stará auta jsou laciná a jak vidím spolehlivá, možná spolehlivější než všelijaké moderny o čemž se prodejci v reklamách nezmiňují z pochopitelných důvodů. Na mnoho věcí musí člověk přijít sám.

Výkon 66 kW mi postačuje a kdyby nestačil, tak přejdu na větší objem, protože objem ničím nenahradíš. A když ano tak někde se to projeví.

0/0
27.12.2010 21:44

Hroznej puberťák

Re: Špatná reklama pro common raily.

Ee. Staré mechanické rotační čerpadlo od Bosche je výborné obecně a velmi dobře řešitelné, vysokotlaké čerpadlo od Bosche pro CR už je holt trochu horší. Ano, je to dáno těmi nároky, ty tlaky jsou někde jinde... Co se týče té spolehlivosti, na ty jednoduché komůrkáče těžko něco bude mít. Pokud ti nevadí jejich nevýhody, klidně u nich zůstaň. Ony ty common-raily jsou sice taky líp řešitelné než před 10 lety, ceny servisu a dílů na ně hodně spadly, ale pořád je to cenově o dost výš než ta stará mechanika. Pokud chceš kompromis mezi tím, jsou jím první TDI-čka od VW, ty s rotačním čerpadlem a výkonem 66 a 81kW. Ty se vyznačovaly obrovskou mechanickou odolností, s výhodami toho přímovstřiku, že v hlavě není komůrka a zdaleka tolik nepraská, ale přitom mají ještě rotační čerpadlo a celkem jednoduché vstřikovače. Akorát stářím a emisně si zas tak moc nepomůžeš.

0/0
27.12.2010 22:55

Deleter

Re: Špatná reklama pro common raily.

Hmm, dolejt studenou vodu do rozpálenýho motoru, to by pohlo snad každým.

0/0
28.12.2010 11:01

František.Sokol

Re: Špatná reklama pro common raily.

Dík za upozornění. Nic nelze napsat dostatečně blbuvzdorně. Samozřejmě že studenou vodu do rozpáleného auta ne, ale inteligentní člověk má rozum, tak snad ví jak nalít vodu do chladiče.

Taky neotvírat chladič najednou, nesušit vlasy v mikrovlnné troubě, nekoupat živá zvířata nebo děti v automatické pračce nebo myčce na nádobí ale to bych tady mohl vypisovat do večera a stejně by to nepomohlo ;-D

0/0
28.12.2010 16:00

peepa-007

Letos už jsem zamrznul 3x

Jednou na jaře v -16°C - to jsem měl naftu od Benziny a letos 2x při -8°C a -6°C - to jsem měl OMV; zřejmě ještě ta "listopadová" nafta. Bylo to hodně nepříjemný - chvíli to cukalo, pak nouzový režim a pak to chcíplo úplně, takže hurá servis. Pomohlo "oteplení" na -2°C, naředit naftu aditivem a doplnit polovinu nádrže naftou od Agipu (prý je dobrá). Na přidání benzinu do nafty jsem se ptal v Diesel Servisu a prý je to PITOMOST (mám TDCi).

Příští rok si tedy dám na tohle pozor a od listopadu budu aditiva poctivě přidávat. Jo a diesel bych neměnil - vyhovuje mi víc, než "benzínová pila"... :-)

0/0
23.12.2010 9:35

bopicek

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

No vidíš to a sbenálem bys tohle vůbec neřešil a ještě bys ušetřil za servis. Já žádná aditiva nemusel nuikdy kupovat a vždy bez problémů. Mě zase vyhovuje zvuk tichého benzínu než chraplavý zvuk studeného dieselu. A pokud tvrdíš, že benzín jede jak pila, tak musím říct, že alespoň v nízkých a středních otáčkách o něm skoro nevím, kdežto u dieselu je slyšet a cítit všude. Takže je to věc názoru.

0/0
23.12.2010 10:01

tratak

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

To asi nemluvíš o CR...

0/0
23.12.2010 14:12

bopicek

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

CR je stejný shit jako PD, akorát má nižší emise a více se kazí...Rv

0/0
26.12.2010 13:44

habr

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

Příště polij naftový filtr horkou vodou. Stačí konvička a pomalinku ji na filtr lít, ale bacha na kontakty aby se zbytečně nenamočily. U Agipu dávali (jak kde zimní naftu až kdyžuhodily mrazy, nicméně dalo se to rozdýchat.

No nafty pro motory ´TDCi jsem dokone někde četl přidávat štamprdli motorového oleje (prý stačí ta pro  moderní dvoutakty), třeba motorové pily apod. aby byla trochu mastnější.

0/0
23.12.2010 10:43

yanoshick

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

Na zvýšení mazivosti suché nafty v našich končinách vyráběné z ruské ropy přidávám aditivum VIF nebo Castrol TDA, TDCi již 100 tis km bez problémů.

Pokud tankuju v Rakousku, kde mají naftu mastnou z norské ropy Brent, aditivum dávat nemusím a ještě mám o půl litru nižší spotřebu ;-)

0/0
27.12.2010 9:20

Hroznej_puberťák

Re: Letos už jsem zamrznul 3x

To o přidávání oleje do nafty je dost rozšířená blbost. Když už, tak to aditivum, ale olej fakt ne..

0/0
27.12.2010 23:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.