Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

BMW hlásí do Ženevy: Budeme zelení, čtyřkolkoví a máme fajnový roadster

BMW prozradilo, jaké novinky chystá na nadcházející 81. autosalon do Ženevy. Hlavní hvězdou expozice by měl být nový malý roadster BMW Vision Connected Drive. Příznivce značky ale méně potěší nová zelená strategie výrobce. Motorům ubudou válce a dostanou turbo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tryskomys Muf

Pobavilo mne

Pobavilo mne oslavne hykani nad tim novym konceptem na jistych forech. Ten design je dost desny.

0/0
28.2.2011 12:51

Falewick

RIP BMW

BMW naprosto znicilo to co znacka predstavovala a a cim se odlisovala od zbytku "premiovych" aut. Muzou se poplacat po ramenech za ten svuj zelenej hnuj. I kdybych mel prachy na novy, koupil bych si ojetou starsi generaci s legendarnim radovym sestivalcem. Kdyz nekdo kupuje auto za milion, urcite ho zajima ze mu ty zeleny upravy usetri pet tisic rocne na benzinu. Kdo chce usetrit da tam LPG, nebo si poridi jiny auto?

0/0
27.2.2011 10:57

d_meister

Re: RIP BMW

taky mam radši starý dobrý motory. jezdim s 2,3 VW Passatem Variant, ročník 1999, žere to 10-13 l a za nic bych neměnil. ale musíš se na to dívat i z jinýho hlediska. např. německo, odkud bmw je, má šílenou ekologickou politiku a pokud vim, tak na to, aby auto mohlo vjet do centra města, musí splňovat různý ekologický limity s výhledem, že se ty limity budou ještě snižovat. Takže pro takovýho němce může bejt supr, že má starýho krásnýho řadovýho šestiválce, ale když se s nim nedostane do práce, tak spíš vezme zavděk tim zelenym hnojem.

0/0
27.2.2011 11:48

Falewick

Re: RIP BMW

Neco na tom bude. U nas na tech ekozonach aktivisti taky makaj. Pritom to je na hlavu postaveny, downsizing snizuje emise papirove, ale kdyz se slapne na plyn, spotreba stoupa mnohem strmeji nez u atmosfer, jde jim jenom o splneni eura. To samy je u propagace "eko" dieselu, ty maji lepsi emise CO2 ale celkove znecistuji vic. Jinak taky jsem jednou uvazoval o Passatu 2.8 +LPG, bylo by to super auto, ale ta prestavba by se vzhledem ke stari nevyplatila.

0/0
27.2.2011 12:19

d_meister

Re: RIP BMW

já právě toho Passata v plynu mam a je to supr. člověk jezdí jako za 5-6 benzínu a má supr motor. Akorát si musí člověk spočítat, jestli se mu to vyplatí. Tehdy stála přestavba passata 40 000. Na 1 km se ušetří 1-1,5 Kč, takže člověk s tim musí najet 40 000 km, aby byl na svym a pak už jenom šetří, takže přesně jak řikáš, do starýho auta to je blbost.

Mně tyhle ekoblbosti spíš vadí z toho pohledu, že to je zasahování do vlastnickýho práva. 10 let mam takovýhle auto a nikomu to nevadí, že to čoudí neznatelně víc než jiný auto, a najednou s nim nemůžu tam a tam a tam, tedy nemůžu používat svuj majetek. Pochopil bych, kdyby byly přísnější regulace výroby novejch aut, ale tohle mi přijde příliš.

0/0
27.2.2011 21:27

aluminiový alobal

Re: RIP BMW

neřekl bych, např. 335i je super a motor který se dává do Z4 335is, tzn.340k bude v nové řadě 3, takže 6v zůstává

0/0
27.2.2011 22:21

Martin667

Re: RIP BMW

ty si ale brepta. kdyby kdyby. bmw si viděl na obrázku nebo na parkovišti u vás na sídlišti, tak tu prosím tě nerozumuj. protože jak už se nejednou ukázalo, tak bmw na co sáhne, to dotáhne téměř do dokonalosti. takže i když tu plácáš něco o legenrádním R6, nová turba budou na tom podobně neli líp

0/0
28.2.2011 11:52

barbar bob

Tohle nechápu

Může mi někdo vysvětlit, proč autor tohohle článku použil tuto větu: "Ještě zelenější je další novinka BMW pro ženevský autosalon. Čistě elektrický model BMW ActiveE ..."?

Vždyť čisté elektromobily mají větší emise co2 než průměrné auto střední třídy (sice nepřímé, ale jsou tam prokazatelně), vzhledem ke složitosti konstrukce vznikne i více emisí při výrobě a při likvidaci tam zůstanou navíc baterie!

Tohle je opravdu k smíchu, jak nás tady tím krmí :-/

0/0
25.2.2011 13:08

radik

Re: Tohle nechápu

To většina lidí už ví - ať žije ekologie ;-€

0/0
25.2.2011 14:25

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Tohle nechápu

Emise CO2 vadí možná tobě, ale emise ostatních škodlivin jsou docela slušně snížené, protože kromě CO2 se v elektrárnách vše docela důsledně filtruje.

Navíc výhody elektromobilů jsou podle mě někde úplně jinde než zrovna v oblasti ekologie.

0/0
25.2.2011 15:54

truthspeaker

Re: Tohle nechápu

To jsem moc zvědavý - které to jsou?

0/0
25.2.2011 16:03

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Tohle nechápu

oxidy dusíky? Třeba?

0/0
25.2.2011 20:05

truthspeaker

Re: Tohle nechápu

Měl sem na mysli, které výhody elektromobilů to jsou.

0/0
28.2.2011 6:48

radik

Re: Tohle nechápu

Ale proč všude slepě prohlašujou že hybridní a elektrický auta jsou v první řadě ekologická? Jinak jejich výhody hodně, ale opravdu hodně převáží jejich výhody. Vysoká cena a malý dojezd jsou zásadní nevýhody, které těch pár plusů opravdu nevyváží.

0/0
25.2.2011 16:15

radik

Re: Tohle nechápu

sorry - hodně převáží jejich NEvýhody

0/0
25.2.2011 16:16

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Tohle nechápu

Protože ekologie je dnes in...

jejich nevýhody (malý dojezd a pomalé dobíjení, i když to druhé je už dost sporné) pramení z používaného způsobu ukládání energie, ad cena, to je zejména otázka masové produkce. Za takových 10-15 let budou elektromobily minimálně srovnatelné s nafťáky/benzíňáky.

0/0
25.2.2011 20:11

Nahlas se ti směju 2

Re: Tohle nechápu

Faktem zůstává, že energetická i materiálová náročnost výroby elektromobilů je s dnešními technologiemi výrazně vyšší než u konvenčních aut. To samé platí pro celkový ekologický "footprint" tzv. ekologických aut. Navíc, do doby, než bude většina elektřiny vyráběna z obnovitelných zdrojů nebo z jádra, je ta hra na ekologii elektromobilů jen blamáž.

0/0
26.2.2011 7:53

radik

Re: Tohle nechápu

sporné? ale ne - srovnáváme-li s auty se spalovacím motorem je nabijení pomalé, za minutu mam plnou nádrž a sem připravenej absovolvat další stovky km... z čeho to pramení je jedno - zatím není žádný lepší způsob skladování el. energie. Otázka masové produkce? ;-D Otázka je zda se za těchto podmínek někdy dostane do takové masové produkce aby cena mohla o tolik klesnout....

0/0
1.3.2011 11:39

prasák

Re: Tohle nechápu

Vývoj jde správným směrem, ty auta se do pár let zefektivní a zlevní a tam , kde je to potřeba, tedy ve městech bude čistý vzduch. Elektřina se vyrobí nějakou jinou cestou, něco se vypustí při její výrobě mimo města a jistě se zefektivní i její výroba. Pokrok jde dopředu a pořád spalovat v ulicích ropu není důvod.

0/0
26.2.2011 9:38

jahodove_ticho

tak už si uvědomte

že aktuálně se montují auta pro horní vrstvy, novinka šlape pěkně a to že ojetiny co si kupují plebs už nevydrží statisíce km nebudeme přece řešit :) Přefoukanej motůrek, nalítat 50-100 tisíc, pak prodat nějaký socce, co při účtu z anový turbo, motor, elektroniku se může jít akorát pověsit do průvanu. ;-D

0/0
25.2.2011 11:43

Nahlas se ti směju 2

Re: tak už si uvědomte

Ale ale... U dnešních aut neznamená 100 tis. km žádný problém. Pokud se předchozí majitel k autu chová tak, jak má, pak těch 100 tis. není pro auta typu Oktávka absolutně žádná potíž.

.

Sám mám teď jako služebáka 3letou Oktávii (Elegance, 1,8 TSI), najeto 128 tis. km a auto je bez jediné závady, vnitřek nejeví známky opotřebení (světlá látka) a celkově je auto v perfektním stavu. Dalších 100 tis. km zvládne levou zadní.

0/0
25.2.2011 12:17

radik

Re: tak už si uvědomte

;-D jsou lidi který to najezdí za dva, tři roky ale na nový si nestihnou vydělat - pravda že takový si nekoupí oktávku, (to by muselo bejt utrpení). A co pak? Jinak sem viděl octavii ktera mela 415 tkm (SDi) kolik by asi vydrzela s turbem?

0/0
25.2.2011 14:30

Maroshq

Re: tak už si uvědomte

Na precipovanej octavii 1.9 TDI 66kW mam momentalne 367 tis.km, motor v pohodicke dalej slape, v pohode da 200 km/h. Skor sa seru predne kotuce, loziska, stahovanie okien, ...

0/0
25.2.2011 14:35

radik

Re: tak už si uvědomte

Jasne, to je ten nejslabsi. Ten motor je stavenej na vetsi vykon takze ten cip je asi neco podobnyho jako kdyz si koupis auto s tim samym motorem, kterej ma ale vetsi vykon... Jinak kolikaty je to turbo? Mam zkusenosti ze po 100 tkm odejde uplne, nebo uz netlaci to co ma...

0/0
25.2.2011 14:48

prasák

Re: tak už si uvědomte

S těma turbama to tři sta tisíc taky lehce vydrží. Vývoj je dál, než ty to dokážeš pochopit.

0/0
26.2.2011 9:36

radik

Re: tak už si uvědomte

Motor ano, ale to turbo nevydrží 300 tkm v dobré kondici - zvlášť když s tim lidi jezdí turbo/neturbo pořád stejně...

0/0
1.3.2011 11:41

Martin667

Re: tak už si uvědomte

jasný pracháč bude chodit do diskuze a příspívat. takže vítej mezi plebs blbečku

0/0
25.2.2011 12:33

Inkvizitor Johny

Přední sklo

To by musela být docela legrace, kdyby se měnilo přední sklo po střetu s kamínkem. Ani si nejsem jistý, jestli to jde vůbec vyrobit ze skla.:-P...No ale je to jen demo, tak co.

0/0
25.2.2011 10:46

truthspeaker

Re: Přední sklo

Stačí si představit, jak by se to pohodlně čistilo ;-D Ale klid, je to jen studie a jak jsem škodovkou poučeni, ve výsledku z toho zůstane možná název.

0/0
25.2.2011 11:42

loogieboy

:D

Tak tohle me pobavilo, na pocatku tohodle tisicileti se jedna evropska automobilka rozhodla, ze pujde cestou preplnovanych ctyrvalcu, jelikoz maji nejlepsi pomer hmotnost / vykon (byla tam i spotreba) a ostatni se vysmali, ze 6tivalce a 6tivalce....  a ted tohle ;-D

0/0
25.2.2011 10:25

JeFFik

Re: :D

a kromě toho "...6tivalce a 6tivalce...." co je tam k smíchu?

0/0
25.2.2011 19:35

Děda Lebeda

Báwo je zelené už teď...

Když se M5tce pořádně naloží, tak žere i trávu kolem cesty...;-D

A toje dost zelený, ne?

0/0
25.2.2011 7:55

radik

Re: Báwo je zelené už teď...

;-DR^

0/0
25.2.2011 8:25

Martin667

Re: Báwo je zelené už teď...

;-D;-D

0/0
25.2.2011 9:56

do100a

tak tohle je

FUTURE VR^

0/0
25.2.2011 6:43

bitkar

Re: tak tohle je

bych nejasal.. zlaty 90ty leta a jeste tak okolo roku 2000.

0/0
25.2.2011 9:30

radik

Re: tak tohle je

jo jo, taky nedam dopustit na starsi radovy sestivalce od BMW R^

0/0
25.2.2011 9:40

Martin667

Re: tak tohle je

ani já ne, protože na novější nemám:)

0/0
25.2.2011 10:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.