Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Paříž uvažuje o zákazu velkých aut a starých nafťáků

Paříž se dusí zplodinami ze spalovacích motorů, radnice pracuje na studii, která chce zakázat dieselovým autům a vozům 4x4 vjezd do centra města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin_Happy

to sou zas kecy

určitě japonský SUV, například Grand Vitara s 2,0 TDI bude víc zplodin než u Mercedesu s 4,0 benzínem. Ale jo, ekoteroristům prostě leží v žaludku jen SUV. Aspoň mi můj malej hatch nikdy nepolejou barvou

0/0
29.12.2010 17:17

steve78

:D

Tak si tak říkám, jak to dopadne s tou svobodou pohybu... do některých měst můžu jen s některými automobili, do letadla smím jen když se nechám ohmatat od uchyláka ze sekuritky takže když se mi nechce podřídit takovým kravinám ta kstejně musím zůstat doma...:-P

0/0
27.12.2010 14:34

Adam+z+Veleslavína

Re: :D

hezky kvičíš

svoboda se holt bude muset přizpůsobit prospěchu celku lidí je moc místa a zdrojů relativně málo

bud se omezíme a nebo pochcípáme:-P

0/0
27.12.2010 15:03

Hroznej puberťák

Re: :D

Choď pěšky :-P

0/0
27.12.2010 15:17

neznalek_na_mesici

???

Co je spatneho na pohonu 4x4, nejde spise o velke SUV/OffRoady atp? A takhle obecne? Vzdyt rada velkych modernich velkych ctyrkolek jezdi ''ekologicteji'' nez male stare benzinaky a naftaky...

0/0
27.12.2010 13:53

cenzore_zdar

Zakazte rovnou auta ve mestech

A vsichni se nacpete do jiz dnes precpane MHD. Ekomamlas proste nepochopi, ze nekdo tim autem jede, protoze je to pohodlnejsi nebo rychlejsi. MHD nejezdim uz asi 8 let a to denne dojizdim do prace po Praze. Kdyz je teplo jezdim na motokolobezce. Samozrejme auto mi jezdi na LPG. Za rok projedu cca 12k Kc vcetne dalkovych cest mimo Prahu. Kdyz jsem jezdil MHD penezne jsem neusetril nic.

0/0
27.12.2010 13:30

Adam+z+Veleslavína

Re: Zakazte rovnou auta ve mestech

no ona by ta MHD v takovém případě byla více zasítovaná s menšími intervaly

a díky prázdným silnicím i velmi rychlá

opravdu nevidím jediné pozitivum na jízdě autem přes město v takovém případě

0/0
27.12.2010 15:02

příšerně žluťoučký kůň

Re: Zakazte rovnou auta ve mestech

MHD nikdy nebude rychlá protože staví na každém rohu. Naopak, kdyby se třeba v Praze zrušily tramvaje tak by byly na každé významnější ulici 2 až 4 jízdní pruhy navíc. Pak teprve by byla doprava rychlá.

0/0
29.12.2010 18:14

Dalšínickvpekle3

Zlatý voči

Byli jste někdy v Paříži ? A všimli jste si že odhadem tak 80% aut tam má pod kapotou diesel ?

0/0
27.12.2010 12:54

habr

Jen pro představu co a jak jezdí vytížené

 - zastavte se ráno třeba v Praze před nějakou mezinárodní základní školou. Uvidíte tam, že 50 kg matky a 20 kg dítěte se svačinou velmi často přiváží auto o váze okolo 2 tun. Že spaliny takových aut rozhodně dětem neprospívají (katalyzátor pracuje až po zahřátí - cca 15 km což zpravidla v městě auto neujede csestou do a ze školy). Takže benzinové motory ven vydechují nespálené (neredukované) aromatické uhlovodíky (údajně karciogen s vlivem na leukémii), naftové zas saze na které se nabaluje městský prach a které s tím prachem spolehlivě zalepují plicní sklípky.

Být víc bohatý, tak svůj majetek budu dnes prezentovat šikovným elektrovozítkem které budu používat právě na městské popojížďky. To velké auto si nechám na větší jízdy. Bohatství je dar který bychom mohli využít i pro rozvoj společnosti. Podtřebuji zdravé "poddané" - co s nemocným na kteréhé musím platit (sociální program se platí z daní). Takto jen velké auto nechám na okraji a dovnitř jedu MHD - nestydím se za to.

0/0
27.12.2010 9:16

m. l.

Re: Jen pro představu co a jak jezdí vytížené

zlatý voči ;-D

0/0
27.12.2010 9:44

Adam+z+Veleslavína

Re: Jen pro představu co a jak jezdí vytížené

přesně

ale oni na to přece mají ne?

když bude znakem vysokých příjmů kálení na náměstí tak se dá lehce tipnout kteří jedinci budou kálet nejmín dvakrát denně aby se předvedli

a běda kdyby jim to někdo zakazoval to by bylo slintů o závisti omezování úspěšných a podobně;-DRv

0/0
27.12.2010 15:00

příšerně žluťoučký kůň

Re: Jen pro představu co a jak jezdí vytížené

Kálení na náměstí je běžná činnost sociálně necitlivých lidí. Pouze to zatím nedělají sami, ale nechávají se při tom zastupovat svými psy.

0/0
29.12.2010 18:12

habr

Nevím co se tu pořád řeší.

Je nějaká norma na emise  a pokud si město stanoví pravidlo s jakou normou emisí auto do centra vjede, tak je potom jedno jestli bude malé či velké. Pravda sice je, že to velké - více litrové, také těžší zpravidla má na stejnou vzdálenost větší produkci celkových emisí než malé.  Němci to mají vyřešené s jakou emisní známkou lze do centra.

Ani bych se stanovením velikosti aut vyhláškou nevzrušoval. Upravil bych jen parkovací místa na veřejných parkovištích v centru měst na trochu menší, aby se na ně vešly Smartíci a podobná autíčka. Stejně v těch velkých jezdí zpravidla jeden, či dva co se vejdou do mini auta. A když bude mít někdo na velké, proč by si na městské popojížďky nekoupil něco menšího. Taková "myška" na kolech je v centrch města perfektní přibliživadlo, všude se vejde, protáhne a když ho někdo odře, opraví ce fixírkou.

0/0
27.12.2010 9:08

krultheking

uz aby to bylo i u nas

jakekoliv omezeni je lepsi nez soucasny stav

0/0
27.12.2010 8:33

Falewick

IDNES CENZURUJE

Idnes zrejme ovlada zelena ekoklika, protoze muj komentar byl smazan byt neobsahoval sprosta slova a pouze konstatoval ze za zakazem velkych aut stoji znudene hlavy demagogicke zelene eurokracie. Jen tak dal, "nejduveryhodnejsi" servere RvRvRvRvRvRvRv

0/0
26.12.2010 22:10

Hynek Vilém Jarmila reloaded

SUV vadí jen zakomplexovaným, jde už o hospodárná auta

Jasně, takže 3,0HDI v Pažoutu nevadí, ale v trojlitr v SUV ano. :-/

0/0
26.12.2010 15:27

Antonek1

No jo

úplný zákaz osobní dopravy kolem Centra a v centru s posílením MHD si nedovolí ani v Paříži

0/0
26.12.2010 12:18

Hroznej puberťák

Tak to jsem zvědavej

... vzhledem k tomu, kolik jim tam těch starejch dieselů ještě jezdí. Holt to byly motory, co něco vydrží...

0/0
25.12.2010 21:09

MMM12

něco na tom bude

velké auto má přece větší váhu, takže při rozjezdu větší opotřebení spojky, při brzdění takové hmoty je zapotřebí větších brzd, takže větší prach z brzdového opotřebení v neposlední řadě větší rozměr pneumatik a větší valivý odpor, pohon 4x4 taky zvyšuje spotřebu minimálně o litr (ztráty v převodech, váha samotného pohonu),

takže bydlet na velké rušné křižovatce je asi celkem sebevražda!

0/0
25.12.2010 20:24

mcsoap

Re: něco na tom bude

Mno, jenže brzdy od BMW se nebudou opotřebovávat stejně, jako nějaké škodovácké shity, to stejné platí o spojce, v automatu tím spíš. Já hlavně nechápu, co to je za blbost cpát se lidem do toho, co si kdo kupuje. Když mě smete manažer v Audi Q7, já pojedu ve Felícii a umřu, není tu EU od toho aby zakázala SUV. On je bohatší, tedy schopnější, má na lepší auto a tedy má podle práva silnějšího větší právo na život. Darwinova teore, silnější přežívá, slabší jsou odsouzení k záhubě. Akorát tady v tý sektě bolševickejch zemí se pořád snaží někdo dávat těm neschopnejm berličku na úkor celého aparátu.

0/0
25.12.2010 20:35

Adam-z-Veleslavína

Re: něco na tom bude

tak tomu říkám uvědomělý bolševik;-D R^

0/0
26.12.2010 0:11

mcsoap

Re: něco na tom bude

Kapitalista.

0/0
26.12.2010 1:29

Adam-z-Veleslavína

Re: něco na tom bude

to se nevylučuje

bolševik je způsob myšlení

kapitalista je způsob okrádání:-P

0/0
26.12.2010 11:16

Dr.Ozd

Re: něco na tom bude

A co když je ten v Q7 úplně neschopný a svůj mindrák si kompenzuje právě tím drahým autem?Já jen že takových s podobnými auty znám určitě víc než těch schopných a úspěšných manažerů.;-D

0/0
26.12.2010 10:59

Adam-z-Veleslavína

Re: něco na tom bude

nehledě na to že i EU úředník je mocný a úspěšný a tak má právo podle takové logiky nařídit cokoliv;-)

0/0
26.12.2010 11:17

mcsoap

Re: něco na tom bude

A co když je ten v Q7 úplně neschopný a svůj mindrák si kompenzuje právě tím drahým autem? - Kdyby byl úplně neschopný, tak nebude jezdit autem za dva miliony (já nikoho takového neznám). A i kdyby byl - můj problém. Stát tu není od toho, aby se staral o neschopné, ve správně fungující demokracii bych si měl moci sám chránit svůj majetek, a ne mít zbroják a zbraň jenom na to, že až ji budu potřebovat, tak s tím že pak půjdu určitě sedět.

0/0
26.12.2010 13:21

Adam-z-Veleslavína

Re: něco na tom bude

správně

a ted už honem zase zpátky do klecového lůžka:-PR^

0/0
26.12.2010 14:41

Hroznej puberťák

Re: něco na tom bude

Milý trapáčku, brzdy ani spojky opravdu nevyrábí ani BMW, ani Škodovka, pro oba je vyrábí dodavatelé, a pohříchu stejní, protože jich zas tam moc není.

0/0
26.12.2010 11:17

mcsoap

Re: něco na tom bude

Jasně.

0/0
26.12.2010 13:19

mcsoap

Eh

Všechny bohaté budeme společně nenávidět (hotovo), zakážeme jim jejich velká auta (již brzy), pak jim napaříme vyšší daně a přikážeme, aby sponzorovali ze svých peněz nějaké sportovní akce (Paroubkův plán pokud by vyhrál volby), no a až budeme mít všichni TDi Fabie a nebude si co závidět (kurnik, proč mi to tak připomíná dobu před 89), tak si nalijeme čistého vína, znárodníme zbytek a budeme slavit s dědou mrázem a Che Guevarou... Hlavně nezapomeňte vynadat všem, kteří by si snad troufli tvrdit, že klasický, atmosférický benziňák je mnohem lepší motor. Kromě toho, že u nového auta stojí naftová verze o několik desítek tisíc víc, je servis mnohem náročnější, dražší, každou zimu musí člověk řešit nějaké příměse, aditiva, žhavení, modlit se aby to auto ráno chytlo. A to všechno jen proto, že milostivá EU a její sluhové v naší vládě nám zajistili zázračnou dieselovou hmotu o několik haléřů levnější... A to nemluvím o tom, že i dieselový šestiválec od BMW má zvuk jako vrtačka.

0/0
25.12.2010 14:21

m. l.

Re: Eh

"O několik haléřů levnější"? Kdepak, když se sečtou všechny externality tak minimálně o korunu dražší ;-€

0/0
25.12.2010 18:35

habr

Re: Eh

Nikdo ti nebrání abysi měl velké auto, ale měl bys pamatovat na své zdraví a zdraví spoluobčanů. Pokud se jim zhorší, tak ti napaří další daně.

Za další hovoří se o tom, že "velká" a stará auta nepojedou do centra města. To přeci každý pracovník, manažer, návštěvník i trvalý obyvatel centra města musí uvítat, protože se mu tam bude lépe dýchat.

0/0
27.12.2010 8:53

mcsoap

Re: Eh

Mno Ostraváci by si určitě vejskali. Ty bl*í amíci na to evidentně taky jetě nepřišli, měl bys jim to tam dojít říct.

0/0
30.12.2010 23:15

Montgomery

Paříž??

To je to město, kde rodilého francouze už nepotkáš? Chtělo by to spíše vysoký betonový plot se střílnami.

0/0
25.12.2010 0:01

Azgalor

Typický ekologický výmysl

Staré diesly, proč ne, to bych bral, ale teréní auta? Ale X6, nejlépe X6M ne. Podle výrobce to je přece crossoverR^

A stejně je to blbost, jako by malé auto nemohlo žrát hodně a velké být poměrně úsporné. Taková 911 GT3 je docela hodně malé auto, nicméně umí si cucnout pěkně. Nevidím důvod, proč když jedu do města, bych se měl srát ve smartu nebo podobné volovině, když si tam můžu stokrát pohodlněj dojet třeba v S 65 AMG. O tom jak ten smart do toho města dovezu ani nemluvim, asi na vozejku, nebo nejlíp pojedu smartem po dálnici 200km, to bude taky úspora ja prase. Pak pojede prezident nebo kdokoli a nikdo nebude řešit, že to je konvoj, který žere jak tankový prapor.

Ano, paničky v SUV mě děsí, ale každý má právo jezdit v tom, na co má. Kdyby byly přísnější autoškoly, byla by jich polovina.;-D

0/0
24.12.2010 11:05

m. l.

Re: Typický ekologický výmysl

Bledá závist proletariátu, maskovaná za ušlechtilé cíle :-) Cílem je přimět každého aby měl prdítko s 1.2 motorem co se musí vytáčet do otáček div že nevyběhnou písty z motoru na každé křižovatce. To je pak úspora paliva :-) Ale hlavního cíle, že se lidi kteří se na nic lepšího nezmůžou nebudou užírat závistí až kolem pojedete ve svém S-klasse, toho bude dosaženo :-)

0/0
24.12.2010 13:04

net.Xtreme V.

Re: Typický ekologický výmysl

Já jsem spíš pro hybridy nebo elektromobily, znečištění ve městech je pak minimalizováno...anvíc elektřina z vody, jádra je levná i ekologická...u mimořádně úsporných elektromobilů má smysl uvažovat i o pomocném solárním dobíjení, které může výrazně prodloužit dojezd a snížit provozní náklady...

0/0
24.12.2010 13:52

Lev+z+Rožmitálu

Re: Typický ekologický výmysl

jádro je slepá a hloupá cesta

je třeba vymyslet něco jiného

0/0
24.12.2010 14:03

net.Xtreme V.

Re: Typický ekologický výmysl

A než vymyslíme něco jiného tak budeme svítit petrolejkami nebo použijeme to nejlepší, co máme k dispozici?

0/0
24.12.2010 19:50

Adam-z-Veleslavína

Re: Typický ekologický výmysl

to je nejméně špatné řešení

a to ještě možná

každopádně by se s ním do budoucna počítat nemělo

0/0
24.12.2010 20:28

m. l.

Re: Typický ekologický výmysl

Já bych do budoucna raději nepočítal s všemožnými kreaturami z Rožmitálu a Veleslavína, ale jinak si pánové (pane) dělejte co libo a co trh dovolí ;-D

0/0
25.12.2010 18:42

Adam-z-Veleslavína

Re: Typický ekologický výmysl

argumenty nemáš bolševiku?;-D

0/0
26.12.2010 11:18

m. l.

Re: Typický ekologický výmysl

Mám, ale schovávám si je pro lidi kteří jim rozumí ;-D;-D;-D

0/0
27.12.2010 9:46

m. l.

Re: Typický ekologický výmysl

Hybridy zatím žerou stejně jako benzíňáky, jen sebou tahaj metráky baterek které se musí každých pár let měnit a "ekologicky" likvidovat. Nicméně tomu fandím, protože ČR může po odtěžení Krušných hor a podobného zbytečného nadloží otevřít báječné, bohatě zásobené doly a stát se významným světovým vývozcem lithia pro automobilové baterie ;-D

0/0
25.12.2010 18:40

Lev+z+Rožmitálu

Re: Typický ekologický výmysl

proti s-klasse nic nemám

ale když někdo jede kolem v X6 tak se mi otevírá kudla v kapse:-P

0/0
24.12.2010 14:00

aaaa65656

Re: Typický ekologický výmysl

Asi proto že s classe není SUV. Musíš s tou závistí bojovst Lve. Aby ti nepraskla cévka až pojedu okolo tebe.;-D

0/0
24.12.2010 14:29

Lev+z+Rožmitálu

Re: Typický ekologický výmysl

s-klasse který je dražší než SUV mi nevadí a závidím

koukám že tvůj mozek má poněkud výpadkyRv;-D

0/0
24.12.2010 14:32

m. l.

Re: Typický ekologický výmysl

Já myslím, že už mu praskla ;-D

0/0
25.12.2010 18:42

My.WinCleaner

Re: Typický ekologický výmysl

No samozřejmě, podsouvání závisti je způsob, kterým se dá odůvodnit a omluvit naprosto všechno....

0/0
24.12.2010 23:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.