Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak zkrotit mladé: řidičáky na zkoušku a pod dohledem, jezdit jen ve dne

Mladí řidiči se ve Velké Británii možná budou potýkat s novými omezeními, která jim například zakážou řízení v noci. Podle britských výzkumníků by se tak měl výrazně snížit narůstající počet nehod způsobených mladými a nezkušenými řidiči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rambo-x

Dobrý,ale jen bu..erace mladých

Já bych to zařídil trochu jinak,nějaké omezování podle věku nebo tak nemá smysl,mě je 18,mám papíry asi půl roku,mám udržovanou škodu 120L,jezdím opatrně a dodržuji rychlost a pravidla-i když si ti  bl..ci za mnou říkají že asi nejsem normální,omezení by podle mě mělo být ve výkonu motoru,např. že by řidič do 22 nesměl řídit auto výkonější než cca. 60kw a objemu např. 1.4,protože hodně vrstevníků mého věku co mají rodiče trochu na ůrovni a koupí jim luxusní výkoné auto a neví vůbec co si k tomu mohou dovolit,sedí v tom od autoškoly párkrát a absolutně netuší a tak ohrožují sebe i ostatní,i když se najde hodně mladých co jezdí opatrně a zkoušeli už řídit dávno a o autech něco ví,ale jak poznat kdo to je?Teprve až třeba od 22 let a naježdění určitého počtu kilometrů by si mohli dovolit řídit jakékoliv auto.Nebo druhá možnost je odlišit je už v autoškole a podle toho je omezovat ve výkonu protože někdo projde na první pokus bezproblému a někdo to dělá na desetkrát.

0/0
15.1.2011 20:18

u.boat

Re: Dobrý,ale jen bu..erace mladých

Ano platí že se nejlépe naučíš jezdit ve slabém autě, silný motor odpistí hodně chyb při řazení a tak...

Trochu problém s omezením max. výkonu pro mladé řidiče vidím v tom, že kdo nemá hned po autoškole na vlastní auto - často začíná jezdit s autem svých rodičů. Které může být silnější. Dopadne to jako u motorek s tzv. škrcením (nechá se přemapovat řídící jednotka na nižší výkon a ten se zanese do techničáku - aby se to dalo řídit od 18 let. Hned po tí se software v mašine přehraje zpět - aby se dala řídit od 18ti a při tom "pořádne jela").

Ale to je ještě v pohodě, proti návrhu omezit začátečníkům jízdu v noci. To snad vymýšleli v putyce u piva g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
16.1.2011 21:09

Eclipse_GSX

Dost dobrý

Já už se ničemu nedivím. Mám řidičák třetím rokem, mám auta rád, to ale neznamená, že mám potřebu si něco dokazovat. Tyhle omezení mě akorát štvou. Sám jezdím autem běžně (nevidím důvod, proč ne) a problém s tím rozhodně nemám. Někdo na to holt buňky má, auto ovládá "automaticky" a může se plně věnovat okolí. Pak jsou tu typy, který na to buňky nemají a většinu věcí dělají podle rastru - zaměstnají značnou část mozku obsluhou auta (otáčky, řadit, blinkry, kruhák vždy na dvojku). Co takhle, aby se tyhle typy odlišovaly už v autoškole? Znám několik lidí, co dostali papíry na > 5 pokus, s odřenýma ušima. Opravdu se to dává kde komu a je to rozhodně chyba, holt trend současnosti bejt multifunkční. Na co dělat omezení výkonu? Drtivá většina rozstřelenejch aut mladými jsou favoriti, brava a podobný škatule. Na co nejezdit v noci? Zrakový testy jsou povinný, v čem je to jiný? Navíc mladý mívají lepší zrak. Nezkušení řidiči auta odírají, pitomci s komplexem ničí! Kdo to kdy pochopí...

0/0
13.1.2011 19:19

cenzore_zdar

Re: Dost dobrý

Je to tak. Kdyz je nekdo pako, rozstreli se i ve skode 120, ktera svym vykonem je hluboce pod 50kw.

0/0
13.1.2011 19:52

honzamo

Re: Dost dobrý

Přesně, dávat to jen podle věku nebo podle doby kdy má daná osoba řidičák je podle mě nesmysl. Já osobně mám řidičák jen 3 roky, je mi 21 let, ale za tu dobu mám naježděno asi 60 000km ve vlastním autě + cca 30-40 000km v jiných. A v roce je jen asi 7-8 dní, kdy za volant nesednu.  Jsou lidé, kteří v 18 řidičák udělají a za rok najezdí sotva pár set kilometrů.

Dál je také blbost omezovat rychlost pouze některým řidičům. Už tak na silnicích stačí pomalé kamiony, které brzdí plynulost provozu...

0/0
14.1.2011 15:01

cenzore_zdar

To je ale blbost

Od 18 jezdim autem sam. Je to jiz nekolik let, zadna destrukce me ani okoli se nakonala. Vystridal jsem forman,porsche 944, agila. Kdyz to s rovnam s pritelkyni, co ma ridicak nekolik let ale jezdila pouze s doprovodem, narozdil odeme se sama autem ve spicce stale boji! Humle jses mimo!

0/0
13.1.2011 10:06

Darik H

Hmmmmm

Hmmm .... Anglie ...... bodejt by tam nemeli nehody, kdyz jezdi po spatny strane g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
12.1.2011 11:09

Luzanek

...

mam řidičák druhým rokem a neodvážim se ject bez staršího dozoru v autě, ale zákaz řízení v noci se mi moc nelíbí už jenom vzhledem k tomu, že jezdí méně aut a je to snazší pro naučení a hlavně se jezdí líp když vám nikdo nevisí na zadku od auta a nervozně přejíždí z kraje doprostřed protože dodržujete o on pospíchá a potřebuje vás předjet

0/0
12.1.2011 10:16

CD-R

Re: ...

To omezení na noc je dle mého názoru spíš proto, že mladý rádi cestujou z hospody do hospody a se stoupající hladinou mají potřebu tomu zbytku kabiny ukazovat svoje "umění".

0/0
12.1.2011 10:33

Falewick

Re: ...

Souhlas, akorat misto mlady jste mel napsat hloupi. Vekem to neni, dobrej ridic vi ze alkohol za volant nepatri at mu je 18 nebo 68.

0/0
12.1.2011 11:04

pavlik12

Prokazovani praxe?

Narvh je to hezky, ale porad nikdo nerekl jak se ta praxe bude prokazovat?

Podle navrhovaneho systemu bude clovek, ktery si v 17 udela papiry a pak je na par let strci do supliku (nez nasetri na auto, nebo skonci skolu a bude potrebovat jezdit) z pohledu zakona kvalitnejsi ridic, nez ten kdo bude mit v 18 letech odjezdeno 30 tis. km.

0/0
12.1.2011 9:02

superkutil

Re: Prokazovani praxe?

Ať mají řidičáky třeba od 17ti, ale jen na auta s výkonem do 50kW. A v 21 letech pak už bez omezení.

0/0
12.1.2011 9:40

Falewick

Re: Prokazovani praxe?

Fabia HTP do kazde rodiny. Tatove urcite nemaji prachy na extra auto jenom pro mladyho, takze to dopadne tak ze si za volant do tech 21 nesedne. Jeste nejaky zlepsovak?

0/0
12.1.2011 11:12

cenzore_zdar

Re: Prokazovani praxe?

To je ale blbost! I 50kw auto dokaze jet 170km/h. Takze jako dalsi krok jim tam namontujete omezovace? Dyt je to hloupe!

0/0
13.1.2011 10:09

petr____22

Ptakovina na ntou

Obavam se ze tohle nemuze projit, protoze by to pomerne velkemu mnozstvi lidi zabranilo napriklad chodit do prace.

Kam nejde autobus/vlak, by se dotycny clovek nemohl prakticky dostat bez doprovodu dalsi osoby (kterou by musel vylozit a cekala by na nej na parkovisti az pujde z prace). Tuto osobu jako doprovod by prideloval stat ? Pokud totiz neni nejaky pribuzny nezamestnany, tezko by mohl takovou cinnost provozovat.

V zimnim obdobi by se navic clovek nedostal do prace vubec, protoze by mohl vyjet teprve v 8 rano, nicmene zpet by musel byt do 15:30 aby to stihl jeste za svetla. A tak kratkou pracovni dobu mit nebude.

Papiry od 21 let take nepomohou - pouze problem posunou o 3 roky. 18lety ridic bez zkusenosti a 21lety ridic bez zkusenosti jsou na tom stejne.

0/0
12.1.2011 0:00

T.Lojza

Re: Ptakovina na ntou

Hloupost - autobud dnes jezdi vsude a 18lety ucho stejne chodi jeste do skoly. To by potom do 18 let delal co? Sedel doma na zadku, protoze nema v obci zastavku a cekal az mu bude 18 aby si udelal papiry (do autoskoly ve meste chodil asi 20km pesky)? Zacvik se starsim ridicem beru jako dobrou a uzitecnou vec. Obavam se pouze toho, aby to nebylo nastavene tak, ze si clovek toho predpisum vyhovujiciho ridice (dozor) nemusel za tezkou uplatu pronajmout. Driv neco podobneho uz bylo: kdyz byl clovek ridic z povolani (vlastnil skupinu C ...), moh si udelat skoleni a pak delat zacvik (jizdy) v rodine, testy se pak delaly v autoskole. Vidim, ze se zacinaji vracet veci, ktere uz davno byly vymysleny a zruseny :-D

0/0
12.1.2011 1:32

superkutil

Re: Ptakovina na ntou

No Lojzo, vím o mnoha místech, kde se hromadná doprava ve velkém ruší a opravdu bez auta do školy neodjedeš, tady pokud nechceš chodit denně 6km na autobus a 6km zpět. A pokud vím, tak se od nového roku zase autobusy omezovaly.

0/0
12.1.2011 9:39

Hroznej_puberťák

Re: Ptakovina na ntou

6 km pěšky je pro osmnáctiletého opravdu nepřekonatelný problém g.idnes.cz" alt=";-D"> Ty máš dobře dost, tuhle vzdálenost jsem chodil do školy pěšky zcela dobrovolně, i když mi tam jela MHD. Ale dnešní smradi, co frfňaj, když jim maminka zastaví o 50 metrů od školy dál než by šlo by asi vypustili duši...

0/0
12.1.2011 12:15

radik

Re: Ptakovina na ntou

Každej den jste vyrazil na víc jak hodinovou cestu když tam můžete být

za 5 min? Nevěřim... jednou za čas ano, ale každej den a dobrovolně vstávat minimálně o hodinu dřív? Ne, tomu fakt nevěřim.

Já to měl do školy 35 km, díky bohu za auto (autobus taky jezdil)

kterym sem jezdil - jeli jsme vždy čtyři takže to bylo rychlejší,

pohodlnější a levnější než autobusem.

0/0
12.1.2011 15:47

Hroznej_puberťák

Re: Ptakovina na ntou

Ona ta MHD jaksi nejela přímo, a 6 km pro mě není víc jak hodinová cesta. Takže výběr byl plácat se 45 min v MHD jedoucí oklikou nebo jít 55 min celkem příjemnou procházkou, kde se zhruba v polovině přidal jeden spolužák. Vzhledem k tomu, že to byla SŠ auto nepřicházelo v úvahu, toto se odehrávalo v rozmezí 15 - 18. Cop se týče doby pozdější, i teď jezdím autem jen když je to skutečně potřeba, a úplně klidně jdu pár km pěšky, rozhodně radši než poposkakovat s autem v kolonách.

0/0
12.1.2011 16:09

radik

Re: Ptakovina na ntou

Tak to potom jo, ale to je asi něco trochu jinýho. Já bydlim v malym městečku a kolonu vidim max když přijedu do Prahy nebo Č.B. jinak jen výjmečně.

BTW. já byl taky na SŠ - 16 - 20 - dva roky autem.

0/0
12.1.2011 18:06

superkutil

Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Podle posledních studií jsou zásoby ropy do roku 2030 a tím, že se její spotřeba pro automobily bude omezovat, aby byla na výrobu plastů a léků. Za vše mohou Číňani, kteří začali vydělávat, protože tupci z celého světa kupují jejich výrobky a kupují si hromadně auta (denně 1500 aut) a tak se prudce zvýší poptávka po benzínu a naftě. Začínám věřit na konec světa v roce 2012. g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
11.1.2011 15:44

New York New York

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Raději nevěř.

0/0
11.1.2011 17:41

superkutil

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

www.21stoleti.cz

0/0
12.1.2011 9:43

radik

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Kvůli novým autům se zvedne poptávka po benzínu? A co když ty nový maji třeba nahradit jiný starý auta s větší spotřebou? Pak poptávka klesne... coby kdyby... g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
11.1.2011 19:45

superkutil

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Trochu blbě čteš. Jde o to, že v Číně si kupují nová auta, ale předtím žádná stará neměli. Problém nejsou země, kde už dlouhá léta používají automobily, ale země, kde si lidé pořizují své první auto. A jedno zda je nové či ojeté. A největší problém je Čína, která prožívá obrovský ekonomický boom, kterého se bojí EU i USA. Problém je v tom, že Čína do teď ve velkém vyvážela a skoro vůbec nedovážela. Díky tomu mají obrovské množství dolarů, a USA se bojí, že tím Čína může začít ovládat kurz dolaru. A navíc v loňském roce začali Číňani ve velkém nakupovat, začaly stavět dálnice atd.

0/0
12.1.2011 9:36

radik

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

V číně žádný auta neměly? g.idnes.cz" alt="8-o"> ... g.idnes.cz" alt=";-D"> Nebylo jich tolik, ale měly... a do číny se nic nedováží? A proč tam největší nárůst koupených aut měl loni na podzim Ford? A i další automobilky jako Toyota, GM a i naše Škoda... jak to udělali když se tam nic nedováželo? Je to o deset procent víc než největší nárůst u čínskejch aut... i Škoda má právě  tyhle rekordní prodeje ale nevydrží dlouho a nutno dodat že se počty prodaných vozů zvyšují téměř každý rok a nejen v číně.

0/0
12.1.2011 12:03

radik

Re: Stejně za 5 let dojde ropa a tak k čemu řidičák.

Je to o deset procent víc než největší nárůst u čínskejch aut - ten Ford myslím

0/0
12.1.2011 12:05

balines

Jízda ve dne

Jízdu pouze ve dne - tedy alespoň ve městě, považuji za naprostou blbost. Jako začátečník s čerstvým řidičákem jsem naopak základní řidičské dovednosti získavala v pokročilých večerních hodinách, kdy byl na silnicích klid. V minimálním provozu jsem trénovala pravidelné trasy, křižovatky, rozjíždění na světlech, kruháky - bez zdržování ostatních řidičů a bez nervozity z hustého provozu.

0/0
11.1.2011 15:33

NumLock

Britanie okrajuje jen dalsi svobodu

Británie kráčí hlavně mílovými kroky k totalitě. Používá stejnou salámovou metodu okrajování svobod, jako dovedli k dokonalosti nacisti.

Když přišli nacisté pro komunisty, mlčel jsem; nebyl jsem přece komunista. Když zavírali sociální demokraty, mlčel jsem; nebyl jsem přece sociální demokrat.

Když přišli pro odboráře, mlčel jsem; nebyl jsem přece odborář.

Když přišli pro Židy, mlčel jsem, nebyl jsem přece Žid.

Když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mohl ozvat.

0/0
11.1.2011 14:59

f0rr35t

Re: Britanie okrajuje jen dalsi svobodu

g.idnes.cz" alt="R^"> absolutní souhlas. Já to tvrdím už nějaký čas, ale lidi to obvykle s nechápavým pohledem přejdou a neví, co si o tom mají myslet. A to je důkaz toho, že salámová metoda funguje v GB naprosto dokonale. Kdyby přišel diktátor a ukrojil celou štangli, byl by to průšvih. Když si v tichosti ukrajují jednu svobodu po druhé, tak si toho veřejnost nevšimne. Stačí každý zákaz nebo regulaci patřičně schovat za veřejný záměr (pseudoochrana přírody, rádobyzvýšení bezpečnosti provozu...) a vždy se najde početná skupina lidí, která se bude do krve prát za ještě přísnější omezení.

0/0
11.1.2011 17:17

Tom Hagen

IMHO

Já osobně říkám už dlouho a statistiky mi dávají za pravdu: papíry na auto bych povolil až od 21 let.

0/0
11.1.2011 11:48

Škubi

Re: IMHO

Mě se současný systém líbí... Problém je v tom, že si mladý kupujou levný auta, ale současně "sporťáky", jako stoletý civiky, trojkový bávo za 25 tisíc a podobný šunky... Já jsem byl před šesti rokama za trapáka, když jsem měl feldu, ještě navíc jenom 1,3. Kamarád s toledem (1,8) rozlomil auto o strom, jeho spolujezdec už si fotbal nezahraje, jinej se rozbyl se starou 316 bmw na polní cestě (3x přes boudu)... Já jsem vypad ze silnice (70km/h), když jsem v půlce zatáčky viděl psa a dupl jsem na brzdu - příště ho radši srazim... Nepřijde mi, že by se to nestalo v 21 jinak...

0/0
11.1.2011 13:04

radik

Re: IMHO

g.idnes.cz" alt="8-o"> a to by bylo k čemu? Oni se od těch 18 za tři roky něco naučí, takhle budou ty rizikový ne osmnácti-devatenáctiletý, ale jednadvacetiletý...

0/0
11.1.2011 15:07

Tom Hagen

Re: IMHO

Snížilo by to nehodovost a o to jde, ne?  g.idnes.cz" alt=":-P">

0/0
12.1.2011 16:49

superkutil

Re: IMHO

Klidně řidičák v 18ti, ale nesměli by řídit silnější auto jak 50kW. A od 21let bez omezení. Moje dcera před dvěma lety dělala řidičák a když vezmu, co vyprávěla, jak mizerné jsou zkoušky, tak se vůbec nedivím. Autoškoly si nechají zaplatit nekřesťanské peníze, ale samotný výcvik odfláknou a budoucí řidiče dobře nepřipraví.

0/0
11.1.2011 15:20

Vejmitsch

papíry na nečisto

jsem rozhodně pro zavedení papíru na nečisto. Sám jsem kdysi první dva roky jezdil pouze se zkušeným kolegou, bydleli jsme kousek od sebe, z práce/do práce, k zákazníkům a myslím, že jsem dnes celkem dobrý řidič. Jen se mi nezdá to s tím, že by doprovázející řidič měl být zcela bez bodu. podle mě by neměl mít body za závažný přestupek, ale bod za telefonování by snad vadit ničemu neměl

0/0
11.1.2011 11:44

kerrankin

Přístup ostatních řidičů

Osobně vidím problém taky v přístupu ostatních řidičů k začátečníkům. Řidičák mám necelý rok a když jedu někam, kde to neznám, tak nikdy ne sama. Celou dobu ale jezdím cca 3x týdně do práce, takže cestu už mám najetou, vím, kde co hrozí, kde je jaká křižovatka, kde se dá jet jak rychle - a stejně mě nějací *** budou riskantně a naprosto nesmyslně předjíždět nebo se na mě lepit, jenom proto, že mám na zadku "Z".

0/0
11.1.2011 11:01

Falewick

Re: Přístup ostatních řidičů

Ja mam ze "Z" pozitivni zkusenosti, mel jsem ho sam nalepene pres rok. Sem tam jsou sice ridici prehlizivi nebo nadavaji, nebo predjizdeji i kdyz nemusi "aby nejeli za zajicem". Ale zase pokud Vam auto chcipne na krizovatce, nemuze si nikdo stezovat, vysvetleni mate nalepene na kufru. Stejne tak pokud Vas nekdo bude na silnici omezovat tak dobre vi ze zacatecnik to nemusi zvladnout. A maloktery silnicni agresor chce lidem opravdu ublizit, jsou v jadru srabi a chteji jenom frajerit. Pochybuju ze by Trpisovsky zkousel vybrzdit zacatecnika, protoze by dost mozna skoncil s rozbitym zadkem.

.

Mimo jine je v silnicnim zakone, ze je treba dbat zvysene opatrnosti kolem oznacenych zacatecniku - to se bere v uvahu i behem urcovani vinika nehody. Pokud nekdo "zajice" ma, budu na nej vzdycky na silnici hodny, protoze uz tim ze si ho nalepil je pro mne do jiste miry odpovedny clovek a ne nekdo kdo si mysli ze po autoskole vi vse.

0/0
11.1.2011 14:53

superkutil

Re: Přístup ostatních řidičů

Před 2ma lety dělala dcera řidičák, tak jsme na ženino auto nalepili "Z" a pro jistotu i dítě ve voze. A co žena vyprávěla, jak šíleně se k ní začali řidiči chovat, to bylo smutný. Nakonec jsem "Z" sundal a mají tam jen dítě ve voze a to funguje.

0/0
11.1.2011 15:23

Falewick

Re: Přístup ostatních řidičů

Nekdy se mi zda ze zvlast zeny si pletou sproste chovani ostatnich ridicu s nebezpecnym. To je jasny ze budou remcat, kazdy novacek to ma tezky at je to na silnici, v armade nebo ve skole - dulezite je ze to "Z" videli a nebudou zkouset nic horsiho.

0/0
12.1.2011 11:18

Hroznej_puberťák

Re: Přístup ostatních řidičů

Z-ko doporučuji sundat. Měl jsem ho na autě, když se učila řídit ségra a občas jela mým. Z mých jízd s takto označeným autem mám poznatek, že velmi vzrostl počet pokusů o nějaký atak, vytlačování atd. Sice se dotyční agresoři dost divili, když si to "začátečník" nenechal líbit, nicméně mě netěšilo, že se něco takového vůbec děje, takže jsem to asi po 3 měsících sundal.

0/0
11.1.2011 18:15

falda

Já bych krotil hlavně velké,

aby stále více nepropadali závislosti na automobilismu a ještě k ní nevedli i své děti.

0/0
11.1.2011 10:34

f0rr35t

Re: Já bych krotil hlavně velké,

Jen se u nás opakuje scénář z USA. Doporučuji dokument "The end of suburbia". Nejde o zelenou propagandu a slova jako "CO2" nebo "green" se v něm ani jednou neobjeví.

0/0
11.1.2011 17:28

falda

Já bych krotil hlavně velké

Celosvětová závislost na automobilismu je horší než jakákoli válka, která se kdy odehrála. Každé malé dítě, které chodí do školy, by mělo vědět, že auto je nejnebezpečnější, nejnehospodárnější a nejneekologičtější dopravní prostředek (nebo už se dnes ve školách učí něco jiného?), ale síla byznysu vše obrací a auta téměř po celém světě lidem, a bohužel už i dětem, pokrytecky vnucuje. Mnozí už dospěli tak daleko, že se neobávají, co a za kolik budou jíst, ale na co a za kolik budou jezdit...

0/0
11.1.2011 10:33

josnow

Re: Já bych krotil hlavně velké

Blázni se najdou všude, že?

0/0
11.1.2011 13:49

Falewick

Re: Já bych krotil hlavně velké

Po precteni Vaseho zeleneho prispevku (zcela k tematu) me popadla uplna ekovasen, asi vezmu prouteny kosik a pujdu si koupit nejakou biozeleninu. Mozna se i zhulit nebo se pomodlit s solarni elektrarne. Tvrdit ze druha svetova, tj. 60 milionu mrtvych, je lepsi nez svet z auty, muze opravdu jenom vesela povaha, uprednostnujici dobrou naladu jelenu nad zivoty lidi. Az budete nekdy potrebovat do nemocnice, jedte prosim na kole, nic se nemuze stat.

0/0
11.1.2011 14:32

radik

Re: Já bych krotil hlavně velké

g.idnes.cz" alt="8-o">...g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
11.1.2011 15:38

stréc z venkova

Tož děcka podivajte sa...

.. ja bych si ten řidičak na zkoušku klidně vyzkoušel. Polucistu sice potkam jednuc za pětlet a to ještě u stolu v hospodě, ale aspoň bych mohl machrovat, že mi ma co sebrat.

0/0
11.1.2011 9:13

josnow

Re: Tož děcka podivajte sa...

"Polucistu" bych tedy potkat nechtěl. g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
11.1.2011 13:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.