Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Podívejte se na nejcennější auto v Česku, nabízeli za něj miliardu

Národní technické muzeum se po dlouhé rekonstrukci znovu otevře veřejnosti 15. února 2011. Jedním z nejdůležitějších exponátů a jedním z nejdražších v českých muzeích vůbec je unikátní stařičký obouchaný mercedes. Slavný závodník Rudolf Caracciola v něm jel poslední předválečnou velkou cenu na Nürburgringu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pavián

Ke stř. šípu

Velká škoda, že se nepodařilo dochovat oba va monoposty, které tu po válce zbyly a ten druhý "musel" odcestovat do zahraničí.

Tohle řídili ještě závodníci s rukami a srdcem, nikoliv loutky, dálkově ovládané, jako dnes ...

0/0
13.2.2011 12:17

Man of mystery

Re: Ke stř. šípu

miluju tyhle prihlouple nazory:D

0/0
6.3.2011 21:39

s(h)arka

podobný- v modrém provedení

měli mechanici v Kvítečkově - Šroubek a Vroubek. Jezdilo na sodovku . (Nikolaj Nosov - Neználkovy příběhy) ;-)

0/0
4.1.2011 12:41

bloodyvalentine

Re: podobný- v modrém provedení

jezdilo na sodovku a mazání zajišťoval ovocný sirup :))

0/0
4.1.2011 16:54

MaaGor

Re: podobný- v modrém provedení

Úžasná kniha, v dětství jsem ji měl mco rád.

0/0
5.1.2011 15:03

desetiletej

haha

to se sem dávat nemělo, Teť můžem jenom čekat kterej s těch chamtivejch odstupujících státních hamounů si to přivlastní  jako dar za poctivou a náročnou službu občanům

0/0
4.1.2011 12:19

orlik69

Re: haha

Úroveň příspěvku velmi vhodně koresponduje s nickem autora...

0/0
5.1.2011 11:54

Spalovač_šancí

Ono ještě něco z Technického muzea zbylo

8-o?R^

0/0
4.1.2011 0:11

Bonelord

Co to je "Stojí za miliardu"?

8-o

0/0
3.1.2011 11:20

oldiess

Re: Co to je "Stojí za miliardu"?

je to  varianta "stojí za psí štěk";-D

0/0
4.1.2011 7:39

Georgik-I

dvě věci

1. vzhledem ke "kvalitě" podvozku šílený výkon motoru a šílené rychlosti, to byli opravdu páni piloti, co tohle dokázali krotit

2. a to je ještě podivnější a zároveň chválihodnější - jestli za to někdo počátkem 90.let nabízel miliardu, nechápu, že se nenašel šmejd, kterej to nechal za polovičku s tučnou provizí. Zcela vážně, ten kdo tomu tehdy šéfoval, by vzhledem k tomu, co se dělo kolem, zasloužil svatozář:-)R^.

0/0
3.1.2011 9:19

aaida

tak

neviem co za odbornika pise taketo clanky,ale opak je pravdou,mb mal nadvahu par kil,preto mu   museli farbu oskrabat na zaklad aby mohol startovat

0/0
2.1.2011 16:56

Tomaskom

Re: tak

to je sice pravdiva historka, ale stalo se to jen jednou a později už je nelakovali tak nějak z tradice

0/0
4.1.2011 14:12

xcruz

Škoda

že není v článku víc informací o historii auta, nebo např. jak ho technické muzeum získálo.

0/0
2.1.2011 16:12

johnny_z_montany

Re: Škoda

To mi také u těchto článků vadí, téma je to zajímavé, ale ono pustit se do pátrání do historických záznamů dá asi moc práce...:-(.

Docela by mě zajímalo, jak to probíhalo - pokud jsou si tak jistí, že je to auto v původním stavu i s pneumatikami jak je Rudi odrbal...

To jako hned po závodě na Nuernburgringu naložili závoďák do náklaďáku, nebo na vlak a šup s tím do Prahy? A to to nevadilo Adolfovi, že se chlouba německého průmyslu dostala do rukou slovanským podlidem - vzhledem k době kdy se to odehrávalo? O tom by se měli v článku rozepsat...

0/0
4.1.2011 11:13

Galmuz

Re: Škoda

Tak možná kdyby se ten, kdo článek napsal obrátil na vedoucího odd. historie dopravy v NTM, přečteme si toho o historii víc. Jinak myslím že ho prvně získali zápůjčkou od AČSR.

0/0
5.1.2011 19:04

Chytry.Levicak

přijehším to prodáme...

at snížíme dluh ČR

0/0
1.1.2011 17:03

kebab

Re: přijehším to prodáme...

R^

0/0
3.1.2011 17:26

Little Boy

nurburgring

Podle wikipedie ma tohle auto best lap v zavode 10:09.

Sabine Schmitz tam s fordem tranzitem (ano dodavka) zajela kolo za 10:08, viz topgear. Z toho si jde udelat obrazek jaky tohle musely byt nefungujici strepy. Docela odvazny lidi ze do toho sedli.

0/0
1.1.2011 8:57

josef_spejbl, esq.

Re: nurburgring

stačioi 9 hodin a už tu máme nejhloupější příspěvek roku, který jen ztěží půjde překonat. 

Napadlo tě, že se okruh od roku 1939 mohl třeba změnit?

Kolik měl čas Farina v Brně? A za kolik to dneskav Brně  objede Ford Tranzit.......;-D

0/0
1.1.2011 9:55

Little Boy

Re: nurburgring

Muzes se vztekat jak chces, ale tyhle krpy nesnesou srovnani z hlediska funkce podvozku s modernima autama a technicka trat je misto kde se to projevi nejvic.

0/0
1.1.2011 10:45

corpusdelicti

Re: nurburgring

radsi bych na okruhu ridil tohle nez tranzita :)

0/0
1.1.2011 12:13

josef_spejbl, esq.

Re: nurburgring

já se nevztekám. Jsi k smíchu....:-)

0/0
1.1.2011 13:15

josef_spejbl, esq.

Re: nurburgring

jenom ještě dodám, že současný Nurnburgring je minimálně 4x kratší a hlavně má pouze  17 zatáček. Okruh na kterém řádila tahle mašinka měl zatáček 179.....ale co ti budu vykládat viď? :-) 

0/0
1.1.2011 13:19

J.K.S.

Re: nurburgring

Ne to není pravda, na starém Nurnburgring se pořád jezdí, sice né F1, ale pořád jezdí... To srovnání je adekvátní, dříve to bylo halvně nebezpečné, tak jezdci nejezdili tak jak by mohli... Ta kritika je samozřejmě stupidní, ale jezdci si respekt zaslouží, že do toho vlezli;-)

0/0
1.1.2011 23:41

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Re: nurburgring

Kromě toho, že jste se neuvěřitelně ztrapnil, je srovnání aut, z nichž jedno je o šedesát let starší, absolutní kravina. Vždycky musíte hodnotit technologii s přihlédnutím k době, dnešní Veyrony a Koenigseggy budou za pár let taky k smíchu. To srovnání je asi jako postavit vedle sebe geniálního prvňáčka a hloupého deváťáka. Samozřejmě, deváťák ve vědomostním testu porazí prvňáka, ale kdyby byl prvňák věkově na úrovni deváťáka, rozsekal by ho na maděru ;-D

0/0
1.1.2011 14:46

Crocodylus anthropophagus

Re: nurburgring

Napsal sice totální hloupost, ale to tvoje srovnání taky není to pravé. Dnešní motory F1 mají tolik omezení, že kdyby se s nimi měli poprat konstruktéři té doby, tak by ten motor měl 50 koní. Je to spíš jako kdyby se měl v písemném vědomostním testu poprat geniální prvňák s průměrným deváťákem, kterému by při tom v místnosti někdo rozsvítil na dvě minuty jednou za čtvrt hodiny a mezi tím by mu na platně před ním běželo porno. 

0/0
1.1.2011 18:50

My.WinCleaner

Re: nurburgring

Tak tomu jsem docela neporozumněl, přesněji řečeno téměř vůbec. Ostatně geniální prvňák bude umět psát ještě než vstoupí do školy, ale těžko bude rozumět něčemu, co ještě nebylo nikým vynalezeno a popsáno.

0/0
1.1.2011 19:53

Crocodylus anthropophagus

Re: nurburgring

Sice nevím cos tím chtěl říct, ale to nevadí - tak to zkrátka neřeš. Od začátku je takové srovnávání nesmysl. Napsat o něčem "nejlepší závodní vůz všech dob" je hloupost od samého začátku. Už je proto, že tenhle termín zahrnuje vlastně veškeré zavodní speciály. Nedovedu si představit, jak by si dnes tohle auto vedlo třeba na rallye. Měli tam napsat maximálně "své doby".    

0/0
1.1.2011 20:07

airwar

Re: nurburgring

Gratuluji, na nový rok získáváte titul blbec dne. U nás se říká jak na nový rok tak po celý rok.

Jen tak pro informaci, na některých okruzích držel tento vůz nejrychlejší kolo 30 let (pravda v letech 1940-1944 se nazávodilo. A jen tak pro informaci, na výkon motoru který měl Mercedes W125 který jezdil v roce 1937 se motory ve Frmuli 1 dostaly až v roce 1980 z nástupem turboéry. Když uvážíme že tehdejší konstruktéři měli jen kreslící prkno a logaritmické pravítko tak před nimi smekám. I když s tvrzením autora článku trochu polemizuji, podle mě byl nejlepší vůz všech dob Bugatti Type 35.

0/0
1.1.2011 12:45

stefi_ul

Re: nurburgring

???? Turbo era??? Vzdyt tohle je motor s dvojstupnovym prepnovanim rootsovymi kompresory...

Vsechno ostatni je pravda. Ja na normalnim prkne kreslil jeste maturitni zkousku...rok 94... to se pocitacova konstrukce pohybovala v plenach... Nejvykonejsi pocitace byly 486ky bezne na trhu za cenu kolem 30-40k. SUPERMODERNI pentia od padesatky nahoru. Pameti 1MB za 1kKc. Samozrejme projektantske firmy mely prostredky na vetsi clustery, ale i tak... :-) Doba pokrocila za tech par let od revoluce.

0/0
3.1.2011 9:40

panzic

Re: nurburgring

a teď si představ, že by to jela Sabine tady s tím mercedesem, to by byl taky jiný čas. a taky si zkus představit, kdyby to sabine jela s dodávkou z tehdejšího roku... a taky si představ, že bys tam s tím transitem jel ty...

0/0
1.1.2011 13:11

anidnes

Re: nurburgring

Na Wikipedii byste mohl taky zjistit, že nejrychlejší kolo měl W154 roku 1938 s Brauchitschem 9:48. Dál, že okruh byl začátkem 70. let důkladně přestavěn a narovnán, čímž se hodně zrychlil. A že v 83. roce byl o 2 kilometry zkrácen. Takže vaše srovnání je absolutní nesmysl.

0/0
1.1.2011 13:44

J.K.S.

Re: nurburgring

Díky za info:-)

0/0
1.1.2011 23:43

tempe

Re: nurburgring

Ježíííží,to je vůůůůůl:-) člověk,kzterý to sestrojil byl zcela určitě chytřejší,než Ty :-)A to se narodil před min.120 lety :-)

0/0
1.1.2011 20:02

Lemuz ze Sudet

Formule 1 by se mela vratit...

 k temto autum!!! Doutnik, 4 kola, spojka, saltrpaka!!! Nebyli by dohady s aerodynamikou, difusory-legalni? nelegalni?- zadne predvolice,elektronika atd., atd..Jezdci by meli zabavu se saltrovanim- napr. na Monte Carlu- cetl jsem nekde-museli na jedno kolo asi 100x saltrovat. To byli VC!!! Videl jsem film Z Nuerburgringu kdy otec D. Hilla pri tankovani vylezl z auta, dal cigaro a pokracoval. Kdyz si sundal bryle tak vypadal jako myval v negativu. Jo, to byli jeste chlapi. Take jsem cetl nekde ze kdyz taxikar vezl Rudi Caracciolu Berlinem ze Rudi se pry strachem hnedle podelal. Bajka? Nevim.

0/0
1.1.2011 5:01

ravo

Re: Formule 1 by se mela vratit...

Hlavně ta úzká kola a v každém druhém závědě jeden nebo dva mrtví. Skvělý nápad. A s těma bajka ...

0/0
1.1.2011 9:49

corpusdelicti

Re: Formule 1 by se mela vratit...

F1 je a bude hloupa, nudna okruzni jizda okruhem, doby kdy byla formule napinava a zatacky se projizdely skoro smykem jsou pryc, s tim se neda nic delat :) nic proti soucasnym pilotum samozrejme, ale zavodnici z drivejska maj u me vetsi respekt. jeste ze mame GP2 :)

0/0
1.1.2011 12:10

Joseph Hallenbeck

Re: Formule 1 by se mela vratit...

Tak to obecně plaí i o pilotech letadel. Dneska už skutení piloti nejsou, jenom lidé nosící pelichajicí uniformy, kteří obsluhují palubní počítače, nikdy se nedotkli motoru, nikdy neslyšeli zvuk Spitfiru, nikdy nevybrali vývrtku pod 1 000 stopami, skuteční piloti žili v jiných časech....

Přesně jak říká Malkovich tady:

http://www.youtube.com/watch?v=LcPpIF0sk9I

0/0
1.1.2011 15:48

fsp

K té miliardové nabídce............

je potřeba si uvědomit, kde byla koruna s kurzem na začátku devadesátých let a kde je dneska. Ale takových 15 milionu euro by při prodeji hodil. Po válce tady byly dokonce dva W154 a jeden z nich si koupil nějaký američan na závodění. Ostatně to je důvod, proč z dochovaných kusů je nejautentičnější přávě ten český, nepoužíval se :)

0/0
31.12.2010 22:25

Krokodyl1

Jen tak pro zajímavost

.. a je v pojízdném stavu??? Nebo jen nějak zakonzervované jako exponát? Předpokládám, že každé auto, které se vystavuje, se musí čas od času nějak "projet" , nebo ne?

0/0
31.12.2010 17:08

fsp

Re: Jen tak pro zajímavost

Pochybuji, kdyby byl pojízdný, může být vše originál.

0/0
31.12.2010 22:26

LUF4

Asi by to měli dobře hlídat

aby to třeba neskončilo ve sběrně (Nedávno vykradli nějaké muzeum a majitel sběrny oznámil policii že mu tam někdo donesl bronzovou sochu od Picassa)

0/0
31.12.2010 16:32

Trevis

Prodej historických a uměleckých předmětů

Jasně že to nikdy neprojde (díky různým nacionalistům a intelektuálům), ale myšlenka je to zajímavá: proč Řecko, nebo obecně stát v krizi, neprodá trochu toho "kulturního dědictví"?

Například knihy se dají naskenovat, důležitý je přeci jejich obsah, ostaní je jen takový fetiš. Tam kde nejde o významný turismus jsou tyto všechny věci naprosto zbytné. Něco podobného mě napadlo, když se tu psalo o relikviáři sv. Maura.

Ale daleko zajímavější je, jak takové věci vnímáme: Klidně si od ekoteroristů necháme zasírat motory a pole řepkou, zastavět zem větrníky a solárními panely, zdecimovat přenosouvou soustavu atd., ale běda, když by chtěl někdo prodat nějaké umělecké či historické cetky.

Tedy skutečnou zem a její ekonomickou stabilitu si necháme ničit, ale na ikony její historie nám nikdo sahat nesmí, zajímavé...

0/0
31.12.2010 16:20

LUF4

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

R^

0/0
31.12.2010 16:29

skrbling

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

Naprosto přesně. R^R^R^

0/0
31.12.2010 16:32

w2004

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

vas nazor je na bliti, nejste komunista z ods? s velkou pravdepodobnosti ekonom?

0/0
31.12.2010 16:39

skrbling

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

Vždyť má pravdu! A vy byste měl místo prázdného spílání raději připojit nějaký argument.

0/0
31.12.2010 16:41

2718

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

R^

0/0
31.12.2010 16:44

Jean-Luc Picard

Re: Prodej historických a uměleckých předmětů

Svatá pravda. A když už konečně rozprodáte celý průmysl, sbírky muzeí a jiné zanedbatelné maličkost jako třeba korunovační klenoty tak by šlo třeba prodat Karleštejn a nakonec i třeba celou republiku. Proč přeci prodávat pozemky jen osobám? Mohli bychom prodat nejdříve Karlovy Vary Rusku a žlučník si jezdit léčit s pasem v kapse. Tím by to pochopitelně jen začalo. Nakonec by pár tunelářů prodalo i poslední území (parlament a sněmovnu) a bylo by vymalováno. Konec Česka, stát zanikl.

0/0
31.12.2010 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.