Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chrysler pracuje na hydraulickém hybridu, auta budou jezdit na stlačený plyn

Automobilka Chrysler se rozhodla jít v případě hybridních vozů jinou cestou než konkurence. Namísto elektromotorů a baterií chce využít hydraulický systém vyvinutý americkou Agenturou pro ochranu životního prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mowla

Poměrně rozumná alternativa elektromobilů...

Nižší účinnost tohoto systému (vůči elektro) kompenzuje nižší cena systému - baterky jsou brzdou elektromobilů nejen kvůli váze...

;-)

0/0
12.2.2011 18:43

Brainwashingtonsban

Ach ty packaly.., takže tlaková nádoba obsahuje dusík

stlačený na 350 atmosfár. Nic moc. Celkově to je těžké zařízení s několikanásobnou přeměnou mechanické práce a tudíž i zžtrátami. Hmm, celkem zoufalý pokus za hodně peňáz, ale ty velkolepé tučné Granty ! Zkoumáme, zkoumáme, patlala, patlala, zchladíme to ,stočíme to, chutná to, Slivovice! Mnohem lepší je supravodivost či aupermagnetismus!

0/0
12.2.2011 15:28

mowla

Re: Ach ty packaly.., takže tlaková nádoba obsahuje dusík

"supravodivost" apod. je sqělá vize - ale prozatím poněkud nepoužitelná...

:-)

Tohle je těžkopádné, ale technologicky jednoduché...

:-)

0/0
12.2.2011 18:48

Antonín, topič

Tož,

já nevím, ale tak nějak nemám jasnou představu o tom, co se děje s přebytečným teplem při stlačování a naopak odvodem tepla z okolí při expanzi.

0/0
11.2.2011 19:02

mowla

Re: Tož,

Ohříváš/chladíš okolí...

Příp. můžeš exo/endo použít na vytápění/chlazení klimy...

:-)

0/0
12.2.2011 18:47

Pavel di5

???

Hydraulický a na plyn?

0/0
11.2.2011 18:53

Bariq

Re: ???

Nebude to třeba tím, že plyn teče a proto ho také řadíme ke kapalinám ? ;-)

0/0
12.2.2011 4:50

Fefi

Re: ???

Tece ano, proto k tekutinam, nekape, proto ne ke kapalinam :)

0/0
12.2.2011 7:24

chicocheco

EPA

O té jsem poprvé slyšel v Simpsnech ve filmu ;-D

0/0
11.2.2011 15:58

BOP B 3AKOHE

 

Dvě nádrže byly inspirací pro další tým inženýrů, kteří se rozhodli pro londýnské doubledeckery vyvinout zcela nový revoluční hybridní systém a la Dlouhé stráně :-P

0/0
11.2.2011 14:31

dracekvo

:)

Tleskám, tlak 34 MPa bude jistě bezpečný při nehodě a proražení nádrže.

0/0
11.2.2011 13:56

Nahlas se ti směju 2

Re: :)

Při kolika nehodách dojde k proražení nádrže na LPG?

0/0
11.2.2011 16:23

dracekvo

Re: :)

lpgčko je v autě. Tyhle nádrže v kufru nejspíš nebudou.

0/0
12.2.2011 14:16

mowla

Re: :)

LPG má tlak cca 10 atmosfér, tohleto - pokud článek nekecá, 340...

Takže i malá dírka udělá slušnej fičák...

:-P;-D

0/0
12.2.2011 18:45

Hrochomut

mno,

rozhodně to vypadá na první pohled rozumněj, než elektrické hybridy. Ty považuju za omyl typu biopaliva nebo solární energetika (při současné, pro rozumné použití, nedostatečné úrovni těchto technologií)

0/0
11.2.2011 10:33

pteryx

Re: mno,

Je to zajímavá alternativa. Ale hlavním důvodem pro elektrické hybridy je očekávaný přechod na elektromobily. V současné době je hlavním problémem elektromobilů a elektrických hybridů drahá, těžká a pomalu se nabíjející baterie s relativně nízkou životností, ale dozrává několik nových technologií, které by to mohly zásadně změnit. Konkrétně jsou to vodíkové palivové články a nové fyzikální principy chemických baterií (nanovlákna, uhlíkové články, ...).

0/0
11.2.2011 10:58

-drb-

Re: mno,

Elektrický pohon má mnoho výhod - je malý, účinný, jednoduchý, snadno regulovatelný, bezpečný... Jedinou nevýhodou je zatím uskladnění elektřiny pro pohon. Klasické baterie jsou těžké, mají malou kapacitu, která se ještě časem výrazně snižuje, navíc mají omezenou kapacitu v nízkých teplotách, pomalu se dobíjejí atd.

Ale i to má mnoho řešení - v zásadě nejschůdnější je plug-in, kdy k relativně malým bateriím je přidán jiný zdroj elektřiny. To jsou třeba ty zmíněné palivové články, ale klidně i spalovací motor. Tohle řešení má zase dost výhod - spalovací motor stačí poměrně malý a hlavně naprosto jednoduchý bez přímého vstřikování, turba a složité elektroniky, protože poběží v jediném režimu otáček s maximální účinností. Navíc benzin, nafta, líh či jakékoli jiné spalovatelné palivo se snadno převáží a skladuje, lze využít dosavadní logistiku a postupně přejít z ropy třeba na metan, vodík či cokoli dalšího. A časem třeba nahradit daný motor vyspělou technologií palivových článků.

0/0
11.2.2011 11:42

Rubik1

Re: mno,

Turbo snad zvyšuje účinnost vždy, tak proč by ten motor měl být bez něj?

0/0
12.2.2011 1:16

Antonín, topič

Re: mno,

Turbo zvyšuje účinnost o pár procent. Je pak potřeba posoudit, jestli jsou úspory vyšší, než náklady na vyšší složitost stroje.

0/0
12.2.2011 12:41

Little Boy

Re: mno,

Vypada to rozumne jen pro lidi co nehovi fyzice. Oproti elektrikemu hybridu to ma tristni ucinost brzda -> ulozeni -> pohon. Tzn elektro verze vyuzije treba 80% energie ziskane brzdenim opet pro rozjezd. Tohle s bidou 10%, termodynamika je mrcha zla. Cim vetsi tlak, tim je to vic k nicemu.

0/0
11.2.2011 11:26

Hagenbaden

Re: mno,

Ale v animaci to vypada pekne, ne? ;-) Tim se da ziskat nejaka pekne tucna dotace a o to prece jde predevsim. Zeleny ekonazor, ktery nema hlavu ani patu, ale to prece nevadi :-/

0/0
11.2.2011 11:50

mp07

Nízkotlaká nádrž

Jak funguje ta nízkotlaká nádrž? Resp. jak se v ní udržuje nízký tlak, když jsou podle animace obě nádrže stejně velké a má se do nich vejít stejný objem plynu?

0/0
11.2.2011 10:18

MatuABC

Re: Nízkotlaká nádrž

Animace a realita je rozdil, ve skutecnosti ta vysokotlaka bude mala a ta nizkotlaka velka.

0/0
11.2.2011 12:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.