Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Světla pro denní svícení musí mít všechna nově prodávaná auta

Všechny modely aut, které nově vstoupí do prodeje v Evropské unii po 7. únoru 2011, musí být vybaveny systémem denního svícení. Ten automaticky zapne přední světla ve chvíli, kdy nastartujete. Světla pro denní svícení výrazným způsobem zlepšují viditelnost automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pk08

kvalita tragédie

toto je dobrý nápad-mám 4 roky staré auto a musím vyměnit přední světla-na tlumenýma vypálané místa na parabolech-to,že koupím auto a vím,že na něm ulítávám to snad snesu,ale nesmím si připadat,že jsem okraden,ošizen co se týče kvality-záruka je v p....i,tak se se mnou už nikdo byvit nebude-toto by mne nikdy nenapadlo,že po 4 letech paraboly jsou na odpis

0/0
14.2.2011 10:35

WIFI

Re: kvalita tragédie

4 roky starý auto bude mít pravděpodobně xenony, pokud to není výbava "čtyři kola, volant". Proto kdybych byl ve stejné situaci já, nechám domontovat denní světla hned druhý den :)

0/0
14.2.2011 11:30

Jetojedno

Re: kvalita tragédie

Teď jsem prodával 10 let starou Škodu Octavii,uděláno denní svícení už před 5 lety.Světla jsou OK,najeto 300 tisíc km.Co to máš za auto? Frantíka?Itala nebo Rumuna?

0/0
15.2.2011 8:53

Martin667

ok. ale ať to sakra svítí i vzadu

0/0
12.2.2011 22:48

WIFI

Re: ok. ale ať to sakra svítí i vzadu

důvod ? Svícení ve dne (dle obhájců) je proto, aby bylo lépe vidět auto v protisměru, např. při předjíždění, výjezdu z lesního úseku atd. Tzn v případech, kdy auta jedou vzájemně v protisměru. Nenapadá mě důvod, proč by měla svítit i vzdadu ?

0/0
13.2.2011 12:50

lks0079

achjo

To je zase jednou blbost to snížení nehodovosti jsou jen odhady, žádná statistika to nepotvrdila. Co se ale jasně potvrdilo je nárůst spotřeby paliva... To je zase jednou blbost jako s letním časem to už nikdo nikdy nezruší achjo ...

0/0
11.2.2011 22:30

cenzore_zdar

Re: achjo

narust spotreby no to asi tezko, casty omyl vsech co netusi jak funguje alternator s motorem dohromady. Alternator uz na volnobeh musi byt schopen davat temer max. proud jinak by jste vyradil a auto zhaslo, popripade neslo radio ci neco jineho. Takze je uplne jedno jestli svitite nebo ne, potrebny vykon pro svetla to uz dava na volnobeh, takze spotreba se nema kam posouvat. Vykon alternatoru je zavysli na otackach motoru.

0/0
12.2.2011 21:39

lks0079

Re: achjo

Je vidět že vůbec nevíte o čem mluvíte. Již Škodovka 120 měla relátko které odpojovalo alternátor pokud nebylo potřeba dobíjet baterii. Pokud relátko odešlo, baterie se přebila a zničila. U dnešních aut které ukazují na palubním počítači aktuální spotřebu - při volnoběhu a stojícím vozidle v litrech/hodina doporučuji provést jednoduchý pokus. Při volnoběhu zapněte vyhřívání zadního skla a hnedka uvidíte během několika vteřin jak se zvedne spotřeba...

0/0
12.2.2011 22:37

WIFI

Re: achjo

omyl to není. Nastartuj auto, nech ho běžet na volnoběh, pak rozsviť světla (potkávačky) a dobře poslouchej, co udělají otáčky motoru při zapnutí světel  Budeš překvapen. 

0/0
13.2.2011 12:52

Antonín, topič

No tak já se můžu mýlit,

ale není to náhodou tak, že osvětlení aut v USA tohleto vyřešilo již před desítkami let?

0/0
11.2.2011 7:22

superkutil

Re: No tak já se můžu mýlit,

Denní svícení má smysl a SPDS s LED také. Nejhorší je, když má auto automatické rozsvícení světel podle klimatických podmínek z výroby a prodejce auta místo aby domontoval SPDS, tak automatiku vyřadí a světla svítí pořád a to i při startování automobilu. Tak to mají třeba Renaulty a když chtěl kamarád po prodejci Renaultů namontovat SPDS, tak je zapojil tak, že svítí pořád (i když se zapnou světla). Že prý to jinak neumí. A ty bludičky (kombinace mlhovek a SPDS) které má Škodovka nebo Ford, to je taky o ničem, pořádně to nesvítí. A co teprve rozsvěcování mlhovek při zatáčení, to je taky pěkná blbost. Neřeknu, když to má Ford v hlavních světlometech, ale dávat přisvícení do mlhovky. 8-o

0/0
11.2.2011 14:28

radaumacher

Re: No tak já se můžu mýlit,

superkutil odpovídá úrovni příspěvkuRv

0/0
12.2.2011 23:28

superkutil

Re: No tak já se můžu mýlit,

Zato tvůj příspěvek nemá hodnotu žádnou. Co jsi tím chtěl říct? Jak to souvisí s tématem?

0/0
13.2.2011 14:41

Kulhánková, dcera

Re: No tak já se můžu mýlit,

Jak souvisí vaše denní svícení s U.S. auty, která svítí ve dne už desítky let?

0/0
14.2.2011 14:16

superkutil

Hlavní prohřešky řidičů...

- SPDS svítí i v noci

- používání mlhovek (přední i zadní) za nesnížené viditelnosti

- jízda v levém pruhu na dálnici

- jízda na červenou

- zapomínání rozsvícení v šeru a dešti, když mají SPDS

0/0
10.2.2011 23:38

WIFI

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

- ad. SPDS svítí i v noci = důkaz amatérismu při zapojování, neschopnost porozumět psanému textu (návodu na montáž a zapojení světel)

- ad. používání mlhovek (přední i zadní) za nesnížené viditelnosti = závist, případně nepochopení umístění a denního svícení především u oktávek (na pozici mlhovky jsou 2 světla integrovaná do jednoho, 2 paraboly). Takže dle pravidla oktávky svítí dole, to budu svítit Máňo mlhovkama taky

- ad. jízda v levém pruhu na dálnici = neschopnost policajtů vybrat snadno obrovské množství peněz na pokutách.

- jízda na červenou = problém malé vymahatelnosti zákona, možnost vymlouvat se na osobu blízkou (na křižovatkách jinak než kamerama přestupky monitorovat nejde)

- zapomínání rozsvícení v šeru a dešti, když mají SPDS = blbost majitelů, srovnatelná se svícením mlhovkama ve dne, případně nepoužitím mlhovek, když je hustá mlha (viditelnost max. k dalšímu patníku např.)

0/0
11.2.2011 6:42

WIFI

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

jinak s autorem původního příspěvku plně souhlasím

0/0
11.2.2011 7:48

majki77

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

souhlas, ještě bych ale "vyzdvihl" mamlasy, kteří buď mají nehomologované xenony a nebo permanentně zapnuté dálkové...... to je pak parádní pohled do zpětného zrcátka, zvláště v případě SUV, které mají světla umístěná výše a tím víc se v zrcátku odrážejí....a samozřejmě, když s takovými světly jedou proti mě, ideálně ještě za deště, to je taky na zabití.

0/0
11.2.2011 8:09

WIFI

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

cokoli nehomologovanýho, ať se jedná o jakýkoli světla nebo doplňky nemá na silnici co dělat a opravdu nevím, proč se za to nebere techničák v případě policejní kontroly. Ať si to borec dotáhne do servisu nebo domů na zahradu třeba na podvalu.

Super jsou dálkový světla za den. Svítí slunce, takže z části aut se přístrojovka lestkne, případně slunce přesvítí modrou kontrolku dálkových........... A dotyčný je ani nemusí zapínat úmyslně

0/0
11.2.2011 8:41

Antonín, topič

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

Nehomologovaný xenony neumím poznat, ale umím poznat auta, který svítí někam do nebe. Převáždně fábie s halogenama, takže dost pravděpodobně s homologací. Poznám to tak, že mám na stínítku stín hlavy, když jede takový auto za  mnou.

0/0
14.2.2011 14:23

Kytickaa

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

Souhlas, a ještě bych uškrtila toho kdo ty světla na denní svícení vymyslel v té variantě na první fotce, protože to auto není vidět v zrcadle při horší viditelnosti.

0/0
11.2.2011 9:56

radik

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

Myslíš na první fotce kde jsou ty denní světla, tedy uprostřed? Ono na té první fotce totiž žádný denní světla nejsou... je zhasnuto schválně - pro porovnání se zapnutými. Nebo myslíš tu ilustrativní fotku kde je reflektor Audi? Ty jsou v zrcadle vidět dobře.

0/0
11.2.2011 11:04

superkutil

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

Ty HID sady, to je na sebrání techničáku na místě. Bohužel česká policie vůbec nefunguje. Řídím denně už 25 let a za tu dobu jsem policajty potkal tak 20x a dostal 3x pokutu. Ne že bych jezdil tak ukázněně, ale prostě nikde nejsou vidět.

0/0
11.2.2011 14:38

Antonín, topič

Re: Hlavní prohřešky řidičů...

Já vídám policii každý den. HID sady mi nevadí, vadí mi auta, která svítí do nebe, a kterým jde z výfuku dým rozličných barev.

0/0
14.2.2011 14:23

Johnny006

Blbuvzdornost :)

Ve dne automatika denni. V noci uz si kazdej clovek taknejak vsimne ze nevidi. Na spotrebe jsem po montazi nezaznamenal rozdil.  Akorat teda nevim kdy uz je "snizena viditelnost" a musim tedy zapnout normalni svetla.

0/0
10.2.2011 23:18

Dickhead48

Re: Blbuvzdornost :)

A muzu se zeptat, s cim to jezdis????.....Ja mam denni svetla porad a ve tme se o to postara automaticke zapinani!!

0/0
11.2.2011 4:02

Johnny006

Re: Blbuvzdornost :)

Jo, tak to s tim automatickym prepinanim podle intenzity svetla je lepsi .R^

Uz se mi to prikupovat do meho Opla Astry z roku 1991 nechtelo. Sice jezdi porad dobre za 8,5l LPG, ale uz mam 440 tisic km, jednou to taky doslouzi.

0/0
11.2.2011 10:36

WIFI

Re: Blbuvzdornost :)

§ 2 Vymezení základních pojmů,  zákon o provozu na pozemních komunikací,

snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu,

Mě to přijde  jasný.

0/0
11.2.2011 6:45

Doktor

Velmi rozumné.

Celodenní svícení bylo již od začátku pro mne noční můrou. Aby svítilo celé vozidlo za bíleho dne, považuji za hloupost. Argumentovat, že není ze zadu vidět, by mohl pouze člověk, se ztrátou zraku. Na svém vozidle mám dodatečně namontovaná DS. Jsou homologovaná, umístěná na vozidle podle předpisu. Ovšem jsou lidé, kteří si na vozidlo montují všelico, jak je napadne a podle toho to také vypadá. Je jasné, že jsem svým příspěvkem popudil odpůrce světel pro denní svícení. Omlouvám se.

0/0
10.2.2011 21:49

panzic

Re: Velmi rozumné.

já teda s denní svícením plně souhlasí, ale nechápu, proč bych nemohl mít třeba vlastnoručně vyrobené DS a následně zkontrolované na STK... jednoduché

0/0
10.2.2011 22:05

superkutil

Re: Velmi rozumné.

Třeba proto, že vlastnoručně vyrobené jsi nehomologoval a tudíž není záruka, že ti funguje správně. Už jsme snad překonali dobu Do-Do (dodělej-doma) a že už si na auta nevěšíme vlastnoručně udělaná udělátka a vynálezy. Jak o Češích říkají cizinci: 8-o Umí mnoho řemesel, ale žádné nedělají pořádně. 8-o

0/0
10.2.2011 23:41

panzic

Re: Velmi rozumné.

ale já říkal, že bych si po instalaci zajel na STK a tam by mi řekli, jestli to splňuje či ne. mimochodem s LED světly dělám v práci..

0/0
12.2.2011 19:41

superkutil

Re: Velmi rozumné.

Jenže STK neřeší homologaci. To řeší jen kontrolu stavu a dodržování předpisů. A pokud nemáš na svém udělátku homologaci, tak STK nemá vybavení aby zjistila, zda tvá světla by prošla homologací.

0/0
13.2.2011 14:44

Antonín, topič

Re: Velmi rozumné.

Zrovna u DS to nemůže být problém. Ale chápu, že by vám tím utíkaly kšefty.

0/0
14.2.2011 14:25

panzic

Re: Velmi rozumné.

mimochodem tvůj nick je vcelku srandovní v porovnání s obsahem příspěvku :-)

0/0
12.2.2011 19:43

superkutil

Re: Velmi rozumné.

To asi, že jsem si dřív plno věcí vyráběl doma, ale dnes jsem na druhé straně, zabývám se vývojem a homologováním zařízení atd a vidím jak jsou domácí udělátka někdy nebezpečná. Takže nick je spíše z dřívějška, dnes si raději koupím profi výrobek než to bastlit. Ono dříve nebyla taková nabídka trhu a plno věcí si musel člověk opravdu vyrobit sám. :-)

0/0
13.2.2011 14:47

panzic

Re: Velmi rozumné.

ale jo, já to beru. jen by se podle mě mohla ta homologace nějak rozdělit dle částí vozidla. myslím tím, že brzdový systém by podléhal přísnější kontrole než anténa a tak.. i tak jezdí po silnicích hromada vraků, které technickou neprojdou ani náhodou a nadruhou stranu jsou nadšenci, kteří si třeba vylepší brzdy na autě o několik tříd, vše je plně funkční a přitom na každou technickou překopávají celé auto, aby nebyl problém..

0/0
14.2.2011 18:23

WIFI

Re: Velmi rozumné.

já si myslím, že to možné je. Ale musel by si projít individuálním schvalovacím procesem, což by tě vyšlo na pěkný balík (stejně jako když se schvalují stavby a přestavby vozidel - nemyslím výměna motoru za stejný tip atp.)

0/0
11.2.2011 6:47

Samuraj_PH

zaklinejme se ekologii

a soucasne vymyslejme zbytecne blbosti jako corner-funkci zapinanou cely den - viz ta komedie na novych koncernovych vozech;-D8-o

0/0
10.2.2011 21:10

lks0079

Re: zaklinejme se ekologii

R^R^R^

0/0
11.2.2011 22:35

navsteva proti levicactvi

Dalsi tunel verejnych prostredku

kdo zpracovaval tu studii a kolik milionu ci spise desitek milionu eur to stalo. Ja jsem zastancem celodenniho sviceni... auto s nerozvicenymi svetly povazuji za jeden z nejtezsich prestupku (narozdil od nasich zakonodaruc, kteri u toho zrusili i ten jeden bod). Ale k cemu jsou svetla 12cm nad urovni vozovky. Takove vozidlo nejdriv cele vyjede z pozahorizontu ci ze zatacky a az teprve potom jsou videt nejaka svetla. Do te doby je to auto neviditelne, protoze v urovni beznych svetel, tedy naprikald nad urovni, na kteoru je bezne udrzovana zelen okolo komunikaci, neni nic videt.

0/0
10.2.2011 20:15

Agent-přisluhovač

Re: Dalsi tunel verejnych prostredku

Světla pro denní svícení můžou být integrovaná v běžných světlech - viz např Audi.

Takže je to hlavně na výrobcích.

0/0
10.2.2011 20:19

Dickhead48

Re: Dalsi tunel verejnych prostredku

Presne tak......Mam to taky v hlavnich svetlech, nikdy jsem nevidel, ze by to mel nekdy nekdo v mlhovkach a nebo u zeme...Ale v Kocourkove je mozne vsechno!!!!;-D;-D[>-]Rv[>-]Rv

0/0
11.2.2011 4:06

WIFI

Re: Dalsi tunel verejnych prostredku

to teda nevím, kde jezdíš. Protože denní světla integrovaný spolu s mlhovkama, vše umístěné na pozici mlhovky, má třeba tak "exotické autu" na českých silnicích, jako je škoda octavia II, přesně nevím od jakého rv., ale je jich mraky. A pokud u země = aspoň 250 mm nad vozovkou, tak je vše dle předpisů

0/0
11.2.2011 6:50

radik

Re: Dalsi tunel verejnych prostredku

Skoro každá nová škoda... opravdu si neviděl žádnou Octavii II? ;-D

0/0
11.2.2011 11:08

bubli1fuk

Re: Dalsi tunel verejnych prostredku

Jestli je auto na silnici pro tebe neviditelné, tak běž k očnímu nebo vrať řidičák, nemáš na silnici co dělat. A výmysly o přínosu svícení za dne můžeš vykládat tak v Bohnicích.;-€

0/0
11.2.2011 0:41

Nissan

denní svícení led

je v podstatě hovadina a k ničemu.. v Rakousku to už ukončili. Sice to sám mám, ale jenom abych nedostal pokutu. Objednaval jsem to na 4car.cz a mají tam docela výběr.

0/0
10.2.2011 18:52

NovoCZ

Re: denní svícení led

V Rakousku to ukončili, protože to jsou pomatenci na ekologii a prý to znamená prudké zvýšení CO2. Jim je tohhle milejší než bezpečnost lidí.

0/0
10.2.2011 18:55

Darik H

Re: denní svícení led

No, ale alespon z toho nedelaji perpetuum mobile, jako nekteri, kteri pri zavadeni sviceni argumentovali tim, ze to nezvysuje spotrebu a nic nestoji :o)

0/0
10.2.2011 21:11

Rubik1

Re: denní svícení led

Oni zjistili, že denní svícení bezpečnost nezvyšuje. Ty peníze, které to svícení stojí, je lepší investovat do spolehlivějších bezpečnostních prvků.

0/0
10.2.2011 21:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.