Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obr plný vody projede všude. Podívejte se na unikátní hasičskou tatrovku

Dobrovolní hasiči z Hřenska mají nový speciál. Jako první v republice dostali novou čtyřkolovou Tatru T815, původně vyvinutou pro armádu a osazenou hasičskou výzbrojí. Unikát stál sedm milionů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

basniklidu

Toz ceska sooodruch dostala po asi 40 letech nofa americka

tatrofka ... moc dobra sprafa

0/0
16.2.2011 4:25

churchill1

Autor a inteligence

22-ti tunový kolos o celkové hmotnosti 17 000 kg -  to hovoří samo za sebe!

0/0
13.2.2011 11:59

stefi_ul

Re: Autor a inteligence

no a co napln vody?? Tu za tebe bude pocitat kdo??

0/0
15.2.2011 12:35

Uphillman

Re: Autor a inteligence

Provozní hmotnost je prázdné auto bez posádky a nákladu. Celková hmotnost by měla být i s nákladem, tedy i s vodou. Churchill1 to řekl správně.

0/0
24.2.2011 15:36

Hulvát

Tatra

Když dostali loni Svitaváci sedmičkovou 6x6, taky jim říkali že nemaj šanci zapadnout... Njn hned první den je museli tahat z bahna ven další dvě tatry;-D

0/0
12.2.2011 22:17

Rambo-x

Tatra uměla vyrábět

Tatra vždy vyráběla dobrý auta,a nějaký německý nebo podobný se jim nemůžou ani při nejmenším rovnat,je dobře že se začínají zase pomalu rozjíždět a zvedat ze dna:-)[>-]

0/0
12.2.2011 16:44

radim36

Re: Tatra uměla vyrábět

No, Tatrovka přijala zpátky nějaké zaměstnance, které minulý rok ke konci léta "uložila" do depozitu na úřad práce. Víc nic.

Aby se zvedla pořádně, potřebuje 500 miliónů -  miliardu  korun na obnovu zařízení. A zřejmě na nějakou obrovskou propagaci či investování do filiálek na světě. Podobnou částku potřebuje na splácení dluhu, loni si musela půjčit na provozní výdaje....

Ještě je možné, že bez těchto peněz by mohla tvrdě vykatovat costy, zavést důslednou lean výrobu,snížit svoje provozní náklady na zlomek těch současných, stejně tak počet výrobních zaměstnanců a přitom zachovat počet vyráběných a prodaných aut i jejich kvalitu....To bychom se ale my tady v okolí Kopřivnice od známých zaměstnaných ve firmě  rychle dozvěděli.

0/0
12.2.2011 18:15

Modrý a zelený blesk

Re: Tatra uměla vyrábět

Vykatovat costy? Vy jste rozený MANAGER!

0/0
13.2.2011 11:04

Le Miserable

Re: Tatra uměla vyrábět

katování kostů pochází z D-Fensova blogu, jde o vtipnou narážku na "ňů menedžry"

0/0
13.2.2011 19:09

radim36

Re: Tatra uměla vyrábět

"Vy jste rozený MANAGER!" Co mi nadáváte! ;-DJinak katování kostů je běžně rozšířený termín mezi českými manažery. Je to počeštěný termín k metodě  cutting cost , kterou někteří poněkud duševně omezení krizoví manažeři používají k ozdravění firem ve srabu. Česky řečeno je to absolutní osekání všech možných plateb a obecně nákladů firmy. Může to fungovat půl roku nebo rok, pak firma vyčerpá vnitřní rezervy a buď mezitím vydělala na to, aby opět ty rezervy doplnila a normálně fungovala dál nebo nevydělala a potom prostě, firma finančně úplně vyčerpaná,  krachne.  Prostě takové firemní hop nebo trop...

0/0
14.2.2011 11:31

radim36

Re: Tatra uměla vyrábět

Například Tatrovku musí stát obrovské náklady vytápění současné montážní haly. Ta byla postavena v době takzvaného "skleněného šílenství", kdy se tovární haly u nás dělaly se stěnami z drátěného skla zasazeného do ocelové konstrukce a bez jakékoliv izolace. Preferovalo se tehdy přirozené osvětlení denním světlem skrz to drátěné sklo, které mělo zvyšovat pracovní výkon přes den před tepelnou izolací a spotřebou energie na vytápění. Sice hala byla dodatečně zateplena, to je ale jen zalepení nejhorších úniků. Vytápění haly bylo kdysi navrženo rozvodem teplého vzduchu se strojovnami na střeše haly s výkonem pro montáž nějak 600 tisíc kubíků teplého  vzduchu za hodinu. Dohromady se sousedícímí halami s (bývalou) lakovnou, svařovnou a lisovnou bylo na vytápění nutno z venkovní teploty vzduchu ohřívat každou hodinu a foukat dovnitř hal cca 2  kilometry vzduchu.....Přirozeně strojovny se kvůli úsporám a poruchám vypínaly už za socialismu , ale úplně kvůli hygienickým normám vypnout nejdou ....

0/0
14.2.2011 11:46

radim36

Re: Tatra uměla vyrábět

zapomněl jsem... ohřívat každou hodinu a foukat dovnitř hal cca 2  kilometry kubické  vzduchu...

0/0
14.2.2011 11:51

ka-tano

Tatra ještě nekrachla ?

A já si myslel že Tatra už krachla a ona ještě něco vyrábí. Já osobně bych radši koupil kvalitnější německý kamion, třeba DAF, MAN nebo Mercedes. [>-]

0/0
11.2.2011 21:45

Bernard Woolley

Re: Tatra ještě nekrachla ?

...který je dražší, jezdí hůře na silnici, jezdí hůře v terénu, je méně výkonný a má vyšší provozní náklady.

0/0
11.2.2011 22:07

radim36

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Tatrovácký podvozek jezdí na silnici hůř než podstatně jednodušší kamioňácké běžné podvozky. Je to daň za jeho složitost. A pokud se terénem myslí blátivá plocha, tak tam to je jedno, protože tam to je záležitost spíš vhodných  pnemumatik.než podvozku. Například u našich zemědělců ke konci socíku se mnohem víc osvědčily v polích jednoduché nákladní čtyřkolky LIAZ než klasické tatrovky. A to byli zemědělci ze severní Moravy blízko Kopřivnice, kde dělali lidi dříve zaměstnaní v Tatrovce a kde uměli v opravářské dílně družstva tatrovku rozložit doslova na šroubky a zase složit úplně stejně jako v mateřské fabrice.

Doménou tatrováckého podvozku je jízda na silně nerovném terénu. Jedině tam se využijí přednosti tatrováckého páteřového podvozku, absolutně nezávislé odpérování a pohon každého kola zvlášť, která udrží optimální přítlak a záběr na pneumatiku, ať je kolo v hluboké díře nebo zrovna na vrchu nějakého balvanu...

0/0
12.2.2011 3:20

Bernard Woolley

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Tatrovácký podvozek jezdí na silnici hůř než podstatně jednodušší kamioňácké běžné podvozky.... to je takové dogma, které musí marketingové oddělení Tatry zlikvidovat. Díky páteřové rouře Tatra nepořebuje pomocný rám a má nižší těžiště. Při průjezdu zatáčkou díky nižšímu těžišti a nezávislému zavěšení nedochází k takovému odlehčení vnitřních kol, které je možné ještě minimalizovat pomocí torzních stabilizátorů, takže může projíždět zatáčky o více jak dvacet procent rychleji.

0/0
12.2.2011 3:49

radim36

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Na silnici nepotřebujete rychleji projíždět zatáčky, na silnici potřebujete levný lehký snadno udržovatelný podvozek s dostatečnou životností. Životnost by možná byla, ostatní ne.  Jestli toto marketingové oddělení nechápe, tak i zadarmo je jeich práce drahá. Vyšší technická složitost páteřového podvozku, mnohem víc všelijakých koleček, co se uvnitř točí, vyšší hmotnost, nelze popřít. Z toho automaticky vyplývají i vyšší ztráty energie při provozu.

0/0
12.2.2011 4:02

radim36

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Kromě toho argument nižšího těžiště a rychlejšího projíždění zatáček platí jen pro prázdná auta. U naloženého auta těžiště určuje naložený náklad a ne konstrukce podvozku. Fakt je ale, že nezávislé odpérování přispívá ke stabilitě v zatáčkách i při naloženém vozu, podstatný vliv to ale nebude.

0/0
12.2.2011 4:07

Antonín, topič

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Samozřejmě, hasiči vůbec nepotřebují jezdit rychle. Tak jste se nám tu vyplakal nad hrozností produkce Tatra a můžete si zase jít hrát s angličákama. Papa.

0/0
12.2.2011 12:38

Jarousheq

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Určitě máte bohaté zkušenosti s vozy tatra že??? Co se tim prve projet než o tom budu plácat kraviny???

0/0
11.2.2011 22:35

Bernard Woolley

Re: Tatra ještě nekrachla ?

To jsem se projel, sice jenom na místě spolujezdce, ale byla to jak řada TerrNo1 (bohužel jenom verze s předkem na torzkách) už se těším až se projedu ve variantě komplet na měchách , tak T815-7 8x8 a 6x6 CAS-30. A porovnávat mohu s Scanií 114c a Ivecem 140E30. To, že TerrNo1 8x8 v předu na listech skáče jak koza je pravda, ale už teď si můžete objednat variantu v předu na měchách.

0/0
11.2.2011 22:48

Bernard Woolley

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Pokud byste chtěl nezávislé porovnání s podporou měření, tak tady je video http://www.uloz.to/4155090/vts-01-1-vob

0/0
11.2.2011 23:04

Fungy

Re: Tatra ještě nekrachla ?

jorouszek reagoval na katana jen na okraj;-)

0/0
12.2.2011 0:02

Bernard Woolley

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Máte pravdu, já tam už viděl reakci na mne.

Tak za odměnu http://www.pozary.cz/storage/obrazek/uzel/2010/12/uz4d04a21d548ab/obr4d04a67c24687/540_800.jpg

0/0
12.2.2011 0:05

já George XVII

Re: Tatra ještě nekrachla ?

To jste myslel jak? To jako, že někde začne hořet, tak si odněkud z východních zemí necháme dovézt levnější vodu na hašení? Nebo proč sem pletete kamiony?

0/0
11.2.2011 22:47

JiriPetr

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Jde videt ze absolutne nevis o cem mluvis DAF, MAN nebo Mercedes nesaha Tatre ani po narazniky nebyt privatizace v 90.letech a rozkradani statniho majetku tak dneska je Tatra nejrozsirenejsi automobil ve sve tride.

0/0
12.2.2011 13:31

T.Lojza

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Mam pocit, ze Tatra krachla uz davno. Zustal jen nazev a to co z proslule Tatry zbylo (rujny).

0/0
14.2.2011 1:48

Matyjas

Re: Tatra ještě nekrachla ?

Tak to byl skutečně jenom pocit.

0/0
14.2.2011 20:06

Thyronx1

Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

dokonce i v USA predvedla jasicskou verzi Tatry, kazdy koukal jak je dobra..jen to melo maly hacek:

Kolik si jich mohou objednat a kolik jich jsou schopne dodat behem roku. Pak se uz jen nevericne kroutilo hlavou a zajem v pristich minutach upadal. Hracka jiste pekne ale k nicemu. Vyvezeno do zahranici : 0 kusu. Ceska armada to koupit nemuze protoze na to proste nema. Takze co dal? Budeme se chlubit zas tou jedinou "cisternou"  po Evrope, Rusku, Asii i USA. Nase ceske ruce prece umi navrhnout, vyrobit, to co nikdo na svete ( v jednokusovem provedeni). Uz se vyrabi zas osobni Tatry? Nebo Tatru snad ceka slava dnesni Jawy?

thyronx@seznam.cz

0/0
11.2.2011 21:28

ka-tano

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Tatru může zachránit jedině německý koncern VW. Stejně jako zachránil tragickou Škoda AZNP Ml. Boleslav.

Jinak souhlas, že Tatra je neprodejné zboží. [>-]

0/0
11.2.2011 21:48

radim36

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Každé zboží je prodejné, záleží za kolik je. Na Tatrovce je za současného stavu cenná hlavně značka, potom konstrukční řešení podvozků , potom několik stovek zaměstnanců Tatrovky ovládajících klíčové technologie výroby plus nějaká stovka propuštěných tatrováků, kteří se v okolí Kopřivnice už živí něčím jiným. Vlastní výrobní zařízení Tatrovky má hodnotu minimální, stavební část, haly a podobně má hodnotu spíš minusovou vzhledem k zastaralému neekonomickému socialistickému provedení náročnému na vytápění a údržbu a stáří.

Neboli Tatrovka se stává postupně mobilní. když se vezme v úvahu značka a podvozky, tak celosvětově, když se k tomu přiberou zaměstnanci, tak v okruhu 15 - 30 kilometrů od Kopřivnice.

Nejpravděpodobnější vývoj vidím analogicky k Sazce, někdo skoupí dluhy, ovládne Tatrovku a potom postaví manažment Tatrovky úplně nově.....

0/0
12.2.2011 9:56

Bernard Woolley

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Podívejte se, jaké hasičské vozy kupuje Bureau of Land Managment... pokud to má více jak 4 kola, tak to je na podvozku Tatra. A také si zjistěte, jaké jsou podmínky pro výběrová řízení na takovéto veřejné zakázky, hlavně tu část, která popisuje, kolik % kontraktu musí být proinvestováno v USA.

0/0
11.2.2011 22:13

radim36

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Souhlas, Tatra se za těch 20 let v kapitalismu ještě nenaučila pořádně a efektivně obchodovat. Na druhé straně tatra to má horší než jiné automobilky, protože v tak civilizovaných zemích jako jsou evropské moc uplatnění nemá , i na nové stavby se v Evropě dělají poměrně kvalitní rovné provizorní cesty, kde vycházejí lépe jednodušší a levnější nákladní podvozky než je tatrovácký. Hasiči a další speciály to nezachrání a voják Tatra je z hlediska tatrovácké koncepce úplný průšvih, to není tatra. V Evropě jsou potencionální trhy pro Tatru v civilní oblasti snad jen na Balkáně a oblasti na východ od Slovenska a tam se momentálně moc nestaví . A ještě dlouho nebude stavět. Sibiř je jako  trh nejspíš ztracená,  tu si rozdělili kamaz a mercedes Zbývají pouštní a polopouštní, zejména arabské oblasti , ale tam se bude spíš válčit než stavět, takže tam Kopřivnice s nákladními tatrovkami moc neuspěje. Potom snad  jižní Amerika, pokud se tamty země rozjedou a tatrovka se tam dokáže pořádně chytit.

0/0
12.2.2011 3:33

radim36

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Čína je ztracená, kdoví, jestli tam nejezdí takových 100 tisíc tatrovek postavených načerno podle výrobního zařízení, které tam Tatrovka před 20 lety dovezla. V USA by  mohl být velký zákazník americká armáda, jenomže kvůli americkým zákonům to bude v první řadě práce pro americké firmy, Kopřivnice z toho moc mít nebude. Případně je vůbec otázka, Když Tatrovka má americké majitele, jestli se tatrovka nepřestěhuje za oceán....

Dobře zachytili trend  v Izraeli, kde na tatrováckém podvozku postavili obrněný transportér, ale jestli z toho bude mít Tatra v Kopřivnici vůběc nějaký profit, kdo ví....Tady u nás obrněný transportétr Wildcat znají jen odborníci....

0/0
12.2.2011 3:41

Bernard Woolley

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Tatra se bohužel v současné době nachází v hlavě 22... Potřebuje zmodernizovat výrobu a výrobní zařízení -> na to potřebuje peníze -> aby měla peníze, musí prodávat -> může prodávat, když má zákazníky -> aby měla zákazníky, musí mít servistní sít a levnější výrobek -> na servisní sít potřebuje peníze, na levnější výrobek potřebuje zmodernizovat výrobu a výrobní zařízení

0/0
12.2.2011 4:00

radim36

Re: Tatrovka VZDYCKY umela predvadet..

Tatra v podstatě posledních 20 let jen padá dolů pozvolným přerušovaným pádem. V dobách dobrých vyrábí se stávajícími lidmi a zařízením, v dobách horších a špatných propouští lidi a prodává  po částech tovární haly nebo rovnou provozy. Loni si půjčila buď 800 nebo 1200 miliónů a jako zástavu bankám musela dát fabriku. Letos prodává poslední přidružené provozy, kovárnu, slévárnu, nástrojárnu a stává se definitivně z výrobny  montovnou, soustředěnou v jedné, byť obrovské hale.

Prostě někde je trvalá chyba. Jednou z možností je to, že vrchní manažment Tatry je po desetiletí přesvědčen o tom, že Tatra jako podvozek je nejlepší na  všechno, od rozvozu hnoje na pole po stavbu dálkových autobusů a jen momentální náhodou na obchodním nestojí mnohasethlavá fronta zájemců o auta.

Takhle ti hlupáci s vymytým mozkem žvaní, zatímco zaměstnanci přežívají na nízkých platech nebo jsou propouštěni.....

Zaměstnanec tatrovky nejsem, ale nějakou dobu jsem tam pracoval a od kamarádů vím, co se tam děje.

0/0
12.2.2011 9:38

JeFFik

ale opatrně kluci

dnes jeden váš kolega při zajíždění něco podobného shodil z mostu do řeky, bylo totiž náledí :-(

0/0
11.2.2011 20:59

uran235

Super hracka pro kluky

0/0
11.2.2011 20:23

neznalek_na_mesici

parada

To je fesanda, idealni darek pro kluky pod stromecek :-)

0/0
11.2.2011 16:44

Josef.K

nová tatra

1800nm, to je krouťák jak hovado:-)

0/0
11.2.2011 14:30

5hitbomb

Krasna

Fakt pekny auto

0/0
11.2.2011 13:59

FcapaB

video

Tak to je pecka... Komentář, kterej mulmá ani pomalu neví co a hudba jak z grotesky..

0/0
11.2.2011 13:04

Lukers

Pred tydnem v Susici jsem videl stejnou.

Na pohled byla take uplna funglovka. Ale mam dojem, ze uz nejaky tyden jezdila. Co kdyby si redakturci nasli vice informaci? Jasne, Hrensko zname diky povodnim, proto se ted o tento kraj tak zajimame a hlavne o pozarni techniku, ale nejsou jedini a o tom prvenstvi bych polemizoval.

0/0
11.2.2011 12:43

LiboS

Re: Pred tydnem v Susici jsem videl stejnou.

 V sušici jí dostali v prosinci a od začátku ledna je ve výjezdu.R^

0/0
11.2.2011 12:50

FcapaB

Re: Pred tydnem v Susici jsem videl stejnou.

Hřensko je první JSDH, která 4x4 má. Sušice je první HZS.

0/0
11.2.2011 13:05

octoman

Paráda

Vypadá slušně... Minulý rok jsme z dotace dosáhli na CAS 24 Tatra 815 Terrno 4x4 a nemůžem si stěžovat. Úplně přesně vím jak se tito hasiči cítí. Přestoupit totiž z matese kterému nefungovalo nic a při každém výjezdu odešla hydraulika a elektrika (což už nebyla taková sranda) na novou Tatru je opravdu posun o 30 let dopředu za jednu noc...Přeji ať dobře slouží...R^

0/0
11.2.2011 10:52

CelejEjTým

krásný auto, hrozný video

radši bych slyšel zvuk motoru než ty přiblbý melodie. jakou maji souvislost s autem? to samý se záběrama, lepší detailní záběry na techniku, než vyžívání se v 10 let starých video efektech. celkově je to jako ze základky :-(

0/0
11.2.2011 10:24

pavelcz1

Re: krásný auto, hrozný video

přesně to mě napadlo - video je ztráta času, není tam vůbec nic.

0/0
11.2.2011 10:26

kow

Více

Tady je komplet foto i video z předávání a dokonce i odkaz na přesný technický popis auta:

http://www.pozary.cz/clanek/38514-video-tatra-815-7-4x4-predana-ve-hrensku/

0/0
11.2.2011 10:13

Salada

Re: Více

Jáí nevím. Fotka 49 na vašem odkazu. To to opravdu umí táhnout jen 2t bržděný přívěs a 900kg nebržděný? To umí kdejaký osobák taky. Na to jak mohutně vypadá to tažné......

0/0
11.2.2011 10:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.