Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky „objevují Ameriku“, všechno už tu dávno bylo

Automobilky vynalézají vynalezené a často se chlubí cizím peřím. Skuteční průkopníci však ve své době zůstali nepochopeni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

RadekS

Pohon 4x4

Pohon 4x4 určitě nebyl použit poprvé ve voze Jensen, už před válkou s tím laboroval u jednoho svého závodního vozu Bugatti, ale tenkrát se to neujalo kvůli vysoké hmotnosti a nespolehlivosti.

0/0
15.1.2011 23:09

zlababa.dvur

Re: Pohon 4x4

předpokládám, že článek není o závodních speciálech

0/0
18.1.2011 16:34

Miroš Málek

Re: Pohon 4x4

Asi jo, když mluví o renckovi a turbu v F1

0/0
19.1.2011 8:54

MKzB

Bezstupňová převodovka

Před pár lety se mi bratranec, tehdy prodejce u general motors (Chevrolet, Citroën, Opel,...), chlubil, jak nějaká cizí automobilka vynalezla bezstupňovou převodovku. Poslal jsem ho do Technického muzea v Brně, aby se zam podíval na automobil Z Disk (výrobek Zbrojovky Brno) a požádal obsluhu o zvednutí kapoty.

0/0
15.1.2011 20:27

ivoš

Tak ta historka

s Tatrou a natáčecím světlometem je sice hezká, ale nesmyslná. A ani Torpedo nebyl první vůz s natáčecími světly. Teď jsem se podíval do archivu a mám tam foto Pierce Arrow z třicátých let - nebo dokonce ještě starší? Má velmi vtipně vyřešené natáčení vnitřních světlometů.

0/0
15.1.2011 16:13

fsp

Stará pravda říká, že jenom nápad nestačí

Velká spousta inovátorů končí na tom, že nedokáží skloubit svoje myšlenky a potřeby zákazníků. Sebelepší nápady pak zůstávají v propadlišti dějin, aby pak slíznul smetanu ten, který realizaci zvládne.

0/0
15.1.2011 1:09

socka3

Re: Stará pravda říká, že jenom nápad nestačí

Jenže realizaci inovativních nápadů dnes nezvládne žádná automobilka. Šetří kde se dá a snaží se vyjít vstříc hlavně módnímu designu za málo peněz... Na nějaké velké technologické změny prostě nemají (museli by změnit zaběhlé výrobní mechanismy - přeprogramovat linky, nakoupit nové roboty, najmout  více inženýrů....) Automobilový průmysl prostě "zahnívá". btw. mrkněte na mou flash hru co se toho tak trochu týká:

http://www.evil-error.net/socka/ EU:-P 

0/0
19.1.2011 20:45

Inkvizitor Johny

Torpedo

"Automobilový křižník Tucker Torpedo z roku 1948...a měl motor z vrtulníku" - Vážně z vrtulníku? Nejsem expert na motory, ale v těch letech byly vrtulníky v plenkách. Není to spíš tak, že měl prostě stejný motor, jaký používaly vrtulníky v té době? Pak by na tom nebylo nic divného.

0/0
14.1.2011 20:50

Inkvizitor Johny

Re: Torpedo

Tak nakonec fakt montovaly motory z vrtulníků o objemu 5,5 l s rozvodem OHV a karburátorem:-)

0/0
14.1.2011 20:58

Inkvizitor Johny

Re: Torpedo

Byl to motor pro Bell 47 ;-D

0/0
14.1.2011 21:00

toono

tak wo tom torpedu..

..davali kdysi i hranej film.. :

http://www.csfd.cz/film/1659-tucker-clovek-a-jeho-sen/ jako wod kopoly, a

docela schematickej, nicmene zajimavost..

0/0
14.1.2011 18:46

mosulský machredž

oo

dejte mi hoši typa, kde koupit nějakou slušnou káru v relaci cca 200 - 230 kolíků. Mírně jetý klidně nebo jsou možná nějaké akce vozidel na netu nebo něco jinýho

.

Jediná výluka jsou všechny autobazary - tamodtud nevezmu nic ani zadarmo Rv

.

stačila by aj Fabia Combi nebo ojetá Oktávka bo kdo má platit zlatem ty předražený díly na zahraniční káry suxxx Rv

0/0
14.1.2011 17:53

kritik hlupáků

Re: oo

No tak to jste si skutečně vybral to "nejlepší" místo pro radu.:-/

0/0
14.1.2011 20:00

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: oo

www.mobile.de

www.autoscout.de

0/0
14.1.2011 21:57

Miroš Málek

Re: oo

Předražený díly na zahraniční auta? To myslíte která?

0/0
18.1.2011 9:11

vincenzo

Typy karoserií

Jak můžete pane redaktore napsat,že Vel Satis je limuzína? Je to zcela jasný hatchback,čili dvouprostorová karoserie.Jen do třídy,svými rozměry a výbavou patří výše. To samé Mercedes řady R.Je to MPV primárně určené na US trh,proto tak "obrovské".

Jinak další prvenství má Mitsubishi,které již v roce 1934 sestrojilo vůz s pohonem 4x4 a vznětovým motorem.

0/0
14.1.2011 15:50

Niky79

Re: Typy karoserií

To, jestli je neco limuzina ci neni (oznaceni tridy), nema zadnou souvislosti s karoserii. Stejne jako v nizsi stredni tride muze byt kombik, hatchback ci kupe.

0/0
14.1.2011 16:09

vincenzo

Re: Typy karoserií

Limuzína,čili sedan bude mít vždy souvislost s karoserií. Označení třídy se v tomto případě nazývá vyšší střední nebo luxusní a to podle rozměrů.

Takže Dacia Logan je limuzína a kombi nebo Škoda Fabia I. se dělala jako hatchback,kombi a limuzína. Tak jako uvedený Renault Vel Satis (hatchback) byl ve vyšší střední společně s limuzínami a kombi např. BMW 5,Mercedes E nebo VW Phaeton. Prostě klasická tříprostorová karoserie (limousine)

0/0
14.1.2011 16:40

tripik

Re: Typy karoserií

phaenton patri vyse...jinak souhlas......slovo limuzina je zde hodne zavadejici ale je to tak

0/0
14.1.2011 17:58

vincenzo

Re: Typy karoserií

No jo vlastně,děkuju za opravu. Přesně tak,tady a i jinde v médiích (zejména bulvárních),že limuzína = luxusní auto. Bez ohledu na karosářské provedení auta.

0/0
14.1.2011 18:51

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Typy karoserií

Trabant 601 byl taky limusína R^

0/0
14.1.2011 21:59

vincenzo

Re: Typy karoserií

No jo,na to jsem úplně zapomněl. Ten to měl v názvu vzadu vedle SPZ "Trabant 601 limousine" ;-D

http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:04:05:06:02:03:07:08&dir=data/pro/P601-1985-8s/&pos=0

0/0
14.1.2011 22:12

jezek

Re: Typy karoserií

Chlapci, pokud chcete být zcela korektní (a autor článku by taky měl být), měli byste radši místo "limuzína" u tříprostorové karosérie používat označení "sedan". Limuzína se zpravidla používá pro označení něčeho jiného. (Byť uznávám, že i Trabant toto označení hrdě nosil.)

0/0
15.1.2011 10:40

vincenzo

Re: Typy karoserií

Jasně,ale sedan je české synonynum pro francouzské slovo limousine

0/0
15.1.2011 10:48

jezek

Re: Typy karoserií

Nemáš pravdu (ani trochu), považovat "sedan" za české slovo je hodně odvážné. Sedan a limuzína je prostě něco jiného a jazyk v tom nemá co dělat.

0/0
15.1.2011 14:12

sincos

Re: Typy karoserií

Jo a když se tomu dají rychle sklopit sedačky při nenadálé partnerské biologické potřebě, tak je to lehan.;-D

0/0
17.1.2011 23:05

Josef II

Prvni automaticke prevodovky byly americke a ...

Mercedes je asi 20 let importoval a montoval do jejich aut. Dnes jsou automatiky dokonce vyrobne lacinejsi nez standartni !

0/0
14.1.2011 14:36

Si0 po třetím zákazu

Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

0/0
14.1.2011 14:27

Niky79

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Myslis ty, co se normalne pouzivaji u xeonu?

0/0
14.1.2011 16:10

AlterID

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Ne, on myslí stěrače, ne ostřikovače.

0/0
14.1.2011 17:22

kubíkjansů

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Tak třeba taková Lada Niva je běžně má :-)

0/0
14.1.2011 20:00

kritik hlupáků

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Ale to je zhruba všechno co má;-)

0/0
14.1.2011 20:02

kubíkjansů

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

No jako já v ní jel jenom jednou - byl to už takovej starej volítanej exemplář - a měl jsem problém jí udržet v rovnym směru, ale stěrače na světlech měla :-) A tady byla řeč primárně o těch stěračích 8-oR^

0/0
14.1.2011 20:06

kritik hlupáků

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Ale já přece souhlasím a nic proti tomu nenamítám.

0/0
14.1.2011 20:07

Olds

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Stěrače světel měly již před 30 lety Moskviče, ale jen u některých verzí pro export na západ. Později je měly i Lady.

0/0
15.1.2011 12:05

viny.had

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

Tak třeba Volvo V40 :-) http://www.netcarshow.com/volvo/2004-v40/800x600/wallpaper_01.htm

0/0
15.1.2011 18:42

Miroš Málek

Re: Ještě by mohl někdo znovu "vynalézt" stěrače na reflektory

To normálně auta mají i dnes.

0/0
17.1.2011 14:36

algra

-

Zajímavý, díky.

0/0
14.1.2011 13:43

dracekvo

design

Tohle jsou auta, které mají duši a každé má své osobité rysy. Né jak ty dnešní krabice, kde člověk nepozná Citroena od Reaultu.

0/0
14.1.2011 13:34

radik

Re: design

Já to poznám ;-D

0/0
14.1.2011 13:36

B.Walsh

Re: design

Když se podíváš pořádně, tak si všimneš, že Rencek má na sobě p1tschu ;-).

0/0
14.1.2011 17:13

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

Proč tenhle blábol tlačí i motorističtí novináři, to opravdu nechápu. Srovnávat Vel Satiz a Mercedes R se Superbem je nesmysl. Je to rozdíl třídy nebo i dvou.

0/0
14.1.2011 10:53

radik

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

Nevšim sem si že by chtěli porovnávat ty auta mezi sebou.

0/0
14.1.2011 11:11

Ivesm

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

navíc to jeslti je nebo není limzína neznamená jaká je to třída ale jakou má karoserii.....ano taky mě rozčiluje když slyší mže nějaký ignorant srovnává Bmw 7 se superbem...to je opravdu rozdíl tříd..možná i 3 tříd :-D..stejně jako je oktávie srovnávána občas modely vyší střední třídy...ale tady se vyloženě edná o tvar karoserie..a to superb má...

0/0
14.1.2011 11:25

kritik hlupáků

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

A musím i uznat že Superb má místa na zadních sedačkách více než většina aut o třídu či dvě výš.

0/0
14.1.2011 20:09

komentator-1

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

ovšem jedině na délku!

0/0
18.1.2011 15:46

quagaar

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

no tak to neporovnavej :D aspon se ti tu nebudou smat.

0/0
14.1.2011 12:06

řešení

Re: Superb není limuzína, ale obyčejná střední třída

;-DR^

0/0
14.1.2011 12:38

duch zavražděného iuose

hmm

kombík, kabriolet, limuzína... :-P

0/0
14.1.2011 12:52

MaeVar

Re: hmm

Limuzina je Maybach nebo Phantom, Superb je obycejnej SEDAN stredni tridy.

0/0
14.1.2011 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.