Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Při nárazu bude chodce zachraňovat kapota jako peřina

Chodci a cyklisté by se už nemuseli vážně zranit při nárazu hlavou do předních částí auta. Jen na britských ostrovech by měkká kapota dokázala zachránit tisíce lidských životů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Barbucha_the_bearspook

Skvělé

Například u Hondy Legend stačí srazit kočku a čidla nechají vystřeli kapotu u závěsů. Výměna závěsů, výměna pyropatron pak přijde na 120 tisíc. Geniální nápad.

0/0
17.2.2011 18:21

rytíř Smyl Flek z Nohavic

zbytečně vyhozené peníze

auto musí být pevné a tvrdé!

0/0
17.2.2011 8:49

New York New York

.

"Na mém autě si občas hrají děti.." ;-DR^

0/0
16.2.2011 19:21

Grimkin

Náklaďák

A co s dodávkami, náklaďáky, kamiony, autobusy... bagry...

0/0
16.2.2011 18:47

petrhajek.blog.idnes.cz

takže když už se teď mnozí chodci chovají jako nesmrtelní,

tak se to jen ještě zhorší.

Tohle by mělo smysl, až by chodci (nebo jejich pozůstalí) měli povinné ručení a nebo plnou zodpovědnost za škody způsobené na autech.

0/0
16.2.2011 12:56

habr

Re: takže když už se teď mnozí chodci chovají jako nesmrtelní,

Jak se chováte sám, či jak se chovají vaši rodinní příslušníci na ulicích když jsou chodci?!nevěřím tomu, že ti "sebevraziů jsou jen chodci bez řidičáků, ale mnozí řidiči kteří zrovna nejedou v autě a myslísí, že ten druhý co jede v autě to musí dobrzdit. Celkově na našich silnicích pozoruji špatný odhad bezpečné vzdálenosti. stačí jak daleko mezi sebou jezdíme  v hustém provozu.

0/0
16.2.2011 14:44

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: takže když už se teď mnozí chodci chovají jako nesmrtelní,

Já se snažím chovat podle hesla "nedělej druhým, co sám nemáš rád". Ale jinak jsem nikde netvrdil, že chodec-sebevrah je ten bez řidičáku. Naopak - arogantní, ovádský řidič pravděpodobně bude i arogantní, ovádský chodec.

Nicméně to pořád neznamená, že by chodci neměli být zodpovědní za škodu na autě. Formálně už dnes jsou, ale fakticky.... A to "povinné ručení" (odpovědnost za škodu) by jim pak dost prospělo :-).

0/0
16.2.2011 15:14

Polárníkočka

A co kdyby tak radsi chodci

pri prechazeni komunikace meli za povinnos nasadit si ochrannou prilbu, nejlip integralku...??? ;-D

0/0
16.2.2011 12:51

fatmike

Tu aktivní kapotu má i třeba Mercedes-Benz

Jinak souhlas, že chránit chodce by měli především sami chodci....Holt, silnice je pro auta a chodník pro lidi, tak buďme trochu tolerantnější a ohleduplnější.

0/0
16.2.2011 12:41

Suché z nosu

Re: Tu aktivní kapotu má i třeba Mercedes-Benz

Silnice není pro auta, ale pro všechny účastníky silničního provozu!

0/0
16.2.2011 14:00

Rambo-x

Většinou jsou na vině chodci

Stejně nějaký aktivní kapoty jsou k ničemu,pokud se budou chodci chovat jak kdyby jim silnice patřila,mě se stal případ že jsem dojížděl se svoji škodou 120 k přechodu na kterém byla důchodkyně,začal jsem zpomalovat že ji pustím a ona ukazovala že mám jet,tak jsem jel a 4 metry před autem tam vletěla protože uviděla na druhý straně nějakou kamarádku,naštěstí jsem to ubrzdil ale pořádně jsem ji seřval,pokud se takhle chová většina chodců tak se nemůžou divit že je řidiči sejmou,a pak ještě řvou jací jsou dnešní řidiči pr...ta;-O

0/0
16.2.2011 12:12

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Většinou jsou na vině chodci

Většina chodců naštěstí ne, ale i kdyby jen 1%, tak to dělá nějakých 100 000 chodců jen u nás...

0/0
16.2.2011 12:15

Rambo-x

Re: Většinou jsou na vině chodci

No myslím si že víc než 1%,protože za rok co mám řidičák jsem u přechodu použil tvrdou brzdu 7x,a nemusí to být jen na přechodu,taky se stane že se ani nepodívají a vletí tam klidně i mimo přechod,určitě nemají takový spěch aby se ani nemohli podívat,až je někdo zabije tak budou jejich příbuzní už jenom bulet u hrobu

0/0
16.2.2011 12:39

Achnatonek

Re: Většinou jsou na vině chodci

"protože za rok co mám řidičák jsem u přechodu použil tvrdou brzdu 7x", tak to se ale k přechodu nesmíte přibližovat rychlostí 90km/h ;-). Pokud jedu městem a po chodnících se pohybují lidé, tak se snažím počítat s tím, že kdykoliv může někdo začít přecházet cestu i mimo přechod pro chodce a bez rozhlédnutí a tomu je třeba přizpůsobit rychlost. Ne nadarmo se kvůli chodcům ve městech někde snižuje rychlost na 30km/h.

0/0
16.2.2011 13:46

habr

Re: Většinou jsou na vině chodci

Konečně zde něco napsal vyježděný odborník, který ještě před několika lety jezdil s dřevěným autíčkem po podlaze a dělal vrrrr - a podle slov taťky a či mamky v autě řval na nepořádek na podlaze - co tam ten blbec chodec leze.. .

Jak ti, synku, bylo když coby student neřidič jsi měl přejít přes ulici a řidiči ti jasně naznačovali, že ulice je jejich? A věř, že za několik let budeš se doma klepat strachy, jestli tvé dítě se vrátí v pořádku ze školy, z kroužku, z vycházky apod., protože na trase bude mít několik světly neřízených přechodů a později o několik let budeš jako důchodce šťastný, když přechod překonáš stejně rychle jako hlemýžď.

0/0
16.2.2011 14:15

Jan Motůrek

tisíce??

"Jen na britských ostrovech by měkká kapota dokázala zachránit tisíce lidských životů. 

" 8-o Tisíce? To je součet všech nehod s chodcem, které skončili smrtí od dob vzniku automobilismu? Nebo jak se přišlo na ty "tisíce" ?

0/0
16.2.2011 11:27

Jan Motůrek

Re: tisíce??

no to teda, se mi tomu nechtělo věřit, ale asi to tak fakt bude..... http://www.czrso.cz/index.php?id=320

To by mě fakt nenapadlo, že tisíce lidí zemře jako chodec na silnici.....

0/0
16.2.2011 11:35

Bartiqe

Re: tisíce??

Je to tak, myslim, ze som si niekde cital, ze dopravna nehoda je najpravdepodobnejsia pricina umrtia vo veku cca 6-az-50 rokov.

0/0
16.2.2011 12:41

Achnatonek

Vina chodců

Co tu čtu příspěvky, tak to vypadá, že všechny nehody automobilů a chodců způsobují pouze chodci. Ale co ti experti, kteří opojeni alkoholem nebo vysokou rychlostí např. najedou do lidí stojící na zastávce, chodníku apod. i to se děje a tam za to taky můžou chodci?

0/0
16.2.2011 11:13

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Vina chodců

A to je kolik procent z celkových nehod s chodcem? Většinou mají chodci spíš "spoluvinu" za nehodu.

0/0
16.2.2011 12:14

kovalsky

Re: Vina chodců

urcite je takovych nehod velmi malo, ale kdyz se projede po zastavce s 20 lidmy tak ty cisla laeti nahoru rychle:-)

0/0
16.2.2011 13:18

Martin Soušek

povinné jízdy autem pro chodce

Navrhoval bych povinné jízdy autem pro chodce nevlastnící řidičák.

.

Dřív jsem také chodil tmavě oblečen a přebíhal před auty. Pak jsem si udělal řidičák a s hrůzou zjistil, že z auta není skoro nic vidět. Při horších podmínkách (déšť, šero, tma, vše dohromady) je zázrak, že vůbec jedu. Například jet v dešti a tmě Vinohradskou v Praze (naprosto nepřehledná ulice, po obou stranách se parkuje, tramvaje, velký ruch, tramvajové ostrůvky, vše se leskne), to se vždy modlím, aby tam nikdo nevlezl. Protože i když jedu jako šnek, tak za stojící auta není vůbec vidět a kdyby si někdo na přechodu vynucoval přednost, tak ho sejmu jako nic.

.

Proto od té doby mám velký respekt, nosím reflexní oblečení nebo doplňky a pokud nemám oční kontakt s řidičem a nevidím, že i za ním ostatní brzdí, tak do silnice nevlezu ani za nic. Smrt dokáže být rychlá.

0/0
16.2.2011 11:00

Jan Motůrek

Re: povinné jízdy autem pro chodce

Přesně tak to je a mám dost podobný pocit. Naštěstí je snad na spadnutí zákon, že mimo obce musí mít chodec reflexní prvky. Stačí málo a opravdu to funguje - a hlavně bude mít i nějakou zákonnou zodpovědnost i chodec, když už jí nemá z rozumu.

0/0
16.2.2011 11:29

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: povinné jízdy autem pro chodce

Déšť v noci, ještě ve městě, kde se všechno leskne, člověk je stále oslněn protijedoucími automobily mě také dost poučil o tom, co řidič vlastně vidí...

0/0
16.2.2011 12:16

Bartiqe

Re: povinné jízdy autem pro chodce

Presne R^

Raz sa mi stalo, ze mi vletel chodec pred auto - tma, tmavo obleceny chodec, dazd, svetla od oprotiiducich aut, vsade same odlesky.... Isiel som pomaly, takze som bez problemov zastavil, ale "srdce som mal v nohaviciach". Este sa chlapik obzeral, ze preco som tak prudko brzdil :-/.

0/0
16.2.2011 12:46

Martin667

Razil bych úplně jinou strategii a to metodu ochrany ostnaný

m drátem.

0/0
16.2.2011 10:58

tuba

kpt

mam pocit ze viac ako naraz velkej plochy celej bocnej strany ludskeho tela na kapotu je nebezpecnejsi naraz cumaka do noh (kde dochadza k zlomeninam v 99%) ako aj naraz hlavy do celneho skla

0/0
16.2.2011 9:49

kovalsky

Re: kpt

zlomeny noze se vyhnout nejde a kdyz si ji zlomite, tak se to da spravit. Kdyz jste mrtvej po narazu do kapoty tak je to horsi...

0/0
16.2.2011 13:21

Honx

Super, bude srážka bude jen jako lehký pád do vody

i když vlastně když člověk spadne moc velkou rychlostí do vody tak se stejně zabije, v jistých rychlostech je i voda tvrdá jako beton :-)

Prostě další ptákovina, díky které si budou někteří řidiči myslet že se mohou ještě méně věnovat řízení auta. :-/

0/0
16.2.2011 9:41

výstřik inteligence národa

A co tu kapotu odělat z tvrdé gumy?

aspoň nebudu muset měnit kapotu po každým menším krupobití.

0/0
16.2.2011 9:07

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: A co tu kapotu odělat z tvrdé gumy?

Ale to neochráníš kroupy?

0/0
16.2.2011 9:31

Pepino83

Re: A co tu kapotu odělat z tvrdé gumy?

Třeba proto, že kapota musí být pevná kvůli pohlcení energie při nárazu auta do překážky...

0/0
16.2.2011 12:26

soudruh__malina

Důležité je pořádně se rozhlédnout

než někam vstoupím. Ale lidé jsou čím dál tupější...

0/0
16.2.2011 8:31

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Chodce by měl zachraňovat řidič

co je ještě důležitější, chodci by měli dbát o svou vlastní bezpečnost ve vlastním zájmu sami a střetům předcházet, tj. i na zelenou dávat poor.

0/0
16.2.2011 7:59

habr

Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

srazí chodce před sebe, protože udeří výš k těžišti než klasický osobák. Takže u nich bych byl ještě přísnější co do ochrany chodců. A jezdí jich stále víc, takže to ohrožení chodců se stále zvyšuje. Už jenom ten fakt, že si stále mnoho řidičů montuje ochranné rámy bych je s ohledem na ochranu chodců řádně proháněl aby si je, pokud nemají řádný atest sundali. (od roku 2005 prakticky v EU jsou povoleny pouze měkké ochranné rámy).

A ty ochranné vesty co si Policie a MDČR vymýšlí - blbos. Stanovit kritérium povinných reflexčních prvků kterů musí být pevnou součástí všeho svrchního oblečení. Dát limit tři roky a do té doby si třeba nějaký výrobce začne dělat reflexční přívěsky našich politiků a dalších VIP osob. Mám poci, že by to bylo velmi rychlé řešení, nejeden z nás by si takový přívěsek tváře politik připíchl s klidem i pod zadek.

0/0
16.2.2011 0:17

Děda Lebeda

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Co to je měkký ochraný rám? Ty svařené, pochromované ocelové trubky před maskou, kterou maj některé off-roady? Ty asi moc velikou ochrannou funkci chodců nemají...psíš chrání auto před poškozením neukázněnými chodci.

Jinak ještě bych navrhl dát místo čelního skla potravinovou fólii. Jednak tak narozdíl od skla ještě nikoho nezabila, ale navíc pojišťovny ušetří za prasklá skla. Kamínek jí nerozbije a i kdyby, tak koupím v sámošcě novou a natáhnu jí tam...R^

0/0
16.2.2011 7:35

habr

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Pokud si pamatuji, tak to mají být ochranné rámy z plastů či něčeho podobného co se nárazem deformuje a tím třeba na chodce se síla nárazu nepřenáší jedním úzkým budem - profilem rámu, ale plochou rozpláclé rámu a následně přední plochou auta.

Ty chromované rámy předek auta nechrání, naopak karosáři mne kdysi varovali, že při nárazu do chodce mi zdemoluje ten rám celý předek, protože ten co byl certifikován TUV  v horní části byl uchycen za slabý plíšek který se lehce deformoval a celý rám se tak naplácl na masku auta a vše promáčkl. Dávno je proto nemám,, protože trefit chodce, rozlámat mu víc kosti než mskou autaje jen velké riziko na celkem slušné výdaje za léčení pacienta, dlouhodobost léčení a tak dále. Nikdy nevím co se kdy semele. To raději do servisu pro nové plechy a plasty, protože to mi pojiš´tovna z větší části zaplatí, než se dohadovat zda ten rám udělal větší zdravotní poškození či ne.

0/0
16.2.2011 9:35

Krabatt

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Téměř každý den potkávám ještě za tmy sebevrahy venčící psy nebo přebíhající mimořádně rušný obchvat poblíž Uherského Hradiště, a to v naprosto tmavém oblečení. Nelze je prakticky vidět. V jednom případě mi přeběhla před kapotou ženská, kterou jsem uviděl teprve pár metrů před autem. V ten okamžik se mi zastavilo srdce a nikomu takový pocit nepřeji. Někdy mám dojem, že si chodci myslí, jak je řidiči aut vidí na stovky metrů, ale je to zatraceně velký omyl, pokud je v protisměru další svítící auto. Tmavou postavu není šance na dálku vidět, takže mně ochranné vesty nepřijdou jako špatný nápad. Pokud chtějí podobní šílenci ušetřit minutu času přebíháním mimo vyznačený přechod, pak jim taková vesta třeba jednou ušetří celý jejich život.

0/0
16.2.2011 7:37

nakej_nick

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Aby to nedopadlo ještě hůř než "absolutní přednost" na přechodech... Podle téhle logiky by se chodci vybaveni majákem na hlavě mohli bez rizika pohybovat ve vozovce naprosto libovolným způsobem.

On snad někdo dnes brání chodcům či cyklistům v tom, aby používali světla, reflexní prvky nebo aspoň světlé oblečení? Proč se k pochybné ''autoškole národa'' nepřidá jednoduchá kampaň pro jednodušší hlavy, která by i do nich postupně dostala povědomí o tom, že bez takovýchto pomůcek se musí chovat objektivně nejzranitelnější člověk v provozu mnohem obezřetněji? Co namísto _povinností_  začít vysvětlovat a vychovávat?

0/0
16.2.2011 8:26

mysh.82

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

BESIP teď právě podobnou kampaň chystá. Už jsem viděl i letáčky, které budou v rámci té kampaně rozdávat, a je tam i tabulka viditelnosti. Podle ní je člověk, který má na sobě nějaký reflexní prvek, viditelný už na vzdálenost dvou set metrů, kdežto člověk s oblečením v modré barvě bez reflexních prvků teprve na osmnáct metrů. Myslím, že třeba takový ten obyčejný ohebný reflexní pásek, který si člověk dá na ruku, by zachránil spoustu lidí. A přitom by za něj dal jen pár kaček. Jenže stejně pořád potkávám lidi, co jdou přímo po klikaté silnici třetí třídy někde mezi dvěma vesničkami (většinou v létě, když se konají zábavy), a jsou oblečení v černém a nemají ani baterku, natož nějaký reflexní pásek.

0/0
16.2.2011 10:30

Bartiqe

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

jj R^

Niekde sm si cital, ze v severskych krajinach (kde maju kvoli zemepisnej sirke v zime velmi dlhe noci) je uplne bezne, ze ludia nosia reflexne prvky. Maju ich vsade dostupne. Davaju sa ako drobne darceky na roznych akciach. Rozdavaju sa ako sucast niektorych tovarov.... A pocet smrtelnych nehod chodcov je tam podstatne nizsi.

0/0
16.2.2011 10:59

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Njn, ale sežeň u nás reflexní batoh nebo bundu...nejspíš se ti to povede po návštěvě tří obchodů, ale zjistíš, že oproti zbytku nevyhovují jinde...

0/0
16.2.2011 12:18

Bartiqe

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

No to je fakt, ale ked by sa rozne reflexne pruzky sirili medzi ludmi ako rozne akciove/darcekove produkty, aj vyrobci oblecenia/batohov by sa prisposobili.

0/0
16.2.2011 12:39

habr

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

Stačí si zadat www.reflexní-obleceni.cz  a je tam takových nabídek, že si lze vybrat pro děti, tak pro dospělé a nebo i nechat svoje návrhy za pár korun udělat. Jsou i jiné stránky prodejců, ale teď je nemohu najít.

Jde jen o to udělat ze všeho módu.

0/0
16.2.2011 14:24

tokumara

Re: Vysoká auta jako jsou SUV, off... apod,

A pritom tam maji dost mostu a podchodu...

0/0
16.2.2011 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.