Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily mohou vyjet. Nová nabíječka naplní baterky za půlhodinu

Energetická společnost RWE představila na ženevském autosalonu dobíjecí stanici pro elektromobily, která vůz naplní energií do 30 minut. Právě omezený dojezd a dlouhé nabíjecí časy jsou hlavními překážkami rozmachu elektromobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VEGR

rychlonabíjení elektromobilů

tato technologie funguje ve Fracii tíměř 20 let. Cca 50 kusů vozidel od koncernu PSA, která tady jezdí ,toto umožňujé, jen ;-Dsi nejsem jist, že uvedená stanice bude komunikovat s těmito- v podstatě jedinými elektromobily, které tu zatím jezdí. Ale- nepotřebuji to, nabíjím si doma ze Slunce a zásuvek je více, než čerpacích stanic. Spotřeba milionu elektromobilu, které najedou 10 000 km ročně je cca 1% z vyrobené elektřiny, ale ušetří miliardu litrů ropy.  Podívejte se na náš web a dozvíte se více. www.elektromobily-os.cz

0/0
5.3.2011 12:49

islandan

Při takové masivní

spotřebě el.energie obstojí jedině jaderky. Jinak nebudeme mít co jíst, protože všechno zaberou panely. Jaderky proč ne, je to čistá energie. A jít se rekreovat mezi panely, no to zrovna nemusím. Další problém: spotřeba mědi (i když bude Cu recyklovatelná). On takový elektromotor s hliníkovými "střevy", to by byla opravdu lahůdka. Věřím, že se časem problémy s rychlonabíjením resp. se skladováním el. energie v autech vyřeší, že to ale bude do 10 let - nevěřím. Musí k tomu být také dostatečná společenská objednávka. A pak taky někdo, kdo bude mít z celého systému patřičný zisk, jinak se na to každý vykašle. A že to bude levnější ? Děsný omyl. Každá vláda na to uvalí takovou daň, že to bude právě jen tak tak na hranici únosnosti. Zase nebudou  moci jezdit všichni, ale jen ti, kteří na to budou mít, t.j. ti, kterým bude vysoké zdanění šum a fuk. Už aby se budoucí automechanici začali školit jako kvalifikovaní erlektrikáři..

0/0
4.3.2011 17:20

Rambo-x

Re: Při takové masivní

Souhlasím s tebou,jaderná energie je v současnosti nenahraditelná,to jsou jen ekoteroristické kecy že to je špatný,ekologičtí aktivisti si musí vybrat jestli bezostyšné ničení přírody uhelnými hnusy nebo jak jsi správně psal všude nacpat solární panely které to stejně prostě neutáhnou,smrdět s uhelnými elektrárnami které každou vteřinu způsobí větší škody než všechny jaderné katastrofy dohromady je podle mě horší než jaderné elektrárny které vydávají méně záření než průměrná radonová voda kterou pijeme každý den

I kdyby jaderné elektrárny zářili 10x víc,tak je to pořád slabý odvar proti tomu co vypustí uhelné elektrárny jenom u nás za hodinu,já žiji blízko jaderné elektrárny a žádný strach nemám,lidé se zde v pohodě dožívají 100 let,žádný zvýšený počet rakoviny tady taky není a aspoň se tady dá trochu dýchat,určitě milionkrát lepší než smogové situace na ostravsku....ekoaktivisti,musíte si to promyslet co je lepší...lidi se kvůli vám do pravěku nevrátí

0/0
4.3.2011 17:46

Rambo-x

Docela dobrý....ale

Myslím že cesta by byla spíše jak psalo mnoho lidí níže systém výměnných baterií(člověk přijede k čerpací stanici,nahodí si nabité baterie,vybité baterie se nabíjí pro nového zákazníka)ale problém je v tom že asi moc emise by to nesnížilo,protože ta energie se musí nějak vyrobit,a pokuď jsou lidé tak radikálně proti atomové energii tak jak?,uhlím asi ne,ekologické zdroje to nemají šanci utáhnout,zvlášť když jim vláda hází klacky pod nohy.A druhý problém je že by se všichni výrobci museli domluvit na nějaký jednotný standart baterií(aby neměla každá značka jiné baterie)

0/0
3.3.2011 22:00

DuckEgg

Re: Docela dobrý....ale

Příliš mnoho omylů v jednom příspěvku. Takže: Výměnné baterie jsou problém, protože jejich hmotnost je dnes u elektromobilu, který má aspoň někam dojet, okolo tří set kilogramů. Ano energetická hustota půjde nahoru, ale nepočítejme že nějak dramaticky. I za deset let to bude minimálně 150 kilo. To si člověk (třeba křehká dáma) asi jen tak do auta "nepřehodí"... Navíc se ty aku cpou někam do podlahy kvůli těžišti, takže tahat je odtamtud taky nic moc. Ve světě sice existuje projekt výměnných stanic, ale už hyne na oubytě... Jezdit na elektriku z tepelných elektráren znamená například snížit emise CO2 čtyřikrát, NOx asi dvakrát proti dieselům, pokud bereme celkovou emisní stopu v režimu well-to-wheel (od zdroje po kolo)... No a jednotný standard aku je utopie - automobilkám nakonec jediné co zbyde pro konkurenční odlišení bude právě tvrzení, že ty jejich aku jsou nej. Takže nemají moc chutí se nějak extra moc domluvit a směrů vývoje je spousta a všechny je třeba v praxi vyzkoušet.  

0/0
4.3.2011 9:33

Amanita phalloides erectus

Re: Docela dobrý....ale

já bych to ještě nezatracoval.

http://www.hybrid.cz/tagy/stanice-pro-vymenu-baterii

0/0
4.3.2011 10:08

DuckEgg

Re: Docela dobrý....ale

Ano, ten Better Place jsem měl na mysli. Jejich plány byly mnohem odvážnější, teď už sami uznávají, že to má smysl jen u nějakých speciálních fleetů, jako jsou ty taxíky. Ale jakmile bude možno za půl hodiny nabít auto na dojezd okolo 200 km, tak to ztratí i u těch taxíků smysl - kolik najezdí takový běžný taxík denně? A taková stanice není jen tak něco na plácku dvacet krát třicet metrů, je to docela komplikovaná a poměrně velká stavba - tedy pěkně drahá. Nene, tudy cesta jistě nepovede. Ale povede tudy jiný směr - tzv. Metal-Air baterie, zejména typ Zinc-Air, který po vychytání problémů nebude třeba dobíjet. Do nádrže, nebo spíš komory se tak, jako dneska čepujeme palivo, nasypou zinkové mikropelety, z odpadní nádržky se vyjme reakcí vytvořený oxid zinku a pojede se dál. Pravda, zatím je to jen teorie, ale panuje názor, že se Zinc-Air baterie podaří dotáhnout do komerčně využitelné podoby.

0/0
4.3.2011 11:26

Amanita phalloides erectus

Re: Docela dobrý....ale

to vypadá zajímavě.R^

0/0
4.3.2011 14:19

Rambo-x

Re: Docela dobrý....ale

To by samozřejmě ty baterie musely být menší a lehčí,umístěné tak aby šly snadno vyměnit(např v kufru,ale to by se zase radikálně snížil objem kufru),co se týče emisí tak to už je snad lepší i pálit pneumatiky v kotli než zvyšovat produkci uhelných elektráren(já sice u nich nežiji,ale byl jsem tam na dovolené na 14 dní a stačilo mi to,představa že by mě tady za barákem měla stát uhelná elektrárna místo našich jaderných Dukovan je skličující představa,tady kde už ta jaderná elektrárna stojí tak proti tomu tady v okolí nikdo neprotestuje,lidi jsou rádi za trochu čistý vzduch:-))co se týče toho jednotného standartu mě taky mohlo napadnout že v tom je těžký byznys:-)

0/0
4.3.2011 16:30

lutrysek

produkce hluku

to ste nemeli na kolech jako deti prouzek z jogurtoveho kelimku, to byl rachot .-D

0/0
3.3.2011 19:48

lutrysek

proc se nespoji a nevyvyji spolecny standart?

proc zase kazdy jede svoji cestou a lidi budou hledat "cerpackuů podle typu auta? ford se bude dobijet u rwe, mercedes u cezu, skodovka u eonu... jinak 30 minut je dost pri dlouhe ceste. nejlepsi a nejrychlejsi by byly vymene stanice-jako mycky, auto najede na pas ktery se posouva a po ceste se prazdne baterie vyndaji a nahradi plne dobitymi. a ty prazdne zustanou a budou se dobijet pro noveho zakaznika.

0/0
3.3.2011 19:47

Uphillman

Re: proc se nespoji a nevyvyji spolecny standart?

StandarD. Standart nic není a standarta je vlajka.

0/0
3.3.2011 21:13

DuckEgg

Re: proc se nespoji a nevyvyji spolecny standart?

Možná proto, že jsou konkurenti? :-)

0/0
4.3.2011 9:35

dracekvo

k ničemu

30 min je stejně dlouhá doba. Daleko rozumější koncept byl ten, že batarky budou v autě vyměnitelné pomocí šuplíku a když člověk přijede k "benzínce" tak mu jen prohodí baterku. Práce na 1 min.

0/0
3.3.2011 19:09

DuckEgg

Re: k ničemu

Pěkná blbost, vyměnit 200 - 300 kilo aku za minutu a v "šuplíku", chtěl bych tu konstrukci auta vidět... 

0/0
4.3.2011 9:36

Antonín, topič

Re: k ničemu

No, 300 kilo aku je tak 100-150 litrů a tři bečky v autě vyměním za třicet sekund :-)

0/0
4.3.2011 13:08

DuckEgg

Re: k ničemu

No to je podivná argumentace. Hmotnostně je to to prostě a jednoduše ekvivalent tří set litrů vody - a o hmotnost, se kterou je třeba manipulovat, jde v první řadě... Navíc si nelze přestavit že to jen tak naházím někam do kufru... Ty akumulátory musí být z bezpečnostních důvodů velmi dobře v konstrukci vozu zajištěny a jejich demontáž rozhodně není záležitostí sekund. Stačilo by se jednou jedinkrát podívat, jak to uvnitř nějakého elektromobilu vypadá... Opět a znova opakuji: je třeba o problému něco vědět, když o něm chci diskutovat. Proč to lidi tak často nedodržují?  :-P

0/0
4.3.2011 14:22

katayama

Parametry

Docela by me zajimalo:

- jake jsou ztraty pri dobijeni a jestli se tyto zapocitavaji do spotreby auta?

- jaka je zivotnost baterii a jaka bude porizovaci cena za novou sadu (rekneme u maleho auta jako i-miev)?

- jak je to s bateriemi v zime (napr. -20°)?

Znate nekdo alespon priblizne odpovedi?

0/0
3.3.2011 16:23

DuckEgg

Re: Parametry

O ztrátách nemám dostatečně přesné info, ale pokud jde o životnost, tak nové Lithium-metal-Polymer jako dělá Bollé mají životnost odpovídající nájezdu 500 000 km. To by myslím vcelku stačilo... U aku se taky počítá s pronájmem, stejně jako u elektromobilů této první generace. Takže to zákazníka trápit nemusí. Ale cena těch aku je zhruba třetinou auta jako i-On nebo i-Miev. V zimě to záleží na typu aku, některé jsou náchylnější jiné méně, tohle se dá vcelku pořešit...

0/0
4.3.2011 9:40

cobolotoboloterazkysommajorom2

do tech elektromobilu

to chce ale nejakej zdroj hluku, jinak bude hodne prejetejch lidi :)

0/0
3.3.2011 15:59

Agent-přisluhovač

Re: do tech elektromobilu

A nemá se chodec před vstupem do vozovky rozhlédnout?

Dneska tam ty simulátory hluku dávají, časem až si lidi na tišší auta zvyknou, tak se to odbourá.

0/0
3.3.2011 16:02

Uphillman

Re: do tech elektromobilu

Proboha, kde dávají simulátory hluku???

0/0
3.3.2011 16:06

Agent-přisluhovač

Re: do tech elektromobilu

MOžná máš pravdu, že se o tom více mluví než realizuje, vi znapř tady http://www.elektromobily-os.cz/zaj%C3%ADmavosti

0/0
3.3.2011 16:22

VEGR

Re: do tech elektromobilu

www.elektromobily-os.cz   se o tom dočteš. A asi budou nařízeny i umělá smrady, aby varovalii slepé a hluché spoluobčany. Já bych se nedivil,. Dejte se k nám.

0/0
16.3.2011 18:01

DuckEgg

Re: do tech elektromobilu

Ano, jasně, ať to zas dělá kravál... Co takhle prostě naučit lidi čumět, když lezou do silnice, nebylo by to smysluplnější? 8-o A co ti se sluchátky na uších? Pro ty zřídíme na autech ještě červený blikající majáky, nebo co?

0/0
4.3.2011 9:41

Agent-přisluhovač

Zajímavý článek

Zajímavý článek:

http://www.hybrid.cz/clanky/asie-ujizdi-evrope-levnymi-elektromobily

0/0
3.3.2011 15:44

snopel1

omezený dojezd a dlouhé nabíjecí časy

A tak to ještě dlouho zůstane, možná napořád. Automobilky by měly víc zaměřit na vodík. A nebo se bude na dlouhé vzdálenosti jezdit vlakem.

0/0
3.3.2011 15:42

Uphillman

cena za km

Díval jsem se, kolik ježdění na elektřinu stojí. Elektroauto sežere na 100km přibližně 13 kWh (četl jsem to, nevím jestli je to realita, nebo zbožné přání). Kilowathodina stojí cca bůra, takže 100 km jízdy stojí 13*5 = 65kč. Navíc povinné ručení je stejné jako pro auta s nejnižší kubaturou, tedy nejlevnější. To zní dobře.

0/0
3.3.2011 15:33

Agent-přisluhovač

Re: cena za km

Ta spotřeba může být realita viz

http://www.hybrid.cz/novinky/testy-elektromobilu-mitsubishi-imiev-a-subaru-r1e

0/0
3.3.2011 15:38

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: cena za km

Hm, akorát je tam pořád trochu problém s akumcema, které za dva, tři roky zhebnou, a stojí polovinu až dvě třetiny ceny auta...takže návratnost nic moc. Teda spíš nic, než moc.

0/0
3.3.2011 15:40

DuckEgg

Re: cena za km

To už taky není pravda, vydržej až půl milionu kilometrů s poklesem kapacity jen o ca 20 %. Půl mega za tři roky nedáš, vsadím se... ;-D

0/0
4.3.2011 9:45

truthspeaker

Re: cena za km

;-D Hruštičky a jablíčka, že?

100km jízdy s dieselm stojí také 65Kč, jen k tomu pak ještě přičítáte spotřební daň a spotřebí daň z DPH ;-€

Elektromobily to samozřejmě čeká také, protože stát nevybírá spotřební daň proto že nemá rád banzín a naftu, ale proto že potřebuje vybrat peníze. A to bude platit i u elektromobilů.

0/0
3.3.2011 15:46

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: cena za km

Pořád si neumím dost dobře představit jak odlišit el. en. pro elektromobily, a pro domácí spotřebu. To se bude danit hodně blbě...zvlášť až spadnou na směšné ceny alternativní zdroje typu solární panely - benzín doma neuvaříte, ale elektřiny si za určitých podmínek vyrobíte co hrdlo ráčí.

0/0
3.3.2011 15:48

Uphillman

Re: cena za km

Stačí to trochu zdanit všem a více u "benzínek" (nebo "elektrínek"?). Jestli se zadaří vyrábět baterie s vyšší kapacitou tak, aby elektromobil dojel tak daleko jako klasické auta, tak se doba nabíjení doma protáhne na dva dny. Dobíjení u elektrínek by bylo o hodně rychlejší... a dražší.

0/0
3.3.2011 16:03

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: cena za km

Zas na druhou stranu, s dojezdem jako normální auto by třeba mě dva dny nabíjení ani nevadily - málokdy vyjedu nádrž na jeden zátah, v 95% cest neschramstnu ani čtvrtku nádrže, takže to dobíjení přes noc jen části kapacity není problém.

0/0
3.3.2011 16:08

Uphillman

Re: cena za km

No to jo, ještě aby se v té garáži auto nějak na nabíječ napojilo samo, třeba nějakým zařízením zabudovaným do podlahy garáže (ze kterého třeba vyjede čudlík a spojí se s autem) a pak by člověk už jen jezdil a na "benzínku" by už nikdy nemusel. No ale to je daleká budoucnost...

0/0
3.3.2011 16:22

truthspeaker

Re: cena za km

Prosím vás, alespoň si o problematice něco zjistěte, než budete fantazírovat. Na to abyste dobil vase elektroauto by ste potreboval alespon 2000 m/2 panelu. ;-D A musel ho nechat pres den doma R^

0/0
3.3.2011 16:41

Mumrli (ještě monokulturnější)

Re: cena za km

Tak jsem si dal práci a spočítal to, když vezmu průměrné hodnoty jak to tu svítí a dnešní mizernou technologii, sekl jste se v ploše jen o jeden řád.

0/0
3.3.2011 17:07

l.g

Re: cena za km

No ještě musíte připočíst, že auto vyjde o 200 tisíc dráž + nákladná výměna baterií po pár letech.

0/0
3.3.2011 16:32

MPík

Nové auto

Za 3 roky plánuju obměnu auta. Bude ještě nafta IN? :-)

0/0
3.3.2011 15:22

Agent-přisluhovač

Re: Nové auto

Zeptej se za 3 roky :-)

0/0
3.3.2011 15:23

Sonny21

haha

Elelktřina není řešení (zatím) je to přesunutí problému na jiné místo, jinak skutek utek. Stejně jako vodík, vodík je jen nosič energie,nikoliv zdroj, musí se pracně vyrobit.

0/0
3.3.2011 15:18

Agent-přisluhovač

Re: haha

Může řešit problém exhalací při průjezdu městem - ale čisté elektroauto bych při současném stavu techniky nechtěl, jedině hybrida.

0/0
3.3.2011 15:23

Uphillman

Re: haha

Kdyby byli všichni kverulanti jako ty, tak by lidstvo touhle dobou právě objevilo kolo.

0/0
3.3.2011 15:23

snopel1

Re: haha

a nafta jde lehce vyrobit?

0/0
3.3.2011 15:43

l.g

Re: haha

Elektřina a vodík jsou na rozdíl od ropy prakticky nevyčerpatelné zdroje. Výroba vodíku je sice energeticky náročná, nicméně to je výroba benzínu taky. Elektřinu lze navíc vyrábět řadou různých způsobů.

0/0
3.3.2011 16:39

DuckEgg

Re: haha

Píšeš bludy bez hlubších znalostí problému... 

0/0
4.3.2011 11:27

MerlinMagic

Akumulátory

Akumulátorům toto rychlonabíjení asi svědčit nebude, nemám pravdu? Pokud přidám fakt, že téměř 3/4 z ceny auta jde na baterie a představím si jejich výměnu dejme tomu každých pět let...no děkuji, zatím nechci.

0/0
3.3.2011 15:17

cobolotoboloterazkysommajorom2

Re: Akumulátory

nemas. jako letecky modelar provozuju leadla na baterky a doba nabijeni dnesnich modernich li--po baterek je 12 minut, pricemz rychlost nabijeni nehraje roli v zivotnosti baterky.

0/0
3.3.2011 15:54

DuckEgg

Re: Akumulátory

Určitě nejde 3/4 ceny auta na baterii, nevím, kdes vzal takové info... To rychlonabíjení, budeš se divit, naopak moderním aku svědčit bude velice a nijak se na jejich kapacitě a životnosti neprojeví. BTW, ta životnost je dnes až 500 000 km. Za jakých "pár let" jsi najezdil půl milionu kilometrů, pochlub se... ;-D

0/0
4.3.2011 14:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.