Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Recept na asfaltový ementál: za výtluk může voda, na škodu je pojistka

Víc než polovina řidičů si myslí, že české silnice jsou v horším stavu než minulý rok a výmolů je čím dál více. Vznikají v prasklinách vozovky, do kterých nateče voda, zmrzne a roztrhá povrch.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

terezav

někde jsou výtluky a někde už silničáři opravovali....

.....jenže je problém v tom, že tam kde je to již "opravené" to je také na nic, protože je to místo díry drobná vyvýšenina; takže jsme si nepomohli; myslím, že by měl být nějaký zákon na hmotnou zodpovědnost; protože takhle zaplácnout bych to snad uměla i jáRv

0/0
26.2.2011 20:56

Bajlajfik

banánová republika

Hele lidi jednou se stejně někdo někde domluví a půjde někomu zrozbít držku, protože tohle snad ani není možný. Platím daně jako kr@tén  na silnice v ceně benzínu a silnice jsou  roztřískaný. Tak nevím jestli se někam neodstěhuju. Kde  jsou normální lidi a normální zákony a ne jako v týhle banánový republice která si všechno vyloží jak se jim zrovna hodí. Tohle je fakt už hnus. 

ps. pozdravuji cenzory.

0/0
26.2.2011 18:51

mcsoap

Re: banánová republika

Kdekoliv na západ, i po Evropě. Já neřeším kam emigrovat, to už mám rozhodnutý (USA), přemýšlím, jestli se zúčastním dalšího cinkání klíčema...

0/0
26.2.2011 19:57

terezav

Re: banánová republika

ano, platíme daně jak mourovatí a pánové si to rozdělí na odměnách.... jaký výsměch opravdu to už není možný, dělají si z nás srandu...

jinak já platím silničku i dálniční známku a je mi to stejně naprd; díry jsou i na dálnicích, takže najet na to ve 130 je lahůdka

0/0
26.2.2011 20:58

kritik hlupáků

Re: banánová republika

Doporučuji přestat vyřvávat po hospodách a diskuzích a začít něc opro své štěstí dělat

0/0
26.2.2011 23:49

mcsoap

Re: banánová republika

Nikdo neříká že nedělá. Můžeš žr*t, ale nesmíš při tom mlaskat...

0/0
27.2.2011 0:00

kritik hlupáků

Re: banánová republika

Žrát je sprosté slovo? To jsme to dopracovali že. Máme rozbité silnice a bojíme se říct "žrát"

0/0
27.2.2011 0:20

trox22

Tomuto říkám opravdový výtluk

http://www.youtube.com/watch?v=uZonCgTJKX4 ;-D

0/0
26.2.2011 12:52

eurogo

Re: Tomuto říkám opravdový výtluk

:-D dobrý, no takže se tu máme vlastně ještě dobře :)))

0/0
26.2.2011 14:05

yeraslow

Každému jedno SUV

Každému řidiči stát dá jedno SUV a nemusí vůbec cesty opravovatR^ Cesty ničí především nákladní doprava! Ta pokud se nepřesune na železnici, tak je to o ničem. Tranzitní kamióny nemají na cestách co pohledávat!

0/0
25.2.2011 21:01

Martin 2011

Re: Každému jedno SUV

Jako majitel SUV ti mohu říct že větší světlá výška v kombinaci s nízkoprofilovými pneumatikami které jsou na většině SUV nemá nic společného s pohodlím. Trpíš zcela stejně jako v osobním voze. Pokud tedy nemáš vzduchové pérování.

0/0
25.2.2011 22:02

josnow

Re: Každému jedno SUV

Tak minimální profilové číslo pneumatiky 60 nebo lépe 65.

0/0
26.2.2011 10:01

Martin 2011

Re: Každému jedno SUV

No tak to není SUV ale offroad!!

0/0
27.2.2011 15:28

Leinad

Re: Každému jedno SUV

Silnice v DE nejsou tak rozbité, a to i když tam jezdí tranzit.

Průšvih je: 1) kvalita oprav silnic. (úředníci ŘSD dělají konkurzy tak, aby je mohli za chvilku dělat znovu. Snaží se udržet se na svém místě a zdůvodňovat existenci úvazku. )

2) Překračování zátěže na nápravu ("zvednuté třetí kolo u přívesu") - což však podle Policie ČR není tak závažný přestupek, jako rychlost na výjezdu z města nebo "nesprávný" obsah lékarničky. 

Jinak souhlasím s tím, že tranzit má jezdit vlakem, a zeptejte se soudruhů ze SŽDC, proč vlak jede z Prahy do Brna déle, než auto(a je dražší), a to i v pátek odpoledne. Podnikatel sice může mít nějaké idee, ale reálně vyhraje to levnější a kvalitnější.

0/0
26.2.2011 9:34

blekekeke

Re: Každému jedno SUV

to je jen jeden z problémů, Tím hlavním je vrstva asfaltu, kdy u nás je často používáno 7-12 cm, ale správně je min. 30 cm a více ....

0/0
26.2.2011 20:38

terezav

Re: Každému jedno SUV

v podstatě je mi totálně jedno kdo či co silnice ničí; mě zajímá jen to, aby se po silnicích dalo jezdit a ne abych musela jezdit jak připo..aná

0/0
26.2.2011 20:59

bordelář

safra

na to holt musí být odborník aby nám tohle zdělil ;-D;-D;-DR^ bože

0/0
25.2.2011 19:42

kafy

Re: safra

no, ty jsi koukám také odborník :D

0/0
1.3.2011 8:05

mcsoap

Co to je za nesmysle

Prosím vás proč mi říkáte jak to vzniká? To přece NIKOHO VŮBEC NEZAJÍMÁ. Jediný co vím je, že D1 by se dala do perfektního stavu zbrousit za 60 tisíc na kilometr, jenže z toho se nedá ukrást tolik co z miliardy na kilometr, takže nic. Před měsícem tekla veškerá ropa přes Egypt, teď teče všechno přes Libyi (jaká náhoda), takže máme litr za skoro 40 korun. To poslední co mě zajímá je "proč a jak výtluk vzniká", pro mě je podstatný, že začínám závidět majitelům SUV pohodlnou jízdu po tom městským bitevním poli.

0/0
25.2.2011 19:14

habr

Re: Co to je za nesmysle

Neboj - to jen mylná představa, že SUV lépe zvládne  díry. Naopak - možná menší, ale do velké musí pomalu stejně jako klasika. A když se vyvede - tak oprava přední nápravy je opět v jiné cen než klasika.

0/0
25.2.2011 19:55

mcsoap

Re: Co to je za nesmysle

Tatík SUV má. Escape od Fordu jezdí přes ty samý krátery mnohem lépe a pohodlněji než Octavia Combi L&K. Možná že Citroeny budou lepší a obecně všechny dražší (BMW 5, A5..), ale co se dělnické třídy okolo mě týče, SUV je pohodlnější.

0/0
25.2.2011 21:11

josnow

Re: Co to je za nesmysle

Není to mylná představa. msoap má zjevně na mysli SUV, která se nebojí ani do lehčího terénu, ne crossovery a jiná podivná vozítka, určená k jízdě po vyhlazených západoevropských městských aglomeracích. Je jednoduchý test: pokud můžeš přejet standardní litinový retardér, aniž bys ho zaznamenal při zapnutém rádiu, máš SUV (nebo offroad). Pokud ti vypadnou zuby, máš auto pro silnice, které se u nás nevyskytují v souvislé délce větší než kilometr.

0/0
26.2.2011 10:05

blekekeke

Re: Co to je za nesmysle

Já bych řekl, že ani ten kilometr ...:-P

0/0
26.2.2011 20:40

Martin 2011

Re: Co to je za nesmysle

K tvému příspěvku lze pouze říct že máš velký zmatek v tom co je SUV, offroad a crossover....zkus si to nastudovat.

0/0
27.2.2011 15:28

JeFFik

Re: Co to je za nesmysle

Pokud je to co tady uvádíš opravdu JEDINÝ co víš, tak bys měl číst "jak to vzniká" i když to podle tebe "nikoho nezajímá", protože pak MOŽNÁ toho budeš vědět více.

0/0
25.2.2011 20:02

yeraslow

Re: Co to je za nesmysle

A proč by nás mělo zajímat jak to vzniká?! Nás přece zajímá jenom jak rychle a jak kvalitně se to spraví-NIC VÍC A NIC MÍŇ!!!

0/0
25.2.2011 20:58

WIFI

Odborník

"    Za výtluky obecně může hlavně historicky stavba komunikací a jejich podloží. V minulosti se šetřilo na technologii a silnice nebyly stavěny na dnešní zátěž."

No tak tohle bych si nedovolil vypustit ani náhodou. V mém okolí je mnoho silnic, které byl rekonstruovány či nově budovány po revoluci a jejich stav je řádově horší než povrchy dělané např. v 80. letech.

0/0
25.2.2011 18:20

JeFFik

Re: Odborník

a to snad vylučuje to co bylo řečeno v článku?

0/0
25.2.2011 20:12

WIFI

Re: Odborník

z citovaného textu plyne poměrně jasně, že dřívější silnice = nekvalita, proto se to dnes sype. Což je blbost na ntou,

0/0
26.2.2011 16:23

Firlet151

...

Uz jsem to tu onehdy psal - kazdy pred dirou zpomaluje a vyhyba se ji jak silenec, div nevjede uplne do protismeru ... Ja na to jdu presne opacne .. zadnym diram se nevyhybam a zjistil jsem, ze kdyz je prejizdim v rychlosti 90+ km/h, tak je vymol skoro neznatelny - plati to i u hlubokych der .. prejezdu apod.... Nikdy jsem se zadnym diram nevyhybal, ani nezpomaluji a mam na originalnich tlumicich najeto pres 200 000 km a jsou v pohode ...

0/0
25.2.2011 17:11

Jardajar

Re: ...

Divné, někdy to zkusím ve služebáku.;-D

0/0
25.2.2011 18:53

josnow

Re: ...

Babičko, a proč máš tak velké zuby?:-)

0/0
26.2.2011 10:06

superkutil

Za stav silnic může majitel komunikace a její správce!!!

Kdyby lépe a včas opravovali trhliny ve vozovce, tak se tam nedostane voda.

0/0
25.2.2011 17:08

superkutil

To jsou komici

Rozlomil jsem na jedné takové osamocené díře lité kolo podélně a správce komunikace mi při žádosti o náhradu škody napsal:

Ve Vašem případě k porušení § 4 zákona č. 361/2000 Sb. odst. a):

Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen chovat se ohleduplně a ukázněně, aby svým jednáním neohrožoval život, zdraví ani majetek jiných osob ani svůj vlastní, aby nepoškozoval životní prostředí ani neohrožoval život zvířat, své chování je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, povětrnostním podmínkám , situaci v provozu na pozemních komunikacích, svým schopnostem a svému zdravotnímu stavu.

...

0/0
25.2.2011 17:07

superkutil

Re: To jsou komici

...a k porušení § 18 odst. 1 výše uvedeného zákona:

1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, kategorii třídě, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat, smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.

0/0
25.2.2011 17:07

lol

Re: To jsou komici

„Ve vašem případě k porušení“ – hezky zapracovalo podvědomí toho vyžírky, když tam zapomněl napsat slovo DOŠLO... :-)

0/0
25.2.2011 18:12

superkutil

Re: To jsou komici

To je oficiální odpověď ze SUS Mnichovo Hradiště.

0/0
25.2.2011 19:53

femmefatalegia

Re: To jsou komici

takže, když máme přizpůsobit svou jízdu vozovce ... to máme jako chodit pěšky? ;-D;-D

0/0
26.2.2011 21:33

Benito Juarez

Re: To jsou komici

Stálo by za to, upravit jeho zdravotní stav do stavu srovnatelného se stavem silnice.

0/0
25.2.2011 21:12

obecní slouha z Klacíkova

ani jsem ty rady nečetl

;-D

0/0
25.2.2011 14:52

suarez

Zase recyklovanej clanek

uz jsem jej tu jednou cetl Rv

0/0
25.2.2011 14:18

Bartiqe

nazor

Za vytluky moze aj ochudobneny asfalt.

Nam minuly rok opravovali jeden usek cesty - fakt si dali zalezat na podlozi, cesta je urobena dobre. Az na kvalitu asfaltu. Ten je prilis hrubozrnny a obsahuje malo zivicnatych zloziek. Takze cesta je vyrazne nachylna k prasklinam a uz po 1 roku je vidiet miesta, kde dochadza k predcasnemu starnutiu cesty a o dalsi rok sa objavia prve trhliny.

0/0
25.2.2011 14:00

honza-v

Re: nazor

Přesně tak,za díry může nekvalitní asfalt.Je to většinou hromada obaleného kamene a asfalt skoro žádný.Navíc specialitou silničářů bývá,pokládat nový koberec v druhé polovině října,kdy jsou na to opravdu "ideální" podmínky

0/0
25.2.2011 15:18

Leinad

Re: nazor

Starosta města: V EU i [>-] se musí stihnout termín tahájení investiční akce, jinak nejsou dotace.

ŘSD: Aby to mohli za chvilku znovu opravovat.

0/0
26.2.2011 9:37

kibl96

zajimave

na vine jsou kamiony, ty co silnice staveli pred 40 lety...

jenom ti nejsou zodpovedni, co ty silnice maji poradne opravit a nejem zalivat diry

0/0
25.2.2011 13:59

Leinad

Re: zajimave

R^

0/0
26.2.2011 9:39

Bubrak

blbost

kdyz mrzne, tak neni treba delat draha nekvalitni provizoria, tento nesmysl uz prosim prestante opakovat !!!!

0/0
25.2.2011 13:14

Martin 2011

Pomůže jen vzduchový podvozek

R^

0/0
25.2.2011 13:09

libedejroznec

Re: Pomůže jen vzduchový podvozek

což mi připomíná, že je špatně, že nejsou schválena pro silniční provoz vznášedla.. :-)

0/0
25.2.2011 13:11

Martin 2011

Re: Pomůže jen vzduchový podvozek

Za několik let bude vznášedlo nutnostíR^

0/0
25.2.2011 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.