Diskuze

Zelená je tráva a teď už i Ford Focus. Do roka vyjede čistě na elektřinu

Ford se pouští do souboje čistých elektromobilů. Do boje vysílá nový focus, který bude prodávat v Americe i v Evropě. Auto ujede na jedno nabití až 160 kilometrů, baterie se pak nabije za tři hodiny. O jejím stavu informuje majitele chytrý telefon.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

zále

19. 1. 2011 16:19
dobijeni

tady nekdo bezhlave cerpal informace pouhym prekladem z anglictiny..

v USA je trifazove napeti 240V. Tedy ne 3 hodiny v Evrope, ale z trifazove zasuvky a 10 hodin z bezne zasuvky se 120V stridaveho napeti. ;-)

0 0
možnosti
T

truthspeaker

18. 1. 2011 14:10
článek ani nemusím číst

stejně v něm bude něco jako dojezd AŽ 180km a rychlost AŽ 130km/h, tedy stejné parametry jako v roce 1971.

0 0
možnosti
D

DuckEgg

18. 1. 2011 8:53
Takhle to vypadá...

...když auto nic nepochopí, ale neodolá puzení psát a publikovat... Elektromobily jsou určeny k ježdění po městech a jejich nejbližším okolí, nikdo nepočítá, že by se s nimi mělo jezdit za stávajícího stavu technologií z Prahy do Brna... A dávat do jedné řady čistý elektromobil a sériový hybrid, to je taky dílo... Rv Jinak, když už jsme u toho, ty tři hodiny pro nabíjení jsou z nuly do plného dobití. Ale například dobití na 50 procent kapacity trvá jen nějakých 30 minut, takže pokud by někdo příliš nespěchal, do toho Brna by stejně i s nabíjením dojel jen s menším zpožděním oproti normálnímu autu...

0 0
možnosti
D

DuckEgg

18. 1. 2011 9:05
Re: Takhle to vypadá...

mělo být autor nic nepochopí...

0 0
možnosti
PD

pekelný dědek

18. 1. 2011 6:05
a co?

Je sice hezké hezké,že chtějí dělat auta na elektřinu,ale kdo si to koupí?Na jedno nabidí to ujede až 160 km....kdo když někde ztvrdnu v koloně?Se všichni rozjedou a já tam zůstanu stát.....vytáhnu solární panely a budu nabíjet přímo na dálnici....

0 0
možnosti
JJ

BOP B 3AKOHE

18. 1. 2011 8:21
Re: a co?

Ano, stání v koloně je pro elektromobily nebezpečná situace, elektromotory běží naprázdno a baterie se rychle vybíjejí ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
HEVK

hokejový expert von Kei

17. 1. 2011 23:16
že se na to už Amíci nevykašlou...

palce, stopy, blbé zásuvky...

0 0
možnosti
JN

josnow

17. 1. 2011 23:45
Re: že se na to už Amíci nevykašlou...

Proč blbé zásuvky? Chce trochu znát fyziku. A pokud jde o míry, tak je mnohem přirozenější udávat míry v ekvivalentech hodno z okolního života (palce, stopy,..) než šílenosti typu "1 650 763,73 násobku vlnové délky záření šířícího se ve vakuu, které přísluší přechodu mezi energetickými hladinami 2p10 a 5d5 atomu kryptonu 86" (definice metru dle Wikipedie). Mimochodem, jaké máte na svém voze kola? 17 palcová nebo 432 mimilimetrová?

0 0
možnosti
MV

Gaza

17. 1. 2011 18:17
hmm

jen me tak napada az budou mit vsichni auta na elektriku kolik bude stat 1 kWh8-o

0 0
možnosti
T

techpriest

17. 1. 2011 18:28
Re: hmm

Klidne by mohla byt levnejsi nez ted u nas (vyroba bez dotaci a prevazne v jaderkach). Ale pokud to vezmou do ruky lobysti a politici...

0 0
možnosti
PZ

islandan

17. 1. 2011 13:42
My hledíme jen

na to, kolik to dojede a za jak dlouho se to znovu nabije. Srovnejte si ale odpad z JE se spoustou odhozenych baterii, které se už nedaji využít. U vyhoreleho jaderneho paliva existuje jisty statni dozor, u jednotlivcu, likvidujících aku zadny dozor neni/nebude. Podivejte se, kolik je dnes na ruznych mistech odhozenych odpadku, casto velice nebezpecneho charakteru. Současné vize jsou myslím slepou uličkou. Nejsem věštec, řekl bych ale, že by cesta mohla vést přes masovou výrobu vodíku, který by se zpracovával zatím neznámým způsobem na látku, podobnou dnešním benzinům (viz výroba benzinu z hnědého uhlí). Omlouvám se těm, kteří tomu rozumí, s tím, že nejsem chemik.

0 0
možnosti
PM

politicky nekorektní trolejbus

18. 1. 2011 0:05
Re: My hledíme jen

Moderní LI Ion baterie jsou z velké části recyklovatelné. výroba paliva pro mobilní motory nikdy neude stoprocentně čistá, jde o to, aby byla co nejčistší, pokud možno hromadná a pokud možno mimo velké lidské aglomerace. Mnohem menší zlo je velká plynová výtopna pro celé město, než stovky lokálních topenišť. To samé platí u paliv. Raději na kontinent pět jaderek na elektrolýzu vodíku a dvě mamutí továrny na výrobu a recyklaci baterií pro clou planetu, než miliony výfuků v ulicích.

.

Mimochodem ideálem je řízená jaderná fůze, potom ze sklenice mořské vody vyrobíte energie na získání pár set tun vodíku pro pár milionu aut... nebo se časem dopracujem k maličkému tokamaku pod kapotou každé rodinné Škodovky;-)

0 0
možnosti
MP

Garion.

17. 1. 2011 12:48
Akumulátory

Zásadním a dodnes nedořešeným problémem elektromobilů jsou akumulátory. Současná technologie na bázi lithia neuspokojí očekávaný nárůst výroby a jejich životnost a následná likvidace zůstává brzdou v rozvoji tohoto odvětví. Určitou možností je dobíjení akumulátorů spalovacím motorem běžícím v optimálním výkonu/otáčkách, jak už tady někdo psal, ale to spíš řeší problém krátkého dojezdu a vytápění, nikoliv problém s akumulátory. Prostě elektromobil zůstane drahou hračkou právě kvůli drahým akumulátorům s nízkou životností.

 

Vodík vyráběný elektrolýzou a poté v autě spálený je energetickej nesmysl a jediný smysl má ve zde popsaném případě, jakožto odpad při nadvýrobě elektřiny. Např. jako regulace JE nebo u větrných elektráren, když moc fouká.

0 0
možnosti
PM

politicky nekorektní trolejbus

18. 1. 2011 0:06
Re: Akumulátory

Vodík nemusíte pálit, můžete ho využít v palivových článcích

0 0
možnosti
T

techpriest

17. 1. 2011 11:08
elektromobil neni cisty, elektromobil je elektromobil

Je to jina technologie nez spalovaci motor. A muze byt (casem i vyrazne) cistsi (pokud nejakej blb neumozni vyrabet dotovanou elektrinu ze slunce treba za polarnim kruhem) nez spalovaci motor, ale nikdy ne cista. A je na novinarich, aby tyhle zvasty prestali sirit, nebo to skonci zase nejakejma dotacema od jeste "technicky erudovanejsich" ci zainteresovanych politiku, kteri to diky temhle zvastum muzou pred takto masirovanou verejnosti "ospravedlnit".

0 0
možnosti
PH

picky

17. 1. 2011 12:30
Re: elektromobil neni cisty, elektromobil je elektromobil

Pozor! ne jen novináři, ale i výrobci se chlubí že mají auto "bez emisí", nebo s "0 uhlíkovou stopou" ! Jsou to účelové lži, které jsou určeny pro politiky a spotřebitele, kteří si nevidí ani na špičku nosu. Takovou dobrou cílovou skupinou jsou lidé jako Kačka Biomasa. Ti jim sežerou všechno.

0 0
možnosti
DF

loogieboy

17. 1. 2011 10:35
design predku

... pekny fiat ;-D

0 0
možnosti
D

Dr.Ozd

17. 1. 2011 11:01
Re: design predku

Kdybys napsal Aston,bylo by to mnohem blíž pravdě.:-)

0 0
možnosti