Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Telefonování za volantem s handsfree je horší než 0,5 promile alkoholu

Mobilní telefony podstatně zpomalují reakce každého řidiče. Nepomáhá ani handsfree, je to horší než půl promile alkoholu, tvrdí dokonce český výzkumník. Na vlastní kůži si nebezpečnost telefonování při řízení ověřili redaktoři MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josef571

když ne hands free tak schválit i následující

 Já bych byl ještě tvrší. Pokud bude zakázáno používání hands free měli by poslanci iniciovat zákon o instalaci tabulky "Nehovořte za jízdy s řidičem" do všech osobních vozidel provozovaných v ČR. Řidiči by byli povinit jezdit s náplastí na ústech, aby jim bylo znemožněno hovořit s ostatními ve vozidle. Kdo má rýmu a nemůže dýchat nosem má smůlu ......;-€

0/0
15.3.2011 15:09

Ales2175

zakažte taxi

předpokládám, že se zákazem handfree zaniknou taxi služby (používají vysílačky). taky by nebylo od věci zakázat autorádia nebo aspoň do aut zamontovat rušičky na AM/FM vysílání. jo a samozřejmě zákaz jídla a pití. sedadlo spolujezce bych zrušil úplně a zadní sedadla oddělil sklem, aby zezadu nemohlo být nic slyšet.

vítejte v Kocourkově přátelé ! Rv

0/0
14.3.2011 18:33

doktor mobil

používám pevnou hf 15 let bez nehody !!!!!

používám pevnou hf 15 let bez nehody !!!!! R^R^R^

to už můžou v autě rovnou zakázat .... rádio - navigaci - dvd přehrávače - vozit děti  - manželku apod. !!!!!!!!!!

0/0
14.3.2011 12:55

mi_golem

nesouhlasím s tímto článkem

Ve dvou autech mám HANDSFREE, a je to dobré. Pokud vše funguje, tak jak má, je to rozhodně bezpečnější než telefonování napřímo s mobilem. Pochopitelně problém je, když volá Váš šéf a chce nesplnitelné ihned, okamžitě, právě teď hned.  Srovnávat to s poloopilým řidičem je kravina. Vše je individuální. To by se pak klidně mohlo tvrdit, že člověk , který řídí, musí být vyspalý min. 8 hodin a nesmí se před jízdou dívat na barevnou televizi nebo monitor počítače, protože jinak jezdí jako opilý s 0.3 promile.

0/0
11.2.2011 9:14

mi_golem

Re: nesouhlasím s tímto článkem

Ještě doplním malou informaci. Dost často dochází k nehodám kvůli tomu, že řidiči jsou nevyježdění, nezkušení, nemají dlouhodobé zkušenosti s vozem který řídí, nemají zkušenosti s ovládáním jiného vozu. Pocit opilého řidiče jsem měl vždy, když jsem jsem měl za úkol jet služebním vozem , které bylo pokaždé jiné, s jinou výbavou, jiným ovládáním, jiným řazením.  Už jenom taková ptákovina, jak se řadí zpátečka může pro technické antitalenty být problém. Jízdní vlastnosti totéž. S jedním autem projedete zatáčku v pohodě 80 , s jiným skončíte málem v poli. Platí to i v práci. Lidi mají být trénovani , školeni, vzdělaní. Jinak to vede ke zbytečným chybám. Při dnešním zběsilém kapitalismu, kdy se šetří pomalu i na toaletním papíru se pak nelze divit, že je tolik nehod a to nejen na silnici.

0/0
11.2.2011 10:41

Judge Dredd je o5 tady

Mno a jaké ma ta paní zkušenosti

z handsfree a telefonováním za jízdy...? Jak byla procvičena a jakou měla praxi - je logické, že pokud nulovou, což lze předpokládáat z toho, jak se u toho tváří a drží to jako prase kost, tak z toho nelze vyvozovat žádné závěry.

vypovídající hodnota článku = NULA.

0/0
4.2.2011 17:11

jyryb

Re: Mno a jaké ma ta paní zkušenosti

R^

0/0
6.2.2011 17:07

superkutil

Podle příspěvků je jasně vidět kdo v autě telefonuje ...

... a kdo řídí. Už jsem viděl mnoho nehod způsobených lidmi co telefonovali nebo psali SMS. Nejhorší ale byl případ, kdy se hádal řidič se spolujezdkyní a v plné rychlosti to napálil do auta stojícího na červenou. Mě tabulka NEMLUVTE ZA JÍZDY s řidičem nepřipadá až tak nesmyslná.

0/0
4.2.2011 13:58

BrumlajiciCmelak

Autorovi a odborníkům z článku by měli vyměnit obsah lepky

za něco méně nechutného:-/. To snad není možný napsat takovejhle cint.

Za volantem jsem přes hands-free prokecal pár desítek hodin, a rozhodně s tvrzením z článku nesouhlasím. Normální člověk když řídí a dostane se do komplikované situace, prostě se přestane soustředit na hovor, dořeší silnici a vrátí se zpátky k telefonu. Pokud mu něco unikne, řekne druhýmu ať to zopakuje.

Je to super věc, když člověk jede někam, nudí se a může se udržet vzhůru třeba pokecáním se známým.

Pokud ovšem redakce vybere nějakou husu, která se při každé zmínce o celebritě přestane soustředit na řízení, tak se člověk nemůže divit tomu, že pak neumí řídit.

Při jízdě po městě, když někdo jede jako Pl_ČA, tak je to buď nějakej děděk v šunce, nebo frajer s telefonem u ucha ... platí na 90%. Naproti tomu hovor přes HF se zdaleka na řízení takto neprojevuje!!!

0/0
4.2.2011 10:19

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Autorovi a odborníkům z článku by měli vyměnit obsah lepky

Obsah leBky by měli vyměnit vám. Naučte se česky. Tohle může napsat snad jen indočech. :-/

0/0
4.2.2011 12:37

BrumlajiciCmelak

Re: Autorovi a odborníkům z článku by měli vyměnit obsah lepky

A k příspěvku nic nemáte? Tohle může napsat jen ubožák, co nemá argumentyRv

0/0
4.2.2011 12:42

Einstein

Argumenty? Tu sú.

Je dokázané, že aktivita mozgu, rýchlosť reakcie, samotné sústredenie sa atď, atď. u človeka stúpa až do cca 0,3 promile. So ďalším zvyšujúcim sa promile aktivita mozgu začína klesať a pri cca 0,5 promile je zhodná ako pri 0,0 promile. Aj toto je dôvod, prečo v mnohých krajinách  je povolený alkohol do 0,5 promile. Záver: človek má rovnakú schopnosť viesť motorové vozidlo pri 0,0 aj pri 0,5 promile. Keď k tomu pridáme aj telefonovanie, tak je jasné že to musí byť horšie ako netelefonovanie s 0,5 promile. Howgh. Nic víc, nic míň. Jasné jak facka.

0/0
10.2.2011 11:32

sbeda

nesmysl

Dlouho jsem nečetl takový nesmysl ... Rv

Testovaná řidička věděla o testu ...  Správný test probíhá v řízeném běžném provozu, kdy řidiči neví o "nastražených" překážkách.

Je to podobné jako fáma "o chodcích s předností před auty"

0/0
4.2.2011 6:56

vrm

když už

 se dělají tyhle testy , tak snad aby mněly smysl je třeba je posunout do reality; nemají žádný smysl pokud je dělá člověk který je odpočatý a za volantem je cca tak 10 minut. Kdyby takhle na polygonu musel kroužit 2 - 3 hodinky v noci a poslouchal pouze hudbu z radia tak by se najednou rychle změnily výsledky a také názory na telefonování (samozřejmně že s použitím patřičného zařízení) a hovory se spolujezdcen, případně poslouchání(jen blázen by je sledoval) filmů za jízdy. Já osobně poslouchám audio knihy, narozdíl od hudby mne udrží celkem ve střehu.

0/0
3.2.2011 20:52

KarelV

TITULEK: Redakce - to snad nemyslíte vážně???

Jak můžete takovou do nebe volající KRAVINU vůbec napsat ?!!! - že vás hanba nefackuje - to už je fakt vrchol !!! - To už je vážně DOSLOVA tak, jako byste přímo naváděli řidiče ke chlastání !!!!!!!!  ;-O;-€!!

Ku_va - strhněte si třeba 10 000 dukátů, ale stejně tím neschováte, že se tímto stáváte nepřáteli lidu !!!  -  FUJ ! - Já z toho snad dostanu INFARKT !!! :-P

0/0
3.2.2011 19:20

KarelV

Re: TITULEK

Proč nekritizujete, když spolujezdec za jízdy živě hovoří se řidičem - snad nechcete tvrdit, že ho to rozptyluje MÉNĚ (???) než telefonování s handsfree.... RvRvRv

0/0
3.2.2011 19:23

tygr.karlos

Re: TITULEK

V některých případech může řidiče dokonce telefonní hovor nebo rozhovor se spolujezdcem držet v pohotovosti, třeba na dlouhých nočních jízdách, kdy by měl občas tendence klimbat a spolujezdec ho drží nad vodou.

0/0
3.2.2011 19:31

doktor mobil

Re: TITULEK

100% souhlas

0/0
14.3.2011 13:00

Igracek Umely

Re: TITULEK

Ty musíš mít úplně prázdnou hlavu. Pokud má člověk za volantem tendenci "klimbat", tak pokud má aspoň průměrné IQ, zastaví a dá si dvacet.

Hele prostě si přečti výdledky měření a s tím prostě nic nenaděláš -  pokud budeš upřímný sám k sobě, tak si uvědomíš, že pokud za jízdy telefonuješ, je tvá pozornost nižší. Poku teda nejsi superman.

Ale vypadá, že nejsi.

0/0
20.3.2011 12:00

bezdukátů

Re: TITULEK: Redakce - to snad nemyslíte vážně???

tak KarleIV - na zdraví;-D

0/0
3.2.2011 20:20

Jirka1938

Handsfree?

Snad: bez rucni obsluhy ci podobne. Pisalek pise do ceskeho casopisu a nenaucil se cesky? A nebo je liny si najit ve slovniku cesky vyznam pri cteni anglickych novosti?

0/0
3.2.2011 19:13

tygr.karlos

Re: Handsfree?

WTF? Handsfree je normálně název toho přístroje proboha, to je jako kdyby nesměl někdo napsat notebook, respektive laptop, ale musel by se používat termín "přenosný počítač".

0/0
3.2.2011 19:35

ivdo

Re: Handsfree?

Myslíte síťoknihu a naklíňák ne? ;-D

0/0
3.2.2011 22:29

Rubik1

Re: Handsfree?

Ne, myslí poznámkový sešit. Se sítí nemá nic společného. Dobrý český název by ale neškodil.

0/0
3.2.2011 23:30

tygr.karlos

Výsledky

Ty naměřené výsledky samozřejmě platí za předpokladu, že při jedné situaci se člověk PLNĚ (není vždy pravidlem ani bez při jízdě v absolutním tichu) věnuje řízení a v druhé se pohybuje myšlenkami trochu někde jinde a jede tak trochu na automat. Když už tak zpochybňují ten hovor se spolujezdcem, napadá mě ještě jeden příklad - rádio. Když člověk poslouchá třeba nějakou show v rádiu, taky se soustředí na to, co moderátor říká a ten moderátor těžko bude reagovat na dopravní situaci tím, že zavře klapačku. Takže zakážeme rádia, telefony, spolujezdce, přemýšlení za jízdy a řidič bude dostávat každých deset sekund elektrické šoky, aby byl ve stavu stoprocentní pozornosti? :))

Jinak mě dostávají ti borci v nových autech přes milion, kteří si nejsou schopni koupit BT sadu za pár tisíc nebo si spárovat telefon s tou zabudovanou v autě a volají s rukou u palice. To je fakt napřesdržku...

0/0
3.2.2011 19:11

Judge Dredd je o5 tady

Re: Výsledky

Přesně, tito joudově mě také dojímají RvRv

btw. koupil jsem HF za 390 korun a má to i FM vysílač a Bluetooh, takže perfektně z telefonu do reproduktorů auta a dokonce mohu spárovat i externí mikrofon a nalepit ho pod stínítko nebo někam pod sebe, pokud by mi ten v HF nestačil...

Jinak HF by mělo být v povinné výbavě auta, resp. povinnou součástí všech nových autorádií...

0/0
4.2.2011 21:33

jakkel

spolujezdec

Je potřeba jezdit takovým stylem, aby spolujezdci nemluvili a jen se zoufale drželi madel ;-D

0/0
3.2.2011 17:54

Darkman_06

Re: spolujezdec

Jo jo a nejlépe oběma nohama i "brzdil" ;-D Křečovitý spolujezdec = tichý spolujezdec ;-)

0/0
3.2.2011 18:18

FastDriver

Samozřejmě že to ubírá pozornost

jenže je spousta řidičů, kteří mají i bez telefonování vedení 3x kolem auta a ještě si na něm sedí. Takže je to vlastně skoro jedno.:-/

0/0
3.2.2011 17:27

ferata

Mobiláci.

Nevím, proč se o tomto tématu stále diskutuje, ale nic nekoná. Na silnicích to mnohdy vypadá jako na telefonní ústředně. Jezdím z povolání téměř 40 let a to co často vidím, mi vyráží dech. Řidiči kamionů zapnou tempomat a klidně řídí nohami. Věřte, nevěřte, viděl jsem to na vlastní oči. Psaní SMS během jízdy - běžná věc. Ti lepší řidiči mají v druhé ruce ještě cigaretu.  Čtení časopisů, dodacích listů a pod, vidím téměř denně. Je až něskutečné, co český řidič dokáže během jízdy dělat. Policie to dobře ví, ale nemají zájem proti tomu něco dělat. Proto se divím, že smrtelných a těžkých nehod je u nás tak málo. 8-o

0/0
3.2.2011 17:21

superkutil

Denně vidím divně se chovající řidiče...

... a tak u poloviny je to proto, že telefonují. A to telefonují s telefonem v ruce, ty s handsfree není poznat. Poznají se ale podle toho, že vybočují z pruhů, jedou pomalu, nedodržují odstup, nesledují co se kolem nich děje. Někdy se tak ale chovají i kuřáci.

Jenže k čemu jsou zákony, když je policajti nekontrolují. Za celý život jsem viděl policajty jen párkrát. A to se většinou někde zašívali.

0/0
3.2.2011 16:23

warekkonecnesmazan

a brzy

budou ridit automaticky pracky radsi za nas aby nas nerozptylovaly ostatni vozidla ;-D

0/0
3.2.2011 16:04

Škubi

Ono je jedno

Jestli máte telefon v ruce, nebo používáte handsfree - stále se pozornost rozděluje na řízení a hovor... Asi jako kdyby vám sekretářka vyprávěla, co budete dělat na služební cestě :-DDD

0/0
3.2.2011 14:47

Darkman_06

Re: Ono je jedno

Někdy je škoda, že člověk není stroj a dokázat potřebnou část vypnout.

0/0
3.2.2011 18:21

rulemaniac2

rusicku do auta

to je jaksi omezovani osobni svobody ... ja si chci v desti zastavit a zavolat, tak a proc nemuzu? to jako musim na dest?

0/0
3.2.2011 14:37

ivošek z gmailu

Re: rusicku do auta

Rušička je samozřejmě hloupost, spolujezdci by taky nesměli telefonovat? Rušička by byla první věc, kterou bych nechal deaktivovat hned po koupi auta ... a druhá by byla instalace HF sady. Ostatně ani zákaz telefonování při řízení pomocí HF jim nemůže projít ... teda projít může, už prošly i větší pitomosti, ale nedokážu si představit jak by to dokázali vyžadovat a trestat.

0/0
3.2.2011 14:43

superkutil

Re: rusicku do auta

V některých státech je zakázáno telefonování za jízdy a to i s handsfree nebo s headsetem.

0/0
3.2.2011 16:24

ivošek z gmailu

Re: rusicku do auta

Nepíšete v jakých státech to tak je, ale i kdyby to tak bylo a netvrdím tím, že nemáte pravdu - prostě jen já o žádném takovém nevím, tak si dokážu představit zjišťování a postih telefonování s telefonem na uchu, dokážu si i představit i když už mnohem hůře postih telefonování s headsetem, ale nedokážu si představit jak by zjišťovali, že někdo telefonuje vestavěným handsfree. To by mohli pokutovat i každého kdo si v autě zpívá ;-)

0/0
4.2.2011 14:20

ivošek z gmailu

Re: rusicku do auta

pokr.

Jiná věc je, pokud někdo způsobí nehodu, tak si soud teoreticky může zjistit u operátora jestli v době nehody dotyčný telefonoval a připočítat mu to k přitěžujícím okolnostem, ale pokud řidič v autě nebyl sám, tak stejně může tvrdit, že svůj telefon půjčil spolujezdci, aby ten hovor za něj vyřídil. Podle mě je to celé hloupost a pouze zkušební balonek ke snaze o další utahování šroubů a následného ještě většího rejžování peněz. A jak jsem už psal jinde - už dlouho se neobjevil další "pirát", takže si iDnes musela nějaké uměle vyrobit a kdo telefonuje nejvíc za volantem? No přece ti zlí manažeři v drahých autech co mají dost peněz na kredit, no né Máňo?

0/0
4.2.2011 14:25

ivošek z gmailu

Re: rusicku do auta

Nepíšete v jakých státech to tak je, ale i kdyby to tak bylo a netvrdím tím, že nemáte pravdu - prostě jen já o žádném takovém nevím, tak si dokážu představit zjišťování a postih telefonování s telefonem na uchu, dokážu si i představit i když už mnohem hůře postih telefonování s headsetem, ale nedokážu si představit jak by zjišťovali, že někdo telefonuje vestavěným handsfree. To by mohli pokutovat i každého kdo si v autě zpívá.

0/0
4.2.2011 14:24

ivošek z gmailu

Re: rusicku do auta

Nějak jim to tady blbne, házelo to chybovou hlášku a zobrazilo to až teď. Asi to maj nějaký rozbitý ;-)

0/0
4.2.2011 14:27

Rubik1

Re: rusicku do auta

Ale rušička by přeci nefungovala 24 hodin. To byste ráno nenastartoval. Po zastavení a vypnutí motoru ať si každý telefonuje jak chce.

0/0
3.2.2011 23:34

retene

je v tom rozdil

Mezi telefonovanim a alkoholem je rozdil v tom, ze kdyz prijizdim na misto, kde je potreba davat vetsi pozor, tak muzu telefon na chvili prerusit ..... ale rici si ted budu 15min uplne strizlivy nejde. Ale sam moc za jizdy netelefonuji - bud jde o kraviny, a neni nutne se pri rizeni vykecavat nebo je to dulezite a to je lepsi zastavit a probrat to v klidu. A co jsem zazil par lidi co celou cestu resi pracovni veci, tak s tim clankem souhlasim. A baveni se spolujezdcem je noco jineho - spolujezdec sam vidi situaci a vetsinou ji hovor prizpusobi (napr. kdyz vidi se v krizovatce rozhlizim, tak zmlkne)

0/0
3.2.2011 14:01

bezdukátů

Re: je v tom rozdil

to já jo, teď budu 20 minut střízlivý, protože jedu z hospody domů, a pak budu "mrtvola":-)

0/0
3.2.2011 20:22

Fungy

Re: je v tom rozdil

R^

0/0
4.2.2011 11:51

Concrete_Donkey

Argument, proc je hovor se spolujezdcem bezpecny

je naprosto K SMICHU. Pan psycholog zrejme nikdy neridil. Pokud se musim pri rizeni nahle venovat slozite situaci a slozite manevrovat, tak se primarne venuju rizeni a automaticky prestanu volajiciho vnimat, kdyz situace na silnici vyzaduje me plne soustredeni. Kdo tohle nema rozlisene, a verim, ze takovi lide se v mensine vyskytuji, tak by nemel ridit vubec.

0/0
3.2.2011 13:59

Pedrosan

Re: Argument, proc je hovor se spolujezdcem bezpecny

Jo , primárně je , ale důležité si té situace nejdříve všimnout .

0/0
3.2.2011 22:02

BrumlajiciCmelak

Re: Argument, proc je hovor se spolujezdcem bezpecny

R^

0/0
4.2.2011 10:22

Concrete_Donkey

A co kdyz se bavim se spolujezdcem?

To je prece to same. Casem budou muset spolucestujici ve voze mit viditelne nalepenou reflexni lepici pasku pres pusu po dobu jizdy. (To je slovosled :D )

0/0
3.2.2011 13:46

Lavra

Re: A co kdyz se bavim se spolujezdcem?

Kdybyste si přečetl článek, tak byste našel i odpověď na váš výrok...

0/0
3.2.2011 13:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.