- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... nenavidim auta, ktera se snazi premyslet za ridice a delaji pak ruzne ukony za nej (vic brzdy, stabilizace brzdici vybrana kola, atd.) Za prve to dela z ridicu opice, ktere se pak misto sebe spolehaji na techniku, ve druhe rade je to nzchylne na chyby. Neni nad to, kdyz si auto clovek ridi sam. Uz jich sice moc neni, ale najdou se...
Je mi jasne, ze pro velkou skupinu ridicu je problem pri krizovem brzdeni premyslet, jestli je dana situace vhodna pro vyslapnuti spojky nebo ne nebo dokonce jeste jinou aktivni praci s razenim, a tak brzdi jen brzdou. Ale pokud si zazijete v beznem provozu pracovat s podrazovanim a brzdenim motorem podle konkretni potreby a s tim souvisejicim optimalnim prevodovym stupnem, prejde vam tato praxe natolik do krve, ze pak v pripadech krizoveho brzdeni muzete zvysit vykonnost brzdeni i rychlym odrazovanim 4,3,2, resp. jen 3,2. Jak uz tu nekdo spravne na namitku reagoval, asi takhle neusporite desitky metru, ale i jeden metr rozdilu muze byt nekdy ten rozdilovy a verte mi, ze optimalne vcas zarazeny prvni podrazeny kvalt ob stupen oproti puvodnimu dokaze tomu vozidlu velmi citelne snizit jeho hybnost! Pochopitelne tohle nejde praktikovat bez toho, ze tusite dopredu mozne krizove situace a ta ruka je pripravena okamzite po radici pace skocit (napr. mozna prekazka/zvire za zatackou).
Pokud ti u auta podrazovani snizuje brzdnou drahu je asi na case premyslet o aute s vykonnejsima brzdama...
To nam radi Trpisovsky? Ten se taky nebal a dupal a dupal a dupe dal, z policie si dela se svou kreditkou prču
To už se dnes v autoškole učí řazení stylem drc místo raz á dva? Já jen že ta paní na videu řadí stylem až běhá mráz po zádech, nejen převodovce.
některý věci nejde zobecňovat.. Zejména, když takovou teorií můžu někoho přivést do pěknýho průšvihu..
Na sněhu se nejlíp brzdí s pomocí stromu, případně pokud není v blízkosti strom, tak obdobně poslouží i jiný předmět upevněný k zemi.
když se při jízdě z kopce stanou z auta sáňky. Pod nějakých 10km/h už (aspoň mě) ABS neabsí, takže je to docela zábavný a napínavý, a nepomůže ani zajet dvěma kolama do trávy.
Při posledním takovém překvápku mě zachránila hromada nahrnutého sněhu před zatáčkou - sice prasknul nárazník, ale lepší než jít na bok do škarpy. A ještě jsem si po vystoupení ven málem urval dveře, na těch dlažkách by se daly uspořádat závody ve sjezdu na bruslích.
Pššššš. Nikomu to neříkej, ale auto má i ručku na které není ABS. Ale pokud je to tak jak píšeš - že to byl jeden led, tak ABS či ne na tom nic nezabere, jedině štěstí. Znám řidiče, kteří na takovém povrchu zastavili (těžké vozidlo), zabrzdili, zařadili rychlost a vypnuli motor a auto se jim rozklouzalo samo. osobně jsem si jednou uvazoval auto za strom protože taky pořád se chtělo proti mé vůli klouzat. Tak dostalo provaz.
nehod o polovinu!
"Dupnutí na brzdu" je nejcvětší hloupost a podílí se minimálně na polovině zbytečných nehod!
Zkušený řidič na brzdu nikdy "nedupá", protože ví, jak se a) vyhnout situaci, kdy by musel "dupnout na brzdu", tady předvídá, a za b) nechce si rozbít pusu a skončit s autem na střeše ! Brzdy v autě se používají výhradně pro zaparkování vozidla, při provozu nikdy. Brzdí se zásadně motorem a jezdí se takovou rychlostí, kdy je auto za všech okolnostích pod kontrolou! V případě potřeby je lépe přidat plyn a překážce se vyhnout. PS Nezkušený sváteční řidič a ženy za volentem se poznájí snadno právě podle nadměrného brždění a to i tehdy, kdy by to normálního člověka ani nenapadlo! Ty ženy za volantem ještě taky podle toho, že jezdí zásadně středem vozovky, ač zákon přikazuje řadit se vpravo, klidně pro jistotu po středové čáře, jen aby se cítili bezpečně, ostatní přece uhnou.
to je zas blábol
V provozu se nikdy nepoužívají brzdy, no jasně.Copak jste lokomotiva?
Můj názor a zkušenost je taková, že řidiči, kteří běžně jezdí s auty, co mají ABS, ASR, EBA atp.a někdy zasednou za vůz, který tyto doplňky nemá, tak se stávají daleko nebezpečnějšími, než ti, co normálně jezdí s auty bez těchto pomocných systémů.
Dnešním řidičům chybí kontakt auta s vozovkou. Nevědí, jak auto skutečně reaguje za zvláštních podmínkách - sníh, námraza, hustý déšť atp.
Přesně tak. A co teprve způsobí řidiči aut, kteří přesednou na povoz koňmi. To je teprve masakr!
dodat, že by při takovém krizovém brždění bylo dobrý vyšlápnout i spojku
Jestli je to brzdění skutečně krizové, tak to, že mi při tom chcípne motor, bych asi bral jako detail...