Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi neumějí jezdit, potvrdila Autoškola národa

Češi a Češky asi nejsou tak dobrými řidiči, jak si většina z nich o sobě myslí. Ukázalo to víkendová televizní Autoškola národa. Diváci v ní řešili různé situace ze silničního provozu ztvárněné animacemi. Řešení pak odesílali pomocí textových zpráv nebo hlasování na iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mararan

z Rakouska

je fakt hrozne potkat na dalnici, silnici nebo silnicce ceske auto. Kde se v Cesku lidi uci ridit????? Asi v Plzni. Jinak takova neschopnost neni mozna.....

0/0
5.3.2011 13:27

dArtagnan z Plzně

Učení zvládat smyk

Je hezké, že si autor článku posteskl, že většina národa neumí zvládnout smyk, ale proč si též neposteskne nad skutečností, že je u nás velmi málo ploch, kde je možno bezpečně vyzkoušet chování auta na sněhu a když už pracně nějaké zasněžené opuštěné parkoviště objevím, za pár minut se objeví hlídka PČR a rozhodně mi nechce poděkovat za to, že jsem příkladný řidič, který si snaží osahat své auto a vylepšit své schopnosti Rv

0/0
4.3.2011 13:49

Antonín, topič

Re: Učení zvládat smyk

Tak já osobně s tím moc zkušeností nemám, ale parkoviště je "místo ležící mimo komunikaci." Takže nevím o předpisu, který by vám zapovídal zkoušet smyk...

0/0
4.3.2011 14:18

jesterkasploutvema

zařazován do pruhů

také vžy rostu z toho, jak se jakékoliv nenáklandí vozidlo odmítá zařadit do pravého pruhu na dálnících, včetně těch 3 proudových, s pocitem, že ten je jen pro kamióny. Pak mnohdy musíme zbytečně dobržďovat, protože toho pána jedoucího prpostředním pruhem 110 km/h, předjíždí v levém pruhu teta, co jede 115 km/h....a pravý pruh je volný.

0/0
1.3.2011 10:56

superkutil

Re: zařazován do pruhů

Souhlasím, to ale není jen problém kamiónů, to je problém většiny řidičů. Nesnáším podjíždění zprava, ale někdy je to jediné řešení. Jednou jsem takto předjel v pravém pruhu na dálnici 50 aut. Ani jeli 90km/h za nějakým vidlákem v levém pruhu, já jel 120km/h v pruhu pravém.

Osobně se ještě často setkávám s kamiónem v levém pruhu na dálnici i když je to tam značkou zakázané. Totéž platí i pro různé sjezdy a nájezdy, kdy mají kamióny vyhrazený pouze pravý pruh a oni jsou v levém.

0/0
1.3.2011 12:12

Leinad

Re: zařazován do pruhů

Podjíždění delší kolony je srovnatelné se souběžnou jízdou v pruzích. ;-D Když je kolona, jedu tak rychle, jako ten předemnou. ;-D

0/0
4.3.2011 12:47

fukis

mam dva problemy

Každý nějak jezdíme a nemá cenu to pitvat. Jediné co me opravdu vytaci je: 1) lidi NEUMI pouzivat mlhovky 2) zakon o zipu tu skoro NIKOMU NIC NEŘÍKÁ (nedávno jsem opravdu pěnil, když borec v koloně tvořenou kamiony, mi hodil myšku do levého pruhu a zastavil a jel vedle kamionu a na mě ukazoval fuckáče a jel si pomalinku. Co na tom, že vytvořil další kolonu cca 1km a zvětšovala se... většina zamnou to asi chápala a troubila, leč menší mozek předemnou to asi nepobral).

0/0
1.3.2011 7:49

jesterkasploutvema

Re: mam dva problemy

tak tak

0/0
1.3.2011 10:56

superkutil

Re: mam dva problemy

Přidal bych další:

MLHOVKY, PRAVIDLO ZIP, VRACENÍ DO PRAVÉHO PRUHU, POUŽÍVÁNÍ SVĚTEL PRO DENNÍ SVÍCENÍ V NOCI, BRZDĚNÍ OSTATNÍCH, PŘEDJÍŽDĚNÍ NA PLNÉ ČÁŘE, JÍZDA V PROTISMĚRU JEDNOSMĚRKOU, BRZDĚNÍ PŘI PROJÍŽDĚNÍ KOLEM NEHODY ABY SE PODÍVALI, JÍZDA NA ČERVENOU, PŘÍLIŠ POMALÁ JÍZDA, NEDODRŽOVÁNÍ ODSTUPU A TLAČENÍ TOHO PŘED SEBOU, JÍZDA KAMIÓNU V LEVÉM PRUHU KDE JE TO ZNAČKOU ZAKÁZANÉ, JÍZDA PRUHEM ROVNĚ A NA KONCI ODBOČENÍ VLEVO VE SNAZE PŘEDJET TY CO STOJÍ V KOLONĚ NA ODBOČENÍ VLEVO, JÍZDA V PRUHU PRO ODBOČENÍ DOLEVA A NA KONCI VECPÁNÍ DO PRAVÉHO PRO JÍZDU ROVNĚ NEBO ROVNOU Z LEVÉHO PŘES PRAVÝ PRUH ODBOČIT DOPRAVA.

Samozřejmě i jízda příliš vysokou rychlostí v místě, kde na to nejsou vhodné podmínky.

0/0
1.3.2011 12:08

Gunter von Bahnhof

Re: mam dva problemy

nekřič

0/0
3.3.2011 16:11

harius

Re: mam dva problemy

No ta to ti ale kamioňáci řeknou, jak je zip nefér a že na něj  kašlou a že by se nikam nedostali a že mnohdy oni sami schválně blokují levý pruh. Ten myškař byl dost možná taky kamioňák, jen zrovna nebyl "v práci". Mimochodem, skvělá disciplína, kterou pěstují na dálnici někteří řidiči autobusů a kamionů, je vyjetí stovkou do levého pruhu těsně před auto, které jede 140tacho. Pokud možno bez blinkru. Už se mi to stalo za poslední rok třikrát a to najedu ročně nula nula prd oproti ostatním řidičům. (Asi 20 tisíc) A ve všech případech z toho měli velkou zábavu.

0/0
2.3.2011 22:21

tygr.karlos

Pořad...

Z mého pohledu byl pořad co se týče otázek o něco lepší než minule, co se týče náplně, tak zas naopak nudnější... Každopádně by se pro příště spíš měli rozhodnout, o co jim vlastně jde. Jestli chtějí testovat postřeh diváků, znalost pravidel silničního provozu nebo znalosti v ovládání auta. Míchat to všechno dohromady a z výsledků dělat společné závěry je blbost. A ten instruktor na polygonu byl dost napřesdržku...

Jinak mě fakt bavilo, jak všechny osobní auta v otázkách byly Fordy, až na jednu šedivou audinku, kterou si tam očividně domodelovali pro pestrost a prohnali ji každou druhou otázkou :)) Stejně tak logo DNES na každém rohu, sem tam řidič během otázky zaslechl i znělku českého rozhlasu či co... klasicky český okatý product placement, jako když si v Rafťácích házeli Kinder Bueno a karbovali Spritem ;-D

0/0
28.2.2011 23:57

HrubesaMares

Test v CT

prokazal akorat to, ze malo lidi sleduje tyhle koniny v HD rozliseni. ;-)

0/0
28.2.2011 23:04

Leinad

Re: Test v CT

TV pořad by měl simulovat i jízdu bez brýlý. ;-)

0/0
4.3.2011 12:48

honza76

mozna uz jste to videli

Test tentokrat z realu na youtube http://www.youtube.com/watch?v=9q6aLxxsoqU . Sice je to z Italie¨, ale asi mame holt jizanskou krev.

0/0
28.2.2011 21:15

mogul666

Češi uměj jezdit-Idnes je ten slabej článek!

IDNES taky pomalu nikdo nečte! Poněvač tam píšou samaj blábol! Rv

0/0
28.2.2011 20:30

Return

Jediné co se mi potvrdilo

Je že teoretici vymysleli testík,který je hodně odtržen od reality.Zkušenosti z polygonu kde se jezdí po folii na rovině,jsou úplně vytržené z praxe.Třeba na náledí se musí jezdit jinak z kopce,jinak do kopce atd. Chápu že pro tvůrce pořadu je to dobrý job. Mám ŘP 40let denně za volantem,bez nehody a se všemy body ! Každý řidič se musí "vyjezdit",žádný test ho jezdit nenaučí a zkušenosti z polygonů z "laboratorních" podminek jsou také skoro na nic ! Co chybí českým řidičům je pokora a úcta k dalším šoférům,takřka vymizelo gentlemanství,nebo třeba vzdání se přednosti v jízdě a jiné kdysy běžné zvyky profesionálů :-P

0/0
28.2.2011 19:36

MartinB

Re: Jediné co se mi potvrdilo

Dobry den,

jestli jezdite porad, kazdy den 100 200 300 500km, tak bychchtel videt jak mae vsechny body. Jezdim 3roky kazdy den a neaky ten bodik uz me vzali... celkem za tu dobu 5 bodu. Bohuzel

0/0
28.2.2011 19:39

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Jediné co se mi potvrdilo

A nedostal jsi spíš nějaké body?

0/0
28.2.2011 19:45

MartinB

Re: Jediné co se mi potvrdilo

blby rejpal, z textu de pochopit co myslim.

0/0
28.2.2011 21:48

Holnes

Re: Jediné co se mi potvrdilo

Spíše je otázka, čemu dalšímu ve vyhlášce nerozumí, když neví, jak to s těmi body je.

0/0
28.2.2011 22:34

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Jediné co se mi potvrdilo

Zákonu:-)

Pro dnešek s rýpalstvím končím;-)

0/0
28.2.2011 22:57

Rubik1

Re: Jediné co se mi potvrdilo

Return, naprostý souhlas. Mám stejnou zkušenost, jen nejezdím denně.

0/0
1.3.2011 6:51

MartinB

Muj nazor

Nevidel jsem cely porad. Videl jsem poslednich 8 otazek a mel jsem je dobre. Nadruhou stranu. Otazka stim smykem je dost relativni. Moderni auto pokud jde do smyku, tak  ma spoustu elektroniky a zaroven ABS. Uprimne reakce, kdyz  clovek zacina jit do nepridvydaneho smyku, tak vzdy slapne na brzdu. Spravne je ubrat plyn, ale zalezi na okolnostech atd... Jezdim sluzebne autem 3rok, a tech poslednich 8 otazek mi prislo uplne jasnych. Ale obcas za volantem neakou botu taky udelam to udela kazdej.

0/0
28.2.2011 19:34

Doktor

Tak, dalo se to čekat.

 Každý kdo tento pořad sledoval, ví kolik chyb udělal. Jsme chybující a pokud chyba zůstane jen na papíře tak se zase tak moc neděje. V reálném životě, na silnici, to už mívá neodvratitelné důsledky. O to si myslím, že autorům tohoto pořadu šlo. Zamyslet se sám nad sebou. A tady to všechno začíná nebo končí. 

0/0
28.2.2011 18:56

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Tak, dalo se to čekat.

Také si myslím, je dobré se seznámit s novými věcmi, připomenout si ty staré a poučit se z chyb. U tohoto testu oceňuji, kolik běžných nešvarů si vzal na paškál (absolutní přednost chodce, řazení se vpravo na dálnici, zpomalení před přechodem, kam nevidím, neoslňování dálkovými v noci, zip, možná ještě něco...)

0/0
28.2.2011 19:39

fatmike

Ha ha ha cha chááááá:)))

Tak to shrňme: pár lidí je schopno přiznat, že v některých situacích, z nichž některé se vyskytly i v pořadu, se zachová intuitivně leč špatně. Drtivá většina bude tvrdit, že jsou skvělí řidiči, ale v testu měli chyby, protože blablabla blablabla - prostě hlavně se na něco vymluvit.....Nebudu hlásat, že ten test měl zásadní vypovídající hodnotu - neměl. Nicméně, pokud se považuju za dobrého řidiče, tak potom musím nejen dobře točit volantem a šlapat na pedály, ale i znát předpisy. A pokud si o sobě myslím, že mám vše zmáknutý, pak jsem musel na všechny testové otázky odpovědět správně, páč se v nich nevyskytlo nic, co by nebylo možno zažít na silnici či nebylo obsaženo v dopravních předpisech. Pokud udělám chybu, tak je správné ji přiznat a ne se vymlouvat na špatný obraz, podivnou animaci atd atd.

P.S.: Myslím, že jsem dobrý, slušný a ohleduplný řidič - a měl jsem 0 chybných odpovědí:-)

0/0
28.2.2011 18:56

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Ha ha ha cha chááááá:)))

0 chybných odpovědí bude mít i spousta agresivních a bezohledných řidičů, kteří pravidla znají, leč vědomě porušují...

A já si myslím, že jsem super hyper řidič, i když jedu v kolejích 40 v obci, kde mohu zrychlit na 50... (už si nepamatuji, jak přesně byly možnosti). 

Spoustu věcí jsem měl dobře, ale třeba značku mlhy jsem na silnici neviděl snad neviděl nikdy, tedy u nás, a nevím k čemu je, snad vidím, zda vidím nebo ne...směrovací sloupky to samé, na mostech si dávám pozor, stejně tak, když je teplota kolem nuly (nebo pod nulou)...imho je spousta míst v testu, která na bezpečnost provozu vliv nemaj ía u zbytku je otázka, jak člověk jezdí v reálu, jedna je zda vím co smím a druhá, zda tak jedu, je hezké smět na ledu jet 130, ale nikomu to nedoporučuji:-) A naopak je hezké, vědět, že ani traktor se na zákaze nsmí předjíždět, ale kolik lidí to na delších úsecích vydrží?

0/0
28.2.2011 19:33

Rubik1

Re: Ha ha ha cha chááááá:)))

Značka mlhy je k tomu, aby se na ni řidič podíval a když ji nemůže rozluštit, tak ví, že je mlha. ;-)

0/0
1.3.2011 6:56

honza76

Re: Ha ha ha cha chááááá:)))

tak to preci neni.Test byl spatnej, uz jenom to ze se nad vyznamem otazek diskutuje o necem svedci. Otazka musi byt polozena jasne podud chceme o nekom tvrdit ze nezna pravidla. Posledni otazka je jasnym dukazem amaterismu tvurcu poradu. Jestli si myslite ze jste dobry ridic tak vam preju abyste se nerozmazl o prvni strom stejne jako spostu jinych dobrych ridicu. Tady je to vubec samej dobrej ridic. Chtel bych videt nekoho kdo o sobe rika ze je spatnej ridic...

0/0
28.2.2011 20:59

liberecak

Média

Tuzemský média se prostě nějak shlídly v paušalizování. Češi smrdí, češi neumí řídit, češi jsou tlustý, češi neumí jazyky, češi jsou málo pracovitý. Já se koupu, holím, jazyky umím (prosm nekritizovat češtinu, nechce se mi teď spisovně), nadváhu nemám. Tak proč mám pořád z televize, z novin, pocit, že je potřeba to všechno řešit na nějaký generální úrovni??? Vlezte mi všichni na záda. Tohle je manipulace jako prase, z každý události se udělá pomalu národní katastrofa (chlap se zastřelí na střelnici, skočí pod vlak, na dítě spadne strom) jako kdyby se prostě náhody nestávaly. A 99 procentům z toho předejít nijak nelze. Ale hned banda elévů vymejšlí, jak ráno z toho na poradě nacpe šéfovi téma na článek...

0/0
28.2.2011 18:38

mcsoap

Re: Média

R^

0/0
28.2.2011 18:42

habr

Re: Média

Podívej se kdo je vlastníkem těch médiích a je ti to jasné.

Mimochodem - kdo bude reagovat na článek, že češi pracují dobře, dodržují hygienické návyky apod.  nejde o informaci, ale o počet kliknutí - to se rovná údaj pro cenu reklamy

0/0
28.2.2011 18:52

f0rr35t

Re: Média

R^R^R^ přesně tak. Nic neumíme, jsme úplně primitivní a kdesi cosi a přitom se mi nezdá, že bysme se měli zas tak strašně špatně (např. když srovnáme všechny postkomunistické země). A já se tedy ptám: kdo nás teda sponzoruje, když vlastně nepracujeme, nic neumíme, jen se válíme a pijeme pivo? Mohli bysme se mít líp? Ano. Mohli bysme se mít hůř? Stoprocentně ano.

0/0
28.2.2011 18:52

honza76

Re: Média

R^R^R^

0/0
28.2.2011 20:51

lolek77

Jediným správným řešení experte Buršíku

je při počínajícím smyku vyšlápnout spojku a veškerou athezi pneumatik využít pro udržení směru. Pokud to řeším ubráním plynu musím to provést velmi citlivě, jinak se kola utrhnou stejně jako při akceleraci experte. Jestli to není rodný bratr Humla.

0/0
28.2.2011 18:37

liberecak

Re: Jediným správným řešení experte Buršíku

NO to mě taky zajímalo, co udělá elektronika při vyšlápnutý spojce ;-D podle mě když to udělám, pošle mě to rovnou ze zatáčky. Kdežto když budu mírně šlapat na plyn, řídcí jednotka jen ubere výkon, aby auto srovnala

0/0
28.2.2011 18:41

habr

Re: Jediným správným řešení experte Buršíku

Nemohu si pomoci, ale zlaté opratě. Tam mezi kočím a ojí byl ještě jeden mozek a kolikrát lepší než měl kočí. Dneska do těch kočárů strkají samou umělou inteligenci aby volantem mohl kroutit i větší blb než byl kočí a stejně je to na nic.

Jdu shánět tažné voly. Jsem zvědav co budou křičet řidiči - vole uhni?

0/0
28.2.2011 18:55

Georgik-I

Re: Jediným správným řešení experte Buršíku

furt dokola, furt dokola:

učivo fyziky základní školy. jestliže je najíždím do zatáčky rychleji, než jsem měl a auto dostává smyk, pak přidáním plynu pouze zvětším odstředivou sílu a pošlu ho do pole, Ty elektroniko. Smyk přední nápravy může někdy vyřešit ubrání, ale podstatně jistější je pouhé vyšlápnutí spojky tak, aby kola nebyla vůbec bržděna - ani motorem - a věškerá přilnavost byla využita na "řízení".

Problém je ale v tom, že pokud nájezdouvou opravdu přepísknu, pak už se můžeš jen pomodlit a doufat, že nic netrefíš.

A to nemluvím o tom, že při nečekaném plynu prostě plyn nepřidáš;-D.

0/0
28.2.2011 21:20

Barbucha_the_bearspook

Re: Jediným správným řešení experte Buršíku

Pokud Vás do toho průšvihu řídící elektronika pustí, tak už Vám nepomůže. A přidat plyn je velká konina.

0/0
28.2.2011 21:34

Barbucha_the_bearspook

Re: Jediným správným řešení experte Buršíku

Co to je spojka? To v autě nemám.

0/0
28.2.2011 21:32

mcsoap

Ptám se já

Už v té slavné televizní autoškole naučili ovce, že když jedou v obci v levém pruhu a nelze je předjet zprava, protože je tam něco jiného, mají povinnost se uhnout? To je to jediný co mi na celým provozu vadí - když nemůžu předjet ignoranta ve Felíci, kterej spolknul moudrost světa a myslí si že nemusí uhnout.

0/0
28.2.2011 18:19

Jerry7650

Re: Ptám se já

V obci jsou většinou souběžné pruhy, takže tak ovce opravdu nemusí :-)

0/0
28.2.2011 18:46

mcsoap

Re: Ptám se já

Přečtěte si prosím zákon o souběžné jízdě a nemelte tady tyhle pindy. Souběžná jizdá znamená, že řidič může k jízdě užít obou (všech) jízdních průhů, jenže pak text pokračuje dalšíma asi 3ma stránkama, přičemž důležité body (pro vás, neschopné chápat psaný text) jsou tyto: Pokud předjedu vozidlo zprava, není to při souběžné jízdě předjíždění a je to OK, takže ve městě je potřeba hlídat si i pravé zrcátko (majitelé Fabií Social Edition mají problém, protože někdo ve škodovce uznal, že zrcátko vpravo může být menší). A další, a to je velmi důležité, jedou li dvě vozidla tak, že není možné auto jedoucí vlevo předjet, musí se řidič jedoucí vlevo uhnout buď okamžitým zařazením doprava, nebo zvýšením rychlosti. Kvůli motákům a neschopům jako jste vy je to pak ve městě na přestlamu. Levej pruh je prostě rychlej, hotovo.

0/0
28.2.2011 18:51

male_zvire

Re: Ptám se já

R^

0/0
28.2.2011 18:55

habr

Re: Ptám se já

Neplaš se. Na Jižní spojce v Praze je teď nejrychlejší a nejpohodovější pravý pruh. A co jsou na levo ode mne si mohou jet jak potřebují a uznají.

0/0
28.2.2011 19:00

wsogmm

Re: Ptám se já

V jakém textu jste prosím našel tvrzení, že v případě, kdy vás někdo v obci na více pruzích vlevo blokuje, musí okamžitě uhnout nebo zvýšit rychlost? Pokud se pamatuji, jediné, co je v zákoně psáno, je, že blokující řidič musí levý pruh "co nejdříve uvolnit" ...

0/0
28.2.2011 21:57

mcsoap

Re: Ptám se já

A jak konkrétně si představujete ho uvolnit? Vzlétnutím? Nebo mi uhnete do škarpy?

0/0
1.3.2011 12:49

honza-v

Re: Ptám se já

Prosím tě,přečti si ještě jednou,co jsi napsal a pak možná pochopíš,jaký nesmysl jsi napsal!!

0/0
28.2.2011 19:38

mcsoap

Re: Ptám se já

Čekám na ten den, kdy se seberu a odletím z tohoto banánistánu někam na západ. Ale než se tak stane, vezmu svoje auto a prvnímu kret*novi v levým pruhu co se nebude chtít uhnout najedu do kufru. A pak odjedu. I kdyby na to zákon nebyl, lidi, kteří naschvál brzdí levý pruh a dělá jim dobře, že kvůli nim má někdo jiný zas o něco horší den, nebo nestihne dorazit do cíle včas, by vůbec neměli mít řidičák. Není ti lautr nic do toho, proč vozidlo za tebou chce jet rychleji, než jaký je limit. Může to být státní činitel v civilu, může spěchat s dítětem do nemocnice a kvůli takový trubce jako seš ty to nestihne.

0/0
1.3.2011 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.