Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Legendární brouk slaví narozeniny, kmotrem mu byl Hitler

Volkswagen Brouk, dlouhá léta nejprodávanější automobil na světě, se poprvé představil široké veřejnosti přesně před 75 lety, 15. února 1936.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

samuel05

...

koncept chrobaku byl ukradnuty rakousako-madarovi Béla Barényi, ktery pozdeji pracoval pro Mercedes. Tatra dostala odskodne protoze se auto podobalo designem. Jinac porsche a hans ledwinka byli oba sudetaci a pratele oba pracovali na "lidovem autu" kdo se od koho inspiroval se uz neda rict. Tatra byla dobra jenom diky genialniho sudetaka Hanse Ledwinky, ktereho cesi odsoudili za vlastizradu i kdyz prokazatelne nebyl fasista.

0/0
16.2.2011 18:07

Hynek Vilém Jarmila reloaded

VW se z ideového základu NSDAP nikdy nevzpamatovalo

Podle toho ty auta vypadají..

0/0
15.2.2011 15:22

_Xeon_

Re: VW se z ideového základu NSDAP nikdy nevzpamatovalo

Áno, v každom je tak trochu vidieť Sd. Kfz. 251 R^

0/0
15.2.2011 15:52

rizo4

Re: VW se z ideového základu NSDAP nikdy nevzpamatovalo

ano, lidove vozy pro masy, coz je jedine dobre

0/0
15.2.2011 15:54

pekelný dědek

Re: VW se z ideového základu NSDAP nikdy nevzpamatovalo

v čempak jezdíte Vy?....předpokládám že v automobilu nějaké,pro Vás, luxusní značky...Pochlubte se

0/0
15.2.2011 17:06

Martin_Happy

Re: VW se z ideového základu NSDAP nikdy nevzpamatovalo

má Dacii nebo Hnůjdaj

0/0
16.2.2011 12:44

_Xeon_

??

Škoda, že se i z tý Tatry V570 neudělalo 20 milionů. ;-D

0/0
15.2.2011 15:04

já George XVII

VW

Jestli to dobře chápu, tak nebýt britského důstojníka Ivana Hirsta, tak VW dost možná i zaniklo, případně by dnes nebylo tak velkou automobilkou. Zajímavá představa :-)

0/0
15.2.2011 14:50

Galmar

nebyt Tatry ...

tak brouk v teto podobe nevznikl. ostatne pri okupaci CR z Tatry Koprivnice naciste odvazeli plany, vykresy a auto soucastky. klasicka prumyslova zlodejna.

0/0
15.2.2011 13:45

Nedos

Re: nebyt Tatry ...

Nojo, dříve to němci kradli, dneska jim to dáme zadarmo sami, doba se holt změnila.

0/0
15.2.2011 14:06

rizo4

Re: nebyt Tatry ...

jeste ze tak, jak by asi dopadla skodovka nebyt vw, jako tatra nebo liaz?

0/0
15.2.2011 14:48

Martin_Happy

Re: nebyt Tatry ...

ne, chtěl jí koupit Renault a v tom případě by se tu bud motovalo Clio, nebo hůř nějaká Dacia

Renault chtěl Škodu zrušit a dělat svá auta, kdežto VW chtěl značku ponechat, což se stalo

0/0
16.2.2011 12:46

rizo4

Re: nebyt Tatry ...

snad nebyt hanse ledwinky, odsouzeneho za spolupraci s nacisty

0/0
15.2.2011 14:47

Fungy

Re: nebyt Tatry ...

"odsouzeneho za spolupraci s nacisty" tak to u těch dvou je docela bezpředmětný, když s nima spolupracovali oba ;-D

0/0
15.2.2011 15:11

rizo4

Re: nebyt Tatry ...

ja jen aby nedoslo k mejlce ze zly nacista porshe ukradl hodne ceske tatre auto

0/0
15.2.2011 15:19

X6 464koní

Re: nebyt Tatry ...

Zapomínáte na to, že Tatra byla vždy (do r.1945) německá.

Citace: V roce 1890 se podnik změnil na akciovou společnost pod názvem Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft.

V meziválečném období se firma jmenovala Ringhoffer - Tatra, nebo jen Ringhoffer, podle svého majitele.

0/0
15.2.2011 15:23

ivoš

Re: nebyt Tatry ...

Tak podle téhle logiky jsme německý spolkový stát, protože ministr zahraničí se jmenuje Schwarzenberg.;-D

0/0
15.2.2011 15:28

rizo4

Re: nebyt Tatry ...

ne, podle teto logiky je napr. skodovka nemecka

0/0
15.2.2011 15:53

Matyjas

Re: nebyt Tatry ...

Tehdejší Šustalova továrna na výrobu kočárů a vagónů se po velkých investicích dostala  do finančních problémů a jako východisko se jevilo zakcionování firmy. A protože akcionáři byli spojení s finančními kruhy ve Vídni a protože se vše odehrávalo za dob c.k. nesla továrna název německý. Kopřivnice např. své automobily až do roku 1918 nevystavovala na autosalónu v Praze. Struktura zaměstnanců v Kopřivnici vyplývala ze složení obyvatelstva v Kopřivnici,kde i přes snahy poněmčování byla vždy česká většina. Kapitálové spojení s továrnou Hanuše Ringhoffera nemá analogii s vlastnictvím Škody a VW.Jistý zlom nastal až po "Mnichovu a okupaci,kdy do odborných pozic byli dosazováni ve větší míře německy hovořící obyvatelstvo. Po válce a odsunu Němců se proto Tatra potýkala s nedostatkem odborných kádrů.

Rádoby populární řeči o německé fabrice a o Českých zaměstnancích s koštětem v ruce mezi německými odborníky proto nemají reálný základ. 

0/0
17.2.2011 10:33

samuel05

Re: nebyt Tatry ...

tatru vyvijeli nemci, cesi tam sroubovali kola, podobne jako dneska u skodovky. I plzenske, budejovicke a becherovka jsou nemecke produkty. Motorka a vyroba "JaWa" byla tez zakoupena v nemecku

0/0
16.2.2011 18:09

astar.seran

diky

Pekny clanek, hodnotne informace. Moc prijemne cteni!

0/0
15.2.2011 12:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.