Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do malého seatu si přikupte rukavice, nejlíp zahřeje supermercedes

Auta na naftu se vytopí pomaleji než benzinová: nejlepší se vyhřejí za devět minut, nejhorší za 39 minut. Zjistil to při měřením německý autoklub ADAC, který srovnával 500 aut. Mimo jiné odhalil, že dlouho čekají na teplo i řidiči naftových fabií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Standa.Trn

Pokud vám auto špatně topí,

zkontrolujte odvzdušnění výměníku tepla (radiátor bývá často zavzdušněn). Důležitá je funkce ventilátoru. Čím nižší teplota vody v radiátoru, tím vyšší musí být otáčky ventilátoru, pochopitelně a taky jestli vám někde neprofukuje falešný vzduch.

A co je velice důležité, mít dobře fungující termostat chlazení. Ten bývá velmi často Popelkou a co je časté, nebývá v pořádku už na novém autě, proto naléhavě doporučuji každý rok před zimou vymontovat, vzít vařič a hrnec s vodou a zavařovací teploměr, budete se hodně divit jak se liší údaj výrobce (měl by být vyražen na termostatu) a skutečnost. Často starý termostat otvírá při 65 st.C a má otvírat alespoň při 78 nebo dle údaje výrobce (na mém autě 88stC), skutečnost byla 65 a pak jsem se divil proč zmrzám. Po výměně termostatu v pohodě.

Termostat má těsnit pokud teplota vody nedosáhla stanovenou mez ale velmi často netěsní ale potom auto špatně topí. Ten test dle typu aut je o ničem. Výskyt těchto bolestí je univerzální ve všech typech.

0/0
19.2.2011 18:31

kenx

ADAC Test Autoheizungen

Všech 100 výsledků a jak se měřilo.

http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf

Většinu řidičů asi bude zajímat údaj vorne nach, to je za kolik minut bylo dosaženo požadované teploty (22 stupňů) vpředu.

0/0
16.2.2011 6:49

kenx

Re: ADAC Test Autoheizungen

Jo a ještě jedna věc. Nejen do minibusů je šikovné pořídit nezávislé vytápění auta. Za investici do 10 tisíc budete mít po problémech. Je to luxus, přijdete už do zahřátého auta.

0/0
16.2.2011 6:53

Standa.Trn

Re: ADAC Test Autoheizungen

Napřed zkontrolovat správnou funkci stávajícího vytápění a zrovna vyměnit termostat. Kontrola za 500 Kč, termostat druhých 500 a uspoříš 9000 Kč, navíc prospěješ motoru protože jízdou s podchlazeným motorem motor trpí a zvyšuje se spotřeba nezávisle na typu vozu.

Topení automobilů bývá dimenzováno na prostor karosérie až předimenzováno a zima v autě má vždycky příčinu v nějaké chybě na termostatu, odvzdušnění topení nebo přisávání falešného vzduchu, pokud se nejedná o Trabant ale taky ten lze upravit aby topil a topí brzy ale musí se k tomu přidat nucená ventilace a tepelně odizolovat hadici topení a pak máte v Trabantu saunu po ujetí několika set metrů ale nesmí vám táhnout vítr nedoléhajícími dveřmi.

0/0
19.2.2011 18:39

cenzore_zdar

benzin s LPG

Mno tak v zime to delam tak, ze topeni tam uplne na studeno, ujedu tak 2km, auto se automaticky prepne na LPG (hne se rucicka teplomeru) a pak vohulim topeni na plnej knedlik. Cca po 5 minutach je tam vedro jak v saune R^

0/0
15.2.2011 21:03

Lavrentij Berija

Dotaz

Chci se zeptat, má tu někdo nezávislý topení? Zajímalo by mi, jak dlouho trvá, než to začne topit. Myslim toho vodníka, ne horkovzduch, tam je to jasný. Auto parkuju v garáži, takže bych ho nemohl pouštět předem. I v největších mrazech je tam kolem 4°C. Takže, vyjedu ven-zapnu topení. Za jak dlouho to začne topit? Má tu někdo zkušenosti, nebo to dokáže seriozně odhadnout? Je to Fabie TSI.

0/0
15.2.2011 19:27

Lvy

No já nevím, ale 22C to je nesmysl

Prostě optimum v zimě je tak 18-19C záleží na přesnosti klimatizace. Mám starší auto s dieselem (7 let) a v mrazech -20C začíná topit tak po pěti kilometrech jízdy čili asi po 5 minutách. Bohužel z tohoto testu se normální uživatel vlastně nedozví vůbec nic. Škoda. Rv

0/0
15.2.2011 12:44

nadrchalp

Seat Ibiza ST 1,2 TSI

No, já mám Seat Ibiza ST 1,2TSI a do 15 minut tam můžu mít "saunu", takže nevím, čím to bude, zda na tom budou nafťaky tak špatně.

0/0
15.2.2011 10:49

superkutil

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

To bude tím že nemáš nafťák s vysokou účinnosti, ale že máš benzínové šustítko s turbem. ;-D

0/0
15.2.2011 11:32

nadrchalp

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

Tak 1,2 TSI, když v tom sedí většinou jeden, max. dva lidi bohatě stačí, na co kupovat něco většího ;-)

0/0
17.2.2011 11:37

Lavrentij Berija

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

Popravdě ti moc nevěřim. Mám od listopadu Fábku TSI a ohledně topení jsem hluboce zklamán. Zlatá Felicie. Ta po nějakých dvou třech minutách jízdy foukala vyloženě horkej vzduch. Fabie po těch tvých 15ti minutách začíná teprve topit. Jenže to už bývám v cíli. Příští zimu tam necham dodělat nezávislý topení. Jinak motor super.

0/0
15.2.2011 19:17

nadrchalp

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

Tak ono hodně záleží, pokud jedeš v městě 15 minut a z toho 7 minut stojíš v koloně, tak to je jasný, že nehřeje. Pakliže za 15 minut ujedeš třeba 15 kilometrů, tak je teplíčko jedna báseň. :-)

0/0
17.2.2011 11:37

Benito Juarez

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

Tak do něho hlavně netankuj naftu.

0/0
15.2.2011 19:35

nadrchalp

Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

R^R^ ;-D

0/0
17.2.2011 11:37

jesterkasploutvema

test

podobný test jsem čet nedávno v nějakém automagazínu

problém je v tom, dle mého, že test byl prováděn při stání vozidla, což je nejen nesmyslné, ale zároveň v některých zemích protiprávní (myslím tím při běžném provozu)

0/0
14.2.2011 14:21

devlop

Re: test

http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf  - tady se lze dočíst, že auto během testu "jelo" na válcích rychlostí 40km/h, takže motor nešel jen na volnoběh. Docela mne překvapila Škoda Fabia 1.6 TDI, čekat 23minut, než budu mít ve předu 22° mi přijde na městké vozítko docela nepohodlné :-)  Hlavně je si třeba uvědomit, že v testu se neměřila teplota přímo u výdechu topení v interiéru, ale průměrná teplota až na místě sedadel. Takže když se někomu zdá, že jeho TDI topí po 5minutách, protože když přiloží ruku na mřížku tak cítí teplý vzduch, tak to neznamená, že je v interiéru teplo....

0/0
16.2.2011 16:07

Kulhánková, dcera

Byly pokusy

"uskladnit" přebytečné teplo při běhu motoru například v PCM. U parafinu to znamená, že 1 kg hmoty vám může dodávat 5kW po dobu 40 sekund. To se využije pro ohřev chladicí kapaliny, nebo pro přímé temperování prostoru posádky. Je to ovšem složité a drahé.

0/0
14.2.2011 14:13

jmen0.prijmeni

a co Opel?

Nemáte někdo zkušenosti se příplatkový systémem quickheat od Opelu? Není to přímo nezávislé topení, ale pokud jsem to správně pochopil, tak je to topení na principu fénu. Tzn. začne to foukat teplý vzduch ještě než se zahřeje motor. Uvažuju o jeho koupi do příštího vozu a rád bych slyšel i jiný názor, než co mi navykládal prodejce.

0/0
14.2.2011 11:47

f0rr35t

Re: a co Opel?

Renault montuje do aut už roky odporové topení (to je ten tvůj fén) i elektrické vyhřívání chladící kapaliny... takže doporučuju zkusit renaultforum ;-)

0/0
14.2.2011 13:04

rafton

Re: a co Opel?

Ano, při -15°C začne námrazu na předním skle rozpouštět za cca 1min. Zkoušeno letos. Na to, že to není klasické vyhřívání předního skla je výsledek vynikající.

0/0
14.2.2011 14:05

jmen0.prijmeni

hmm

Taky přidám, že Toyotě RAV4 2,2 D-CAT 180 trvá věčnost, než se aspoň trochu rozehřeje. A i to pitomé vyhřívání sedadel začne hřát po cca 7 minutách. Takže v zimě je to na rukavice a zimní bundu. :(

0/0
14.2.2011 11:41

probost

Re: hmm

nevím jak v Toyotě, ale Oktávě cítím vyhřívané sedadlo do minuty ;-)

0/0
14.2.2011 12:15

loogieboy

Re: hmm

ale ne kozene ;-D

0/0
14.2.2011 12:30

jmen0.prijmeni

Re: hmm

Přesně. Než se prohřeje ta kůže, tak to trvá věčnost. Co mi ale vadí nejvíc je nemožnost regulace teploty sedáku. V RAVce je pouze zapnuto, nebo vypnuto. Jak moc to bude hřát si nenastavím. Takže způsob jak to používám je, že zapnu vyhřívání, jak po pár minutách ucítím zahřátí, vypnu topení a i tak setrvačností se sedák hodně zahřeje. A když to nevypnu, tak to bude pálit tak, že se to nedá vydržet. A nehřeje jen sedák, ale i bederní opěrka a to je dost nepříjemné.

0/0
14.2.2011 13:41

Kulhánková, dcera

Re: hmm

To já raději teplý záda, než vyhřátou sedínku. Ale i když to mám štelbar, tak to zapnu a jak to hřeje, tak zase vypnu. Jezdím krátký trasy, tak kvůli batérii. U té kůže to asi topí míň, neb snese menší přehřátí od toho drátu.

0/0
14.2.2011 13:50

rafton

Dnes mají

nafťáci snad vždy předehřev kapaliny, takže by to neměl být takový problém a kdo si koupí naftu bez předehřevu tak asi jezdí jen v létě. Navíc to šetří motor.

0/0
14.2.2011 11:26

superkutil

Re: Dnes mají

Taky jsem si to myslel, ale neplatí to . Někdo má předehřev, někdo zvláštní režim motoru s horší účinností po dobu ohřevu, někdo nemá nic (nedá se nic dokoupit, teda mimo nezávislého topení).

0/0
15.2.2011 11:36

Rambo-x

:-)

Tak to mi teda daleko líp topí škoda 120,stačí 3 minuty a už fouká teplý vzduch,to jsou nešvary dnešních výrobců,auta jsou záměrně stavěna tak aby si na tom člověk neudělal nic a musel s každou pi.. do servisu,a ještě kdyby se mě mělo auto vyhřívat 20 minut,tak to radši budu do roztrhání těla držet svoji starou 120tku ve které je po 3 kilometrech 18°C[>-]

0/0
14.2.2011 11:10

Martin 2011

Re: :-)

Pokud ti lépe topí škoda 120 tak zavolej a nech se zapsat do quinesovky. Ještě jsem nezažil 120tku která by topila

0/0
14.2.2011 11:24

rafton

Re: :-)

Perfektně topila v létě. Dokonce mě několikrát i uvařila vodu na kafe :-).

0/0
14.2.2011 11:28

Rambo-x

Re: :-)

A nestalo se mi za dva roky že by se mi 120tka vyvařila:-),takže to bude asi spíš stylem žádné ůdržby,pokud se vyvaří:-)

0/0
14.2.2011 19:32

Kimi.Rsen

Re: :-)

Měl jsem stopětku, emko, někdy kolem převratu šla do šrotu, ale topila luxusněR^. Pak byla Audina, Golf a teď Xantia, všechno v  naftě a v životě už bych francouze nechtěl. V zimě netopí, v létě velmi často běží větrákyRv, zlatý německý auta.

0/0
14.2.2011 11:46

Kimi.Rsen

Re: :-)

jo a v Audině jsem i v největších mrazech jezdil i v tričku. Teď bundu a rukavice skoro nesundám:-/

0/0
14.2.2011 11:49

rafton

Re: :-)

No, ono jde spíše co si člověk koupí za výbavu a zajímat se zda má předehřev či nikoliv. I ten blbý francouz se určitě klidně dá objednat i s nezávislým topením.

0/0
14.2.2011 14:02

Rambo-x

Re: :-)

No možná když s tím jezdíte po poli tak se nedivte že vám škodovka netopí

0/0
14.2.2011 19:29

flajboj82

Osobní zkušenost

Stejně si myslím, že je to spíš o osobní zkušenosti...Máme doma celkem 3 auta a všechno nafta...kupodivu nejrychleji topí MB Viano...(v testu vyšel špatně), druhý Superb II a nejhůř Octavia II mé drahé polovičky...

0/0
14.2.2011 10:58

you.can

Re: Osobní zkušenost

a teď klidně vyklop i další věci, jakou sis pořídil telku, kde máš barák ať o tobě víme všechno..

0/0
14.2.2011 11:13

flajboj82

Re: Osobní zkušenost

To je v rubrice bydlení...tady se bavím o autech...

0/0
14.2.2011 12:23

tejuz

Re: Osobní zkušenost

;-DR^

0/0
14.2.2011 15:43

kanibal556

Felicie

Stejně mi nejlíp topí ve felicii ;-D (benzínak) ,stačí ujet několik stovek metrů a už jde teplý vzduch :-) ;-D

0/0
14.2.2011 10:47

alčawirth

Re: Felicie

... z výfuku ;-D

0/0
14.2.2011 10:50

MatuABC

Re: Felicie

Presne felda je na topeni zlata, jezdim jeste Peugeot Expert 2.0HDI (2003) a tam pokud clovek nejdede po dalnici tak naprosta tragedie, tak 20min nez se to vevnitr trosku zahreje.

0/0
15.2.2011 9:30

superkutil

Re: Felicie

Nejlíp topil žigulík. Ale i benzínová Fiesta co mám topí moc dobře. Naopak staré škodovky s motorem vzadu než se ohřály, to byla doba.

0/0
15.2.2011 11:31

2kedar

Re: Felicie

Naprostý souhlas s Fiestou R^ Kdysi jsem měl Š100 a to byla fakt tragédie Rv ;-D

0/0
16.2.2011 6:05

superkutil

Nesolidnost výrobců...

To že má moderní turbodiesel vyšší účinnost a proto tolik tepla nepředává chladící kapalině a proto se déle motor ohřívá ví každý, ale jen malá část výrobců na to reagovala elektrickým nebo naftovým přihříváním chladící kapaliny. Je to zařízení namontované v chladícím okruhu před vnitřním výměníkem a které ohřívá chladící kapalinu dokud její teplota nestoupne nad 60-80°C. Třeba Ford toto zařízení nabízel již od roku 2001, ale jen ve Skandinávii. V ČR nešlo objednat ani v roce 2006. Cena naftového přihřívání je cca 7000,-Kč. Je ostuda, že přihřívání chladící kapaliny nemontují výrobci automobilů do dieselů automaticky. Ptal jsem se jak to má třeba Subaru a ti zase prý dokud se neohřeje motor změní režim motoru a tím zvýší vytváření tepla pro ohřev motoru.

0/0
14.2.2011 9:20

MadHawk

Re: Nesolidnost výrobců...

to není nesolidnost výrobců. Auta jsou různě vybavena a i konstrukčně upravena dle podnebí, ve kterém má pracovat... I v dnešní době se prodávají nová auta, která nejsou komplet v elektrice, nemají centrál, postranní airbagy a o klimatizaci ani nemluvě... takže jestli se kabina vyhřeje na 21 stupnů o pět minut dříve je úplně to poslední... Ale pro vás - existují vyhřívaná sedadla, přídavné vytápění, dále automatické nastartování motoru, které zajistí jeho prohřátí před jízdou atd... možností je dost. Stačí se zajímat...

0/0
14.2.2011 10:56

f0rr35t

Re: Nesolidnost výrobců...

R^ přesně. To je jako říct, že mi je v zimě zima v letní bundě a svádět to na výrobce, že bundu dostatečně nezateplil ;-D

0/0
14.2.2011 14:41

superkutil

Re: Nesolidnost výrobců...

Jenže moje auto má plnou výbavu, má vše co může mít, ale nemá přihřívání chladící kapaliny, které mají VW u vozů nižší třídy. Z tohoto pohledu považuji Ford za neseriozního výrobce a prodejce. Jak se liší podnebí v ČR a v Dánsku, že se v ČR přihřívání nemontuje a v Dánsku montuje? Odpověď je jednoduchá, podnebí se až tak neliší, ale v Dánsku jsou zákazníci zvyklí na vyšší standard, zatímco v ČR se všichni ženou hlavně za cenou.

0/0
15.2.2011 11:30

superkutil

Re: Nesolidnost výrobců...

Nesolidnost je v tom, že nenabízejí možnost přihřívání přiobjednat při objednávání nového vozu. A nejde o 5minut. Mám Mondeo 2.2TDCI a když je -15°C tak se auto ohřívá třeba 20minut. A když jsme byli v Alpách a venku bylo -25°C, tak za jízdy začala klesat teplota chladící kapaliny až začal z topení foukat studený vzduch. A to už mi nepřipadá normální u nejvyššího modelu automobilky. ;-€

0/0
15.2.2011 11:26

akro

Re: Nesolidnost výrobců...

Tak ono je logické, že osmiválcový benzín vytváří mnohonásobně víc tepla než nízkoobjemový diesel a když k tomu přičteme kubaturu vnitřního prostoru nulanula nic u dvoumístného kupé, resp. 9 kubíků u velkých MPV, není divu, že se Sharan a Viano vytápí pomaleji než hundolap. Komu to nevadí, ten to neřeší, ostatní mají možnost si přikoupit nezávislé topení, které za cenu metalízy na novém autě věc definitivně vyřeší a lezete do teplého auta. A nezávislé topení koupíte z výroby nebo v aftermarketu pro jakýkoli vůz.

A ADAC kromě toho zapomněl na hybridy a elektromobily. Ty se bez bufíku neobejdou vůbec..

0/0
14.2.2011 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.