Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagenu XL1 Concept stačí na sto kilometrů necelý litr nafty

Zrovna v Kataru se o spotřebu aut moc nezajímají a šejci jsou naopak rádi, když motory "žerou" co nejvíc, protože pak dolary za ropu hezky tečou. Nicméně Volkswagen si pro prezentaci svého litrového prototypu XL1 Concept vybral právě Qatar Motor Show.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

islandan

No na pokusy

proč ne, ale pro praktické denní ježdění za všech možných i nemožných podmínek s potřebou tu a tam převézt nějaký těžší/větší náklad ==> utopie. To už je lepší Logan MCV :-P Proč bych používal auto, když budu cestovat s aktovčičkou s pár papíry. Pak jezdím MHD.

0/0
28.1.2011 18:00

jemitojedno

10 Litru nadrz?!

Se asi upsali... I kdyby to tedy opravdu jezdilo za 0,9 (neverim tomu - mozna nekde na okruhu, meli prednabitou baterku a navic jim foukal vitr vzad) tak prece dat takhle malou nadrz je uplne mimo.. dam tam treba 35litrovou (ve vaze vozu neni takovy rozdil (tlusty a hubeny clovek je vetsi hmotnost) a jeste by se mohli chubit - "dojezd na jednu nadrz az 3000Km...... Takze jak blb kazdych 14 dni k benzince... :-/

0/0
28.1.2011 16:25

Rubik1

Re: 10 Litru nadrz?!

Uprav si čísla. Dojezd má 550 km na plnou 10 litrovou nádrž a nabitý akumulátor. S 35 litrovou nádrží by měl dojezd maximálně 1837 km, ale prakticky méně, protože by auto bylo těžší. Hodně museli šetřit prostor, takže těch 25 litrů by znamenalo změnit maličko rozměry auta. A k té benzínce nemusíš, když budeš po každých 30 km dobíjet akumulátory..

0/0
29.1.2011 5:22

doubek 20

ach ta matematika..........

Prosim Vás zamyslete se co tam píšete do článku i dítě ze základní školy ví, že při spotřebě 1l/100km se na 10l benzínu ujede 1000km. :-)

0/0
28.1.2011 12:08

mlčanlivý boban

Počítam, že aj keby to vyrábali,

tak to bude stáť od 800.000,- + výbava, čo u folcíku znamená prakticky všetko okrem kolies a volantu.... 8-o

0/0
28.1.2011 10:45

blekotasek

to je ...

Takže je to taková sportovní desta :))

0/0
27.1.2011 22:48

techpriest

takze klasicky marketingovy lzi

Kecy o spotrebe v nadpisu a pak se dozvime, ze to ma i elektromotor a dobijeni je ze zasuvky a ze spotreba je stejne o neco vyssi.

A novinari idnes zdatne sekunduji.

Kriste pane, klidne si to vyrobte, ale napiste o tom po pravde. Spotrebuje X+Y litru nafty a 30 kilo uhli nebo setinu gramu uranu. Ale my jsme ekologove, takze uhli a taky nebudeme potrebovat X+Y litru nafty, protoze cast Y nahradime biopalivem, na jehoz produkci spotrebujem X*1,1 litru nafty.

0/0
27.1.2011 13:55

techpriest

Re: takze klasicky marketingovy lzi

Y*1,1 :) kdyby to nebylo tragicky

0/0
27.1.2011 13:56

JeFFik

Re: takze klasicky marketingovy lzi

A teď z toho udělej krátký nadpis ;-)

0/0
27.1.2011 14:55

Glumik2

Necelý litr? Někdo lže...

Celkový dojezd na plně nabité baterky a naplněnou desetilitrovou nádrž je 550 kilometrů

Takže spotřeba je 1,8 l/100km

0/0
27.1.2011 13:24

JeFFik

Re: Necelý litr? Někdo lže...

Pokud budeš jezdit denně cca 50-100 km a přes noc dobíjet, tak lžeš zase ty :-)

0/0
27.1.2011 14:53

bitkar

Re: Necelý litr? Někdo lže...

tohle mi u hybridu dost vadi. Ze napisou spotrebu a pak tam "dotankovavaj" ze zasuvky elektrony. To je dost podvod. Melo by se to merit tak, aby auto vyjelo s napul nabitou baterkou a dojelo s napulnabitou. Mam pocit ze ty spotreby hybridu jsou dycky takovy, ze to auto plne nabijou, na elektrinu to ujede treba 50km navic a prijedou s vycucanou baterkou. Spotreba paliva je pekna, ale musi se pocitat co VSECHNO to spotrebuje, nejen palivo. Kdyz kazdej vecer budu nabijet, tak taky muzu tvrdit, ze na nadrz ujedu 10 000km.

0/0
27.1.2011 15:46

bopicek

Re: Necelý litr? Někdo lže...

Pokud bude jezdit denně do 30ti km, tak mu nádrž vydrží na pořád, protože bude v noci dobíjet doplna a lžete zase všichni ;-D

0/0
28.1.2011 8:26

Koloss

Hmotnost

Karbonová vlákna, keramické brzdy, hořčíková kola a hliníkový rám. Auto pro dva lidi váží 795 kg. Moje R5 z roku 1984 vážila 870 kg a to odvezla 4 lidi a o hliníku si mohla nechat zdát. Nepřehnali to s tou váhou nějak?

0/0
27.1.2011 12:38

Standa.Holecek

Re: Hmotnost

Ale rozhodně R5 neujela 35km na baterky! :)

0/0
27.1.2011 12:54

Koloss

Re: Hmotnost

To ne, ale její 1.4 turbo (downsizing před 25 lety) měla 110 koní a s tím vozítkem hejbala dost dobře.

0/0
27.1.2011 13:28

f0rr35t

Re: Hmotnost

R^;-D To mi připomnělo J. Clarksona, když jel v Aston Martinu a říkal "Tohle auto má keramické brzdy, X procent věcí z karbonu....." takhle chvíli pokračoval a potom dodal "tudíž je to zdaleka nejtěžší auto v tomhle testu" ;-D

0/0
28.1.2011 1:26

Rubik1

Re: Hmotnost

Velká část váhy padá na aku.

0/0
29.1.2011 5:25

Frost.silenec

.

za kolik si muzu nechat sundat to logo volkswagen abych si nepripadal jako vul? ;-)

0/0
27.1.2011 12:22

quagaar

Re: .

clovece, tim logem to u tebe nebude ;-D

0/0
27.1.2011 12:31

Homer _11

Re: .

To by sis musel sundat hlavu a nasadit si nějakou jinou...

0/0
27.1.2011 18:55

mirekkk

VW

Zase další nesmyslný koncept od soudruhů z NDR. Je vcelku jasné, že z toho zase vypadne nějaký rozežraný ultraporuchový plevel jako je TSI ,nebo HTP. Zdá se ,že senilita vedení VW je na hospitalizaci.RvRv

0/0
27.1.2011 11:38

esorimr

Re: VW

už jsem myslel, že by to mohla být první diskuze, kde by nezaznělo HTP ;-)

0/0
27.1.2011 14:31

pavelthelong

pokud by to opravdu fungovalo

tak by to bylo prvni opravdu usporne vozitko. Za Piecha udelal VW par docela zajimavych projektu, ktere jeste dobihaji. Treba se z toho neco nakonec opravdu vyvine. Predstava klasickeho dnesniho hybridu mne opravdu nelaka, tam se o nejake uspore da mluvit jenom po meste a navic problem zivotnosti a likvidace akumulatoru navic pri vysoke porizovaci cen-neeeee

0/0
27.1.2011 11:29

Neonym

Dost staré

O téměř stejném konceptu jsem četl před několika lety(hodně), když jsem ještě četl ABC. Tenkrát měl označení VW 1L

0/0
27.1.2011 10:28

Neonym

Re: Dost staré

Jo ale ten byl vlastně jen pro jednoho. Ale design byl skoro stejný

0/0
27.1.2011 10:29

chicocheco

Předek ze široka

a záď z citroenu, pěknej designérskej počin R^ Akorát už by něco takového mohli dát i do sériovky. Pořád nás obyčejné smrtelníky jenom namlsávají a pak to člověk beztak vidí maximálně v muzeu kuriozit.

0/0
27.1.2011 10:16

jendabenda

Ještě bych chtěl vidět soudruhy z VW

a to jejich autíčko po cestě z Prahy do Brna.

0/0
27.1.2011 9:31

lutrysek

VW lupo 3L

start stop, spotreba 3litry a to uz je hooooooodne stare auto.

0/0
27.1.2011 9:14

Danny_Kay

Je to skarede...

...jako Maybach nebo Maserati...:-/

0/0
27.1.2011 9:11

stefi_ul

Re: Je to skarede...

Maybachy mam rad...

0/0
27.1.2011 9:25

celim

Re: Je to skarede...

No Maserati se mi velmi líbí a takove Qatrporte bych chtěl vlastnit. A to raději než Ferrari.

0/0
27.1.2011 10:57

boris.pouzar

design

moc hezký,ale motoricky se mi to zdá zbytečně ořezané - trošku větší výkon,trošku větší prostor - no a klidně spotřeba 2-2,5 litru - a zájem by určitě byl.

0/0
27.1.2011 9:00

stefi_ul

Re: design

myslim, ze nektery ty auta, co maj ted kolem tech 4litru jsou pohoda. Kdyz si vezmu, kolik nas na provoze stala nase 105s, benzin stal 8kc a tata mel jen 2500kc plat. Ted mam desetinasobek platu, ale benzin stoji jen ctyrnasobek, takze v klidu. Ovsem ta spotreba a kdyz jsme jeli na dovcu po dalnici :-) hmmm a ten komfort a pohodlicko :-) Hmmmm... Jo to byly casy. No a o dedove Tisicovce :-) Moje pozdejsi 120GLS, to uz byl trosku stroj. Se suprem v nadrzi to bylo docela solidni jezdeni. Retezy jsem skoro nepotreboval. Ted je pouziju skoro kazdy rok...

Nicmene sem se na tom naucil jezdit a sem tem starouskum dodnes vdecnej. Taky ta zadokolka se ocenila v zime.

0/0
27.1.2011 9:22

Výstřik do tmy II.

Dvouválec?

To musí bejt radost vyvažovat, zlatej maluch ;-D

0/0
27.1.2011 8:50

Miroslav Jindra

tohle

tohle prezentovali uz par let zpatky? nejaky pokrok k seriovce?

0/0
27.1.2011 7:14

lada123

Re: tohle

Pokrok? Fyzikalni zakony plati stale stejne a nedari se je obejit...;-)

Litrova spotreba neni problem, ale chce to jen prekousnout par neprijemnosti- maximalne dva hubeni pasazeri, zadna zavazadla, lehoucke auticko ze specialnich materialu (proto nikde neuvidis crashtesty a cenu), extreme maly motor (predpokladam jeste vetsi vibrace a hluk nez u povestnych VW trivalcu), na nase tankodromy nepouzitelne nizke a uzke gumy a nizky podvozek, nizka celkova vyska auta,... Secteno a podtrzeno se ani moc nedivim, ze si netroufnou do seriove vyroby. Pokud se u takovych konceptu udelaji nektere veci tak, aby to nekdo koupil (treba Smart), pak zase musis ozelet tu spotrebu...

0/0
27.1.2011 8:16

Little Boy

neco tu smrdi

Spotreba 1 litr / 100 a na plnou nadrz 10 litru a nabite baterky dojezd 550km. Soudruhum z wolfsburgu nejak nejde matika. Nakonec to dopadne jak prius, pri jizde po dalnici 140km/h spotreba 6/100 takze do brna bude muset dvakrat k pumpe.

0/0
27.1.2011 7:05

jien

Re: neco tu smrdi

to je pravda, někde soudruzi udělali chybu. Ať počítám jak počítám, tak to smrdí.

0/0
27.1.2011 8:05

maspe

Re: neco tu smrdi

ano, tou poslední větou to šeredně zazdili ;-D

0/0
27.1.2011 10:16

Koloss

Re: neco tu smrdi

Jasně, pokud má být spotřeba spočítaná poctivě, je potřeba odečíst dojezd na baterku a pak to máme 10 litrů na dojezd 515 km, tedy 10 / 5,15 = 1,94 litrů na 100 km.

0/0
27.1.2011 11:12

Rubik1

Re: neco tu smrdi

Tak to také je. Jen se to málokomu dovtípí. Těch 0,9 udělali možná s kopce nebo s několikanásobným dobíjením.

0/0
29.1.2011 5:29

Martin667

nebudu komentovat vzhled

spíš mě zajímá spotřeba. Sem přesvědčenej když vezmou auto s podobnými vlasnotmi- vahou, koef. odporu a šoupnou do nej dizla z oktavky jednicky PD tak se v klidu dostanou i pod 2L, s lehkou novohou i na litra na sto. To auto už klidně už může seriově vyrábětR^

0/0
27.1.2011 2:27

stefi_ul

Re: nebudu komentovat vzhled

No PumpeDieze zrovna neni to nej, co vyprodukovali :-) ale je to jinak presne, jak rikas. Jen bacha na to, ze to PDcko bude zrejme vazit tolik, co to auto :)) takze by to taky nemuselo fachcit. Jak uz nekdo poznamenal, ta fyzika a jeji zakony proste zatim nelze obejit.

0/0
27.1.2011 8:50

mirekkk

Re: nebudu komentovat vzhled

Myslím, že se vejdeš tak na 2 litry oleje na 1000.

0/0
27.1.2011 12:28

zmensvoubudoucnost

to je auticko!

super  jen by mohlo byt ve stejnem duchu pro 4 a trosku veci naklad. No a na kilak usetrit 2kč to udela radost na ujetych 200tis usetrit 400 papiru :-)

0/0
27.1.2011 2:00

stefi_ul

Re: to je auticko!

2kc na kilak usetrit???To uz by to musela byt kasicka, kam by se sypaly penize sami z auta. Ja delam za nadrz na OII 2,0TDi PD, 1400kc na 800km+-, to je 1,75kc na kilak. Z toho se 2 kacky usetri NEDAJ :-)

0/0
27.1.2011 8:53

Výstřik do tmy II.

Re: to je auticko!

Ale kačku na kilometr ušetříš v pohodě, poslechni si, jak tomu chutná olejíček.:-)

http://dl083.zshare.net/stream/46739d4780062caea772a4a2ac109773/1295642414/85540636/felicia.mp3

0/0
27.1.2011 9:07

redblood88

to je auto? pripada my to hrackarske

hrozne to auto vyzera,  vela je to oplechovane, ani moja babka by to nekupila 8-o

0/0
27.1.2011 0:30

JeFFik

Re: to je auto? pripada my to hrackarske

tak kup babce flexu, aby si nějakej ten nadbytečnej plech mohla odříznout. ;-D

0/0
27.1.2011 0:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.