- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zkontrolujte odvzdušnění výměníku tepla (radiátor bývá často zavzdušněn). Důležitá je funkce ventilátoru. Čím nižší teplota vody v radiátoru, tím vyšší musí být otáčky ventilátoru, pochopitelně a taky jestli vám někde neprofukuje falešný vzduch.
A co je velice důležité, mít dobře fungující termostat chlazení. Ten bývá velmi často Popelkou a co je časté, nebývá v pořádku už na novém autě, proto naléhavě doporučuji každý rok před zimou vymontovat, vzít vařič a hrnec s vodou a zavařovací teploměr, budete se hodně divit jak se liší údaj výrobce (měl by být vyražen na termostatu) a skutečnost. Často starý termostat otvírá při 65 st.C a má otvírat alespoň při 78 nebo dle údaje výrobce (na mém autě 88stC), skutečnost byla 65 a pak jsem se divil proč zmrzám. Po výměně termostatu v pohodě.
Termostat má těsnit pokud teplota vody nedosáhla stanovenou mez ale velmi často netěsní ale potom auto špatně topí. Ten test dle typu aut je o ničem. Výskyt těchto bolestí je univerzální ve všech typech.
Všech 100 výsledků a jak se měřilo.
http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf
Většinu řidičů asi bude zajímat údaj vorne nach, to je za kolik minut bylo dosaženo požadované teploty (22 stupňů) vpředu.
Jo a ještě jedna věc. Nejen do minibusů je šikovné pořídit nezávislé vytápění auta. Za investici do 10 tisíc budete mít po problémech. Je to luxus, přijdete už do zahřátého auta.
Mno tak v zime to delam tak, ze topeni tam uplne na studeno, ujedu tak 2km, auto se automaticky prepne na LPG (hne se rucicka teplomeru) a pak vohulim topeni na plnej knedlik. Cca po 5 minutach je tam vedro jak v saune
Chci se zeptat, má tu někdo nezávislý topení? Zajímalo by mi, jak dlouho trvá, než to začne topit. Myslim toho vodníka, ne horkovzduch, tam je to jasný. Auto parkuju v garáži, takže bych ho nemohl pouštět předem. I v největších mrazech je tam kolem 4°C. Takže, vyjedu ven-zapnu topení. Za jak dlouho to začne topit? Má tu někdo zkušenosti, nebo to dokáže seriozně odhadnout? Je to Fabie TSI.
Prostě optimum v zimě je tak 18-19C záleží na přesnosti klimatizace. Mám starší auto s dieselem (7 let) a v mrazech -20C začíná topit tak po pěti kilometrech jízdy čili asi po 5 minutách. Bohužel z tohoto testu se normální uživatel vlastně nedozví vůbec nic. Škoda.
No, já mám Seat Ibiza ST 1,2TSI a do 15 minut tam můžu mít "saunu", takže nevím, čím to bude, zda na tom budou nafťaky tak špatně.
To bude tím že nemáš nafťák s vysokou účinnosti, ale že máš benzínové šustítko s turbem.
podobný test jsem čet nedávno v nějakém automagazínu
problém je v tom, dle mého, že test byl prováděn při stání vozidla, což je nejen nesmyslné, ale zároveň v některých zemích protiprávní (myslím tím při běžném provozu)
http://www.adac.de/_mm/pdf/Heizungstest_63_61989.pdf - tady se lze dočíst, že auto během testu "jelo" na válcích rychlostí 40km/h, takže motor nešel jen na volnoběh. Docela mne překvapila Škoda Fabia 1.6 TDI, čekat 23minut, než budu mít ve předu 22° mi přijde na městké vozítko docela nepohodlné Hlavně je si třeba uvědomit, že v testu se neměřila teplota přímo u výdechu topení v interiéru, ale průměrná teplota až na místě sedadel. Takže když se někomu zdá, že jeho TDI topí po 5minutách, protože když přiloží ruku na mřížku tak cítí teplý vzduch, tak to neznamená, že je v interiéru teplo....
"uskladnit" přebytečné teplo při běhu motoru například v PCM. U parafinu to znamená, že 1 kg hmoty vám může dodávat 5kW po dobu 40 sekund. To se využije pro ohřev chladicí kapaliny, nebo pro přímé temperování prostoru posádky. Je to ovšem složité a drahé.
Nemáte někdo zkušenosti se příplatkový systémem quickheat od Opelu? Není to přímo nezávislé topení, ale pokud jsem to správně pochopil, tak je to topení na principu fénu. Tzn. začne to foukat teplý vzduch ještě než se zahřeje motor. Uvažuju o jeho koupi do příštího vozu a rád bych slyšel i jiný názor, než co mi navykládal prodejce.
Renault montuje do aut už roky odporové topení (to je ten tvůj fén) i elektrické vyhřívání chladící kapaliny... takže doporučuju zkusit renaultforum
Taky přidám, že Toyotě RAV4 2,2 D-CAT 180 trvá věčnost, než se aspoň trochu rozehřeje. A i to pitomé vyhřívání sedadel začne hřát po cca 7 minutách. Takže v zimě je to na rukavice a zimní bundu. :(
nevím jak v Toyotě, ale Oktávě cítím vyhřívané sedadlo do minuty