Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Videoautoškola národa: v zatáčce mějte nohu stále na spojce

Moc rychlý nájezd do zatáčky a všechno je špatně: řidič brzdí co to dá, točí volantem a auto si stejně dělá co chce a klouže ven z oblouku. Nacvičte si na bezpečném plácku, že brzdit v zatáčce s vytočenými koly je špatně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sibylle

Ty woe,

já spojku nemám :-/

0/0
26.2.2011 16:34

DeathWillBeMyBride

Zpomalení

Co je na tomto videu je zajímavé je to, že začal v obci zpomalovat až za značkou začátku obce. Toto video doporučuje stáhnout si třeba do telefonu a ukazovat měšťákům, kteří co nevidět zase začnou měřit tři centimetry za cedulí.

0/0
23.2.2011 22:19

síma25

Re: Zpomalení

A vy myslíte, že policajty bude zajímat nějaký trapný video z idnesu a argument: "V televizi říkali..."? Každýmu je snad jasné, že určenou rychlostí má jet už v okamžiku, kdy míjí ceduli. Komu to jasné není, měl by vrátit řidičák.

0/0
25.2.2011 15:44

DeathWillBeMyBride

Re: Zpomalení

"Projekt Autoškola národa.cz podporuje Ministerstvo dopravy a Policie České republiky. Dopravní otázky jsou připraveny odborníky."

0/0
27.2.2011 23:08

kenx

plyn a nedotáčivý smyk

Zdravím, pročetl jsem si pár názorů níže a lidi, mějte rozum a tu spojku u předohrabu prostě sešlápěte. Nepokoušejte se nedotáčivý smyk řešit plynem. Tohle často nezvládnou ani závodní speciály se samosvorným diferenciálem a pilotem, co si do zatáčky dokáže najet s využitím plné šířky silnice i příkopu na odlehčené straně vozu (vnitřku zatáčky). Závěrem ještě jedna věc, malé smyky si člověk může užívat a hrát si. Velký smyk přijde tak rychle, že se zpravidla řidič nezmůže na žádnou reakci. Sešlápnout spojku je základ. Jo a ještě jedna věc, plně sešlápnutá spojka se téměř neničí, nejhorší je nechat jí prokluzovat, jak to dělá spousta lidí při popojíždění v kolonách a zejména při popojíždění do kopce.

0/0
23.2.2011 7:39

Maxx_Th

Re: plyn a nedotáčivý smyk

to s využitím celé šířky nemá nic splečného, pořád je to na hraně jako na hraně. Toho plynu musí být toliko aby auto neakcelerovalo. V tomto případě nejsou špéra nutné.  A ste v plusu o jízdní odpory při použití spojky. Samo se špéry lépe, alespoň lidi tolik neblbnou a nejdou na takovou hranu.

0/0
23.2.2011 9:11

Phantom2005

Re: plyn a nedotáčivý smyk

Při nedotáčivém smyku na spojku nešlapte, brzdný účinek motoru pomůže přesunout přítlačnou sílu na přední kola a ta do zatáčky lépe zaberou, nemluvě o tom, že budete současně zpomalovat.

Sám jezdím pravidelně každý druhý rok do Vysokého Mýta na kurz bezpečné jízdy (teď posedmé) a za ty roky vidím neskutečný posun v technologiích automobilů - letos (vlastně už v prosinci) jsem byl svědkem, že nejnovější BMW třídy 5 s pohonem zadních kol je do zatáčky NEDOTÁČIVÉ. Je to prý záměr konstruktérů aby když už neumíte řídit a letíte ze zatáčky ven, tak abyste ten sloup trefili předkem a ne bokem.

Samozřejmě, že to ta slečna xkrát poslala do fantastických hodin, ale když to nepřeháněla, tak se s pomocí elektroniky auto šinulo ven krásně rovně, čumákem napřed.

0/0
23.2.2011 10:00

kenx

Re: plyn a nedotáčivý smyk

Brzdit motorem samozřejmě ano, ale bacha na povrch. Při agresivní jízdě ale prudké snížení plynu v zatáčce může způsobit ztrátu kontaktu s vozovkou. Na bordelu se musí fakt opatrně, suchý čistý asfalt je samozřejmě něco jiného. Jasně, mohu si během brždění plynem otáčky srovnat. Ale na tohle nejsou civilní auta moc dělaná a je to nezvyk. Pořád vidím jako nejbezpečnější zmáčknout tu spojku, nechat kole se chytnout a vykroužit to.

0/0
23.2.2011 10:23

ivoš

Re: plyn a nedotáčivý smyk

Jel jsem 40 na klouzačce a jen jsem pustil plyn. Z příkopu mě tahal traktor, který jel náhodou okolo. Takže určitě vypnout spojku, pokud jede auto jinam, než chcete.

0/0
23.2.2011 13:57

.MichaL

Re: plyn a nedotáčivý smyk

Kdo si vzpomene, jak ve škole kreslil šipečky působících sil, tak si představí, jak se k šipce odstředivé síly na kole přičte síla brždění nebo akcelerace a je zřejmé že:

1. akcelerace situaci u předokolky nezlepší

2. brždění (jedno jestli motorem nebo brzdama) přitíží předek, ale bude zisk třecí síly větší než součet odstředivé a brzdné síly? Může a nemusí.

Suma sumárum, sešlápnutá spojka je vážně sázka na jistotu, protože eliminuje síly působící mezi kolem a silnicí - přestože na určitých situací by jiné řešení mohlo být o fous lepší, tak to "normální" řidič stejně nemá šanci vyhodnotit:)

0/0
23.2.2011 10:52

Svent

Když začneš mít pocit, že se auto smeká

, přečti si tento návod;-D

0/0
23.2.2011 7:24

t.varga

chtěl bych vědět

chtěl bych vědět, kdo mi radí, že "v zatáčce mějte nohu stále na spojce" 

JSTE FAKT KOREKTNÍ AŽ HANBA ;-€

0/0
22.2.2011 23:27

kajak v zakoně

Re: chtěl bych vědět

hehe.. Vás dva bych fakt chtěl vidět v zatáčce na ledu.. ;-DR^

0/0
22.2.2011 23:46

barb.udo

Jestli chcete dobrou radu ...

... pak rozhodně nejezděte s nohou na spojce ...

0/0
22.2.2011 21:16

kajak v zakoně

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

a kam bych si tu naohu jako měl dát...? Co bys doporučil..?

0/0
22.2.2011 22:26

barb.udo

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

... já mám naohu opřenou o podběh ...

... Vy o pedál?

0/0
22.2.2011 22:36

kajak v zakoně

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

já mám naohu opřenou o podběh a položenou na spojkovém pedálu.. Většinou.., konečně jako každey normální řidič.., pokud nemá naložíno na tempomatu na dalších 100 km..

0/0
22.2.2011 23:44

aluminiový alobal

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

nohu upřenou o spojkový pedál????!!!! Tak to jsem ještě nežral, já myslel že to dělaj jenom ti důchodci, co si pak stěžujou že jim klouže spojka a ejhle ono to stvoření umí i psát. Normální řidič to tak zcela určitě nedělá.;-D

0/0
23.2.2011 14:16

hewIo

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

Hlavne kdybych mel nohu celou dobu oprenou o spojku, (kterou teda ted uz nastesti nemam), tak bych za tejden jezdeni nemohl chodit a mel slachy v haji.....

0/0
28.2.2011 12:26

t.varga

Re: Jestli chcete dobrou radu ...

R^ ale projistotu jdu napsat ještě vlastní koment.. ;-€

0/0
22.2.2011 23:24

Jarda4

A co když spojku nemám?

:-/

0/0
22.2.2011 20:23

Glumik2

Re: A co když spojku nemám?

Každé auto má spojku.

Některá nemají spojkový pedál.;-)

0/0
22.2.2011 21:23

barb.udo

Re: A co když spojku nemám?

... každé opravdu ne ...

0/0
22.2.2011 22:00

kajak v zakoně

Re: A co když spojku nemám?

každé fakt jo.. Promiň teď se mi vybavilo moje šlapací autíčko z dětství a to spojku nemělo..

0/0
22.2.2011 22:27

barb.udo

Re: A co když spojku nemám?

... to, co se u něj nevědělo, jestli se rozjede dopředu nebo dozadu?

0/0
22.2.2011 22:34

kajak v zakoně

Re: A co když spojku nemám?

jo, ale to jen když jsi ještě nevěděl, která noha je pravá a která levá..

0/0
22.2.2011 23:47

t.varga

Re:

opět se pleteš příteli Rv

0/0
22.2.2011 23:25

kajak v zakoně

Re: Re:

uveď auto, které nemá spojku, není to elektromobil a není to nějaký ujetý experimentál, ale sériově vyráběné auto určené k běžnému provozu..;-D

0/0
22.2.2011 23:49

Tadeusz Serepecki

Re: Re:

Každé, které má automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem... ;-)

0/0
23.2.2011 9:01

b1s1t

Re: Re:

Tak to je docela dobrý výčet výjimek pro tvrzení "každé". ;-D

0/0
23.2.2011 11:34

Tadeusz Serepecki

Re: Re:

No co, bude to minimálně polovina aut s automatickou převodovkou. U "klasické" automatické převodovky zastupuje funkci spojky právě hydrodynamický měnič.

0/0
23.2.2011 13:38

pekelný dědek

poučování

Nechápu,co nutí Idnes neustále řidiče poučovat co mají dělat.Myslím,že člověk,který má naježděno pár kilometrů....se těmhle radám jen pousměje.

0/0
22.2.2011 18:14

habr

Re: poučování

právě, že se pousměje a potom někde visí v příkopu. Ale fakt je, že v Čechách padají moudří řidiči přímo z nebe, proto nepotřebují žádné, i když celkem známé informace k zopakování.

Mimochodem - mezi zkušenými řidiči se říká, že když auto v zatáčce začíná klouzat, tak je potřeba mu přidat (zejména u pohonu přední nápravou), protože ho kola v záběru vytáhnou. Ale už se neříká, že pokud se to povede, tak často auto "vypochoduje" do protisměru.

A ejhle - dnes instruktoři říkají takový "nesmysl" - vyšlápnout spojku aby se kola chytla. Tak kde je ta pravda vy řidiči kteří máte něco naježděno?

0/0
22.2.2011 18:32

Muflik

Re: poučování

Prave ze tenhle typ sasku najdete zpravidla bud napasovany mezi svodidly a v horsim pripade v nejakem aute... vsechno vi vsude znali a zvladnout smyk neni problem ale bohuzel jen myslenkove kdyz pak prijd ena problem dupnou na brzdu vytresti oci a cekaji co bude dal... opravdu chytry a zkuseny ridic si dycky precte nebo poslechne postrehy ostatnich a snazi se bude se z nich poucit nebo dotycneho poopravit nebo to pro nej je minimalne zopakovani a v tuto uklouzanou dobu pripomenuti byt mnohdy trivialnich ale prave proto casto v osudny okamzik zapomenutych pravd... nechte ho at si mele svou ...

0/0
22.2.2011 18:51

art.dent

Re: poučování

Projet zatacku smykem zabere opravdu vic mista. Ale prece zalezi na situaci - kdyz se auto dostane do nedotaciveho smyku a miri do stromu, tak ho musim za kazdou cenu dostat do jineho smeru. Kdyz je navic silnice prazdna, tak mi asi houby zalezi na tom, ze mi to sklouzne do protismeru. Kdyz naopak v protismeru pojede kamion a proti mne bude pole, tak to radsi strihnu do pole, nez abych se rozmaznul pod kamionem.

0/0
22.2.2011 22:50

habr

Re: poučování

Tohle jsou teorie které platily když na silnicích jezdily Spartaky a Moskviče. Při dnešní hustotě provozu a rychlosti vozidel na nějaké uhýbání od stromu, kamiónu apod.  není prakticky čas. Lepší je klasická rada a zkušenost . Raději trochu pomaleji do zatáčky,

0/0
22.2.2011 23:27

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: poučování

Tyhle rady jsou na nic, mnohem více bych ocenil připomenout řidičům, že to číslo v bílém kruhu  červeně ohraničeném udává maximální rychlost, že mimo obec se řadíme vpravo, že když není nějaká značka nebo semafor, dává se přednost zprava, jak funguje zip, že je třeba dát přednost chodcům a další prohřešky, kterých se dopouští docela dost lidí...

Rady co dělat, když dostanete smyk jsou v podstatě k ničemu, protože základem je smyk nedostat a pokud se člověk dostane do krizové situace tak než si vybaví poučku bude po ní, buď se instinktivně zachová špatně nebo se vybourá, nejlepší přípravou je zkusit si to.

0/0
22.2.2011 22:54

t.varga

Re:

obdivuju Tvou toleranci dědku.. R^

budu si muset taky zchladit hlavu..

takovýhle kydy jako v článku mě fakt dokážou nadzvednout

0/0
22.2.2011 23:29

MerlinMagic

Má vůbec cenu

se k tomuto vyjadřovat? Nemá!

0/0
22.2.2011 17:35

kajak v zakoně

Re: Má vůbec cenu

dík za názor..

0/0
22.2.2011 22:28

Junqueira

co to je zase za blbost

"vyzkouší průjezd uklouzaným obloukem v autě s automatickou

převodovkou: "Je to horší. Když to v zatáčce začne klouzat, nedá se

dělat skoro nic," zjistil. Musí si tedy dávat mnohem větší pozor na

nájezdovou rychlost."

v takovym pripade preci na automatu vyradim do neutralu, stejne jako ve vsech krizovych pripadech, kde se jinak pouziva spojka

0/0
22.2.2011 16:39

habr

Re: co to je zase za blbost

Už vidím jak někdo hrabe po řadící páce když dostane smyk a pere se s volantem. Noha na spojku může šlapat automaticky, ale pouštět volant ve smyku ? - nauč mne to. Naposledy když mi auto ustřelilo na dálnici při přejíždění do druhého pruhu jsem stihl jediné -otočit jednou doleva, podruhé doprava  volantem abych se v pruhu udržel. Sundat ruku z volantu - bez šance. Jediné co vím, že jsem skutečně podvědomě tu spojku vyšlápl protože mne rozhodila zadní náprava v záběru na ledě

0/0
22.2.2011 18:38

KarelV

Smůla je, že na českých silnicích

potkáte spíše LED než sníh .....  :-P Rv

0/0
22.2.2011 16:15

KarelV

Re: Smůla je, že na českých silnicích

A vůbec nejčastěji narazíte na DÍRU v silnici ..... ;-D

0/0
22.2.2011 16:15

habr

Re: Smůla je, že na českých silnicích

A měšťáka u cedule konec obce.

0/0
22.2.2011 18:39

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Smůla je, že na českých silnicích

já je potkávám u cedule začátek obce:-);-D

0/0
22.2.2011 22:56

Glumik2

Re: Smůla je, že na českých silnicích

Jojo ledky na silnicích jsou na prd. Hrozně křupou.. ;-)

0/0
22.2.2011 21:25

Glock Mark XIII

první věc je nejet jako prase tam, kde to ještě ani neznám

Potom nepotřebujete ani spojku, ani plyn, ani abs, ani přehnené kroucení volantem.

.

Fyzika je fyzika a nedá se ošulit. Podle zákona máte jezdit tak, byste dokázali zastavit ve vzdálenosti, do které vidíte. Se zatáčkou je to podobné.... Asi to tam nepsali jen tak pro srandu králíkům.

0/0
22.2.2011 16:12

tejuz

Re: první věc je nejet jako prase tam, kde to ještě ani neznám

už jsem zažil, to že myslím že vidím a viděl jsem kulový, stačila holčina v černejch hadrech těsně za hranicí světel veřejnýho osvětlení. Vyhýbací manévr se povedl, ale dodnes nechápu, jak jsem se vyhnul

0/0
22.2.2011 18:55

jacobsen

když citím, že se něco smeká

šlápnu na plyn a zatáčka je za mnou. zablokovaná přední kola směr nepodrží a když už vám to ustřelí - brzda plyn, jen ne spojka. rychlost nesnížíte a jabloň v zatáčce je vaše

0/0
22.2.2011 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.