Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká lekce astrologie: nový kombík Opelu pořádně narostl

Hodně velký a honosně vyhlížející opel doplňuje nabídku nové astry, která se předloni představila už ve své čtvrté generaci. A kombíková astra, to je u Čechů pojem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bwhalcin

Tak třeba za pár let...

Ten kufr nevypadá vůbec špatněR^ a je fajn, že stále nabízí i nepřeplňovaný benzín. Jestli se mi podaří někdy vůbec dojezdit Áčkovou Omegu, tak nad Astrou popřemýšlím. Ale nejspíš  zamířím po letech k jiné značce pro benzínový motor s vyšším objemem válců.

0/0
13.1.2011 1:09

stefi_ul

Re: Tak třeba za pár let...

k cemu potrebujes motor s vetsim objemem valcu?? To mas jako pracovni auto, nebo soukromy?? Kazdy nadava na turbace, ze to odchazi. Zapomina ale dodat, ze to je tim, ze se o to skoro nestara.To je, oc tu bezi.

0/0
13.1.2011 7:26

jendabenda

Re: Tak třeba za pár let...

nekupuju auto proto abych se o něj staral, takový auto nechci, chci auto které vydrží mezi výměnama oleje bez toho abych se o něj musel starat, krom úklidu a umytí. To je to oč tu běží.

0/0
13.1.2011 8:19

katana.

divný a vošklivý auto ten Opel

takle vypadala korejská Kia před 10 lety RvRv

0/0
12.1.2011 23:19

Glumik2

Citroen C4 Grand Picasso

je dobrej kombík

0/0
12.1.2011 20:27

ujko.straka

Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Chci novou Astru, svezu se v nové Astře, nechci novou Astru. Chci aspoň oktávku, svezu se oktávkou, už nechci oktávku. Rozhodně nechci Logana, svezu se Loganem,  prozkoumám Logana, koupím na místě za hotové Logana. No není to na hlavu?:-)

0/0
12.1.2011 19:16

Falewick

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Trochu Vám rozumím :) Logan je jediné zbylé hranatokufraté auto co mě napadlo poradit kolegovi co sháněl náhradu za 406ku.

0/0
12.1.2011 19:19

ujko.straka

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Bohužel je to tak. Omegy už se nevyrábí, z Aster udělali designovku, vše ostatní mimo Logana je všechno možné jen ne praktické a obyčejnému člověku co shání obyčejné praktické nové auto zbyly oči pro pláč nebo Logana. Vyznávám zásadu že vše nové co koupím by mělo být lepší než to staré ale u aut to prostě dodržet nejde protože není co koupit.

0/0
12.1.2011 19:31

f-fect

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Tak jestli je pro Vás Logan nejlepší volba na trhu, tak před Vámi to smekám klobouk dolů, nebo lépe před obličej, aby nebylo vidět, jak se Vám potutelně směju. ;-D

0/0
12.1.2011 20:11

ujko.straka

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Copak je směšného na tom že nové auto by mělo mít všechny vlastnosti  a parametry stejné nebo lepší než staré? A že výrobci toho nejsou schopni to přece není má chyba. Já přece vědomně a dobrovolně nepůjdu do něčeho horšího než mám teď. A jediný srovnatelný prostor nabízí z nových osobních aut právě jen a pouze Dacia Logan. Není to sice zrovna můj šálek kávy ale kdybych nedejbože zrušil svoji Astru a nebylo k dispozici nic jiného, tak proč ne. Nějakou dobu bych sice jezdil Nissanem kterého máme jako hlavní auto ale to nejde furt, to mně manželka vykostila. A pořizovat si jen kvůli dobrému pocitu novou nepraktickou astru nebo oktávku a potom vázat žebříky, antény a stožáry na střechu to pardon, z toho už jsem vyrostl. Auto je pracovní zvíře a má sloužit mně a ne já jemu.

0/0
12.1.2011 21:35

f-fect

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Dobře tedy, brát Vám to nebudu. Pokud potřebujete převážet žebříky a stožáry, pak nejspíš nehledejte osobní vozy, ale užitkové, ty jsou k tomu uzpůsobené spíš. Na Vašem místě bych se Logana bál v případě převozu těžších věcí, protože už samotný Renault je s kvalitou výroby na pováženou, natož pak jeho low-costová verze odkudsi z Rumunska.

Pokud ale nutně potřebujete velký hranatý vůz, asi nezbývá než koupit ojeté Volvo v kombi verzi (na typ se mě neptejte, protože se mi krajně nelíbí a tudíž je nesleduji). V bazarech se jich nachází mnoho a pokud máte možnost auto kvalifikovaně zkontrolovat a naleznete auto v dobrém stavu, pak to bude určitě lepší koupě než Logan.

Už je prostě taková doba, že na všechno jsou služby, i třeba na výměnu těsnění v kohoutku (viz hodinoví manželé). Tím pádem se od aut nevyžaduje taková univerzálnost a praktičnost, všechno si můžete zařídit jinak. To že to u nás v Čechách ještě tak snadno finančně (a jinak) dostupné není, výrobce aut moc nezajímá. Bohužel...

0/0
12.1.2011 23:15

f-fect

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Jinak se chci ještě zeptat, Vy raději pojedete v autě s žebříkem/stožárem vedle ucha, než abyste ho uvázal na střechu? Jestli jste měl namysli "běžné" žebříky a stožáry, pak Vám nepomůže ani ono Volvo. To budete muset najít nějaký užitkový vůz, kterých jsou také mraky, navíc za cenu srovnatelnou s touto Astrou kombi.

0/0
12.1.2011 23:19

stroup

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Já nevím taky mám astru f.. k jako druhé auto tomu opel combo (5místné) a v F toho odvezu leckdy víc navíc se mi zdá být praktičtější..

Pod pojmem kombík si představím kombinaci klasického osobního auta a menší dodávky... a to v současné době splňuje právě snad jen Logan.. bohužel..

0/0
12.1.2011 23:57

stefi_ul

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

KOMBIK NIKDY NEBYL KOMBINACI DODAVKY... proboha.A co je na ty novy astre tak spatnyho, vzdyt ty vychytavky, jako je zklapeni sedacek odzadu, to je to, co cloveka nejvic tizi, kdyz nese velky naklad, dava ho do kufru a nevejde se, musi nejdriv sklopit sedacky, takze obehnout auto. Tahle astra nejen ze vypada pekne, ale ma i ty stare prostorove vlastnosti. Ano, logana si koupite za polovinu ceny, ale co dal? Posilovac rizeni? To nema ani v zakladu, hlucnost, zpracovani... "Uz ted ,u noveho dustera," zacali pracovat na antikorozi.Videl sem ted staryho logana. Neni to uplne dlouho, co byl novy. Kolem pantu je zrezly, prahy zrezly.Ja mel do lonskeho jara o dva roky starsi fabku kombika a ze by na ni neco bylo videt? A co toho natahala pri svych 270.000km. To ze davam zebrik na strechu? Od toho tam mam hagusy, davam tam kola, lyze, proc ne zebrik? Hagusy mam i na oktavce. Proc bych daval neco, co potencionalne muze nejak ponicit vnitrek, do auta? Hodim pricnik, drzak na lyze,kola a jedu.

0/0
13.1.2011 7:10

stroup

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

cituji přímo z článku: "Opel je přes padesát let nazýval caravan, podle anglických slov "car" (auto) a "van" (dodávka). Autododávkám je ale konec, dnešní řidiči žádají hlavně auta, která se jim líbí" to je to co kritizuju.. že se funkčnost obětuje vzhledu..

0/0
13.1.2011 7:21

stefi_ul

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Kdyz je to znackovy, tak nasadit kolo, lyze, trva par sekund a drzi to jak pribity. Ve 150 se to nehlo... jezdime ale kolem 125+-, takze neni zadny problem. Na spotrebe se kola skoro neprojevily, drzak na lyze ma vetsi odpor. S kolama na 400km spotreba 6,2-4, nosnik na lyze 6,5-6,7, v zavisloti na rychlosti. Bezne davame kolem 5,8-5,9l nafty. UL-Soinies (50km od Bruselu) - cestovni prumerna rychlost 115km. Krome deviti km cele po dalnici. Spotreba 5,7, celou dobu na tempomat s nastavenym 130km/h. Pohoda, klidecek... Oktavka ma taky solidni kufr. A to jak v hatchbagu, tak v kombiku. Zatim sem nepotreboval mit narvany kufr tak, abych mel neco nad zatahovaci roletou. A to sem tam vezl zidle,veci...Pravdou je, ze astracky pristup do kufru, hlavne rovna plocha, je lepsi,ale na vysku rozmer kufru je srovnatelny. Astra je v rovine,oktavka vyplnuje mezeru mezi kolama. Jestli nekomu nevyhovuje na praci auto jako Astra, Oktavka, a dalsich more kombiku, uz potrebuje opradu Pracovni auto.

0/0
13.1.2011 7:21

ujko.straka

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Ale já neřeším jestli mi auto žere 6 nebo 10 litrů, jestli umí jet jen 130 nebo lítá 250 nebo jestli má ten vychytanej adaptivní tempomat s inteligencí - nejsem fetišista. Auto je pracovní zvíře tečka. Je mi jedno jak vypadá pokud splní pořadavky na velikost, funkčnost a poruchovost, ale nebudu kupovat tranzita nebo jiný autobus když už výrobci několikrát ukázali že auto potřebných parametrů lze udělat i jako obyčejné kombi. Auto má sloužit mi a ne já jemu tečka. Mám auto určitých parametrů a chci nové stejných nebo lepších parametrů tečka. Nemyslím že by bylo tak těžké překonat vývojově 20 let starý vehikl, zvlášť když jsou největší neduhy již dávno známy. Nějaký fetiše typu spotřeba, oslíci pod kapotou a pod. neřeším ani u rodinného Nissanu. Tam jsou jediné požadavky aby se to líbilo a dobře s tím jezdilo manželce a já si tím pádem mohl taky vypít neb s Astrou jezdí nerada, zdá se jí moc dlouhá.

0/0
13.1.2011 13:18

ujko.straka

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Ano. Já raději pojedu se žebříkem vedle sebe než abych ho musel vázat na střechu. A není vedle ucha nýbrž vražen k nohám spolujezdce, to co se eventuelně natrhne na tunelu se když je čas zase zažehlí.

0/0
13.1.2011 13:22

Dusan321

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Oni konstrukteri tak nejak vychazeji z toho, ze i kombik je OSOBNI auto. Tudiz by mel byt optimalizovan pro prepravu osob nikoliv nakladu. Az mi budou prispivat na auto krabice co vozim v kufru, tak si koupim neco kde se maji pohodlne krabice (tj. dodavku), dokud auto platim ja, tak si kupuji auto pro sebe a jak pohodlne cestuji krabice je mi jedno.

0/0
12.1.2011 20:14

ujko.straka

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Ano, však v něm taky svou osobu vozím, ale kombi je právě od toho aby se tam vešlo víc nákladu než do klasického sedanu. Někdo tady zmínil Berlingo nebo Kangoo, jenže ty auta jsou krátké a delší věci v nich člověk prostě nepřeveze. Podívejte se na staré Volvo 940. To byl panečku prostorný kočár, i 850 byla dobrá, I pasat B2 a B3 nebyly úplně špatné. Srovnejte "obří" Superb kombi s kombíkem 20 let starým a zapláčete. I stará Tempra kombi má víc prostoru.

0/0
12.1.2011 21:46

duncan_idaho

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Tak citroen Jumpy. To by mohlo byt rozmerove jako ta 940. Vlastne urcite vyssi.

0/0
12.1.2011 22:12

Žokej Balabán

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

A co citroen berlingo, nebo peugoet tepee? To taky ještě ujde, pokud se koupí za akční cenu.

0/0
12.1.2011 20:59

Falewick

Re: Poznámka kolegy na základě staré Astry F

Fiat doblo, 420k bez dph, 2.2l turbodiesel. 6 osob + dve lednice na stojaka v pohode.

0/0
12.1.2011 22:57

tj13

406

měl byste někdo porovnání se 406 kombíkem, tu mám teď, ale uvažuju o něčem novém a je pro mě naprosto prioritní velikost kufru... a tahle astra se mi docela líbí... díky

0/0
12.1.2011 17:38

Falewick

Re: 406

Astra je moc pekna, ale zrovna velikosti kufru neni nejak vyjimecna. Dneska najit opravdu prostorny kombik je problem, skoro vsechny jsou nahoru zakulaceny a oproti vetsine ne-kombiku nepridavaji moc prostoru navic, maximalne snizi nakladovou hranu. Radsi nez priplacet za kombi destiky tisic bych dnes koupil nejaky hatchback s velkym kufrem (treba Oktavka 570l). Pokud nevozite lednice, prostoru je stale dost, pokud ano, kombi vas nezachrani a bral bych malou dodavku.

0/0
12.1.2011 18:38

jedlis

hmotnost

Dlouhodbě byl  u nových problém Oplů problém v poměru hmotnosti k velikosti auta. Schválně jsem čekal kdy se objeví recenze kdy se touhle vlastností auta někdy bude radaktor zaobírat. Tak buď to v Oplu mávnutím kouzelného proutku tohle vyřešili (což bych se divil) nebo tu máme zase jednou článek kde se dozvídáme staré hlášky o přihrádkách, objemu kufru, síťkách.... :-/

0/0
12.1.2011 16:55

Mrkef.

Re: hmotnost

Tak třeba s motorem 1.6T fakt problém nemá. Když si ovšem koupíš normal 1.6 tak jen idi.t může čekat raketový zrychlení.....

0/0
12.1.2011 18:26

Falewick

Re: hmotnost

1.6T by mohla byt povedenejsi. Ma 180k ale na tezkou Astru netahne. Skoda toho nepomeru vykonu a tocivyho momentu. Pomaly auto to ale nebude ;-) A je za slusnou cenu.

0/0
12.1.2011 18:44

jedlis

Re: hmotnost

Není to jen o zrychlení ale třeba i o spotřebě 8-o

0/0
13.1.2011 16:10

Ghost of Ebo II

no

..kdyby to bylo jako stará Omega ..tak neřeknu.. ale tohle má ke kombíku daleko.. asi jako fóbie kombi ;-D

0/0
12.1.2011 15:16

emvee

Re: no

mohl bych poprosit o nějakou hlubší analýzu toho přirovnání k fabii? nebo to je jen takový výkřik do tmy?

0/0
12.1.2011 15:54

patrona

Re: no

Piseme o tom nize, Fabie "combi" je typicky priklad, prodlouzena kratka Fabie, se zakulacenou zadni stranou.

Pod slovem kombi si predstavuji prakticke auto s co nejvice kolmou stenou a ne tyto dizajnerske vyplody. Nic proti nim nemam, ale mel by se pouzivat jiny nazev nez kombi...

0/0
12.1.2011 16:27

jedlis

Re: no

Takže superb combi není combík protože ten má záď opravdu dost daleko od kolmé??8-o

0/0
12.1.2011 16:31

patrona

Re: no

Ne, podle me to kombi neni. Je to sice velke auto ale pod nazvem kombi si predstavuji opravdu neco jineho, vice praktickeho...

Proste se vytvorila nova kategorie vozidel, vyvoj nezastavis...

0/0
12.1.2011 16:46

Falewick

Re: no

Nejlepčí kombi je Ávie...

0/0
12.1.2011 16:58

_Xeon_

Re: no

Wartburg 353 Tourist

0/0
12.1.2011 17:37

Falewick

Moc pěkná

Astra se mi designově moc líbí, to samé platí pro interiér a chytře odstupňované výbavy. Do příchodu nového focusu to je asi moje oblíbená nižší střední. Co mě fascinuje je nízké cenové rozpětí - Octavie stojí zhruba od 330 do 750k, u Astry končí cena na 480k za 1.6T 180k v nejvyšší výbavě Cosmo. A to je velice pěkné auto za velice pěknou cenu, škoda jen, že nejvyšší výbavy hyzdí elektronická parkovací brzda. Škoda že Opel nešel výš než k 1.6T. Motor i přes vysoký výkon dynamikou zaostává za Oktávkou s 1.8TSI 150k, na vině je slabý točivý moment a fakt, že Astra citelně přibrala. Absence silnějšího benzínu bolí o to víc, že Opel porušil nepsanou dohodu automobilek a dal i k takto levnému autu možnost přikoupit adaptivní podvozek. Prokleté EURO5.

0/0
12.1.2011 12:50

vitekara

Re: Moc pěkná

1,8 TSI v Octavii má 160 Hp, nikoliv 150. Jedná se o přímovstřikový turbomotor s výkonem 118KW a 250Nm.  Předpokládám, že jste si spletl tento motor se starším motorem 1,8 Turbo, který měl 110KW a 210Nm. Ten se již ale nějaký ten čas ve Škodovce nenabízí.

0/0
12.1.2011 14:13

Falewick

Re: Moc pěkná

Diky za upozorneni, spletl a nespletl. Myslel jsem 1.8TSI 118kW, akorat kone si pamatuji spatne. Ten motor se mi moc libi, vodou chlazeny turbo Borg Warner a dostatek rezervy v kroutaku. Oktavka s nim udela 0-100 za 7,8. Kratka Astra s 1.6T 132kW ma to same za 8,5. Skoda ze ho koncern dava uz jenom do Oktavky, Yetiho, Leona a Altey.

0/0
12.1.2011 14:40

tommybuu

Re: Moc pěkná

koncern ten motor dává i do superba, passatu a dalších

0/0
12.1.2011 14:52

Falewick

Re: Moc pěkná

To uz je moc drahy ;-(

0/0
12.1.2011 14:58

tommybuu

Re: Moc pěkná

no jo, tam se platí za falešnou image :-)

0/0
12.1.2011 15:21

Dusan321

Re: Moc pěkná

Jenze ona ta "nejvyssi vybava" je s bidou Elegance. Pokud dolozim Astru tim co ma Octavia L&K v zakladu, tak jsem na nejakych 700.000Kc ani nemrknu, kdezto OII L&K s lepsim motorem 1.8TSI vyjde na 660.000Kc. Takze ta Astra v zadnem pripade levnejsi neni. O2 za 750.000Kc je RSko s automatem.

0/0
12.1.2011 20:19

Falewick

Re: Moc pěkná

V zásadě máte pravdu, Astra má mnohem více příplatkové výbavy, ale zase v L&K je spousta drahot které v autě opravdu nepotřebuji. Cosmo/Sport u Astry mi prijdou pěkně sestavené výbavy bez zbytečností, kromě té hnusné parkovací brzdy.

0/0
12.1.2011 23:03

patrona

Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

kdyzi jsem mel Opel Astra Caravan F, ktery mel kolmou stenu patych dveri. Do toho auta se dalo dat cokoliv, napr. velka bedna od TV.

Ted jezdim novou Skoda Octavia a ac to nazyvaji kombi, skoro nic vetsiho se do ni neda kvuli velkemu zaobleni zadni casti. To same je u teto nove Astry :-/.

0/0
12.1.2011 12:21

Salada

Re: Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

Přesně tak. Já jí mám stále. Dále mi u novějších kombíků vadí snižování střechy vzadu.

0/0
12.1.2011 13:10

ujko.straka

Re: Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

100% souhlas s oběma. Na Astru F kombi přešla u nás skoro celá rodina. Neznám praktičtější auto.

0/0
12.1.2011 13:16

kuny

Re: Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

Njn, auto je moc pěkné a mě se moc líbí. Naprosto souhlasím s tím, co píšete, rád bych k tomu dodal pouze to, že jsem cca před rokem četl závěry jedné studie, kterou si Opel ohledně aut nechal v nedávné době udělat a v ní zjistil, že lidé dávají přednost takto vzhledově atraktivním kombíkům (s pěkně sešikmenou zádí) oproti klasickým krabicím. Respektive se tam psalo, že množství ztracených zákazníků vlivem nižší praktičnosti takovéhoto uspořádání je výrazně nižší než množství získaných zákazníků díky líbivým tvarům. No a tohle se promítlo jak do Insignie, tak do Astry a zároveň to byl jeden z důvodů změny názvu Caravan na Sports Tourer.

0/0
12.1.2011 14:20

ujko.straka

Re: Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

Tak to je hodně smutné zjištění a vypovídá to o stavu inteligence. Dávat přednost designu před praktičností u auta typu kombi je opravdu na hlavu. Nehledě na to že pokud chce člověk v dnešní době něco nového co se alespoň vzdáleně přibližuje efku tak má na výběr akorát Logana :-(.

0/0
12.1.2011 19:10

hugo.tom

Re: Objem zavazadlveho prostoru neni vse,

ne každý chce jezdit v pohřebáku. Já patřím k těm, co upřednostňují vzhled. Opravdu nechápu co chcete přepravovat, abyste měl tak velkou krabici, pokud pořád převážite ledničky tak si kupte dodávku. Většina lidí využívá kombík, na dovolenou pro cestování s rodinou atd.

0/0
12.1.2011 21:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.