Diskuze
Turbo přidá motoru sílu. Dosahuje až 300 000 otáček za minutu
Děkujeme za pochopení.
Deleter
Perličky z diskuse
"Dobry, odborny, clanek, zapomneli ale na mezichladic a na dvojite turbo. Vzduch je totiz po prvnim turbu tak horky a roztazeny, ze je treba jej znovu ochladit pred dalsim stlacovanim. Je pravdou, ze turba zacaly uz 80. letech, ale byly to ty nejporuchovejsi motory. Proto je v te dobe vytlacily 4 ventilove motory, ktere prave zacinaly."
---
No, co k tomu dodat. Nejporuchovější motory.
Deleter
---
před třiceti lety bylo turbo výsadou jen několika málo sportovních modelů osobních aut.
--
Hm, a krom toho se od roku 1978 sériově montovalo do SAABa 99 a i jiných aut.
Dalšínickvpekle3
Před třiceti lety
Byo výsadou sportovních vozů nebo vozů nejvyšších tříd více dnes běžných věcí . Vstřikování paliva , víceventilové rozvody , pětistupnové převodovky , klimatizace , elektrické stahování oken , centrální zamykání , airbag , ABS , atd , atd . Na druhou stranu si dnes připlácíte pomalu i za to aby vaše nové auto mělo volant , za rezervní kolo , za lepší záruku , ani náhodou vaše nové auto bez problémů nenajede třeba milion kilometrů jako starej mercedes piano .....
Deleter
Re: Před třiceti lety
SAAB 99 teda tak docela nejvyšší třída nebyla. No ale to holt takovej švédskej exot.
Syryn
HAHAHA
..v Cehunsku si lidi porizuji TDi jenom kvuli spotrebe,neni nad atmosferu benzinovou...
Xladi
Turbo dobrý
ale když nevydrží a rozbije se je to auto horší než atmosférický a i atmosféricky nafťáky měly něco do sebe. Měli jsme a pokud se pravidelně měnily filtry tak tto šlo.. Dnešní nafťáky sice mají dobré výkony skoro jako benzínové, ale zase jsou strašně citlivé na kvalitu paliva, dřív ty auta braly i olej do kamen
Výstřik do tmy
Re: Turbo dobrý
Pravda, trojkovej golf 1.9 D sežere všecko
Pablo82
Fiat UNO
Jo,Fiat Uno, 1,3 i.e. turbo, to byla panečku rakev na kolech.
Hroznej puberťák
Re: Fiat UNO
Jo, taky zpravidla nikomu nevydrželo, neb bylo většinou jen otázka času, kdy to majitel rozbije. Pamatuju rekordmana, co to rozsekal už při zkušební jízdě před koupí, a pár lidí, co jim to vydrželo asi 3 dny. To je úděl těchto aut, je to dané i cílovou skupinou, co si to kupuje.
Nesmazatelny 2.0
Hmm
Nejsem strojař, ale co se v těch turbech proboha používá za ložiska? Vždyť ty kuličky to musí za chvilku vydřít. Já občas pracuju s turbopumpou poháněnou elektromotorem, ta točí 1000 Hz (60000 ot/min) a už se to celkem zahřívá a hlavně se s ní musí opatrně právě kvůli ložiskům. U těch rychlejších pump se dokonce používají magnetický ložiska, kde si to potom pluje v luftě. A tady si lítají kuličky třikrát tolik při teplotě tisíc stupňů.
Will83
Re: Hmm
moc se v tom nevyznám ale měly by tam být kluzná ložiska, který se vystřeďujou tlakem oleje
paja.butcher
Turbo je opravdu pro radost
Kéž by tak každý výrobce dělal i atmosférický diesel k těm všem turbo-common ... U klasického dieselu je ohromný kroutící moment využitelný od nejnižších otáček a to je pro běžné ježdění daleko zajímavější než honění se za nejvyšším výkonem. Diesely používáním turba ztrácí prakticky všechny svoje výhody, zůstává už jen spotřeba. Ale spolehlivost a jednoduchost jde nenávratně ke dnu.
A co hůř ... člověk v turbodieselu musí řadit víc než v benzíňáku a to je opravdu na pováženou! Těžko se pak divit, že většina produkce BMW a podobných značek je už v automatu. Kde se ovšem ztrácí i ta poslední výhoda ... spotřeba.
Will83
Re: Turbo je opravdu pro radost
Souhlas, to řazení mě u všech td motorů, které jsem řídil, dost vadilo. Člověk si při běžný jízdě musel hlídat hranici cca 2000 ot./min, jakmile to pod ní kleslo auto vůbec nejelo. Na dálnici v pohodě, ale na členitějších okreskách hrůza, pořád ruka na řadící páce...Doufám, že atmosférický motory zůstanou
libedejroznec
a není lepší
sebou rovnou vozit flašku stlačenýho kyslíku ?
Ljungby
Re: a není lepší
se divím, že s takovým nickem vás nechají napsat i docela nevinný příspěvek
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Rekreační chata 70 m2 na pozemku 420m2
Bratronice, okres Kladno
2 490 000 Kč