Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily mají stejný dopad na životní prostředí jako diesely

Britský spotřebitelský magazín Which? zkoumal emise, které při výrobě elektřiny připadají na vrub elektromobilů. Zjistil, že rozdíl oproti dieselovým vozům je velmi malý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

BLBOST

. Kdo si studii objednal a kdo ji také zaplatil? My , , kteří sdružujeme příznivce a majitele elektrických vozidel víme,že elektromobily mohou jezdit i na zcela obnovitelnou energii bez jakýchkoli emisí.Více informací najdete na našem webu www.elektromobily-os.cz . 

Uvažoval také někdo kolik energie je potřeba na to, abychom dostali benzin či naftu do výdejního stojanu?

Osobně za 100  km dostanu od ČEZu 150 Kč.  Zkontroluji tlak v pneumatikách ,  po cca 50 000 km zkontroluji a případně vyměním uhlíky. U skútrů toto odpadá , žádné tam nejsou. Do poklesu kapacity akumulátoru na 80% ,kdy už se považuje za nepoužitelný pro vozidlo, lze najet 500 000km. Dokud s tím nejezdíte, moc toho nevíte. Akumulátory SAFTdo padesáti tisíc km svou kapacitu dokonce zvyšují a na 80% jdou po 2800 cyklech a to je 20 let stará technologie, která pořád funguje. www.elektromobil.wz.cz

Až si sjedete v elektromobilu poznáte o čem to je. Proudu zdar!!

0/0
29.4.2011 22:56

Antonín, topič

Re: BLBOST

No jo, ale pokud dostanu nabídku na přestavbu Fábie za cenu 750 tisíc (bez auta), tak sorry, to je mimo mísu. Kdo najede 500tkm a zároveň mu stačí dojezd 200 km?

Jako já elektroauta silně podporuji, ale ració se nesmí vytrácet!

0/0
3.5.2011 8:29

randomofamber

Ach jo...

Nevíte jak pro danou diskuzi odregistrovat "Zasílat emailem přímé reakce na Váš příspěvek"?

0/0
26.4.2011 12:11

vlskrbek

Pokrok spalovacích motoru nečeká elektromobily?

"...Pokrok, který zažily v poslední době spalovací motory, je ale asi nečeká. ..." ;-D A to je jako jaký? Spalovací motory stejně jako elektrické žádný pokrok nezažili.

Už 100 let platí:

 - spalovací motor - účinnost asi 30%

 - elektrický motor - účinnost asi 90%

Tak co se tady sakra furt řeší. To že přes 70% benzínu, nafty se spálí na teplo i v parném létu nikoho nehřeje :-)

0/0
30.3.2011 17:43

JohnyD

a co treba ekonomika provozu :-)

Zdravim, tady vsichni resi neco s CO2 a ekologii atd atd. Podival se nekdy nekdo na to kolik vlastne clovek utrati za provoz Elektromobilu???? Osobne si chcu elektromobil koupit, driv nebo pozdeji. Z jednoducheho duvodu Provoz je levnejsi. Nechcu si koupit auto proto abych setril zivotni prostredi, ale proto abych setril svou penezenku. Zkuste si vypocitat CENU ZA UJETY KILOMETR. Jsou to jednoduche pocty:

Nissan Leaf ma baterie 24 KWh cena nabiti pres den 24*cca5kc = 120kc a nabiti pres noc 24*cca3.5kc = 84kc

podle testu Nicka Chamberse se s plne nabitou baterkou da ujet 185 km se zapnutou klimatizaci po celou dobu testu -- ja beru 150 km +- podle terenu kterym budete jezdit. Takze cena za kilometr jizdy je pod 1 kc kolem:

denni proud => 0.8kc/km

nocni proud => 0.56kc/km

0/0
28.3.2011 12:14

bapial88

Re: a co treba ekonomika provozu :-)

Tak ještě připočítej toto:

Těch 185km na jedno nabití ujedeš první rok, druhý rok to bude 140km, třetí rok to bude 100 km, čtvrý rok to bude 60km a pak budeš muset vyměnit baterie a ty budou stát kolik? Asi jako půlka auta...

0/0
29.3.2011 18:34

Antonín, topič

Re: a co treba ekonomika provozu :-)

A tyhle údaje o poklesu kapacity jste vědecky odvodil ze zkušeností s čínským mobilem, že? ;-D

0/0
30.3.2011 13:49

bobbie

Nissan Leaf electromobil

http://www.nissanusa.com/leaf-electric-car/index?dcp=ppn.39666654.&dcc=0.216878497#/leaf-electric-car/index

Nissan Leaf - za 439 000 kc v prepoctu.

0/0
27.3.2011 20:37

bobbie

maly Nosan Pivo2

http://hi-architecture.blogspot.com/2009/06/electromobile-from-nissan.html

0/0
27.3.2011 20:32

tokumara

kysličníku uhličitého

OXIDU!

To je materiál, todlecto...

0/0
25.3.2011 23:30

pseudopravice

Přečetl jsem.

viz " Na druhou stranu výroba elektromobilu je vzhledem k technologii baterií podstatně náročnější než výroba klasického vozu."   Mám tomu rozumět tak, že u klasického vozu baterie není?

.

0/0
25.3.2011 23:20

Andee

Re: Přečetl jsem.

Ta, která by poháněla kola, v klasickém voze opravdu není. O té se mluví, ne o té mrňavé na startování a obsluhu elektrosoučástí v autě.

0/0
27.3.2011 23:53

hokejový expert von Kei

Plesk!

Splaskla bublina egologičnosti elektromobilů.

0/0
25.3.2011 22:23

kandaharista

kecají blbosti

Jasně, pokud tu elektřinu drtí v plynových elektrárnách, pak je tu šetrnost daná max. účinnějšími filtry na komíně, než může mít auto ve výfuku. Ale až se konečně proberou a začnou to dělat skutečně z čistých zdrojů (což je dnes reálně hlavně jádro), tak to bude opravdu úleva živ. prostředí. Protože, i když unikne nějaká ta radiace jako dnes z Fukušimy, tak na ekosystém to má dopad nevelký a hlavně velice dočasný - na rozdíl od CO2, skleníkových efektů a dalších legrácek.

0/0
25.3.2011 13:30

Benito Juarez

Re: kecají blbosti

Tak v tomto případě lze velmi výhodně využít OZE, jelikož se zároveň řeší problém s akumulací.

0/0
25.3.2011 23:24

pavel.61.

Re: kecají blbosti

ke každému autu obrovskou turbínu a jednou za 10dnu lze kdykoliv vyjet!

0/0
30.3.2011 10:00

l.g

To jsou spory...

Ono je úplně jedno, co vypouští víc nebo míň. Každá lidská činnost dělaná ve velkém bude mít vždy dopad na životní prostředí a je celkem jedno v jaké formě. Ježdění k tomu patří samozřejmě také.

 

Rozhodující u elektromobilu je to, že v případě elektrické energie nebude po planetě jezdit miliony znečišťovatelů, které nikdo nemá nejmenší šanci uhlídat. Emise bude vypouštět pár elektráren pod poměrně jednoduchým státním dohledem a změna technologie výroby energie na ekologičtější neznamená čekat 20 let, až všem doslouží jejich stará auta. Tak jako třeba při zavádění katalyzátorů. Prostě fór je v tom, že výroba elektřiny je centralizovaná a o znečišťování nerozhoduje každý majitel vozu sám za sebe, ale stát.

0/0
25.3.2011 12:45

AmalkaVila

výrobci především lžou

Výrobci elektromobilů přdevším lžou. Viděl jsem reklamu na elektromobil (hybrid) a tam bylo napsáno že má spotřebu 1l benzínu (nafty) na 100 km. Jenže jaksi zapomněli napsat že je samozřejmě potřeba to někde dobíjet a tu elektřinu samozřejmě ZAPLATIT. ;-O

Tedy článek mluví především o tom že elektrika z elektrárny taky produkuje CO2. Ale já dodám mnohem zásadnější moment - ta elektrika především něco stojí! ;-ORv

Tedy za chvíli by se měla přestat uvádět spotřeba pohonných hmot ale spíše začít uvádět náklad na 100km kde bude započtena nafta i elektřina. !!

0/0
25.3.2011 12:04

dikobraz

Re: výrobci především lžou

Některým lidem je holt potřeba výslovně psát, že kočku nemají sušit v mikrovlnce a že za elektřinu se platí.

.

Dobíjet si "TO" můžeš doma v garáži z normálni zásuvky 230V/16A, případně ze zásuvky 400(380)V/16A. Na ujetí 100km potřebuješ cca 15-20kWh - plný elektromobil, hybrid má spotřebu "vnější" elektřiny výrazně nižší (až žádnou, podle konstrukce), protože spotřebovává i benzín/naftu. Při nabíjení v denním tarifu stojí 1kWjh cca 3,5 Kč (včetně poplatku za distribuci, který málokdo do ceny počítá), v nočním tarifu pak 1kWh stojí cca 2Kč (opět se vším všudy). Takže podle sazby tě 100km na eletřinu bude stát 40-70Kč. Což odpovídá spotřebě 1,2-2 litry benzínu/nafty. Když tohle jsou náklady na plný elektromobil, tak hybrid se spotřebou 1 litr paliva bude mít náklady na elektřinu někde mezi 10-40 Kč/100km.

.

Ale nic z toho tě nemusí trápit, ty si elektromobil ani hybrid v dohledné době určitě nekoupíš.

0/0
25.3.2011 12:58

Fido

Re: výrobci především lžou

Na takovehle sazby "v denním tarifu stojí 1kWjh cca 3,5 Kč (včetně poplatku za distribuci, který málokdo do ceny počítá), v nočním tarifu pak 1kWh stojí cca 2Kč (opět se vším všudy)" jste prisel kde? Ceny elektriny vcetne distribuce se pohybuji od nejakych 4,80 Kc/kWh po 5,20 Kc/kWh v Praze. Ty 2 Kc v nocnim tarifu jsou pak uplny nesmysl. Jen naklady na distibuci jsou kolem 2 Kc. To by ta elektrina v noci musela byt zadarmo. Zrejme tedy ty ceny uvadite bez tech nakladu na distribuci. Pak by to mohlo sedet.

Nicmene pokud budu pocitat onech 20 kWh na 100 km tak cena tech 100 km v Praze bude 104 Kc. To odpovida zhruba 3,25 litrum nafty nebo benzinu. Na takovou spotrebu ale uz dosahnou i spalovaci miniauta (pricemz elektromobil kteremu staci 20 kWh je take miniauto). Pokud ovsem do ceny provozu rozpustite i dvojnasobnou porizovaci cenu a nejmene jednu vymenu baterii, jste na trojnasobku spotreby toho spalovaciho auta.

0/0
25.3.2011 15:41

dikobraz

Re: výrobci především lžou

sazby viz aktuální ceník EON. Např. tarf d25d (kombi, stačí mít bojler). Cena elektřiny se skládá: ze stálého platu 58 Kč/měsíc s DPH za měsíc + z platu za elektrickou energii odebranou ve vysokém tarifu 2 210 Kč/MWh s DPH  z platu za elektrickou energii odebranou v nízkém tarifu 1 278 Kč/MWh s DPH z daně z elektřiny 33,96 Kč/MWh s DPH

.

K tomu sazby za distribuci (ceny bez DPH) Plat za distr. množství elektřiny ve VT [Kč/MWh] 1 846,39 Kč , Plat za distr. množství elektřiny v NT [Kč/MWh] 27,63 Kč + Měsíční plat za příkon [Kč/měsíc] 240Kč .

.

Nechtělo se mi to počítat , takže cena ve VT je ve skutečnsoti cca 4,2 Kč s DPH (tedy o 0,7Kč vyšší), cena v NT je cca 1,4Kč (tedy o 0,6Kč nižší). Reálně tedy bude dobíjení (předpokládám na noční proud) citelně levnější Ještě něco se ti nezdá, nebo si neumíš sám najít a spočítat?

0/0
25.3.2011 21:43

Garbage

Re: výrobci především lžou

Smarja ono se za elektriku vazne musi platit? Tak to jdu honem vypnout topeni ja myslel ze je to zdarma :-). Proc si boze nektery lidi myslej, ze bude neco zadarmo ja myslel ze uz je vic jak 20 let po odchodu bolsevika, ale zda se ze nekomu tyhle stare myslenky zustavaji stale v hlave. Podobny je to i jinde obchodnik ma marzi 30% a uz se krici ze je to zlodej, ucitel nechce za 15 mesicne delat a zase se nejde idiot ktery by mu dal nejradeji jen 10 a hotovo. Kazdy by delal vsechno lepe a levneji a pritom ma ucnak a je rad ze se umi podepsat. Pisu to asi drsne ale vazne me to uz pekne vytaci a tak jdu radeji na pivo ... sakra i to pivo je dneska pekne predrazeny co :-).

0/0
25.3.2011 20:33

libl3

To nechápu

Proč elektrárny a pod. Vždyť stačí dát kabel do zásuvky;-D

0/0
25.3.2011 11:17

daa001

Zvuk motoru a benzín

Není nad řev motoru a vůni benzínu. Apropo jelikož toho dost najezdím v práci, nedovedu si představit, že bych každou hodinu vyměňoval baterii nedejbože dobíjel

0/0
25.3.2011 11:05

Antonín, topič

Re: Zvuk motoru a benzín

Ne každej se živí kroucením kolečka, takže mu cesta na nákup stačí.

0/0
25.3.2011 11:07

Stoura

Re: Zvuk motoru a benzín

První problém vyřeší reproduktor. Druhý problém lahvička čističe z drogerie. Na dlouhé trasy ale elektromobil ještě dlouho vhodný nebude.

0/0
25.3.2011 19:15

Boma

Jezdím

na LPG co vy na to?

0/0
25.3.2011 8:05

Lukas (since1989)

Re: Jezdím

tak to jsme 2 :-) a možná ještě víc, samozřejmě emise jsou oproti benzínu nižší, ale myslím že se z CO2 dělá moc velký démon

0/0
25.3.2011 8:36

Antonín, topič

Re: Jezdím

Emise proti benzínu jsou jen těžko nižší, když LPG se spotřebuje víc. Jediné, co je nižší, jsou emise z vaší peněženky.

0/0
25.3.2011 11:07

Stoura

Re: Jezdím

Zatím také vyšší. Elektromobil stojí dost peněz a drahá baterie má omezenou životnost.

0/0
25.3.2011 19:16

basniklidu

Zase dalsi propaganda?

Proc se do srovnani nezahrnuje kolik CO2 se vyprodukuje na vytvoreni jednoho litru dieselu od tezby ropy, pres jeji transport az po vyrobu nafty z ni. Dale proc se nesrovnavaji dalsi skodliviny pri vyrobe elektriny a spalovani dieselu? Dale kolik CO2 se spotrebuje pri vyrobe mnohem slozitejsiho dieseloveho auta a elektromobilu?Takoveto zaujate clanky mi uz lezou krkem. V kapitalizmu si snad vykrikuje kdo chce co chce, kdyz ma sponzora. Fakt uroven ... to je jako najit seriozni informace na internetu ...

0/0
24.3.2011 23:11

44maggi

Re: Zase dalsi propaganda?

Mnohem složitějšího dieselového auta?

No já nevím, ale odhadoval bych, že výroba elektromobilu bude na CO2 náročnější...

A nemyslím si ,že je to propaganda. To uhlí (uran) musíte taky nějak vytěžit (ekvivalent zpracování ropy), navíc z ropy se získává mnoho dalších produktů, takže C02 musíte rozpočítat mezi ně, atd.

.

Ale koneckonců, ať si každý jezdí, čím chce :-)

0/0
24.3.2011 23:37

Antonín, topič

Re: Zase dalsi propaganda?

Odhadovat to můžete, ale pravdu mít nebudete. Elektromotor je drasticky jednodušší, než spalovací, a ta trocha křemíku na výkonové spínací prvky je zanedbatelná. Ostatní elektronika už v autě je.

Vedlejší produkty z ropy do toho nemíchejte.

0/0
25.3.2011 7:54

MiroTR

Re: Zase dalsi propaganda?

Jenomže motor auta vydrží 20 let a třeba i půl milionu km.  Kolik vydrží baterie ?

0/0
25.3.2011 7:56

akleen

Re: Zase dalsi propaganda?

Presne tak, zapominaji na baterie. Ty jsou nejvetsi ekologicky problem.

0/0
25.3.2011 10:07

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Zase dalsi propaganda?

R^R^ daleko větší problém než bude likvidace fotovoltaických panelů

0/0
27.3.2011 15:00

dikobraz

Re: Zase dalsi propaganda?

A kolik musíš za těch 20 let do motoru nalít oleje a další ropných produktů? Akumulátory vydrží podle zacházení, 7-10 le s nějakým úbytkem kapacity, ale narozdíl od startovacího akumulátoru tě to nemusí tolik trápit u elektromobilu, který je v době "mimo provoz" obvykle trvale připojený na dobíječku. Kromrě toho, akumulátory se  efektivně recyklují - a akumulátory (s výrazně nižší životností) potřebují i auta se spalovacími motory. Elektromotor je triviálně jednoduchý, 2 ložiska, jedna hřídel, pár měděných cívek a trocha železa. Žádné ultrapřesné strojírenství a hromady precizních pohyblivých součástek jako ve spalovacím motoru - a turbodieslu obzvlášť. U elektromobilu nepotřebuješ ani spojku (takovou jako v autě, stačí jednoduchá "zubová") a převodovku, když na to přijde.

.

BTW, motor auta vydrží mnohem víc, než 20 let a 500.000km, jenže jeho produkce emisí na konci této doby je doslova otřesná ve srovnání s jeho "novým" stavem.

0/0
25.3.2011 10:17

1978.thomas

Re: Zase dalsi propaganda?

7-10 let baterie ? Ty dnešní ? Pochybuju. Dával bych jim tak 2, maximálně 3 roky, po těch 3 letech bude kapacita a výkon minimálně na polovině. Navíc těch baterií pro rozumnej výkon bude třeba daleko víc než jedna baterka pro startér. Cena ? 50-100 podle auta každý 3 roky. Kde jsou úspory ? To že budu místo 2 korun na kilometr jezdit za 0,50, ale po třech letech do dorovnám nákupem baterií ? Stejná hloupost jak solární články a teplená čerpadla, kde nikdo nepočítá s jakoukoliv údržbou, ale jen s okamžitou cenou ...

0/0
25.3.2011 10:30

Antonín, topič

Re: Zase dalsi propaganda?

Zeptám se takhle: kolik semestrů jste věnoval studiu akumulátorů?

0/0
25.3.2011 11:09

dikobraz

Re: Zase dalsi propaganda?

Ty dnešní možná i víc než 10 let. NiCd SAFT aku používané ve starších elektromobilech mají udávanou životnost 3000 cyklů hlubokého vybití (jedne cyklus = cca 100km  nájezd), potom kapacita bude 80% původní. Tak si to spočítej. Praktické zkušesnoti jsou s auty provozovanými od roku 2001 (P106), zatím nebylo potřeba akumulátory měnit, je se občas vymění nějaký jednotlivý vadný článek - většinou poškozený lokálním přehřátím kvůli špatnému kontaktu.

.

Moderní lithiové aku mají udávanou životnost 1000-4000 cyklů (1 cyklus = cca 250 km nájezd), ale dlouhodobé provozní zkušenosti zatím pochopitelně nejsou.

0/0
25.3.2011 11:43

Fido

Re: Zase dalsi propaganda?

Jiste ale vite, ze Lithiove aku degraduji i samy o sobe v prubehu casu. tedy i bez "cyklovani" ztraci casem kapacitu. Ztrata kapacity znamena zkraceni uz tak mizerneho dojezdu. Takze aku s 80% kapacitou uz nemusi vubec stacit. Pokud totiz se 100%-nimi dojedete tak tak, i male zkraceni dojezdu znamena nepouzitelnost elektromobilu. Uvedomte si, ze uvadene dojezdy jsou v podstate extremni v beznych podminkach prakticky nedosazitelne a realna hodnota je tak 70% toho co uvadi vyrobce.

0/0
25.3.2011 15:50

Antonín, topič

Re: Zase dalsi propaganda?

To vám řek kdo?

0/0
26.3.2011 23:08

bobbie

Re: Zase dalsi propaganda?

Asi zalezi, jakou baterii koupite. Ja mam Nissan XTerra, 4 L, baterie mi vydrzela 6 let i kdyz zaruka byla na 5 let. Pred mesicem jsem koupila novou,ktera ma zaruku 7 let a pokud nevydrzi, tak mi ji vymeni.

0/0
27.3.2011 20:17

jendabenda

Re: Zase dalsi propaganda?

Asi tak nějak, a ještě mi tam chybí z jaké elektrárny braly vzorky emisí. Zkrátka výzkum pro tahání peněz z kapes poplatníků. Rv

0/0
25.3.2011 6:31

kyoko suriko

ropa

nicmene se s elektromobilem obejdeme bez ropy a tudiz nas zadny arab nebo cernoch nedrzi za koule...

0/0
24.3.2011 22:23

Míra4.1

Re: ropa

No po tom ale levičáčtí ekoteroristé zrovna netouží, oni by jim v rámci fair trade rádi platili za barel aspoň 200 USD;-)

0/0
24.3.2011 22:53

basniklidu

Jo? O tom nevim, dejte nejaky odkaz.

0/0
24.3.2011 23:15

MiroTR

Re: ropa

Zato místo araba ekologista, co se privazuje u brány JE. ;-)

0/0
25.3.2011 6:22

komentator-1

Re: ropa

s ohledem na to, že se v EU až 30% elektřiny a tepla vyrábí spalováním ropných produktů, nebyl bych si těma koulema až tak jist!

0/0
25.3.2011 8:38

daffy.d

znečištění

"Tak například elektrický Smart Fortwo za cenu v přepočtu asi 600 000 korun spotřebuje na kilometr jízdy elektřinu, při jejíž výrobě elektrárna vyprodukuje zhruba 84 gramů CO2. Dieselový Fortwo vyprodukuje na kilometr jízdy 86 gramů CO2."

Pánové, nezapomeňte k tomu dieslu taky připočítat, kolik CO2 je vyprodukováno nejen při spotřebě nafty motorem, ale taky při její výrobě !! !! Pak se dostanem s těmi čísly úplně jinam. Nebo si myslíte, že nafta se čerpá jen tak z rybníku?

0/0
24.3.2011 21:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.