Diskuze

Turbo přidá motoru sílu. Dosahuje až 300 000 otáček za minutu

Před třiceti lety bylo turbo výsadou jen několika málo sportovních modelů osobních aut. Během devadesátých let se přeplňování podstatně rozšířilo u dieselů, které tím vyrovnaly dosavadní nedostatky v dynamice, a v posledních deseti letech dovedl tlak na snížení škodlivých emisí automobilky k montáži turbodmychadla i do malých benzínových aut. Svým vývojem si však za tu dobu prošlo i samo turbodmychadlo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Deleter

27. 12. 2010 21:37
Perličky z diskuse

"Dobry, odborny, clanek, zapomneli ale na mezichladic a na dvojite turbo. Vzduch je totiz po prvnim turbu tak horky a roztazeny, ze je treba jej znovu ochladit pred dalsim stlacovanim. Je pravdou, ze turba zacaly uz 80. letech, ale byly to ty nejporuchovejsi motory. Proto je v te dobe vytlacily 4 ventilove motory, ktere prave zacinaly."

---

No, co k tomu dodat. Nejporuchovější motory. ;-D

0 0
možnosti

Deleter

27. 12. 2010 21:25
---

před třiceti lety bylo turbo výsadou jen několika málo sportovních modelů osobních aut.

--

Hm, a krom toho se od roku 1978 sériově montovalo do SAABa 99 a i jiných aut.RvRv

0 0
možnosti

Dalšínickvpekle3

27. 12. 2010 13:10
Před třiceti lety

Byo výsadou sportovních vozů nebo vozů nejvyšších tříd více dnes běžných věcí . Vstřikování paliva , víceventilové rozvody , pětistupnové převodovky , klimatizace , elektrické stahování oken , centrální zamykání , airbag , ABS , atd , atd . Na druhou stranu si dnes připlácíte pomalu i za to aby vaše nové auto mělo volant , za rezervní kolo , za lepší záruku , ani náhodou vaše nové auto bez problémů nenajede třeba milion kilometrů jako starej  mercedes piano .....

0 0
možnosti

Deleter

27. 12. 2010 21:34
Re: Před třiceti lety

SAAB 99 teda tak docela nejvyšší třída nebyla. No ale to holt takovej švédskej exot.

0 0
možnosti

Syryn

25. 12. 2010 22:53
HAHAHA

..v Cehunsku si lidi porizuji TDi jenom kvuli spotrebe,neni nad atmosferu benzinovou...

0 0
možnosti

Adam-z-Veleslavína

26. 12. 2010 0:42
Re: HAHAHA

R^

0 0
možnosti

Xladi

25. 12. 2010 15:26
Turbo dobrý

ale když nevydrží a rozbije se je to auto horší než atmosférický a i atmosféricky nafťáky měly něco do sebe. Měli jsme a pokud se pravidelně měnily filtry tak tto šlo.:-). Dnešní nafťáky sice mají dobré výkony skoro jako benzínové, ale zase jsou strašně citlivé na kvalitu paliva, dřív ty auta braly i olej do kamen:-)

0 0
možnosti

Výstřik do tmy

25. 12. 2010 20:46
Re: Turbo dobrý

Pravda, trojkovej golf 1.9 D sežere všecko :-)R^

0 0
možnosti

Pablo82

25. 12. 2010 0:51
Fiat UNO

Jo,Fiat Uno, 1,3 i.e.  turbo, to byla panečku rakev na kolech. :-P

0 0
možnosti

Hroznej puberťák

25. 12. 2010 1:40
Re: Fiat UNO

Jo, taky zpravidla nikomu nevydrželo, neb bylo většinou jen otázka času, kdy to majitel rozbije. Pamatuju rekordmana, co to rozsekal už při zkušební jízdě před koupí, a pár lidí, co jim to vydrželo asi 3 dny. To je úděl těchto aut, je to dané i cílovou skupinou, co si to kupuje.

0 0
možnosti

Lev+z+Rožmitálu

24. 12. 2010 12:52
komu se nelení

tomu se turbení;-DRv

0 0
možnosti

Nesmazatelny 2.0

24. 12. 2010 11:25
Hmm

Nejsem strojař, ale co se v těch turbech proboha používá za ložiska? Vždyť ty kuličky to musí za chvilku vydřít. Já občas pracuju s turbopumpou poháněnou elektromotorem, ta točí 1000 Hz (60000 ot/min) a už se to celkem zahřívá a hlavně se s ní musí opatrně právě kvůli ložiskům. U těch rychlejších pump se dokonce používají magnetický ložiska, kde si to potom pluje v luftě. A tady si lítají kuličky třikrát tolik při teplotě tisíc stupňů.

0 0
možnosti

Will83

24. 12. 2010 12:40
Re: Hmm

moc se v tom nevyznám ale měly by tam být kluzná ložiska, který se vystřeďujou tlakem oleje

0 0
možnosti

paja.butcher

24. 12. 2010 9:36
Turbo je opravdu pro radost

Kéž by tak každý výrobce dělal i atmosférický diesel k těm všem turbo-common ... U klasického dieselu je ohromný kroutící moment využitelný od nejnižších otáček a to je pro běžné ježdění daleko zajímavější než honění se za nejvyšším výkonem. Diesely používáním turba ztrácí prakticky všechny svoje výhody, zůstává už jen spotřeba. Ale spolehlivost a jednoduchost jde nenávratně ke dnu.

A co hůř ... člověk v turbodieselu musí řadit víc než v benzíňáku a to je opravdu na pováženou! Těžko se pak divit, že většina produkce BMW a podobných značek je už v automatu. Kde se ovšem ztrácí i ta poslední výhoda ... spotřeba.

0 0
možnosti

Will83

24. 12. 2010 9:48
Re: Turbo je opravdu pro radost

Souhlas, to řazení mě u všech td motorů, které jsem řídil, dost vadilo. Člověk si při běžný jízdě musel hlídat hranici cca 2000 ot./min, jakmile to pod ní kleslo auto vůbec nejelo. Na dálnici v pohodě, ale na členitějších okreskách hrůza, pořád ruka na řadící páce...Doufám, že atmosférický motory zůstanou

0 0
možnosti

libedejroznec

24. 12. 2010 0:01
a není lepší

sebou rovnou vozit flašku stlačenýho kyslíku ? ;-D

0 0
možnosti

Ljungby

24. 12. 2010 0:15
Re: a není lepší

se divím, že s takovým nickem vás nechají napsat i docela nevinný příspěvek

0 0
možnosti