- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Dobry, odborny, clanek, zapomneli ale na mezichladic a na dvojite turbo. Vzduch je totiz po prvnim turbu tak horky a roztazeny, ze je treba jej znovu ochladit pred dalsim stlacovanim. Je pravdou, ze turba zacaly uz 80. letech, ale byly to ty nejporuchovejsi motory. Proto je v te dobe vytlacily 4 ventilove motory, ktere prave zacinaly."
---
No, co k tomu dodat. Nejporuchovější motory.
před třiceti lety bylo turbo výsadou jen několika málo sportovních modelů osobních aut.
--
Hm, a krom toho se od roku 1978 sériově montovalo do SAABa 99 a i jiných aut.
Byo výsadou sportovních vozů nebo vozů nejvyšších tříd více dnes běžných věcí . Vstřikování paliva , víceventilové rozvody , pětistupnové převodovky , klimatizace , elektrické stahování oken , centrální zamykání , airbag , ABS , atd , atd . Na druhou stranu si dnes připlácíte pomalu i za to aby vaše nové auto mělo volant , za rezervní kolo , za lepší záruku , ani náhodou vaše nové auto bez problémů nenajede třeba milion kilometrů jako starej mercedes piano .....
SAAB 99 teda tak docela nejvyšší třída nebyla. No ale to holt takovej švédskej exot.
..v Cehunsku si lidi porizuji TDi jenom kvuli spotrebe,neni nad atmosferu benzinovou...
ale když nevydrží a rozbije se je to auto horší než atmosférický a i atmosféricky nafťáky měly něco do sebe. Měli jsme a pokud se pravidelně měnily filtry tak tto šlo.. Dnešní nafťáky sice mají dobré výkony skoro jako benzínové, ale zase jsou strašně citlivé na kvalitu paliva, dřív ty auta braly i olej do kamen
Pravda, trojkovej golf 1.9 D sežere všecko
Jo,Fiat Uno, 1,3 i.e. turbo, to byla panečku rakev na kolech.
Jo, taky zpravidla nikomu nevydrželo, neb bylo většinou jen otázka času, kdy to majitel rozbije. Pamatuju rekordmana, co to rozsekal už při zkušební jízdě před koupí, a pár lidí, co jim to vydrželo asi 3 dny. To je úděl těchto aut, je to dané i cílovou skupinou, co si to kupuje.
Nejsem strojař, ale co se v těch turbech proboha používá za ložiska? Vždyť ty kuličky to musí za chvilku vydřít. Já občas pracuju s turbopumpou poháněnou elektromotorem, ta točí 1000 Hz (60000 ot/min) a už se to celkem zahřívá a hlavně se s ní musí opatrně právě kvůli ložiskům. U těch rychlejších pump se dokonce používají magnetický ložiska, kde si to potom pluje v luftě. A tady si lítají kuličky třikrát tolik při teplotě tisíc stupňů.
moc se v tom nevyznám ale měly by tam být kluzná ložiska, který se vystřeďujou tlakem oleje
Kéž by tak každý výrobce dělal i atmosférický diesel k těm všem turbo-common ... U klasického dieselu je ohromný kroutící moment využitelný od nejnižších otáček a to je pro běžné ježdění daleko zajímavější než honění se za nejvyšším výkonem. Diesely používáním turba ztrácí prakticky všechny svoje výhody, zůstává už jen spotřeba. Ale spolehlivost a jednoduchost jde nenávratně ke dnu.
A co hůř ... člověk v turbodieselu musí řadit víc než v benzíňáku a to je opravdu na pováženou! Těžko se pak divit, že většina produkce BMW a podobných značek je už v automatu. Kde se ovšem ztrácí i ta poslední výhoda ... spotřeba.
Souhlas, to řazení mě u všech td motorů, které jsem řídil, dost vadilo. Člověk si při běžný jízdě musel hlídat hranici cca 2000 ot./min, jakmile to pod ní kleslo auto vůbec nejelo. Na dálnici v pohodě, ale na členitějších okreskách hrůza, pořád ruka na řadící páce...Doufám, že atmosférický motory zůstanou
sebou rovnou vozit flašku stlačenýho kyslíku ?
se divím, že s takovým nickem vás nechají napsat i docela nevinný příspěvek