Diskuze

Do malého seatu si přikupte rukavice, nejlíp zahřeje supermercedes

Auta na naftu se vytopí pomaleji než benzinová: nejlepší se vyhřejí za devět minut, nejhorší za 39 minut. Zjistil to při měřením německý autoklub ADAC, který srovnával 500 aut. Mimo jiné odhalil, že dlouho čekají na teplo i řidiči naftových fabií.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

Standa.Trn

19. 2. 2011 18:31
Pokud vám auto špatně topí,

zkontrolujte odvzdušnění výměníku tepla (radiátor bývá často zavzdušněn). Důležitá je funkce ventilátoru. Čím nižší teplota vody v radiátoru, tím vyšší musí být otáčky ventilátoru, pochopitelně a taky jestli vám někde neprofukuje falešný vzduch.

A co je velice důležité, mít dobře fungující termostat chlazení. Ten bývá velmi často Popelkou a co je časté, nebývá v pořádku už na novém autě, proto naléhavě doporučuji každý rok před zimou vymontovat, vzít vařič a hrnec s vodou a zavařovací teploměr, budete se hodně divit jak se liší údaj výrobce (měl by být vyražen na termostatu) a skutečnost. Často starý termostat otvírá při 65 st.C a má otvírat alespoň při 78 nebo dle údaje výrobce (na mém autě 88stC), skutečnost byla 65 a pak jsem se divil proč zmrzám. Po výměně termostatu v pohodě.

Termostat má těsnit pokud teplota vody nedosáhla stanovenou mez ale velmi často netěsní ale potom auto špatně topí. Ten test dle typu aut je o ničem. Výskyt těchto bolestí je univerzální ve všech typech.

0 0
možnosti
MF

kenx

16. 2. 2011 6:49
ADAC Test Autoheizungen

Všech 100 výsledků a jak se měřilo.

http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf

Většinu řidičů asi bude zajímat údaj vorne nach, to je za kolik minut bylo dosaženo požadované teploty (22 stupňů) vpředu.

0 0
možnosti
MF

kenx

16. 2. 2011 6:53
Re: ADAC Test Autoheizungen

Jo a ještě jedna věc. Nejen do minibusů je šikovné pořídit nezávislé vytápění auta. Za investici do 10 tisíc budete mít po problémech. Je to luxus, přijdete už do zahřátého auta.

0 0
možnosti
C

cenzore_zdar

15. 2. 2011 21:03
benzin s LPG

Mno tak v zime to delam tak, ze topeni tam uplne na studeno, ujedu tak 2km, auto se automaticky prepne na LPG (hne se rucicka teplomeru) a pak vohulim topeni na plnej knedlik. Cca po 5 minutach je tam vedro jak v saune R^

0 0
možnosti
LB

Lavrentij Berija

15. 2. 2011 19:27
Dotaz

Chci se zeptat, má tu někdo nezávislý topení? Zajímalo by mi, jak dlouho trvá, než to začne topit. Myslim toho vodníka, ne horkovzduch, tam je to jasný. Auto parkuju v garáži, takže bych ho nemohl pouštět předem. I v největších mrazech je tam kolem 4°C. Takže, vyjedu ven-zapnu topení. Za jak dlouho to začne topit? Má tu někdo zkušenosti, nebo to dokáže seriozně odhadnout? Je to Fabie TSI.

0 0
možnosti
IJ

Lvy

15. 2. 2011 12:44
No já nevím, ale 22C to je nesmysl

Prostě optimum v zimě je tak 18-19C záleží na přesnosti klimatizace. Mám starší auto s dieselem (7 let) a v mrazech -20C začíná topit tak po pěti kilometrech jízdy čili asi po 5 minutách. Bohužel z tohoto testu se normální uživatel vlastně nedozví vůbec nic. Škoda. Rv

0 0
možnosti
PN

nadrchalp

15. 2. 2011 10:49
Seat Ibiza ST 1,2 TSI

No, já mám Seat Ibiza ST 1,2TSI a do 15 minut tam můžu mít "saunu", takže nevím, čím to bude, zda na tom budou nafťaky tak špatně.

0 0
možnosti
DJ

superkutil

15. 2. 2011 11:32
Re: Seat Ibiza ST 1,2 TSI

To bude tím že nemáš nafťák s vysokou účinnosti, ale že máš benzínové šustítko s turbem. ;-D

0 0
možnosti
MO

jesterkasploutvema

14. 2. 2011 14:21
test

podobný test jsem čet nedávno v nějakém automagazínu

problém je v tom, dle mého, že test byl prováděn při stání vozidla, což je nejen nesmyslné, ale zároveň v některých zemích protiprávní (myslím tím při běžném provozu)

0 0
možnosti
D

devlop

16. 2. 2011 16:07
Re: test

http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf  - tady se lze dočíst, že auto během testu "jelo" na válcích rychlostí 40km/h, takže motor nešel jen na volnoběh. Docela mne překvapila Škoda Fabia 1.6 TDI, čekat 23minut, než budu mít ve předu 22° mi přijde na městké vozítko docela nepohodlné :-)  Hlavně je si třeba uvědomit, že v testu se neměřila teplota přímo u výdechu topení v interiéru, ale průměrná teplota až na místě sedadel. Takže když se někomu zdá, že jeho TDI topí po 5minutách, protože když přiloží ruku na mřížku tak cítí teplý vzduch, tak to neznamená, že je v interiéru teplo....

0 0
možnosti
KD

Kulhánková, dcera

14. 2. 2011 14:13
Byly pokusy

"uskladnit" přebytečné teplo při běhu motoru například v PCM. U parafinu to znamená, že 1 kg hmoty vám může dodávat 5kW po dobu 40 sekund. To se využije pro ohřev chladicí kapaliny, nebo pro přímé temperování prostoru posádky. Je to ovšem složité a drahé.

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

14. 2. 2011 11:47
a co Opel?

Nemáte někdo zkušenosti se příplatkový systémem quickheat od Opelu? Není to přímo nezávislé topení, ale pokud jsem to správně pochopil, tak je to topení na principu fénu. Tzn. začne to foukat teplý vzduch ještě než se zahřeje motor. Uvažuju o jeho koupi do příštího vozu a rád bych slyšel i jiný názor, než co mi navykládal prodejce.

0 0
možnosti
F

f0rr35t

14. 2. 2011 13:04
Re: a co Opel?

Renault montuje do aut už roky odporové topení (to je ten tvůj fén) i elektrické vyhřívání chladící kapaliny... takže doporučuju zkusit renaultforum ;-)

0 0
možnosti
PH

jmen0.prijmeni

14. 2. 2011 11:41
hmm

Taky přidám, že Toyotě RAV4 2,2 D-CAT 180 trvá věčnost, než se aspoň trochu rozehřeje. A i to pitomé vyhřívání sedadel začne hřát po cca 7 minutách. Takže v zimě je to na rukavice a zimní bundu. :(

0 0
možnosti
SK

probost

14. 2. 2011 12:15
Re: hmm

nevím jak v Toyotě, ale Oktávě cítím vyhřívané sedadlo do minuty ;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.