Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dveřmi napřed na ledu s 285koňovou fabií

Chodit se po tom nedá, oni po tom ale jezdí jako blázni. Těsně před startem legendární Rallye Monte Carlo vyrazily Fabie S2000 továrního škodováckého týmu trénovat na zamrzlé jezero u Salcburku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

diskuter1

fábie

Tahle fobie má s tou skutečnou společný jen dvě věci.Znak a skutečnost,že je stejně odporná ,jako její sériová sestra.

0/0
19.1.2011 21:07

papas

Re: fábie

další kterej nemá ani na tu Fabii;-D

0/0
22.1.2011 15:33

diskuter1

Re: fábie

Nikdy bych se nesnížil k tomu, abych jezdil tak hnusnými napodobeninami aut, jako jsou škodovky. Argument, že na škodovku nemám je naprosto scestný a hodný primitivního uvažování škodovkáře.

0/0
23.1.2011 12:56

Inkvizitor Johny

Hliník?

Ta karoserie je z hliníku? Na té fotce kufru to tak vypadá.

0/0
19.1.2011 13:25

Nahlas se ti směju 2

Re: Hliník?

Ne, není.

Mimochodem, jak se z takové fotky pozná hliník od jiného kovu?

0/0
19.1.2011 13:40

Inkvizitor Johny

Re: Hliník?

Právě proto se ptám, ne? Mě zarazila ta barva hliníku. Kompozit to není ani náhodou.

0/0
19.1.2011 17:19

Nahlas se ti směju 2

Re: Hliník?

Píšeš, že na fotce karoserie vypadá jako z hliníku. A já se tě ptám, jak se to z fotky pozná?

0/0
19.1.2011 17:26

radik

Re: Hliník?

Ano, píše že to tak vypadá a ne že poznal že to je hliníik...

0/0
19.1.2011 18:55

Nahlas se ti směju 2

Re: Hliník?

Ano, a pro ty nejbystřejší znova zopakuju, že se ptám, jak se to z fotky pozná, že to "vypadá jako hliník"?

0/0
19.1.2011 19:09

papas

Re: Hliník?

je to lehký, to pozná z fotky každej

0/0
22.1.2011 15:32

FastDriver

Re: Hliník?

hliník asi ne, spíš něco z laminátu, karbonu nebo kompozitů. Podle toho, jak je ten který díl namáhaný.

0/0
19.1.2011 15:03

radik

Re: Hliník?

stačilo napsat jen kompozitů - laminát i karbon jsou také komozity

0/0
19.1.2011 15:11

AlesRo

Je to

v podstatě úplně jiné anto než Fabie, jenom ji vzdáleně připomíná :)

0/0
19.1.2011 12:21

JeFFik

Re: Je to

A nekecáš? Já myslel, že motor, je HTP převrtanej na 2 litry a pak jen vyhozený zadní sedačky a jedééém. ;-)

0/0
19.1.2011 12:49

Jandik73

Re: Je to

Nekecá. Musíš zapomenout na všechno, co ses naučil u vás na vsi o tuningu :-)

0/0
19.1.2011 13:34

bitkar

slusnej vykon

mohli se trosku mozna rozepsat o tom motoru. 285 koni ze 2 litru neni zly. by me zajmala vydrz toho motoru treba, kolik toci apod.

0/0
19.1.2011 12:20

radik

Re: slusnej vykon

http://fabias2000.cz/parametry/

Mozna ze ty tovarni na Monte Carlu budou trochu poladeny...

Vydrz motoru u zavodniho specialu je vzdy nizka a jeste doplnim ze to jezdi na vysokooktanovy benzin.

0/0
19.1.2011 13:04

řešení

Tak to bych si taky vyzkoušel

Jako spolujezdec, i za volantem R^:-)

0/0
19.1.2011 11:03

fsp

Ze sériové Fábky převzali leda tak název :)

Jiný motor, jiné řízení, jiné nápravy, jiný podvozek,...ono dvěstě tisíc euro je na tom autu poznat :) Ale oproti WRC za hubičku a opravdu se jim v MB povedla. Přitom určitě neměli nijak přehnaný rozpočet na vývoj.

0/0
19.1.2011 9:25

FastDriver

Re: Ze sériové Fábky převzali leda tak název :)

to je tak ze všemi závodními speciály, včetně okruhových. Názvem a trochu vizuální podobou dělají propagaci nosných modelů příslušné automobilky.

0/0
19.1.2011 9:31

Miroš Málek

S fabií to je balada.

Trabanta na vás.

0/0
19.1.2011 8:46

0xf

clanky jsou porad stejne

nadpis by mel byt spise vydeseny redaktor... nechapu co tam leze kdyz se mu to nelibi... a to zduraznovani brzdeni levou a cakani kvaltu bez spojky... je to naprosto normalni vec... verim ze kazdy dryhy motorista umi brzdil levou stejne jako pravou aspon ti co maj automaty... ale jinak pekne auto.. docela rad bych se projel skoda ze s podobnymi parametry neprodavaji i civilni... :-) tu bych si koupil...

0/0
19.1.2011 8:40

fsp

Re: clanky jsou porad stejne

Myslím, že S2000 je pro běžný provoz homologovaná. Sice budeš mít pořád zařazenou jedničku, ale lovit baby na ní můžeš. Při nákladech 150 euro na kilometr se to vyplatí :-)

0/0
19.1.2011 9:30

0xf

Re: clanky jsou porad stejne

Myslim ze ne... pro realitu provozu by ji museli trosku degenerovat... min na spojce... neb tam bude keramicka, stejne tak na brzdach protoze ty keramiky bez zahrati temer nebrzdi... potiz by byl asi z volnobehem kolony, rozjezdy a pod... ale jinak mi je vzhledove simpaticka a kdyby tam misto otrubenych prditek dali motor s cca 250 konmi tak bych o ni uvazoval... nevim ja si kupuju auto pro sebe a svou radost a baby se daj zbalit i bez auta... jednicku no zalezi na prevodovce... myslim ze takovy motor zvladne bublat v 50 min na 2 mozna i na 3. Zalezi jak to je z prevodovane... ono takove auta nutne nemusi jezdit 250 staci max treba 180-200 ale kdyz to daj za slusny cas a ma to silne brzdy tak je stim hezke jezdeni...

0/0
19.1.2011 9:43

micky-f

Re: clanky jsou porad stejne

Zdravím, experti. Pro menší upřesnění : Automobil s bezpečnostním rámem není homologovaný pro běžný silniční provoz. Tudíš s čímkoli s rámem se na silnici vůbec nesmí. Dále má auto dva různé režimy chodu - závodní a přejezdový. V přejezdovém strácí část výkonu a v závodním musí jít na plný výkon, jinak hrozí jeho poškození. Takze opět do provozu nepouřitelné. A co se týče dalších vlastností auta... Omezovač rychlosti je na 180km/h (vytočený 6. rychlostní stupeň), brzdy studené brzdí mnohem lěpe nez u sériového vozu, po zahratí je brzdící síla nepředstavitelná. Je to prostě speciál, který stojí přes 10 milionu a potřebuje zvláštní servis. Takže do provozu vůbec nepřichází v úvahu...

0/0
19.1.2011 11:05

666.hell

Re: clanky jsou porad stejne

Taky zdravim experte. Mam takovej dojem, ze omezovac rychlosti v tom smyslu jak je chapan (jako u novych vozu el. do 250km/h) to nema a max rychlost vami uvadenych 180km/h je dana zprevodovanim skrine. Cili rychleji to stejne nikdy nepojede.Dalsi vec, "tudiz s cimkoliv s ramem se na silnici nesmi" neni taky zcela pravda. Na silnici (normalni provoz) se nesmi s pevnym celoramem. Avsak se sroubovanym vyndavacim ramem se na silnici smi. Viz treba Porsche GT3, Audi R8 GT, nebo doplnkova vybava Porsche GT2 nebo nove BMW M3 Tiger edition, vsechny tyto vozy maji zadni ram a do provozu muzou. Pokud si clovek do auta chce ram dodelat (neni tam od vyrobce) musi byt tedy sroubovany a posleze s vozem musi na DEKRU kde kde to bud schvali ci nikoliv a nasledne si ram muze nechat zapsat do TP. Takze asi tak.

0/0
19.1.2011 11:27

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Tak zrovna keramický brzdy (divil bych se kdyby tu nebyly) studené nebrzdí skoro vůbec, musí se zahřát a asi i auta s bezpečnostní klecí (rámem) mohou být homologována pro běžný provoz ;-)

Jinak tam není omezovač rychlosti, ale pouze omezovač otáček.

0/0
19.1.2011 11:31

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Studené keramické brzdy nebrzdí skoro vůbec? Aha, takže všichni majitelé civilních sériových Ferrari, Porsche, Maserati apod. s keramickými brzdami vlastně v běžném provozu nebrzdí?

.

Ach tihle odborníci...;-D;-D;-D

0/0
19.1.2011 11:53

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Brzdí... ale o dost méně....keramický brzdy se do běžného provozu nehodí. To je těžký se zamyslet nad tim co sem psal nebo chceš slovíčkařit? Rv

0/0
19.1.2011 12:01

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Uf, keramický brzdy i v běžném provozu brzdí výrazně lépe než klasické. Stačí se podívat na jakýkoliv solidní motoristický magazín (5th gear, Top gear...), kde o takových autech hovoří. Bonusem je, že při extrémní zátěži nevadnou, ale naopak brzdí ještě lépe.

0/0
19.1.2011 12:06

radik

Re: clanky jsou porad stejne

To ano, ale pořád brzdí výrazně(!) hůř než zahřáté.... Do běžného provozu se zkrátka nehodí... člověk je na okreskách zahřeje a má pocit že stejně dobře pak budou brzdit i po dvou hodinách jízdy na dálnici ikdyž na brzdu ani nešláp a pak může bejt problém. Pro optimální činnost musí být zahřáté (a ne málo)... 90% těch co je mají v autě na běžné ježdění jejich vlastností nikdy nevyužijí.

0/0
19.1.2011 13:12

radik

Re: clanky jsou porad stejne

ps. nikde sem nepsal že klasický kotouče jsou za studena lepší ;-)

0/0
19.1.2011 13:13

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

"Tak zrovna keramický brzdy (divil bych se kdyby tu nebyly) studené nebrzdí skoro vůbec" - pokud tedy říkáš, že klasické kotouče jsou za studena horší, tak podle tebe tedy klasické nebrzdí vůbec? Aha.

0/0
19.1.2011 13:22

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Zase slovíčkaříš? Jinak sem ty brzdy vůbec nechtěl porovnávat mezi sebou! klasický lépe brzdí studené, keramické zahřáté - vůbec sem je neporovnával mezi sebou.:-P

0/0
19.1.2011 13:31

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Neslovíčkařím. Upozorňuju na nesmysly, které píšeš. Shrnu to fakta:

Výhody keramických kotoučů oproti klasickým: jsou zásadně lehčí, brzdí výrazně lépe za studena i po zahřátí, při extrémní zátěži nevadnou

Nevýhody keramických kotoučů oproti klasickým: jsou pekelně drahé, díky vysokému brzdnému účinku se hůře dávkuje síla při dobržďování v malých rychlostech

.

To jsou fakta, která si můžeš ověřit ze zdrojů, které jsem ti uvedl.

0/0
19.1.2011 13:39

radik

Re: clanky jsou porad stejne

8-o a jakej nesmysl sem napsal? Ja sem ty brzdy neporovnaval mezi sebou.... bud to nedokazes pochopit a nebo to chapes a delas ze sebe blba.Rv

0/0
19.1.2011 13:44

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Radsi to napisu jeste jako pro de ila

Klasické kotouče brzdí lépe studené než zahřáté klasické kotouče. Keramické brzdí lépe zahřáté než studené keramické kotouče... přesně tohle sem psal, ty jenom nejsi schopnej chápat psaný text nebo co.

0/0
19.1.2011 13:47

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Hodně trapné pokusy...;-D.

Na větu "brzdy studené brzdí mnohem lěpe nez u sériového vozu" jsi reagoval slovy "keramický brzdy studené nebrzdí skoro vůbec" - z toho neplyne, že keramiky brzdí v klasickém provozu hůře než klasické? To by byla pravda jedině tehdy, kdyby klasické v běžném provozu nebrzdily vůbec. A to je nesmysl, takže...

.

Ale to je ostatně jedno. Na lidi, kteří plácnou pitomost a pak nejsou schopni přiznat, že se mýlili, jsem zvyklý.

0/0
19.1.2011 14:00

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Na větu "brzdy studené brzdí mnohem lěpe nez u sériového vozu" jsi

reagoval slovy "keramický brzdy studené nebrzdí skoro vůbec" - z toho

neplyne, že keramiky brzdí v klasickém provozu hůře než klasické? Ne, neplyne - znova, nechtěl sem je srovnávat s klasickýma jako on, jen doplnit že studené oproti zahřátým brzdí hodně málo... může se zdát že vůbec. Vim o čem mluvim, zvyknul sem si na ten nástup brzd. síly a modřinu od pásů, ale po vychladnutí těch brzd sem se trochu lekl, než mi to došlo.

0/0
19.1.2011 14:12

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Tedy myslíš si, že klasické brzdy v běžném provozu nebrzdí vůbec?

Když podle tebe keramické v běžném provozu nebrzdí skoro vůbec a když studené keramické brzdí výrazně lépe než studené klasické, tak je to jediný logický závěr.

0/0
19.1.2011 14:16

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Ne nemyslím si, že klasické brzdy nebrzdí vůbec. Studené keramické nebrzdí skoro vůbec v porovnání se zahřátýma keramickýma, chápeš to? Kolikrát to ještě budu muset napsat?

0/0
19.1.2011 14:20

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

Potíž a díra ve tvé argumentaci tkví v tom, že jsi původně nenapsal, že "keramické nebrzdí skoro vůbec v porovnání se zahřátýma keramickýma", ale v návaznosti na výrok "brzdy studené brzdí mnohem lěpe nez u sériového vozu" jsi napsal "keramické nebrzdí skoro vůbec".

.

To je jedno. Výroková logika ti je cizí. Nebo možná není cizí, ale jsi takový slaboch, že ani neumíš uznat, že to, cos napsal, vyznělo nesmyslně, přesto že jsi to možná myslel jinak...

Tohle vymlouvání se mi připomíná mé děti předškolního věku ;-D.

0/0
19.1.2011 14:33

radik

Re: clanky jsou porad stejne

Nesmyslně to možná vyznělo, ale rozhodně to nesmyslné není, už to nebudu řešit

0/0
19.1.2011 14:56

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

;-D;-D;-D

0/0
19.1.2011 15:13

Nahlas se ti směju 2

Re: clanky jsou porad stejne

...ostatně ono se stačí podívat do různých fór majitelů Porsche, Audi atd., kde si novopečení majitelé keramik stěžují na to, že jsou třeba do města příliš účinné, že se s nimi hůře jemně dobržďuje a že se brzdná síla hůře dávkuje, protože hned brzdí moc fest...

0/0
19.1.2011 12:21

Kazeasch

Re: clanky jsou porad stejne

"Tudíš s čímkoli s rámem se na silnici vůbec nesmí."

Není tak uplně pravda. Rally speciály s celorámem sice nejsou schváleny pro provoz na pozemních komunikacích, avšak vystavuje se vyjímka, a vozy jsou normálně v evidenci vozidel, mají vystaven technický průkaz a SPZ pro potřebu přejezdů mezi jednotlivími RZ. Pohopitelně to šofér neobhájí jako přesun když se zrovna nikde nic nejede a pochopitelně je v takovém případě vozidlo považované za technicky nezpůsobilé a nemůže pokračovat v jízdě. Během platnosti vyjímky ale s tím ale klidně můžete na nákup.

0/0
19.1.2011 11:58

Mustrum Ridcully

Re: clanky jsou porad stejne

Jenže on tou levou brzdí proto, aby pravou držel motor v otáčkách a v okamžiku, kdy brzdu povolí, to auto ze zatáčky vyjelo rychle. Nemyslím si, že by tuto techniku ovládal "každý druhý motorista". Určitě ne na úrovni, na které to ovládá Juho nebo Honza Kopecký nebo Valda  nebo Ášín  či Roman Kresta.

0/0
19.1.2011 13:27

Ghost of Ebo II

to asi nemá

motor 1,2 HTP co ? ;-D

0/0
19.1.2011 8:39

t.a.d.y.d.a

Černé svědomí křišťálové gumy

Pokud nejste fandové rally sportu, tak odsud vypadněte! Na fakebooku budete výtáni!

0/0
19.1.2011 8:11

1000mb

Re: Černé svědomí křišťálové gumy

vÝtáni;-D

0/0
19.1.2011 8:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.