Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seznamte se: šest válců, objem 2,5 litru. Nová královna motorek z východu Čech

Motocyklový závodník Karel Abraham v pátek na východě Čech pokřtil šestiválcovou královnu za miliony. Model FGR Midalu vyvinutý týmem kolem Miroslava Felgra z Ústí nad Orlicí pohání motor o objemu dva a půl litru. Prodávat se bude jen omezená série.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hipik76

Midalu

Koukám, že tu diskutují samí zkušení motorkáři.. :D

Tvrdit, že to je složenina je dost odvážné. Motor opravdu nekoupili, moc firem nevyrábí V6 tku. A navíc takhle lehkou. Rám si taky dělají sami, zadní vidlici, přepáčko taky. Ano přední vidlice a zadní tlumič a brzdy jsou nakoupený. Protože by bylo potřeba víc kapříků aby vymysleli lepší brzdy než jsou Bremba.. Takže některý věci prostě koupili. Ale drtivá většina dílů je vyráběná tady v čechách. Doufám, že je už jasně patrný rozdíl mezi tímto motocyklem a již zmiňovanými stavbami. Otázka vzhledu je dost individuální. Mě osobně přijde krásná, příhradový rám bude vždy připomínat Ducati, kulaté světlo může připomínat starýho Bandita. Dneska udělat jednoduchý klasický vzhled, který nebude připomínat něco jiného je dost nemožné. Každý tu jen remcá, a nikdo si nedovede ty tisíce hodin, které tomu věnovali a vytvořili fakt exkluzivní záležitost. U mě mají konstruktéři ohromný respekt!!

0/0
18.2.2011 9:40

Lobos

Kdo to pasoval na kralovnu motorek?

Asi jenom ti, co to vyrobili...?.pojezdeni na tom bude urcite zajimave, ale co takhle jet na tom 100 nebo vice km? Myslim, ze by kazdy rad presedlal na neco pohodlnejsiho a urcite hezciho....

0/0
17.1.2011 18:32

reilly

Dotace ..

.. tyjo.. oni na to fakt dostali 32 mega dotaci. To ovsem na "fanouskovsky" projekt vrha trosku jine svetlo. Jeste, ze se nerozhodli postavit neco vetsiho, to by ty prachy museli palit v kamnech.

0/0
17.1.2011 16:38

Podrazza

Na tomhle se dokáže zabít každý jelito..

Správnej českej motorkář se umí zabít i na stojícím čínským jednoskoku[>-]

0/0
17.1.2011 14:04

dodo-dodo

kopie

predek vcetne stitku je cela ducati monster;-D asi se mel autor clanku voce rozepsat o vybaveni tohoto stroje, ale takhle na tom stroji nic vyjimecneho nevidim, aby to stalo takove penize:-/

0/0
17.1.2011 8:33

Tomi480

Hmotnost

Podle oficiálních stránek motofgr.com ta legrace váží 270 kg. To je pro opravdu zkušeného jezdce. Když tohle někdo položí, aby si objednal autojeřáb :-)

0/0
16.1.2011 9:27

jijiagiss

Re: Hmotnost

moje Suzuki vazi [sucha hmotnost] 340kg a autojerab mi doprovod nedela....8-o

0/0
16.1.2011 12:17

Lobos

Re: Hmotnost

Ja mam Goldwing ktera vazi 369 kg a ta se da zvednout take jednim clovekem (dokonce i 18 letou divkou!), http://www.youtube.com/watch?v=I5k4Uj3YTnY

tak nevim co palcate za nesmysly...ridil jste nekdy motorku? Kdyz tu napisete znalecky neco tak hloupeho?

0/0
17.1.2011 18:28

KarelV

Klucí americký...

si podobné speciály staví takhle na zakázku docela běžně - co kus, to originál... a tolik povyku kolem toho nenadělají.. ;-)

0/0
15.1.2011 14:57

mikaz

.....a opět mnoho povyku pro nic

A kdo vrátí státu ty desítky milionů dotací na vývoj motocyklu a jeho motoru, když se to nakonec seriově vyrábět nebude? To si jako za peníze daňových poplatníků někdo zařídil existenci na pár let, při stavbě svého koníčka? Nejsou to pak jenom vyhozené peníze a zbytečné egoistické machrování. Není náhodou podmínkou dotace vývoj produktu pro seriovou výrobu a tvorba nových pracovních míst? Možná právě proto se motocykl představuje téměř potichu v Ústí nad Orlicí, jinak by se představil s velkou pompou na nějakém motosalonu, ale když se se seriovkou nepočítá, tak asi není důvod se přehnaně chlubit. Ono totiž až seriová výroba dokáže jak moc je ta paráda dobrá a jestli to nakonec není jen pastva pro oči.

0/0
15.1.2011 14:12

OK313

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

Ona ta firma dostala nějaké desítky milionů korun dotací od státu na vývoj?

0/0
15.1.2011 14:26

mikaz

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

Ano, pokud vím,psalo se, že na vývoj dostali dotaci od ministerstva obchodu a průmyslu. Dotaci dostala i Jawa, ta ale nové stroje do seriové výroby opravdu chystá a to i s vlastním motorem.

0/0
15.1.2011 15:38

churchill1

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

8.750.000,- Kč  nejsou desítky milionů! Ale na pár dní k vylepšení rodinného rozpočtu to stačí.

0/0
16.1.2011 0:18

Pavel-66

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

Plácáš nesmysly! Podle IS CEDR bylo jenom za roky 2009-2010 vyplaceno 32.081.000,- Kč dotací z MPO na podporu výzkumu a vývoje. A to je jen za příjemce FPOS, a.s. .... a mám ten dojem, že to nejsou jediné dotace, které na tenhle projekt tekly!!! Že to je z ekonomickýho pohledu úplný nesmysl, snad ani není potřeba psát :-(

0/0
16.1.2011 11:21

sibidlo2

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

nesmysly plácáš ty, trobo!!

0/0
16.1.2011 14:51

DuckEgg

Re: .....a opět mnoho povyku pro nic

Uklidni se, má pravdu...

0/0
20.1.2011 11:02

computer

Na ježdění to není,

téměř žádná kapotáž, přední plexištít je moc malý, ten trubkový rám a zadní neblatník semi taky moc nelíbí. Zajímala by mě výkon motoru, počet otáček a  i výdrž motoru. Ale jinak je to asi povedený technický unikát. Zlaté české hlavy a ručičky. Klobouk dolů.

0/0
15.1.2011 12:14

tempe

Re: Na ježdění to není,

Proč by to nebylo na ježdění lopato?:-) Naprosto bez problémů bych si stím zajezdil.Štítek potřebuješ až od 130 nahoru.Tak ale jezdí jen puboši.

0/0
15.1.2011 13:55

EU Man

Re: Na ježdění to není,

Můžeš mi pro Boha vysvětlit, v čem absence kapot, malý štítek, trubkový rám a "neblatník" způsobil, že to není k ježdění?

To by mě velice zajímalo.

0/0
16.1.2011 10:26

DuckEgg

Re: Na ježdění to není,

Zlaté české ručičky? Vždyť je na tom český snad jen svařenec, jinak jsou to všedhno nakoupený díly a buď původní nebo upravený použitý. Stavebnice, kterou si ve světě dělají nadšenci za svý. Tady se na to podojil stát. Tuhle dotaci bych napadl a nechal je to v klidu vrázit. Takhle mrhat peněni doňových poplatníků... Rv

0/0
20.1.2011 11:04

EU Man

Krása

bude vyrobena jen v několika kusech, takže to bude spíše velice dobrý a drahý sběratelský kousek.

Je opravdu nádherná...

0/0
15.1.2011 10:34

DuckEgg

Re: Krása

Kde je nádherná? Stát to jen tak na ulici, ani si jí nevšimnu...

0/0
20.1.2011 11:04

Bubrak

Re: Krása

tak to si zkus zajit na ocni

0/0
26.1.2011 1:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.