Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Děravé silnice: proražené pneumatiky a zničené ráfky si nechte zaplatit

Ustupující sníh odkryl díry v silnici, zdají se ještě větší než předchozí zimy a snad jich je ještě víc. Když vám asfaltový ementál poničí auto, můžete dostat náhradu škody. Nejjistějším řešením je pojistka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

impaxx

Co může za výtluky?

"Za výtluky obecně může hlavně historicky stavba komunikací a jejich podloží." Tak jenom tím to nebude. U nás udělali nový most, starý se komplet zboural a výtluky jsou po první zimě. Takže nový asfalt na novém podloží nestačí.

0/0
18.2.2011 16:17

cybermiky

konzultoval

jsem ze zájmu stavbu dálnic s člověkem ze Strabagu. A už se v této republice fakt ničemu nedivím. Jenže kde začít se zavíráním, když kape naprosto všem co mají nějakou funkcičku a razítko. Za stavbu dálonic by měla spousta lidí bručet v chládku a drtit štěrk na nucených pracech. Jenže to se táhne tak vysoko, že si na to asi nikdo netroufne.

0/0
18.1.2011 7:48

DoG/CORFU

REKLAMA

"Vozovky a jejich kvalitni udrzbu pro vas sponzoruje Asociace autoservisu."

0/0
11.1.2011 15:56

Karl99

Zima

Navrhuji zavést dvouminutovky nenávisti vůči zimě, ta za to může !

0/0
11.1.2011 10:24

stranis1

Nevím

jak to myslí se staršími povrchy, ale včera jsem jel po dálnici do Drážďan a na novém povrchu byly také díry. Nekvalitní povrch je dán pouze úplatky. Když je potřeba někde ušetřit, tak to stavební firmy udělají i na povrchu nové dálnice, což už je opravdu humus :(Rv

0/0
11.1.2011 10:14

hokejový expert von Kei

Jaký podloží?

Rozsekaná je vrchní vrstva asfaltu, podloží je v pořádku!

0/0
11.1.2011 1:08

Homer _8

Re: Jaký podloží?

Nemůže být v pořádku, když ve většině případů vlastně neexistuje.

Špatně založená silnice, či spíše ošizený projekt a ošizená stavba základu silnice = její pohyb, propadání a tím i daleko větší praskání povrchové vrstvy. Plus k tomu dejme tomu 10 let zcela poddimenzované údržby a přetížení a máme z toho tankodrom...

0/0
11.1.2011 1:57

josnow

Re: Jaký podloží?

Ani ne tak ošizený projekt jako rozkradený materiál v průběhu stavby, kdy kvalitní kamenná drť je odvážena z kamenolomu neznámo kam a do podloží stavby je zavážen laciný recyklát.

0/0
11.1.2011 14:41

Xladi

Re: Jaký podloží?

Vyjeté koleje značí špatné podloží a že jich na našich silnicích není málo, kolikrát by stačilo pustit volant a nechat jet auto samo:-)

0/0
11.1.2011 7:55

octoman

kupujte váhy

v americe mají kontrolní místa pro kamiony...kamion najede na váhu když je ok tak ho pustí když ne tak zaplatí pokutu a stojí...kamion který nezastaví na kontrolním místě dostane obrovskou pokutu a nikam se nejede...kolik může stát váha na kamion milion korun? když dám pokutu za přetížený kamion 100 000 tak za deset kamionů to mám zpátky tak jednoduchá matematika a někdo to stále nechápe...

0/0
10.1.2011 22:40

ADix

Re: kupujte váhy

ještě se asi nepřihlásil někdo kdo by to chtěl dostat za projekt a shrábnout mnoha miliónovou provizi ;-D

0/0
11.1.2011 9:09

pavlik12

Re: kupujte váhy

Doporučuju si připomenout co se stalo, když v listopadu udělali celníci a policie na D1 u Mirošovic akci na přetížené kamiony...

Neprošel každý druhý a při jejich odstavování se na čas i zablokovala celá dálnice.

0/0
24.1.2011 10:38

WIFI

tak to je úlet

"    "Za výtluky obecně může hlavně historicky stavba komunikací a jejich podloží. V minulosti se šetřilo na technologii a silnice nebyly stavěny na současnou zátěž. Vinu na současném stavu mají i přetížené kamiony," vysvětluje dopravní projektant Josef Filip."

Nějak pan projektant zapomněl dodat, že průměrná životnost položeného povrchu jen lehce přesahuje záruční dobu. A netýká se jen souvislých oprav, ale i nových úseků, z poslední doby obchvat Vodňan směrem na České Budějovice.

Co se taky divit, když opravy se běžně dělají v listopadu, pěkně na mokrý poklad obohacený listím, nevadí ani smíšené srážky. Hlavně že jede fakturace

0/0
10.1.2011 21:24

josnow

Re: tak to je úlet

Házíte vinu na nesprávnou stranu. Stavební firmy mohou dělat jen když jim někdo zaplatí. A ten někdo jede podle rozpočtu, podle kterého se peníze "dostávají" a "proinvestovávají aby náhodou nepřebyly", navíc všechno jde přes děravé kapsy pražských zlodějů (ministerstva a další úřady). Pak se nedivte, že se staví v prosinci, když výběr daní (1.pololetí) dorazí ke koncovým úřadům až před Vánoci.

0/0
11.1.2011 14:44

femmefatalegia

:-/

onehdá jsme taky přizpůsobili jízdu stavu dálnice D1 a nestačili jsme se divit. Díry jsou už i v levém pruhu ;-€Rv;-O

0/0
10.1.2011 20:35

verua

připojištění

Já teda nevim, ale měla jsem havarijní pojištění za 12tis. za rok a pojistné plnění za tento typ poškození vozidla jsem tam opravdu neměla! Možná by stálo za zmínku, kolik takové připojištění ještě k hav. pojištění stojí :-) tipuju, že k staršímu vozidlu to bude dost velká pálka, takže jí většina k havarijku nemá... jinak silnice děs běs, dálnice a nájezd na ní směr Slaný Praha otřes, dali tam padesátku, protože jinak přijdete o kola, díry tak 30cm do země.. nebojte, oni zase zdraží dálniční známku a pak to aspoň zalátujou ;-)

0/0
10.1.2011 20:19

ADix

Re: připojištění

zalátujou si kapsu ;-)

0/0
11.1.2011 9:11

terezav

v podstatě mě nezajímá,

že někdo odvedl nekvalitní práci při stavbě silnice; pokud vjedu do výmolu či prostě díry, půjdu si za svým - přivolat policii, i já si vše nafotím a holt si půjdeme se státem popovídat k soudu; nelze plnit povinnosti pouze jednostranně; pokud od lidí stát vybírá peníze, musí zajistit hladký chod státu; na lidi posílají exekutory pokud nezaplatí do stanovené lhůty a sami se ze všeho vykecaj;

0/0
10.1.2011 20:08

pekelný dědek

a co?

Před takový tankodrom fláknou výstražnou ceduli,snížení rychlosti,díry objednou oranžovým sprejem a hotovo.....nějak se to ten rok do další zimy přežije....a pak možná někdy se to kompletně vyfrézuje....a bude se další 2 roky jezdit po vyfrézované silnici....

0/0
10.1.2011 18:27

werox

blbost

"Za výtluky obecně může hlavně historicky stavba komunikací a jejich podloží."

u nas v obci vyfrezovali paradni silnici stavenou pred 89, polozili novy povrch a dalsi rok po zime mohli frezovat znova

0/0
10.1.2011 16:43

MerlinMagic

To je tak

když se záplatují neořezané výtluky plné bláta a vody a nakonec se to uplácá lopatou. Místo jedné díry se tak vyrobí hned dvě další. Pokud se to bude takto dál dělat, nemáme za pár let po čem jezdit;-€

0/0
10.1.2011 16:23

Fungy

hm

"V minulosti se šetřilo na technologii a silnice nebyly stavěny na současnou zátěž." No, nestyděl bych se říct, že na nových to často bývá šmelený ještě víc.

0/0
10.1.2011 14:36

WIFI

Re: hm

asi tak. Znám úsek, který je dělaný v 80. letech a jen tam obnovují čáry (pokud zbydou peníze). Na druhou stranu již několik generálek v současné kvalitě předělávají nebo aspon záplatují min. obrok.

0/0
10.1.2011 21:27

martin_simek

Ono se to nedeje jen na starych silnicich !

Ono se to same bohuzel deje i na silnicich uplne novych. Duvod je jednoduchy. U nas neumi urednik udelat smlouvu a vypada to, ze na silnice snad neexistuje zadna zaruka anebo ze se zaruly nevztahuji na vlivy pocasi. Pak tedy platime drahou novou silnici a ihnedza rok zacneme platit te same firme za jeji udrzbu, coz je snad jeste vetsi byznys. V privatnim podniku by ta firma opravovala rozbitou silnici v ramci zaruky aaz do te doby, nez by ji priste udelala celou kvalitni ! je potreba hnat k zodpovednosti firmy, ne pocasi, a pokud to nejde pres ty zaruky, protoze je spatne podepsana smlouva, pak by mel dirku zalepit urednik svepomoci ...

0/0
10.1.2011 13:25

Alijenka78

Re: Ono se to nedeje jen na starych silnicich !

Naprosto souhlasím .. po delší době jsme se vydali na víkend do Čech a doslova nakrknutí (a to to píši velmi slušně) velmi rádi jeli zpátky do Německa .. V Německu jezdí kamiony také a když je u silnice označení o poškození vozovky, člověk poškození marně hledá .. takže se ptám, jak je tohle možné? Jak si mohou správci silnice tohle vůbec dovolit? Rychlostní komunikace před Prahou od Slaného, kde člověk MUSÍ mít dálniční známku, je v naprosto šíleném stavu, takže nevíte na co dávat dřív pozor!!!! Kde je zodpovědnost za takový stav silnice? Horší než na Ukrajině fakt :( Osobně bych to udělala tak, že další zakázku na stavbu silnic bych zadala německé firmě - vyjde to výrazně levněji než od české firmy a bude to kvalitněji hotové - když prostě české firmy "nechtějí umět" udělat silnici dobře, tak proč za tohle korupčení máme nést důsledky my, kteří z toho kupčení nic nemáme? Ať si po nich jezdí ti, kterým za takové rozhodnutí přistane na účet balík .. :(

0/0
10.1.2011 16:07

RedSquirrel

České záplatování

je nekvalitní, zato stojí milióny :-P

0/0
10.1.2011 12:48

buzzzzzz

jedina sebeobrana

pro danou situaci je pomala jizda. Nahrada od pojistoven povede ke zvyseni pojistneho.

0/0
10.1.2011 12:13

bohoušek

Re: jedina sebeobrana

Tak tady se bavime o osamocene dire na jinak kvalitni silnici...

0/0
10.1.2011 12:37

Michail

Špatně zvolené automobily

Zvolit si na jízdu po české nebo ukrajinské silnici automobil německého typu (VW, Škoda, cokoliv ze západní Evropy) je stejně hloupé, jako zvolit si traktor pro jízdu po dálnici nebo formuli pro jízdu po lese. Vozy německého typu s nízkým podvozkem, malým zdvihem odpružení a nízkoprofilovými pneumatikami jsou určeny pro jízdu po perfektně rovných západních silnicích. Pro jízdu po české nebo ukrajinské (žádný rozdíl, nedávno jsem tam byl) silnici potřebujete auto se světlostí podvozku minimálně 25 cm, podobně vysokým zdvihem pérování a tlustýma vysokoprofilovýma pneumatikama. Nechápu lidi, co si furt kupují škodovky, když ty silnice jsou tu takhle rozbitý mnoho let a nic nenaznačuje, že by se to v budoucnu změnilo.

0/0
10.1.2011 12:06

habr

Re: Špatně zvolené automobily

Když s takovým autem co tu popisuješ pojedeš po naších rozbitých silnicích, tak si vytřeseš všechny ledvinové a žlučové kameny, pérování a nápravy stejně vytlučeš a opravy tě následně přijdou podstatně dráž. S offroadem do těch děr musíš pomalu, navíc protože mají tvrdší pérování tak přenosy nárazů z děr jsou na celé auto podstatně silnější. A ty SUV, které mají "půlenou" přední nápravu se v gumových závěsech vymlátí, či posunou stejně jako u klasického osobáku se kterým přes díry pojedu pomaleji.

0/0
10.1.2011 13:00

MerlinMagic

Re: Špatně zvolené automobily

Já to říkám pořád, na naše silnice jedině Dacia Sandero Stepway nebo DusterR^

0/0
10.1.2011 16:26

S-Tony

Staré auto na starou silnici

Já mám starší auto a ať jedu po nové nebo po zničené silnici, jede se mi v tom pořád stejně špatně. Moc velký rozdíl v tom pocitu z jízdy není. ;-D

0/0
10.1.2011 11:49

superkutil

Re: Staré auto na starou silnici

To chce něco takového http://www.auto.cz/suv-gm-2010-usa-prodej-53762 tomu díry nevadí.

0/0
10.1.2011 12:00

S-Tony

Re: Staré auto na starou silnici

SVU z USA není na díry. Tam díry nejsou, s tím výrobce nepočítá. By ti uletělo kolo na první díře.

0/0
10.1.2011 12:19

Ghost47

Re: Staré auto na starou silnici

V tom případě koupit vyřazenou armádní tatru... teď zrušili raketomety takže budou k sehnání pancéřované 813ky 8x8 :-)

0/0
10.1.2011 13:37

kebab

Re: Staré auto na starou silnici

Mně by nevadila ta verze s raketometem :-P

0/0
10.1.2011 14:05

persona-non-grata 2

Re: Staré auto na starou silnici

S tou se blbě parkuje. Ale takový UAZ by se mi šiknul ;-)

0/0
10.1.2011 14:32

Ghost47

Re: Staré auto na starou silnici

Jak blbě parkuje ? Za jedna, plnej kotel a kdo tam stál předtím má smůlu ;-D

0/0
10.1.2011 15:47

medved_cz

Re: Staré auto na starou silnici

Otázka: Kde parkuje řidič tanku T-72?

Odpověď: Kde se mu zachce.

0/0
11.1.2011 16:36

superkutil

Objevuje se větší problém a to je propadání vozovky

Stále častěji narážím na situaci, že je špatně udělaný podklad a že se silnice propadá. 8-o

0/0
10.1.2011 11:44

S-Tony

Re: Objevuje se větší problém a to je propadání vozovky

Jo to znám. To si řekněš "tu kaluž nějak projedu" a najednou je pod vodou celé auto. ;-(

0/0
10.1.2011 11:50

bohousek@klikni.cz

Re: Objevuje se větší problém a to je propadání vozovky

A tak to ja se zase s chuti zhoupnu, specialne na D11, ta je proti D1 az nudne rovna :D

0/0
10.1.2011 12:44

PBJ

Nevím, proč, ale myslím si

ýe plná odpovědnost za škody, způsobené např. nekvalitním povrchem (výtluky), které jsou známy již z dob reálsocialismu, protože již tenkrát silničáři dělali opravy s nekvalitním materiálem, aby práce byla i napřesrok (velice dobře věděli, že tyto opravy nepřežijí zimu) by např. u služebních aut by měl hradit plně stát, jelikož vybírá z těchto vozidel tkzv silniční daň, která má sloužit na údržbu silnic. To, že se prožere jinde, holt zaplatí ten, kdo způsobuje, a to i svou dlouhodobou nechopností a hloupostí tento stav, tj. stát a jeho orgány, které jsou stejně jinak k ničemu včetně těch volených ratlíků.

0/0
10.1.2011 11:40

tmx

Re: Nevím, proč, ale myslím si

To by ale musela být silniční daň o několik řádů vyšší. Toto by šlo po zavedení kilometrového mýta na dálnicích, pokud budu platit nějakých 50 haléřů za kilometr, samozřejmě chci, aby silnice byla bezvadná a ona by sice nebyla, ale za případnou škodu bych inkasoval peníze. Bohužel naprostá většina problémů je na silnicích 2. a nižší třídy, kdy je normální povrch a najednou 30 cm hluboká díra. Na těch dálnicích se toto tak nestává (maximálně ve stoupacích pruzích pro kamiony), ono navíc, v panelu na D1 se 30 cm díra špatně udělá. :-)

0/0
10.1.2011 11:48

slaviator

Re: Nevím, proč, ale myslím si

třeba těsně (200 m) před R7 jsou i ty 20cm díry, a několik za sebou. Loni na jaře byla přímo na R7 díra metr a půl široká, metr dlouhá a 30 cm hluboká. Rv O dírách s menšími rozměry, leč podobnou hloubkou ani nemluvě, loni i letosRv

0/0
10.1.2011 12:16

Bartiqe

nazor

Dovolim si tvrdit, ze aj pocet usmrtenych chodcov na ceskych cestach je do istej miery dany kvalitou ciest. Pokial je vodic nuteny venovat 70% pozornosti dieram na ceste, omnoho lahsie prehliadne nejakeho chodca.

0/0
10.1.2011 11:31

JarSkali

Divím se

pojišťovnám, že v ČR tuhle škodu hradí a dokonce z pojistky provozovatele vozovky. Proč by potom ty opravy měly firmy dělat kloudně?

0/0
10.1.2011 11:07

pavlik12

Re: Divím se

Protoze silnice v CR stavi porad stejan skupina firem, ktere se vzajeme domlouvaji na cenach i kvalite. Je to pro ne vyhodne.

A posledni pokud ministra dopravy ukazal, ze nez zacit delat kvalitne nebo vyrazne levneji, tak jsou schopne statni zakazky vubec nebrat a nepostavi se tu nic.

0/0
10.1.2011 11:19

superkutil

Re: Divím se

No většinou to pojišťovny hradí z havarijní pojistky majitele vozidla protože nemají nervy se dohadovat se správcem nebo majitelem komunikace. Těžko se dokazuje, že to nebyla chyba řidiče.

0/0
10.1.2011 11:40

branik80

trosku divne

celkom nechapem to rozdelenie ze: jedna diera - vyssia pravdepodobnost odskodnenia... viac dier - mohol som predvidat.. Tak akoze ked vletim do cesty kde je spusta dier a rozmlatim koleso hned v tej prvej.. tak vlastne to nie je osamotena diera a mohol som ju predvidat?

0/0
10.1.2011 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.