Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se, proč mají zimní gumy smysl

Ze silnice ve Washingtonu je klouzačka. Podívejte se, jak to vypadá, když na ni vyjedete na letňácích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakkel

Další magor

Nikdo nepolemizuje o tom, že v zimě jsou lepší zimní a v létě letní (i když o tom někteří polemizují, už jsem slyšel i názor, že zimní jsou lepší i v létě sick). Ale pokud mi někdo pod pohrůžkou trestu nařizuje zimní od data do data, očekávám, že zajistí, aby v tomto období byly odpovídající teploty, to je pod 7 stupňů. Nebo se pletu?

jinak, nezdá se vám divné, že zimní pneu jsou povinné i v době, kdy platí letní čas?

0/0
10.2.2011 23:07

GregorMartinPapuCzech

šrotovné...

..v USA, alias AutoCurling;-D

0/0
2.1.2011 15:44

Praotec

Re: šrotovné...

Ale uz Vas chytry redactor nerekne ze zde napadne snih jednou za zimu a je kalamita.Plno blbcu si vyjede nebo musi doject domu a je namichano na problem v nasem kopcovitem zazemi.Zimni pneu ma kazdy zde kdo jezdi do hor,ale ve meste nejsou treba practicky cely rok.Takze drzte svoje kone...........:-P

0/0
2.1.2011 18:06

lokutus

Asi založím nový web

Nový web bude mít název "Špína a zmar české žurnalistiky". Budu tam předvádět různá zvířátka jako v ZOO, aby se na ně mohl každý detailně podívat. A jako první kundidát mě napadá pan studující redaktor František Dvořák, který má doma osedlané BMW řady 3 a jeho články mají stabilně pokleslou úroveň na pomezí PR a sdělením z dimenze X. Budeme si na něj ukazovat a smát se mu.

0/0
1.1.2011 14:29

Ernesto Che Guevara

AutoCurling

Pripravuje se na sve oficialni predstaveni na pristi ZOH :-)

Americani v tom pry budou trida :)

btw. k clanku... na tom videu by se neudrzelo bez hrebu nic :-)

0/0
30.12.2010 20:31

GregorMartinPapuCzech

Re: AutoCurling

;-DR^;-D

0/0
2.1.2011 15:44

JCage.

Shrnuti clanku:

Caute lidi, tady vas oblibeny redaktor, bohuzel me dnes nenapada zadne kloudne tema, tak jsem pro vas nasel jeden stary mail s vtipnym videem jak si amici klouzou z kopce. To by mohlo celkem sedet, co rikate? Tak vam to sem flaknu a neco si k tomu vmyyslim.... co treba gumy? Napisu ze nemeli letni gumy, na takove lidi si urcite radi zanadavate, ze? Koneckoncu jde jen o to, abyste si tohle precetli, ne o to co si myslite.[>-]

0/0
28.12.2010 10:19

Deleter

Re: Shrnuti clanku:

No tak ti lidi se tam hlavně naprosto pomateně motaj se zablokovanejma kolama, anžto zřejmě nejsou na sníh, natož led, zvyklí.

0/0
28.12.2010 10:23

Ládin

Nevěřím

tomu, že zimní pneumatiky nekloužou a podobné články co je oslavují pokládám za nezodpovědné a nebezpečné, tím nechci říct, že nemají svůj význam a jejich používání doporučuji.

0/0
26.12.2010 17:42

PuckHead

Zimni Gumy ??

Vazeni panove a damy, v takovem pripade "zimni" gumy absolutne nic nezachrani, verte me...:-)

0/0
26.12.2010 13:03

pjb1

Zdravím.

Dole se píše cosi o tom, že na ledu snad jedině pásy. Často tradovaný omyl, tank se na ledu dokáže taky pěkně sklouznout. Na led jedině brusle.

0/0
26.12.2010 8:04

intago

Re: Zdravím.

na MOKRÉM LEDĚ TO NEJDE NIKOMU

0/0
28.12.2010 12:34

grimosa

myslím, že

na takovém ledě by nepomohly ani zimní gumy, snad jenom nastřelené hřeby.

0/0
24.12.2010 18:10

NumLock

zimní vs letní

Zimní pneu je lepší: na sněhu

Lení pneu je lepší: na suchu a vodě.

Bez ohledu na teplotu!!

Viz http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/2007/informace_pro_motoristy/testovani_pneu_zima/tabulka.pdfAno, s klesající teplotou se bude brzdná dráha na letních pneumatikách výrazně prodlužovat. Jinak drží, když je +30°C a jinak když je -20°C. Ovšem to platí i pro zimní pneu, které budou navíc vždy horší než letní! A to s jednou jedinou vyjímkou, která je přesto nesmírně důležitá a to je SNÍH! Nebýt jeho, nemají zimní smysl vůbec!

Naopak při 20°C drží zimní oproti letním asi stejně jako letní oproti zimní na sněhu. Dojíždět zimní v létě je tedy krajně nebezpečné!!

0/0
24.12.2010 10:14

Deleter

Re: zimní vs letní

To jsou kecy, zkus si to někdy sám a uvidíš. On totiž sem tam v zimě sníh bývá a tak nějak ti to nikdo neřekne dva tejdny předem, aby sis zarezervoval čas v pneuservisu.

0/0
27.12.2010 20:13

Deleter

Re: zimní vs letní

OK, jak jsem tedy psal: jsou to řeči. Jediné, co z té tabulky vyplývá je, že - bez uvedení teploty - se prémiové letní chovají mírně lépe, než prémiové zimní, ovšem na sněhu jsou totálně, ale totálně nepoužitelné. Jak jste z toho dokázal vyvodit váš závěr, že letní jsou lepší, je celkem záhadou.

0/0
27.12.2010 20:29

TT777

Re: zimní vs letní

Kdyz je snih tak nevyjedu ale ject po suche nebo mokre silnici na letnich i v zime neni zadny problem!!

0/0
29.12.2010 11:52

Deleter

Re: zimní vs letní

Hm, a když někam pojedete po suché a mezitím začne sněžit, tak co?

0/0
30.12.2010 16:12

blekekeke

no ...

Tak v některých státech Canady a Uesej, se často stává, že se na povrchu díky děšti-zimě utvoří i několik centimetrů tlustá vrstva ledu. Na tý je pak jedno jaký máte gumy ... tam z kopce nepomůžou ani řetezy nebo hřebíky.

0/0
24.12.2010 8:06

mokry molitan

z roku jedna dvě

Idnes vytahuje sto let stará videa z YouTube a ještě v blbým kontextu ... skvělá úroveň.

0/0
24.12.2010 6:55

Knize Ignor

Nesmysl

Strcte si reklamu na zimni gumy - ano, presne tam. Tohle je ledovka a na tom klouze vse krome pneumatik s hreby.

0/0
23.12.2010 21:51

padavka

Re: Nesmysl

navic, co se kupuje jsou celorocni pneumatiky a maji oznaceni kapku, vlocku a slunicko. Mam dojem, ze autor dela na zaklade pripadu z USA reklamu do Ceska, bohuzel, trochu utazenou za vlasy.

0/0
24.12.2010 2:34

tomasz.

.

V redakci to musi byt sami expert z Kriminalky LV/NY/Maimi. Sedli k videu, zastavili snimek, sef naridil: "Priblizit, jeste jednou priblizit, ted to zaostri." A hle, oni maji letni gumy! 8-o

0/0
23.12.2010 20:53

l.g

Zimní pneu

Zajímalo by mě, jak z toho videa autor článku zjistil, že všechna ta auta mají letňáky. Naopak ze záběrů je evidentní, že v té situaci by se na silnici udržel tak leda buldozer s pásy a zimní gumy by nikomu nepomohly ani v nejmenším.

Video zajímavé, ale zá novinářský "oslí můstek" k tématu "používejte zimní gumy - toto se vám nestane" by autor článku zasloužil facku.

0/0
23.12.2010 20:32

wayward_man

FAIL

0/0
23.12.2010 18:28

Culeto

Mohl by prosím autor rozvést tu funkci lamel

které odvádějí vodu, zdá se to jako poměrně převratný objev, takže nechápu tu strohost.

0/0
23.12.2010 18:08

NumLock

Re: Mohl by prosím autor rozvést tu funkci lamel

R^

0/0
24.12.2010 9:40

Bubrak

blbost

ten clanek snad vubec nepopisuje to video, dyk takhle se to chova i na zimnich gumach, to je asi jen reklama na zimaky ne?

0/0
23.12.2010 17:02

Vedoucí kolotoče

Nechci rypat, ale zimni pneumatiky jsou od toho...

...aby zlepsily trakci "NA SNEHU A PROMRZLE VOZOVCE!!!".... v zadnem pripade ale zimni pneumatiky nemaji vliv na chovani vozu na silnici pokryte ledovkou, tam totiz pomuzou jen retezy s hroty.

0/0
23.12.2010 14:32

MSG

Myslím, že tady zrovna ....

... zimní gumy smysl nemají... leda tak s hřebíkama.

0/0
23.12.2010 13:43

u.boat

Zimní gumy??

Patřím k zastáncům používání zimních pneu, ale toto video je zcela mimo.

Tahle silnice musela být komplet namrzlá a i kdyby měli přezuto, byly by jim "zimáky" na h****. Leda by měli nastřelené hřeby.

0/0
23.12.2010 9:16

net.Xtreme V.

Re: Zimní gumy??

R^

0/0
23.12.2010 14:05

Firebreather

Re: Zimní gumy??

Presne. Objektivnost clanku a zejmena vhodnost uvedeneho videa je vsak na iDNES standardni.

0/0
23.12.2010 16:54

pekelný dědek

klouzačka

Na led jedině s hřebíkama....nebo bruslema.Na ledě se rozdíl mezi letní a zimní pneu maže.

0/0
23.12.2010 4:37

net.Xtreme V.

Re: klouzačka

Naopak se zvýrazňuje...ten rozdíl...i přesto to klouže dost i na zimních...

0/0
23.12.2010 14:05

Zas ten Qíteček, cenzore

Hmm

Tohle video jsem dostal mejlem tak dva roky zpět...

0/0
23.12.2010 0:34

josefl

Co je lepší?

Bezpochyby dobře shrnutá a posypaná silnice. Dřív se jenom pluhovalo, sypalo škvárou a auta neklouzala ani na letních gumách. Dnes se jen solí, ve styku s kolem se sníhh proměmí ve vodu, ta následně zmrzne a je hotovo.

0/0
23.12.2010 0:05

habr

Re: Co je lepší?

Jenže tenkrát byl na každý kilometr nějaký cestář, který dokonce čistil i příkopy od škváry. Potom se zjistilo, že škvára není to pravé pro dýchání, písek byl relativně drahý, protože se počítalo s jeho úklidem z kanálů a to samé štěrt, který navíc dělal díry i do letních pneumatik. Potom nejezdilo tolik aut, protože stát dotoval poměrně bohatou hromadnou dopravu skoro do každé vesnice či jejího okolí cca 5 km).  A to nejdůležitější, auta byla ráda že jela. Každý se o ten svůj plechový poklad bál, protože náhradní díly byly skoro na poukázku a k autu se často lidi dostali až ve středním věku kdy si na něj po mnoha letech našetřili. V každé vesnici byl traktor, volský potah, či něco podobného, co klouzající auto na kopec vytáhlo.

Nelze srovnávat co srovnat nejde. S moderním autem si každý myslí, že ho elektronika zachrání, a že umí jezdit. Co jiného si myslet, když se v některé diskusi objeví příspěvek - dostal jsem z malého kopečka se 4x4 smyk, jen tak tak jsem ho vybral.

0/0
23.12.2010 0:22

cinclant

Re: Co je lepší?

R^

0/0
23.12.2010 16:09

blekekeke

Re: Co je lepší?

Tenkrát taky jezdilo 30x méně aut ...

0/0
24.12.2010 8:08

Já_Brtník

ještě k techologii GREEN DIAMOND

Firma vyrábí i podešve na boty, fakt to neklouže, ale nenánidí vás všichni majitelé leštěných podlah.

0/0
22.12.2010 18:35

Reeve

Re: ještě k techologii GREEN DIAMOND

Stejnou hmotu vyrábí i Karborundum Benátky nad Jizerou. Akorát nikoho soudného nenapadne si ten šmirgl dávat na boty (nebo do pneumatik).

0/0
22.12.2010 19:08

Já_Brtník

existují gumy, které se udrži i na tomhle.

Opravdové zimní gumy (s techologií

Green Diamond, kanadský patent) drži velmi slušně i na ledu. Chová se to jako pneu s hrotama, ale je to tu povolené.

Pro ty, kteří netuší wcd viz

www.pneuvranik.cz

Technologie GREEN DIAMOND (vyčnívající tvrdé granule karbidu křemíku) zajistí vynikající záběr a přilnavost při namrzlém povrchu a to po celou dobu životnosti pláště. Začnou se objevovat po ujetí cca 1500 km. Mají velikost cca 1,5mm a jsou rozvrstveny v celé hloubce dezénu.

0/0
22.12.2010 18:30

ivošek z gmailu

Re: existují gumy, které se udrži i na tomhle.

Green Diamond u nás na horách používám k plné spokojenosti, je to opravdu znát i na ledu, ale přesto bych netvrdil, že to na čistém ledu z kopce auto zcela udrží, to fakt ne ...

0/0
31.12.2010 9:53

Já_Brtník

existují gumy, které se udrži i na tomhle.

0/0
22.12.2010 18:27

aaaa65656

článek je pitomost. To je jasné.

Jde o led a tam zimní gumy nepomohou. Jinak slovo zimní gumy tady stejně nikdo nezná, protože diskuze je plná mistrů Světa kteří vlastnosti zimních gum na sněhu nepotřebují. Vše doženou svým intelektem a řidičským uměním. To se holt uměl někdo narodit.R^R^R^

0/0
22.12.2010 17:53

Hynek Vilém Jarmila reloaded

jako že by se zimní guma na tom ledu udržela?

No tak to tedy asi opravdu ne. Led a nakloněná rovina, to snad umí zvládnout jen guma s hřebíkama nebo možná s trochou štěští řetězy.

0/0
22.12.2010 17:15

synli

Re: jako že by se zimní guma na tom ledu udržela?

Tak tak. Ovce uvěří i tomu, že zimní pneu jim umožňí vyjet třeba ledovku do kopce! ;-DNechme je, ať si dál nechávají vymývat mozky. Třeba pak prohlédnou, až to někomu v údolí rozmačkají zadkem.

0/0
22.12.2010 18:12

Raynor

Re: jako že by se zimní guma na tom ledu udržela?

R^R^R^

0/0
23.12.2010 1:07

NumLock

PR

jako prase! Zimní pneu, jak vyplývá z testů jsou lepší jen a pouze na sněhu.

0/0
22.12.2010 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.