Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ruský miliardář už plánuje fabriku na levný hybrid Ë-Mobile

Ruský miliardář Michail Prochorov představil novou automobilku. Hybridní městské auto se bude jmenovat ë-mobile, čti "jo-mobile". Ceny jsou plánované kolem necelých 200 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Little Boy

Motor

Video vypada zajimave, tak jsem googlil a nevypada to ze by vubec meli nejakej funkcni prototyp. Princip vymyslel v 70tych nejakej rusak, ale nefungovalo jim to. Takze me to prijde dost odvazne za dva roky vyrabet auto s motorem co funguje jen jako pocitacova animace :(

0/0
23.12.2010 8:53

.katano.

já mám Octávii Tour 1.6 r.v. 7/2010 a paráda !!!!!!!!!!!!

    tadyto ruský miniauto bych nechtěl ani za 114 tisíc korun [>-][>-]

0/0
22.12.2010 23:26

RBrider

Re: já mám Octávii Tour 1.6 r.v. 7/2010 a paráda !!!!!!!!!!!!

ježiš marja, další oktávkář co si myslí že se vozí v bently xD xD no klasika katano 8-o;-DRv

0/0
23.12.2010 11:08

mlčanlivý boban

A batérie budú na 2 prívesoch

;-D;-D;-D

0/0
22.12.2010 21:39

pavelcz1

Re: A batérie budú na 2 prívesoch

cetl si to vubec?

0/0
22.12.2010 22:58

Haluzorium

Doplnujici informace

Jelikoz jde o prototyp na obrazku neni videt dira pro montaz oje. Ve zminovane cene jsou zahrnuty postroje, ohlavky a krmeni na cestu z prodejny domu.

0/0
22.12.2010 18:27

mafra_fan

ve skutečnosti se jmenuje jo-jo-mobile, alébrž je na

sjetrváčňyk;-D;-D

0/0
22.12.2010 17:27

ADix

...

připadá ten třídveřák jen mě jako malá sestra X6tky ? :) jinak přeju mnoho zdaru za 200K by se podle mě hybrid ujal ve velkém...

0/0
22.12.2010 13:22

nuda2

nemaji sanci

Pokud chteji stavet cele auto, vcetne pohonu a dodavat ho do evropy, tak nemaji sanci. Za dva roky s takhle malo penezi ten vyvoj nejde dotahnout do serie.

Bud koupi pohon nebo karoserii, nebo to budou dodavat mimo Evropu, pak mozna.

0/0
22.12.2010 11:51

islandan

Re: nemaji sanci

Vymyšlené to může být dobře, otázkou bude při té relativně složité konstrukci dodržování technologické kázně.

0/0
22.12.2010 15:33

nuda2

Re: nemaji sanci

vubec jsem nepochopil o jake technologicke kazni pisete ?? Co si pod tim mam predstavit?

Mate vubec predstavu, jak dlouho a kolik stoji vyvoj dilu v aute ?Dam Vam jeden priklad. Vyvoj nove prevodovky zkusenemu tymu lidi trva cca 3 roky (od predvyvoje do uvedeni do serie) a naklady na vyvoj jsou cca 20 milionu eur.

On ma 150 milionech E a dva roky. Chce vyrabet 10 tis.aut/rok.

Technologicka vyspelost prevodovky rekneme 5let.

20mil E / (10tis * 5let)= 400E/na jedne prevodovce. Toto je cena pouze vyvoje - bez vyroby a montaze. Nevim jak se chce dostat s vlastnim vyvoejem na cenu 8tis.E/auto

0/0
22.12.2010 17:43

islandan

Re: nemaji sanci

Vašemu dobře míněnému výkladu samozřejmě rozumím, ale je mi také jasné, že jste mou "zkratku" nepochopil. Ale nemá cenu se v tom babrat, bylo by to na dlouhou diskuzi a mám málo času a taky nechuť sáhodlouze klofat do "klobásnice".

0/0
22.12.2010 21:17

biggles

Tak na ten spalovací motor

jsem fakt zvědavej - Hi-Tech tak pro japonce - tolik prakticky obtížně řešitelných technologických problémů na jedné hromadě se často nevidí.

Vizualizace jim jede pěkně ;-). Ale slovy klasika: "šedá je teorie, zelený strom života...

0/0
22.12.2010 11:41

Bartiqe

auto

Vyzera to pekne a nadejne, ale realita moze byt daleko menej uspokojiva.

- energeticke straty pri niekolkych prevodoch energie (chemicka -> pohyb -> elektrina -> pohyb)

- opotrebenie pohyblivych casti motora

0/0
22.12.2010 10:53

Jan9002

Re: auto

Ztáty jsou přibližně stejné, 7% jak u mechanické převodovky, tak u převodu na elektriku. Opotřebování motoru u výroby elektriky bude daleko menší, než při přímém mechanickém převodu s velikými rázy.

0/0
22.12.2010 13:46

Bartiqe

Re: auto

S tymi stratami to nie je take jednoduche. Prevod mechanickeho pohybu -> elektrina moze mat pri dobrych podmienkach ucinnost okolo 90%. U takehoto auta to bude skor 80%. Tak ci tak to ale znamena stratu minimalne 10% energie. Prevodovku taketo auto samozrejme bude obsahovat tiez, ale moze byt iba jednostupnova - t.z. prevod napevno nastaveny.

S tymi razmi mate pravdu, ze tie tam budu mensie. Na druhej strane ide o neovereny koncept motora a namahane miesta este nemuseli byt plne identifikovane.

0/0
22.12.2010 15:06

RBrider

Re: auto

to auto pohání elektromotory které budou pohánět nejspíš každé kolo zvlášť, takže žádná převodovka  .....

0/0
23.12.2010 11:11

nuda2

Re: auto

prevodovka tam byt musi, ikdyz bude e-motor na kazde kolo,tak tam byt musi. Jen bude mit stali nemenny prevod

0/0
23.12.2010 16:47

nuda2

Re: auto

Oni to takhle budou resit, protoze je to pro ne mnohem jednodussi na vyvoj. Jsou to v podstate dve zname odzkousene a separatne oddelene technologie. Spalovaci motor a elektropohon. O energeticke vyhodnosti budu jen polemizovat - podle me to neni vyhodne, ale odpada hrozne moc konstrukcnich problemu.Obzvlaste, pokud pouziji dva e-motory (prevodovka, diferencial, popripade kardanka,...)

Jo a k jinemu prizpevku v tomto strome - prevodovka tam byt musi a nebudete radit.

0/0
22.12.2010 15:33

loogieboy

:)

Jsem zvedav, jak to dopadne v realu, ale takhle to vypada slibne...

0/0
22.12.2010 10:22

bitkar

Re: :)

ten zadek vypada jako mensi bmw x6

0/0
22.12.2010 10:57

Jan9002

Re: :)

Každé auto vypadá jako nějaké jiné. Oni to strčí do tunelu a vyleze jim to vždycky +- stejné.

0/0
22.12.2010 13:47

MaléPivo

:D

to

22.12.2010 10:12marekgajda takže když dáš před

Ë-Mobile H tak to bude hije-mobil?;-D

0/0
22.12.2010 10:18

marekgajda

Re: :D

no jo ... tak jsem se spletl, že jo .... po rááánu :)

0/0
22.12.2010 11:46

marekgajda

Ë-Mobile

nečte se náhodou ruské "Ë" jako "ije" ???? No já nevím ale jako "jo" se to ikdy nečetlo.

0/0
22.12.2010 10:12

Mulder77

Re: Ë-Mobile

Čte se jako "jo".

0/0
22.12.2010 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.